DISKUZE K ČLÁNKU GP TURECKA: Sedmý titul jistil Hamilton vítězstvím + VIDEO
Když dosáhl Michael Schumacher sedmého titulu, málokdo předpokládal, že neuteče z hlediska historie F1 tolik vody, a bude mít po svém boku konkurenta. Lewis Hamilton v náročném závodě dokončil další díl své skvělé kariéry.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP TURECKA: Sedmý titul jistil Hamilton vítězstvím + VIDEO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jon
08:37 18.11.2020 90.176.154.XXX
Pamatuji, že Max se kolikrát ohradil vůči motoru do vysílačky. Asi se od něj nedá čekat, že by si jen ulevil "Noooo, noooo" jako Lewis v Singáči 2016, kde mu v tu chvíli bylo jasné, že přišel o titul.
Ale jinak si nevzpomínám, že by někde Hondu vyloženě věšel. Byly to spíš takové ty motivační pošťuchy, kdy prostě na rovinu řekl, že pokud se chtějí rovnat s Mercedesem, potřebuje výkonnější motor. Což chce každý pilot, pokud zrovna nemá ten nejlepší balík.
Ale jinak si nevzpomínám, že by někde Hondu vyloženě věšel. Byly to spíš takové ty motivační pošťuchy, kdy prostě na rovinu řekl, že pokud se chtějí rovnat s Mercedesem, potřebuje výkonnější motor. Což chce každý pilot, pokud zrovna nemá ten nejlepší balík.
jon
08:33 18.11.2020 90.176.154.XXX
No vidíš, tohle mě ani nenapadlo. Je pravda, že motor Hondy je hodně kompaktní, což skýtá určitou aerodynamickou výhodu a dost možná bude mít i zajímavě položené těžiště. Pokud si dobře pamatuji, tak Renault měl ty motory robusnější, ale také výkonnější a spolehlivější. Oproti továrnímu Renaultu a nově s jejich motory jedoucímu McLarenu měli náskok o parník, ale o kolik si polepšili/pohoršili v relativní výkonnosti balíku těžko říci. Ono i s ohledem na Mercedes to moc porovnat nejde. I jím se občas něco nepovede a ostatní se k ním přiblíží bez většího úsilí.
GRAHAM
17:55 16.11.2020 109.81.213.XXX
Ono se mrazí i v roce 2021. Ano rok 2022 by mohl být problém.....pokud by zůstali s motorem 2021 a ostatní zvyšovali výkon. Ale do 25 HP by to bylo asi v klidu...
Ono je ale možné že AN má něco dobrého vymyšleného a motor Hondy je dle toho postavený na míru. To jinde nedostanou a museli by to zahodit.... tam si tipnu, že je zakopán pes nejvíce. O tohle hrajou.....
Ono je ale možné že AN má něco dobrého vymyšleného a motor Hondy je dle toho postavený na míru. To jinde nedostanou a museli by to zahodit.... tam si tipnu, že je zakopán pes nejvíce. O tohle hrajou.....
jon
16:50 16.11.2020 90.176.154.XXX
Vím, co to je a dokonce vím, že i tyto stručné novinky mají svoji historii. Jinak na Sky jsem koukal ještě minimálně půl hodinu po závodě a nevzpomínám si, že by tam někdo řešil Maxovo odmítnutí jít za komisaři. Jak jsem psal výše, takový prohřešek je blbost. Po závodě by dostal 5 vteřin k času. Vydělat na tom mohl jen Albon, což je pro RB z pohledu PK úplně jedno a určitě nebude soutěžící protestovat sám proti sobě. Proto to nechali být a ušetřili si administrativu. Kdyby se za ně stihl docvaknout Lando, tak to by byla jiná pohádka a minimálně by se řešil protest. A tam už by Maxe hnal Horner svinským krokem.
jon
16:43 16.11.2020 90.176.154.XXX
Navíc aby se celé to mrazení vývoje ještě neotočilo proti nim. Pokud se RB nepovede optimálně využít žetony a ocitnou se mimo boje o titul, pochybuji, že do toho bude Honda v druhé půlce sezóny dramaticky investovat, případně vyvíjet motor pro rok 2022. Stejně to zase bude nějaký Ták Hujer nebo nějaká jiná pytlovina, tak co by z toho měli?
Ferda
16:21 16.11.2020 46.47.176.XXX
Marko má nový plán
Helmut Marko příští týden poletí do Japonska, aby tam jednal s nejvyšším managementem Hondy. Začalo se šeptat, že se mu možná automobilku podaří ve F1, alespoň částečně, pozdržet o rok déle.
"Zatím nic není definitivní," citují Marka noviny Kronen Zeitung. "Ale pokračujeme v rozhovorech a zdá se, že bude možné dosáhnout kompromisu. Věci se hýbou, nemohu o tom říct nic negativního. Pohár je poloplný nebo poloprázdný, ale tendence jsou pozitivní. Alespoň já si to tak myslím."
atd
Helmut Marko příští týden poletí do Japonska, aby tam jednal s nejvyšším managementem Hondy. Začalo se šeptat, že se mu možná automobilku podaří ve F1, alespoň částečně, pozdržet o rok déle.
"Zatím nic není definitivní," citují Marka noviny Kronen Zeitung. "Ale pokračujeme v rozhovorech a zdá se, že bude možné dosáhnout kompromisu. Věci se hýbou, nemohu o tom říct nic negativního. Pohár je poloplný nebo poloprázdný, ale tendence jsou pozitivní. Alespoň já si to tak myslím."
atd
GRAHAM
14:00 16.11.2020 109.81.213.XXX
Jak spletl ? Jsem netušil, že někdo si vymyslí , že se zmrazí vývoj motoru.... gró F1. Zmraženej motor můžeš vyvíjet i ty sám v obejváku. S tím vylezli až posléze...
Na ty dvě desetiny zapomeň, to nejde přepočítat že Honda ztrací 25 HP.....musíš brát v potaz kilometrový výkon, to jest včetně ERS, který fakt nejsou stejný. Na druhou stranu, motory jsou už v pohodě....
Jinak Honda "něco" prý už testuje teď....možná něco dalšího chtěli vrznout do AT Gaslyho, ale asi díky počasí to nechali bejt. Vím spekulace, ale četl jsem to....
Tvoje opět splet je jinak..... Honda byla loni vždy výkonově poslední.
Na ty dvě desetiny zapomeň, to nejde přepočítat že Honda ztrací 25 HP.....musíš brát v potaz kilometrový výkon, to jest včetně ERS, který fakt nejsou stejný. Na druhou stranu, motory jsou už v pohodě....
Jinak Honda "něco" prý už testuje teď....možná něco dalšího chtěli vrznout do AT Gaslyho, ale asi díky počasí to nechali bejt. Vím spekulace, ale četl jsem to....
Tvoje opět splet je jinak..... Honda byla loni vždy výkonově poslední.
grol2
12:52 16.11.2020 193.8.87.XXX
Zajímavé bylo opotřebení pneu na prvních třech autech. Vettel měl pneu sjeté úplně jinak než první dva. Zadní gumy hodně, přední minimálně. Asi na jeho autě fakt něco hodně nefunguje, když se mu takhle chová. To se pak těm jeho věčným piruetkám nedivím, když se mu v průběhu závodu stává auto čím dál více přetáčivým. Paradoxně za těchto podmínek se mu zadek s v průběhu závodu spíše uklidňoval, což je věc, kterou on potřebuje...
jon
12:31 16.11.2020 90.176.154.XXX
Celé je to stejně vázané na to zmrazení vývoje. V tom RB nemá šanci držet krok. Všichni tři ostatní motoráři do toho sypou 300-500 milionů EUR za rok. To je oproti 2x17M (za RB a STR) o jiných penězích a provoz obou stájí a motor se jim z cca 0,5 miliardy může zvednou k miliardě za rok. Nemluvě o tom, že tam Honda nejspíš nenechá své špičkové inženýry. Ale to se dá ošetřit nějakou formou spolupráce.
jon
12:21 16.11.2020 90.176.154.XXX
V PK od roku 2017 ani jednou neselhali, tak není důvod ho měnit. I když ten výkonnostní rozdíl je značný.
Bottas tam už podle mě zůstane a přes něj bude ve stáji jistá kontinuita. Pokud tedy Lewis odejde dříve, než se Bottas výkonnostně propadne a nebude dávat smysl ani vedle Russella (ano, Oconovi na tuto sedačku věřím už minimálně).
Bottas tam už podle mě zůstane a přes něj bude ve stáji jistá kontinuita. Pokud tedy Lewis odejde dříve, než se Bottas výkonnostně propadne a nebude dávat smysl ani vedle Russella (ano, Oconovi na tuto sedačku věřím už minimálně).
Senor
12:03 16.11.2020 178.255.168.XXX
Ještě jsem doplnil minulý příspěvek.
Máš to napsat pořádně, že Honda si patentovala nový materiál na stěny válců, aplikován pomocí plasmového nástřiku, kdy materiál vydrží větší tlaky ve válcích s menším opotřebením. Měl by se zvýšit výkon o dost, ale co to je o dost? Taky snad mluvili o zivotnosti, kdy jiné motory budou ztracet rychleji výkon s opotrebenim, nez tento novy Hondy. Mergl byl v materialech ohledne nastriku valcu vzdy na spici, hodne mu toho dodavali externi firmy, vcas nakupoval, mel cas na vyvoj, uvidime co bude pristi rok. To by mohlo byt take pristi rok rozhodujici. Ale rozhodujici bude, jak vidno i letos, auto. To proste dela mnoho desetin rozdilu a ne ty 2 desetiny na motoru.
Testuje se to v Sakure pro motor na příští rok a ne na současných motorech. Jinak i jiní testují.
Libilo se mi, jak si se vysmival spekulacim, ze RB chce prevzit motor Honda a jak se zda, tak to vypada ze si se opet spetl. Marko ted snad zebra, aby jeste pro rok 2022 vyvinuly hlavu pro nova synteticka paliva a snad by to mohlo klapnout. Nepredbijeme a uvidime.
Máš to napsat pořádně, že Honda si patentovala nový materiál na stěny válců, aplikován pomocí plasmového nástřiku, kdy materiál vydrží větší tlaky ve válcích s menším opotřebením. Měl by se zvýšit výkon o dost, ale co to je o dost? Taky snad mluvili o zivotnosti, kdy jiné motory budou ztracet rychleji výkon s opotrebenim, nez tento novy Hondy. Mergl byl v materialech ohledne nastriku valcu vzdy na spici, hodne mu toho dodavali externi firmy, vcas nakupoval, mel cas na vyvoj, uvidime co bude pristi rok. To by mohlo byt take pristi rok rozhodujici. Ale rozhodujici bude, jak vidno i letos, auto. To proste dela mnoho desetin rozdilu a ne ty 2 desetiny na motoru.
Testuje se to v Sakure pro motor na příští rok a ne na současných motorech. Jinak i jiní testují.
Libilo se mi, jak si se vysmival spekulacim, ze RB chce prevzit motor Honda a jak se zda, tak to vypada ze si se opet spetl. Marko ted snad zebra, aby jeste pro rok 2022 vyvinuly hlavu pro nova synteticka paliva a snad by to mohlo klapnout. Nepredbijeme a uvidime.
jon
11:58 16.11.2020 90.176.154.XXX
Však já ho moc dobře znám. Kdyby ten příběh měl mít nějakou váhu, tak oficiální zdroje, kde by se to řešilo, kdyby to byl prohřešek. Ale on by to určitě nebyl. Kdyby tam někoho semlel a jednalo se o trestné body do licence, tak by tam musel. Ale tohle je jen časové pencle, se kterou by nic neudělal. Navíc bych řekl, že pokud tam není nutnost jít, tak vzhledem k distancím a minimalizování kontaktu ho tam nejspíše ani sami komisaři nechtěli.
jon
11:54 16.11.2020 90.176.154.XXX
Spoustu těch věcí musíš brát s rezervou. Je to tím, že víceméně žije v USA a tam jsou na podobné "ideové lídry" z řad celebrit zvyklí. Díky tomu se o něm hodně mluví a zná ho každý. Až dojezdí v F1, může začít dělat cokoli a vždy bude mít za zády movité sponzory, protože to bude spoustu lidí zajímat.
A samozřejmě na tom má svůj podíl to, že pochází z obyčejné rodiny a asi o takové slávě vždy snil. Ale přesně jak píšeš, je to je jeho život, jeho věc. Jestli chce být influencér, vegan a místo F1 dělat crossfit, bude to jeho volba. A je fajn, že už toho dokázal tolik, že v tom má úplnou svobodu.
A samozřejmě na tom má svůj podíl to, že pochází z obyčejné rodiny a asi o takové slávě vždy snil. Ale přesně jak píšeš, je to je jeho život, jeho věc. Jestli chce být influencér, vegan a místo F1 dělat crossfit, bude to jeho volba. A je fajn, že už toho dokázal tolik, že v tom má úplnou svobodu.
Senor
11:49 16.11.2020 178.255.168.XXX
GRAHAM 17:26 15.11.2020 109.81.213.XXX
"Jinak Honda něco nového testuje na současných motorech pro příští rok"
To jako jak? To jako, že na současných testuje nebo na těch pro příští rok?
Na současných nic nejde a na motorech pro příští rok testují i ostatní. Chce to dávat přesné info, to ale od tebe nelze čekat, když si stále protiřečíš
Zatím jsem si jen zapsal, že Mercedes dle tebe uteče Hondě příští rok, psáno tak 14 dní, ikdyž níže zase píšeš, že vývoj Hondy vypadá slibně
A také mám poznamenán sen, jak doufáš, že McL bude příští rok bojovat s RB. No když vezmu v úvahu týmy, Mercedes, RB, Ferrari a AM, tak tam prostě nevidím prostor do 4. fleku pro McL. Jedině snad, že by opálil letošní Mercedes.
"Jinak Honda něco nového testuje na současných motorech pro příští rok"
To jako jak? To jako, že na současných testuje nebo na těch pro příští rok?
Na současných nic nejde a na motorech pro příští rok testují i ostatní. Chce to dávat přesné info, to ale od tebe nelze čekat, když si stále protiřečíš
Zatím jsem si jen zapsal, že Mercedes dle tebe uteče Hondě příští rok, psáno tak 14 dní, ikdyž níže zase píšeš, že vývoj Hondy vypadá slibně
A také mám poznamenán sen, jak doufáš, že McL bude příští rok bojovat s RB. No když vezmu v úvahu týmy, Mercedes, RB, Ferrari a AM, tak tam prostě nevidím prostor do 4. fleku pro McL. Jedině snad, že by opálil letošní Mercedes.
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek