DISKUZE K ČLÁNKU Grand Prix Bahrajnu: Úvod pro Ferrari, Red Bull vyhořel technicky

Dlouho očekávaný start sezóny plné novinek přinesl dramatickou podívanou a černý den pro obhájce titulu. Pod umělým osvětlením v Bahrajnu se radovalo Maranello a italský tým nebyl jediný, kdo měl důvod jásat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Grand Prix Bahrajnu: Úvod pro Ferrari, Red Bull vyhořel technicky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 160, poslední 22.03.2022 13:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 20.03.2022 19:49
Bomba závod. Vypadá to, že s tím předjížděním… »
» Cooper (Hlasovali 4 lidé) 20.03.2022 18:06
BOMBA!! řval jsem dnes jak kráva... souboje Maxe… »
» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 20.03.2022 18:34
Nechci to zakřiknout ale mám pocit, že doba temna… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Kdo by se netěšil na první závod sezóny...

    Upřímně řečeno jsem zklamán...tedy ne že by závod nebyl dobrý...to byl...vždyť souboj Ferrari Redbull byl výborný...kromě toho skvělé výkony Haasu a Alfy Romeo, souboje během celého závodu...ale nepřipadaly vám letošní monoposty děsně těžkopádné a neohrabané? Mě tedy ano...a musím souhlasit s Neweym...F1 jde divnou cestou...těžké a ufuněné formule.

    Ale abych jen nekritizoval...líbí se mi že už se nemusí startovat na gumách na kterých se piloti kvalifikují...líbí se mi že je volná strategie výběru gum...je fakt že týmy jsou na začátku vývoje a je tady prostor pro zlepšování a trochu odlišné koncepty...takže bude o co hrát.

    Výkonostně podle mě jsou na špici Ferrari a Redbull...pak mezera...Mercedes...kousek mezera a čtveřice Haas, AT, Alpine a Alfa Romeo...zas mezera a trojice McLaren, AM a Williams.

    Velká Gratulace Ferrari...nejen za double, ale hlavně protože byly na dráze nejlepší, Leclerc jel jako mazák...Sainz si počínal taky skvěle.

    Redbull pech...Verstappen měl v rukách druhý flek (což by nebylo špatné zahájení šampionátu) a Perez se držel za Sainzem...čtvrté místo by bylo taky slušný začátek.

    Mercedes kouká na tuhle dvojku z uctivé vzdálenosti (zatím), zase měli z prhele kliku.
    Hamilton dělal co mohl, Russell začal solidně...sice v kvalifikaci zaostal, ale v závodě jezdil s Hamiltonem vyrovnaně...jsem zvědavej na pokračovaní tohoto týmového souboje (ono mezi námi to bude zajímavé i u Ferrari a v dalších týmech).

    Haas, Magnussen bravo...skvělý výkon, klobouk dolů...trochu za mě zklamání Mick...na to že Magnussen naskočil defakto na poslední chvíli...jel hodně v jeho stínu.

    Alfa Romeo taky bravo...pro Bottase docela zadostiučinění...Zhou výborný debut (ale v dalších závodech to bude muset potvrdit...Cunoda by mohl vyprávět).

    Alpine nakonec začalo slušně...ale nevím jestli to bude dost na jejich ambice.

    Cunoda zachraňoval čest AT, Gasly ale pokračuje v loňských velmi dobrých výkonech...škoda té technické závady.

    AM...velké zklamání...nevím nevím jestli najde Vettel v téhle pozici týmu motivaci.

    Williams začíná v loňské pozici...a i co se týče rozložení pilotů....Latifi nestíhá....a Albon dokazuje že si ho v Grove vybrali správně...navázal tam kde Russelll skončil...jen díky jeho výkonu Williams neobsadil poslední místa.

    Mclaren velké zklamání...vypadalo to mnohem lépe...mělo to být mnohem lepší...uvidíme co bude.

    Řekl bych že to zmrtvých vstání Haasu a AR má co do činění s motorem Ferrari....ten je podle mě aktuálně nejlepší. Hondu bych tipl na druhé místo....pak Renault...a poslední...světe div se ...Mercedes...byť ten možná bude o kousek lepší Renaultu...ono těžko říct kde týmy s motory Mercedes ztrácí....ale motorově to bude také.

    A malý postřeh z nedělního závodu....já být FIA, tak Bahrajn neschválím k dalším závodům...proč? Traťový maršálové absolutní propadák...Gaslyho auto nebyli schopní strašně dlouho odstranit ačkoliv stálo hned u únikové zóny...úplně jsem si vzpomněl na to jak při debutu F1 na Hungaroringu v roce 1986 zajišťovali ve spolupráci s Maďarskými pořadateli provoz naši kluci ze záchranného systému NAREX....a jak 38 let nazpět působili v roli traťových maršálu o několik levelů profesionálněji než ti kteří byli v neděli v Bahrajnu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.61.XXX
      1) Letošní monoposty působí neohrabaně, ale podle mě je to tím, že ty předchozí byly až nepřirozeně rychlé a obratné... Zkrátka jsme naučili náš mozek, že něco naprosto nepřirozeného je normální a teď holt bude trvat, než si odvykneme...

      2) Co se týče pravidel ohledně gum a kvaldy, tak jednoznačně palec nahoru. Co se týče gum a závodu, tak zatím se týmy učí... Tzn. oni to vychytají, ale každopádně můžeme očekávat, že zastávek bude více a strategie bude hrát větší roli, takže taky palec nahoru.

      3) Výkonnostně RB, Ferrari bez debat... Mercedes hodně těžil z profesionality vlastního týmu a opatrnosti Haasu, Alfy Romeo... Musí zabrat a zvládnout svůj koncept nebo se budou jen propadat... Jsem rád za výsledky, ale nejsem vyloženě optimista...

      4) Ferrari úspěch přeji. Sám jsem fanoušek spíše Charlese, ale mám rád i Sainze. Super jezdecká dvojice...

      5) RB za mě karma, ale když odhlídnu od loňska... Tak museli být v šoku z formy Ferrari...

      6) Micka, ani George bych dle 1. závodu / kvalifikace nesoudil... Tohle je F1, někdy to vyjde a někdy ne... Pro Micka to bude mít trochu nešťastnou konsekvenci, že Ferrari teď podepíše se Sainzem, protože se zdá, že "není připraven"... Ale je to jen jeden závod...

      7) Haas i AR těží ze spolupráce s Ferrari a to nejen té motorové. Tohle jsem předvídal již delší dobu... Po zavedení rozpočtových stropů bude klíčová spolupráce mezi týmy a sdílení dat... Velký problém pro Mercedes, který nemá B tým a do toho sází na ojedinělou koncepci, takže ani nemůže kopírovat nebo se s někým spojit...

      8) Neschopní maršálové jsou s F1 spojení napříč historií... Dříve si piloti zachraňovali životy sami... Dnes je to o poznání lepší... Za mě bohužel je bezpečnosti obětováno příliš a SC vyjíždí kvůli každé prkotině... Osobně bych to auto uhasil a nechal stát, těch pár kol by se odjelo v pohodě... Jenže v dnešní době "bezpečnost" především a sportovní stránka dostává na zadek, když se celé pole sjede a závod je "restartován"...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Ten první odstavec si raději smaž, než si tu hloupost tady všichni přečtou.
        Ta neohrabanost současných vozů je jen proto, že minulé vozy byly nepřirozeně obratné? To snad nemyslíš vážně?
        A jestli ano, tak jak bys porovnal současné vozy s vozy se kterými jezdil třeba Lauda? Že jsou z pohádky a že je Arabela vyčarovala prstenem?
        Jó ano, tyhle lemry neohrabané jsou z hororu a Laudovky z pohádky.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          85.162.8.XXX
          To jsi nepochopil jak jsem to myslel... Současné vozy neohrabané jsou, ale je to umocněno tím, na co jsme byli zvyklí předtím a to byl opačný extrém...

          S historickými vozy bych to vůbec nesrovnával, protože dříve to byla úplně jiná technika, úplně jiný sport... Beru to tak, že od nástupu hybridů jsou F1 takové autobusy... Předchozí generace navzdory své těžkopádnosti přes obrubníky jezdit mohla, ta současná nemůže... Přičemž my se podivujeme nad tím, že nová nemůže, ale nepodivovali jsme se nad tím, že předchozí mohla... Je to prostě o zvyku...

          Co se tyče 70. let, tak dnes už je to pohádka... Ale kdybys chtěl závodit s těmito vozy dnes, tak na současných tratích by působily jako velké motokáry... Současné F3 jsou rychlejší než tehdejši F1... A bez toho nebezpečí a punkového přístupu / atmosféry by to dnes absolutně nefungovalo...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Už kyselinové vozy byly v zatáčkách lemry a současné zrůdnosti jsou už úplně k hounu. Nehodí se ani na závody dragstrerů, ani na klasické okruhy. Hodí se akorát na ovály, jenže ty F jedničky nejezdí, takže šup s nimi do šrotu a vymyslet něco použítelného.
            Jó a vozy z minulé turboéry byly stejně rychlé jako dnešní vozy, takže současný pokrok pouze zmršil to co co tak skvěle fungovalo v dávné minulosti. A za hubičku.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.162.8.XXX
              Já tomuhle konceptu šanci dávám a myslím si, že si zvykneme a závody budou super... Ano bude to působit prostě jinak...

              Vozy z minulé turboéry určitě stejně rychlé nebyly... Ale i kdyby... Bylo to za cenu extrémní nespolehlivosti, rizika... Určitě bych se rád vrátil do časů sezón 86, 87 apod... Ale to se bohužel nestane... Ten pokrok je dnes v něčem jiném... Současný turbomotor odjezdí tisíce km, zatímco tehdy měli spec. motor třeba jen na kvalifikaci... A přesto bylo mnohem více odstoupení ze závodu...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Někdo tady loni dával porovnání se starýmy vozy a časy byly téměř totožné. Aby taky né, když měly kvalifikační motory výkon hodně přes 1 000 koní. Některé zdroje tvrdí, že až 1 400 koní, ale to se mi zdá jako hodně přitažené za vlasy. (Tohle je nejsilnější Formule 1 v historii, vznikla už v roce 1986) Hledej tenhle článek.
                Navíc tehdejší rakety byly lehké s mnohem kratším rozvorem a na závodních gumách.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  85.162.8.XXX
                  To s těmi 1400 koňmi v kvalifikaci je klidně možné... Jiná věc je to ale převést na vozovku a v tom jsou současné vozy mnohem, mnohem lepší a byli by rychlejší na všech tratích...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Těch 1 400 koní se možná přiblížili na stolici. V kvaldě určitě né.
                    Přenos výkonu na vozovku byl mnohem lepší než dnes. Závodní gumy oproti Pirelli jsem už zmínil. Taky byly tehdejší gumy širší a průměr taky byl myslím větší. A hlavně byly vozy o jednu třetinu lehčí a to už musí být pořádně znát.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      85.162.8.XXX
                      K tomu už jen můžu říct, že podívej se na časy jaké se dříve jezdily, mrkni se na závody zpětně... A vyzkoušej si to v nějakém simulátoru... Vozy z 80 let jsou brutální, ale se současnými se nemohou měřit... Ten přítlak, brzdy a celkově technologie to strašně mění... Není to jen o výkon / váha... Taky nezapomínejme, že tehdy ještě řadili manuálně... Muselo to být brutální, ale současně to stálo spoustu času...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Moc se to srovnávat nedá. Už se toho moc změnilo. Od profilu tratě až po profil.
                        Nejvíce bych asi věřil úžasu každého současného jezdce, který se ve starém voze svezl.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          Fanda.LH

                          85.162.8.XXX
                          To určitě, jak říkám ty vozy byly brutální a opravdu krásné... Srovnat se to dá, je možné jít ročník po ročníku a porovnávat na stejných tratích tzn lze porovnat 86 s 87, 87 s 88... 21 s 22 a tímhle porovnáním se dá dostat k nějakému srovnání... Každopádně na tohle je fajn ten simulátor, tam to uvidíš hned a na stejných tratích... A ty nové F1 lépe zrychlují, lépe drží, lépe brzdí... Pro mě je řídit historické vozy mnohem větší výzva, než ty nové...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
            • margee

              margee

              195.113.111.XXX
              Současný vývoj je poplatný době. Ale především bezpečnosti. Kolik bylo smrťáků v 70. až 90. letech? 20? A po Sennovi už v podstatě jen Jules Bianchi. A kolik jsem viděl karambolů, které by ve starých formulích skončil smrtí? Mraky.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • margee

        margee

        195.113.111.XXX
        Spíš si dovolím tvrdit, že zatím jsou velké kola, které budou těžší (celkově bude formule v rozích těžší). No bude se to více podobat závodům trucků, co se dá dělat...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Senor

    Senor

    89.111.77.XXX
    Super vysledek a hlavne zaslouzeny pro Ferrari. Co je take dulezite je, konecne to Mercedes nemlati motorem a konecne se o body zase uchazi spousta jinych tymu.
    S vysledkem celkem spokojenost, velke blahoprani Ferrari, doma velke nadseni, kluci uz mluvi o titulu 11 Forza Ferrari 11
    PS: Snad to vydrzi po celou sezonu a Mercedes bude sledovat boj o titul s RB z povzdali 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.238.XXX
      Mercedes to nemlátí motorem od roku 2019. Dobře je pravda, že v roce 2020 těch 15-20 HP navrch měl, ale to není nic, co by se mohlo říkat že to mlátí.
      Na druhou stranu, oni ten motor doladí a pak může být zle. Maximalní výkon fakt není vše....těch vlastností, z kterých lze těžit, je tam značně více.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Senor

        Senor

        89.111.73.XXX
        Mysleno mlati za leta zpet, ze skoncila tato era umlaceni motorem a nepokracuje, spise naopak.
        Oni motor sice doladi, je otazka jestli to bude mozne po homologaci resp. na co to navlecou, protoze to zatim nevypada na spolehlivostni problem. Jestli se nepletu, tak s tim musi souhlasit i ostatni tymy a to zatim pocitam neprojde, kdyz budou dojizdet.
        Ano souhlasim, ze tezit lze s ruznych vlastnosti, ale musi byt z jakych. Momentalne tam nevidim s ceho by se dalo tezit, resp. z ceho muzou tezit zakaznici Mercedesu, kteri se s balenim nikdy nedostanou na uroven tovarniho tymu. Jak rikal Denis, tudy asi cesta nepovede, chtit porazit Mercedes jeho motorem 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          88.103.238.XXX
          Ach jo, tohle je klišé a už logicky neplatí. Když to říkal Dennis, tak v té době to byla pravda, motory nemuseli být stejné specifikacea zakazník měl slabší verze. Teď musí být motor stejný.
          Ano v balení mají teď výhodu , ale ta se ztratí.....moho to vymyslet ještě lépe. Ale ano, v tomto budou vždy krok pozadu.
          Ona je otázka, jak dlouho Mclaren bude s Mercedesem....

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama