DISKUZE K ČLÁNKU GP TURECKA: Bottas splnil svůj cíl zvítězit, Hamilton neskrýval rozladění
Před tureckým závodem se nejvíce řešila skutečnost, jak se Hamiltonovi podaří eliminovat ztrátu po poklesu na startu. Nějakou dobu to vypadalo na minimální odstup, ale v závěru došlo na ostrou výměnu názorů mezi pilotem a boxy a odstup narostl.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP TURECKA: Bottas splnil svůj cíl zvítězit, Hamilton neskrýval rozladění
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
HellHogr
09:14 11.10.2021 31.30.161.XXXNo tím bych si nebyl tak jistej viz tajná dohoda Ferrari s FIA ale jo ty komentáře, že to měli udělat tak a tak, je klasická česká vlastnost se stylem: kam to nahráváš, tam máš na levo úplně volno a mohl bejt gol. Prostě někteří ví všechno nejlíp
-
-
-
-
juras
20:23 10.10.2021 88.103.92.XXXMě se závod líbil...kromě toho že měl několik "zápletek" připravených už před startem do toho ještě promluvilo počasí...závod v mokru pak společně s očekáváním zda dojde na gumy da suchou trať a nebo se bude pokračovat na gumách s dezénem byl nakonec podle mě dobrou podívanou.
Vy kdo píšete o nudě, co konkrétně si představujete? Podle mě v porovnání s dnešním byly extrémně nezáživnější závody...
Už kvalifikace připravila podmínky pro dobrou podívanou...a v závodě bylo určitě zajímavé jak se rychlost jednotlivých pilotů dokázala měnit.
Bottas dnes zaslouží pochválit, odjel profesorsky závod, vyhrál...a ještě si připsal bod za nejrychlejší kolo. Ovšem myslím že hodně lidí čekalo jak to zvládne...
Verstappen a Redbull byl zaskočen tím že Mercedes byl v Turecku rychlejší...takže si myslím že strategicky dojeli druzí...Perez konečně předvedl solidní výkon.
Leclerc s Ferrari dokonce atakovali podium...nakonec je i čtvrté místo velmi dobrý výsledek. Sainz eliminoval škody, podle mě rovněž výborný výkon při startu z konce pole.
Hamilton se mi dnes moc líbil...bojoval a když měl volnou trať byl neskutečně rychlej...docela by mě zajímalo proč už mu to nejelo tak v závěru. Každopádně je úžasný ho sledovat jak se dokáže prokousávat startovním polem...byť dnes měl k dispozici podle mě nejlepší monopost.
Gasly opět odjel maximum...
Norris to samé...McLaren prostě v Turecku nebyl tak rychlej. Ricciardo se vrátil do starých kolejí...ale ono to po té nepovedené kvalifikaci bylo těžký.
Stroll zastínil opět Vettela, ale AM může být rád za problémy Alonsa...ten by jinak asi dolej v první šestce.
Ocon jen paběrkoval...škoda že Alonso měl smůlu v prvních kolech.
AR dnes lépe než Williams...kdoví jak by to bylo kdyby Russell postoupil do Q3...mezi týmy středu pole se dnes skoro nepředjíždělo.
Williams tedy zklamal...vzlášť když se jelo na mokru...čekal jsem od Russella rozhodně víc.
Jinak co se týče kolizí...Gasly - Alonso nechápu...v prvním kole je těsno a k drobným kontaktům dochází pravidelně...kromě toho dnes to vypadalo že Gasly dostal trest nikoliv za samotný kontakt...ale za následek (Alonsovi to zkazilo závod).
Alonso - Mick...tady je to myslím správné...Alonso to koneckonců přiznal jako svou chybu.
Souboj Tsunoda - Hamilton...neřekl bych že Tsunoda udělal něco špinavého...spíš si myslím že Hamilton byl v prvních kolech opatrnější...jakmile se dostal před japonce už byl v soubojích tvrdší...a nutno podotknout že ti které předjel (především se to týká Gaslyho) se chovali korektně a nikdo nešel do nějaké tvrdé obrany.
Hamilton - Perez...krásnej souboj,,,a myslel jsem si že Perez povolí...leč nepovolil. JInak ten inkriminovanej okamžik kde si Perez udržel pozici za cenu vyjetí mimo vyznačenou trať...podle mě to prošlo logicky...protože kdyby ne...musel by být vyšetřován Hamilton za vytlačení mimo trať.
Taktika...i když výkon nevýrazný, Vettel to alespoň zkusil na slicky...Leclerc s Ferrari možná měli zastavit s Bottasem a Verstappenem...a Ferrari by mělo 3. místo...Hamilton a Mercedes je složitý odhadnout...ale podle gum u Ocona je vidět že dojezd do cíle byl na hraně....a to Ocon nepochybně nejel tak agresívně jako Hamilton...takže spíš jde o to jestli měli zastavit dřív...ale rozdíly v časech na jedno kolo u ojetých a nových gum nebyly velké.
Boj o titul...i na dalších místech pokračuje...takže co víc si přát...-
Fanda.LH
20:59 10.10.2021 83.240.60.XXXTsunoda vs LH... Nevidím tam žádnou špinavost... Maximálně v tom, že obětoval vlastní závod / pneu, aby LH zdržel co nejvíce a to se mu podařilo fakt skvěle...
Peréz vs LH... Nevím o jakém vytláčení může být řeč... Byl to souboj kolo na kolo, LH měl právo volit stopu a dal Perézovi dost prostoru se stáhnout, což by mi přišlo férovější... Resp. podobné situace se v minulosti trestali a řekl bych, že i takové, kdy byli jezdci v právu mnohem více, než bránící se Peréz... Ostatně vzpomeňme na Maxe v prvním závodě nebo před lety Vettela v Kanadě... Nebo třeba LH ve SPA 2008...
Nemůžeš v souboji k uhájení pozice využít ve svůj prospěch prostor mimo trať... A současně neexistuje nějaké absolutní právo na "prostor", kor pro pilota na vnější straně... Je zcela přirozené, že jezdec na vnitřku přibouchne dveře a jezdec na vnějšku se např. může pokusit o prokřížení... Já si myslím, že to prošlo kvůli podmínkám na trati + to nepůsobilo zas tak šokantně... Ostatně nikdo to neřeší, nikdo si překvapivě nestěžoval takže...-
juras
21:42 10.10.2021 88.103.92.XXXNemyslím si že Japonec objevoval závod kvůli Hamiltonovi...že se chtěl při jeho zdržení "vytáhnout" před Markem je docela pravděpodobné...ale Hamilton byl prostě opatrnější...podle mě pochopitelně.
Já tedy nevím ..vytlačit někoho mimo trať je normální a není to v rozporu s pravidly?
A za druhé...v jakém okamžiku má pilot právo volby stopy "bez ohledu" na soupeře?
A není náhodou tak že právě to udržet se na vnějšku po boku soupeře je vtip toho že pak se situace obrátí (pokud je další zatáčka na druhou stranu) a výhoda je zas na druhé straně?
A na co by jsi si stěžoval? Na jízdu mimo vyznačenou závodní dráhu? Obrazem bys musel vysvětlit proč neměl ten druhý místo na průjezd po závodní dráze...
Fakt je že Hamilton to má těžký...jakmile jede až za Verstappen...a předjíždí kohokoliv...stačí i malá chyba a může při kolizi vypadnout...obzvlášť v souboji s druhým Redbullem. Ale Pérez jel podle mě férově...vezmeme-li v potaz zkrat Bottase na startu v Maďarsku.
Z druhé strany mi připadalo jak zákazníci Mercedesu skoro Hamiltonovi uhýbali z cesty.
V Austin to bude už otevřenější...to je Hamiltonova oblíbená trať...Bottas taky zdá se "našel" formu...Verstappen to bude mít těžký.-
Fanda.LH
21:54 10.10.2021 83.240.60.XXXTsunoda to svým způsobem přiznal i tady na webu v jeho prohlášení to tak trochu zazní. Slyšel jsi i odvážnější vyjádření, že přeje Maxovi a chtěl LH zdržet...
LH Peréze nevytlačil, to je jednoduché... Tohle chápání situace je mi zcela proti srsti... Souboj kolo na kolo je taktická hra o pozici a Peréz se dostal do pozice, kdy ten souboj prohrál a měl se tedy stáhnout... Když jedou dvě auta vedle sebe a před tím autem vzadu, na vnějšku pomalu mizí trať, tak ten souboj prohrálo... Má se dostat na vnitřek popř. dostat svoje kola před svého rivala a tedy volit stopu... Ale držet pozici trať, netrať s tím, že jako když se tam nevejdu, tak jsem vytlačen... No s touhle logikou by se závodit nedalo, dříve tohle řešili štěrkové / travnaté únikové zóny... Asfaltové dávají prostor tomuhle, ale logika závodění by se měnit neměla...
Co se týče zákazníků Mercedesu, tak upřímně nevím co si o tom myslet... V průběhu sezóny jsem viděl to i to... Např. v Monze si Mclaren vítězství vzít nenechal... Ale na jiných okruzích jsem viděl konkrétně Landa, že zas až tolik LH nepřekážel...
Edit. Když se na to koukám opakovaně... Beru ten souboj smířlivěji...-
juras
05:43 11.10.2021 88.103.92.XXXJedna zásadní věc...to že jsi o půl metru vepředu ti nedává právo volit stopu bez ohledu na soupeře.
Dokud si tohle neuvědomíš...nemá cenu dál diskutovat.
Zrovna Hamilton na Silverstone místo na trati měl...způsobil nehodu...a popravu byl potrestán.-
-
-
Fanda.LH
09:03 11.10.2021 83.240.60.XXXAle nevolil stopu bez ohledu na soupeře... On dal Perézovi dost prostoru se stáhnout, když ten souboj prohrál...
Za mě je vytláčení, když měníš stopu za účelem dostat soupeře z trati / donutit ho zpomalit... LH stopu neměnil a Peréz se jeho stopě nedokázal přizpůsobit (Např. tím, že by brzdil dříve a zkusil se s ním prokřížit)...-
juras
18:56 13.10.2021 88.103.92.XXXTo co píšeš je úmyslné vytlačení...a nebo úmyslná kolize...Jerez 1997.
Já pořád nechápu proč se má stáhnout ze souboje pilot který se udržel v souboji po boku Hamiltona?
Letos bylo několik situací kdy se stáhnul Hamilton...a souhlasím že dost pravděpodobně zabránil kolizi (nebo min. kontaktu)...ale paradoxně způsobil pak dvě kolize.
Perez ten souboj vedl tvrdě, ale fér...tak proč by měl uhybat ze souboje kde držel pozici opravňující ho k respektu soupeře?
Ve hře je hodně...a mě jen udivuje že fanoušci Hamiltona kritizují nekompromisní přístup k soubojům...moc dobře si pamatuju jak Nico Rosberg musel opakovaně snášet naprosto stejný přístup Hamiltona při jejich soubojích. A připomínat Hamiltonovi legendární souboje s Massou ještě v McLarenu snad nemusím.
Pamatuju si jak Ayrton Senna těžce nesl když se objevil Michael a dostal se s ním párkrát do křížku...narazil totiž na stejně nekompromisního soupeře.
Taky se tomu lidově říká: "Kdo čím zachází...tím taky schází".-
Ferda
22:31 13.10.2021 46.47.176.XXXTrochu zmatek né?
Senna si nedělal těžkou hlavu ze Schumiho, ale kvůli nedovolenému aktívnímu zavěšení.
V souboji s Rosbegem byl to právě samotný Rosberg, který hrál tvrdší hru a dokonce za podpory týmu, který se nestyděl před sezónou vzít Hamíkovi jeho mechaniky a dát je Rosbergovi.
A připomínat Massu, který neměl od Ferrari ten rok jiný úkol než Hamíkovi ničit závody. Zaznělo to v televizi v rozhovoru Ferrari s Massou v přímém přenose.
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek