DISKUZE K ČLÁNKU GP USA: Verstappen rozhodl strhující bitvu pro sebe, Hamilton z finiše vytěžil jen extra bod

Grand Prix USA po roční pauze byla předmětem obrovského zájmu - zejména kvůli gradující bitvě o korunu světového šampiona. Na okruh v Austinu zamířilo 400 000 diváků, aby byli svědky dramatu, které rozhodl až samotný závěr.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP USA: Verstappen rozhodl strhující bitvu pro sebe, Hamilton z finiše vytěžil jen extra bod

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 106, poslední 03.11.2021 18:17 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Těžko se předjíždělo ale kde se dneska dobře předjíždí, že? Za mě to byl rozhodně zajímavý závod.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      194.228.96.XXX
      Dobrej point... Současná F1 zabila i Spa, kde se předjíždělo vždycky skvěle...

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      31.30.161.XXX
      Já jen doufám, že se Verstappen bodově necukne ať je to zajímavý až do konce, třeba by Honda nemusela vydržet nebo tak 13

      + 0 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        194.228.96.XXX
        Já doufám, že Mercedes se chytne... Ale krom toho, že tahá za kratší konec provazu, tak se zdá, že problémy s PJ má hlavně on... Takže nějak nevidím světlo nakonci tunelu... Když se bojovalo o titul s Ferrari, tak tam bylo možné doufat, že něco královsky pohnojí, ale RB šlape jako dobře namazaný stroj...

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          31.30.161.XXX
          I RB dělá chyby. Mercedes netahá za kratší konec provazu - v Turecku měl být RB silěnjší a bylo to naopak, vychtávka Mercedes může výrazně pomoci v Brazílii a Mexiku, kde se sice mažou rozdíli PJ, ale top speedy jsou sakra znát a to jim bude pomáhat

          + 0 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Petr Hloušek

          Petr Hloušek

          37.188.157.XXX
          Vzhledem k tomu, že v závodní rychlosti byl na tom Mercedes líp, tak ještě zdaleka není. rozhodnuto. Mercedes jen není zvyklý dělat strategická rozhodnuzí pod tlakem

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            Já jsem neviděl, že by na tom Mercedes byl líp... Podle čeho to soudíš? V závěru měl LH čerstvější pneu a stahoval ztrátu... Naopak Max šetřil pneu...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            Na mě ta vychytávka nikak nezapůsobila... Připomělo mi to F šachtu... Fajn to mít, ale nic zásadního... Pořád je Mercedes na rovinkách pomalý a špatně předjíždí... Potřeboval by spíš zrychlit na začátku rovinky, než ke konci... Tohle je dobré spíše na obranu...

            + 0 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr Hloušek

              Petr Hloušek

              194.79.55.XXX
              Já ano. Když měl MV o 16 kol čerstvější pneu, tak LH nestahoval tak rychle jako LH stahoval MV na o 8 kol čerstvějších pneu. Problém pro Mercedes nastal až když se přiblížil na dostřel RB. RB to v závěsu jelo o malinko líp, ale Mercedesu zase na čistém vzduchu

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          89.24.60.XXX
          Ja bych to letos asi víc přál RB a Maxovi, protože to může být na dlouho poslední šance bojovat o titul. Příští rok to bude ruleta, a nemyslím že RB bude tahat za delší konec. Letos mě příjde, že Mercedes zaostává ve strategii, auto mají +- podobně výkonné

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            Příští rok určitě ruleta nebude... To jen my fanoušci v tomu budeme mít hokej, dokud nezískame lepší přehled o tom co pravidla skutečně umožňují a co nikoliv... Nepochybuju o RB, ostatně RB nezklamal nikdy, dopláceli zatím hlavně na PJ, jinak auta vždy stavěli super...

            Podobně výkonné auta mají, ale cítím, že RB v kombinaci s Maxem je schopen řízeně na 1-5 kol zrychlit a získat tak rozhodující výhodu pro konečné vítězství... Tak to měl v minulých sezónách i Mercedes... V kvalifikaci vytáhli zázračné kolo a kolem zastávky v boxech byli vždy 100%... Teď je to naopak... Ostatně Max měl do letošní sezóny minimum PP, proč asi...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Když tohle je strašně krátkozraké... Protože současná F1 je hlavně vytrvalostní soutěž, kdy se hospodaří se vším možným a cílem je se radovat až v cíli... Nemůžeš nad tím uvažovat tak, že jedou oba dva na 100% a tedy jeden je rychlejší než druhý... To platí po startu a pak po posledním pitstopu, když zkrátka jinde než na trati se rozhodnout nemůže...

              A já po startu viděl jasně rychlejšího Maxe, kterému tam LH řekl bych až zavazel... Kdyby se LH nedostal po startu před Maxe, vůbec nepochybuji o tom, že by kroužili za sebou v rozmezí 2-4 sec a nic vzrušujícího by se nedělo... Načež Max by vyhrál v pohodě... Díky tomu startu se to takto zdramatizovalo... Nicméně ta strategie, že ten undercut takhle krásně zafungoval, jasně dokazuje, že RB měl navrch a vyšlo jim to tentokrát i s Perézem... Zatímco VB tradičně bída...

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Vad

                Vad

                194.12.33.XXX
                já bych si vsadil na to že kdyby Max jezdil na těch tvrdých časy jako Lewis v prostředním stintu tak tolik kol neujede nebo rychleji ztratí tempo protože si je oddělá, práce s tou tvrdou byla u Lewise prostě lepší, navíc když se vrátím k tomu že šel RB do risku a ty to rouzporuješ, tak já teda četl že měl Max na konci gumy už téměř oddělaný, jasně že je šetřil aby na konec závodu mohl vzdorovat ale to taky nemuselo vyjít

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  Tohle je věc, do které prostě 100% nevidíme... Risk je relativní pojem... V závěru mezi nimi byly 2 sec tzn. opravdu málo a stačila drobnost, která by to zvrátila pro jednu nebo druhou stranu... Umím si představit, že šli do rizika vzhledem k riziku výjezdu SC, který kdyby Maxův náskok zničil, tak by bylo skutečně zle...

                  Ale nepřipouštím si, že šli do rizika z pohledu životnosti pneu... S Lewisem jezdili ty časy stále velice podobné... 0,5 sec na kolo nebo kolik LH v jednu chvíli stahoval... To není rozdíl mezi čerstvými a mrtvými pneu... LH se nebyl schopen dostat do DRS dosahu a i pak nevidím moc nadějně, že by Maxe předjel... A to hodně lidí opomíjí... Vidí drama v závěru, ale zapomínají, že předjetí není o stisknutí jednoho tlačítka...

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              já hlavně pochopil, že je to poměrně kontroverzní zařízení, ale že je v podstatě používají všichni, jen mercedes to dotáhl opět do extrému...

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                bohužel dnes to většinou o tom jednom tlačítku je a většina pilotů spoléhá především na to tlačítko. Za mě je mercedes celou sezonu nejrychlejším autem, ale už to nejsou 2sekundy na které byl hamilton zvyklý a mohl si luxusně šetřit techniku, hrát si s pneumatikama a týmového kolegu mu držel wolf od těla. Teď mají náskok kolem 3 desetin a tam už stačí malá chyba a je to pryč. navíc emil je střelec, kterej nemá z ničeho respekt, takže pořád štěstíčkář hamilton může opět někde emila poslat do zdi a nechat si darovat vítězství a titul bude zase u mercedesu...

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              ono je to spíš o chybách, které maercedes a hamilton prodují, už nejsou zvyklý závodit pod tlakem. Tolik jezdeckých chyb co hamiloton vyprodukoval v této sezoně neudělal za všechny sezony od roku 2016...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Petr

                Petr

                78.157.160.XXX
                Na hrbolaté trati v Austinu jim bylo k ničemu. Pro jeho plné využití musí být navíc rychlost, kdy na rovinkách dochází ke stallingu, podstatně vyšší než rychlost v nejrychlejších zatáčkách, kde potřebujete plný přítlak. Podobnou fintu mj. používá i Ferrari.

                + 4 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  takže to mají všichni, to nepopíráš 03

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Petr

                    Petr

                    78.157.160.XXX
                    Ne, většina to nemá.

                    + 2 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      83.240.60.XXX
                      Je úsměvný jak Lewise podceňuješ... Náskok 2 vteřiny, teď jen 0,3 tak to nestačí... Krom toho, že tohle je jisto jistě blbost a věřím, že ve stejném autě by s Maxem bojovali vyrovnaně... Jednou by byl lepší jeden, jindy druhý atd... Tak dnešní F1 není o náskoku desetin, nedejbože vteřin... Je to o komplexním využívání zdrojů... Práci s pneu, palivem, spolehlivosti atd. atd. A v rámci této práce má každý tým jiné maximum a jinak velké okno, kdy na tom maximu může jet... A RB má to okno nyní větší a zdá se, že jeho maximální výkonnost je krapet větší, než ta u Mercedesu... Je to těsné, ale je jasné vidět, že kdykoli je třeba zabrat, tak RB tam má to eso v rukávu, co dříve měl k dispozici Mercedes...

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        tak hezky si to maluješ. Realita je ovšem trošku jiná a přiznal to i wolf. Jen ten svůj náskok neukazovali konkurenci v celé nahotě, zkrátka jeli vždy tak jak potřebovali. politika. Teď tento komfortní náskok nemají a je to o tom tvém využívání zdrojů, strategii, práci s pneumatikami. A tady se ukazuje, že zkrátka zapomněli jak se skutečně bojuje s konkurencí. Hamilton byl jen ve správný okamžik na správném místě, jinak těch 7 titulů měl někdo úplně jiný...

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  jinak, podle mě je to o nastavení. Určitě je možno daný tlumič nastavit jak tuhost tak předpětí, jinak by jim to fungovalo pouze na jediné trati...
                  A zajímalo by mě, kdo Ti dá mínus za technické objasnění věci 20

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Já osobně si myslím že zatím vždy (v hybridní éře) měl Mercedes nějakou rezervičku...vždycky dokázal vytáhnout nějaký alespoň malý trumfik...většinou to ale bylo eso.
          Letos poprvé nemá opravdu technicky navrch...spíš ho nepatrně v některých závodech Redbull předčil...většinou to je ale fifty-fifty (cca).
          A Mercedes takhle úporně nikdy nemusel bojovat...a začal dělat i chyby ve strategii.
          Jednak Redbull s Hondou letos zaslouží absolutorium za přípravu na sezónu, ale i poctivý vývoj během ní...a druhak Verstappen nešel do kolen tak jako Vettel ve Ferrari když se lámal tehdejší souboj s Mercedesem.

          Když se to tak vezme...u Hondy jsem čekal penalizaci za motor dřív...u Mercedesu později.
          I tohle je důležitý faktor.
          Podle mě je to pořád otevřené...včera bylo vidět že Pérez Hamiltonovi nestíhá...Verstappen vyhrál jen díky opravdu skvělému výkonu...kdybys místo hanění podle většiny fanoušků velmi dobrého závodu víc sledoval dění na závodní dráze všiml by jsi si jak Verstappen musel jet s ohledem na to kolik kol musel absolvovat na poslední sadě nesmírně přesně...nechal Hamiltona snižovat ztrátu...a na konci vyždímal z gum úplně všechno....jen tak mohl vyhrát.
          Přesně tohle umí i Hamilton...neuvěřitelně vytěžit maximum z auta, gum, situace.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            To čeho zmiňuješ jsem si všiml proto taky nepropadám nadšení ze závěru, ale hodnotím to střízlivě, že by stejně LH neměl šanci...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Toto nikdy nic nepřizná... Z toho co řekne na veřejnosti je 99% lež a 1% zdvořilost...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              Jenže to je přesně ono...Hamilton prohrál...tak je to nuda.
              Ale ona žádná jistota že to Verstappen udrží nebyla...všiml jsi si v jakým stavu měl gumy v cíli?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Mergl si přetechnizovaním sám sobě vytváří problémy.
            Loni mu hodně pomáhal DAS, ale letos už ho používat nesmí a najednou se celkem logicky projevují menší zkušenosti s klasickým řízením. RB jel loni klasiku a proto mohl přední nápravu vypiplat mnohem lépe než Mergl.
            Podobné to může být v příštím roce i s odpružením zadní nápravy kdy už středovou pružinu nebudou smět používat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              V prostředním sektoru Mercedes jasně vládl...ta vychytávka mu tam zjevně pomáhala. Možná jinde (na rovnějším povrchu) to bude ještě lepší...ale i tady to bylo znát.
              Ale Redbull od pátku hodně zapracoval na nastavení...je vidět že šasí mají parádní.
              Mě se ta bitva mezi Verstappenem a Hamiltonem moc líbila.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Psal jsem to už v předchozím komentáři... Není to o tom, kdo vyhrál... Je to o tom, že celou dobu se přetahovali hlavně o vteřiny a na trati se skoro nezávodilo... Max to udržel s přehledem, ať to jisté bylo nebo ne, tak výsledek hovoří za vše...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                Nesmysl...žádná pohodička to ze strany Vertappena a Redbullu nebyla...
                Jo i mě by se líbilo kdyby se předjížděli jako Gilles Villeneuve s René Arnouxem v Dijonu 1979...ale to byla jiná doba...tenkrát se piloti mnohem víc respektovali.
                Dojít včera na přímý souboj na trati...byla další kolize velmi pravděpodobná...a to jak z pohledu Verstappena, tak Hamiltona...protože oni oba nechtějí uhýbat.

                Takhle to byla bitva strategická...Redbull risknul podseknutí, Mercedes reagoval prodloužením stintů a tím že Hamilton měl v závěru k dispozici lepší gumy. Vyšlo to Redbullu...ale nic jistýho nebylo...to je z Tvé strany jen pokrytecké zlehčování jejich výkonu.
                Přitom to samé v obráceném gardu se odehrálo v prvním závodě sezóny...a tam to vyhrál Hamilton. Přitom v prvním závodě měl rychlostně lepší auto Redbull.

                Prostě to chce uznat že Redbull s Verstappenem je ve stejný lize jako Mercedes s Hamiltonem...technicky i jezdecky.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  78.157.160.XXX
                  Není to o nastavení. Při pohledu kamery zpět na zadní křídlo a zavěšení jde na rovince vidět náhlý "propad" zadního zavěšení.. nikoliv progresivní se vzrůstajícím přítlakem, jako je tomu u ostatních týmů.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kaša

                    Kaša

                    82.142.123.XXX
                    No ty jsi těžce zaujatý proti Hamovi .... že prý má náskok Mercedes 3 desetiny! 18 02

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    tak tlumič s progresivní charakteristikou určitě není zase takový problém udělat... Co jsem viděl vysvětlení této vychytávky, tak je to chytré, ale nikoliv nové

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Petr

                      Petr

                      78.157.160.XXX
                      Mají tam speciální plynový tlumič, v němž se při určené rychlosti otevírá ventil, který způsobuje, že se stáhne zpět a následně se skokově sníží světlá výška. Proto já tomu raději říkám, že mají zařízení / systém, spíše než že jde jen o změnu nastavení. Netvrdím, že říkáš nesmysl nebo že to myslíš špatně - oba myslíme možná totéž. Jen to prostě není o jen nastavení - to evokuje myšlenku, že to je relativně snadná věc a jen "nastavit" by to tak mohla i konkurence - nemohla, protože nemají ten speciální tlumič. Mají tam jiný 3. tlumič (anglicky heave/3rd/dive damper), ten dělá něco podobného, ale ne do takové míry jako u Mercedesu či Ferrari, kde dojde ke náhlému propadu zádi (viz zadní kamery z cílové rovinky v Turecku). Nejde o žádnou novinku, navíc to je legální, proto žádné protesty. Mercedes to využívá do extrému, není to snadné vyladit takto zavěšení. A má to svá omezení, jak jsem psal výše (záleží na charakteristice okruhu).

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama