DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone: F1 motory nemají nic společného se silničními vozy, Mercedes to popírá
Bernie Ecclestone je známým kritikem současných motorů v F1. Podle něj se z nich nebude nikdy nic využívat v běžném provozu. Podle dominantního Mercedesu to ale není pravda.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone: F1 motory nemají nic společného se silničními vozy, Mercedes to popírá
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000968
(Hlasovalo 10 lidí)
21.05.2015 17:39
... a na batérie budeme potrebovať verejnú sieť… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
14:06 20.05.2015 37.188.224.XXXTechnologie Celej ten systém, možná jednou časem bude mít svoje místo v sériové výrobě, to Cowellovi nerozporuju. Ale proč tím zasírají F1, proč si to nevyvíjejí v laboratoři, nekrouží si kilometry někde v soukromí na polygonu, proč chtějí, aby jim F1 ten vývoj platila* a proč jim na to F1 přistoupila?
*) platila: přímo penězmi od zákaznických týmů a za účast od FOM (netýká se Renaultu a Hondy), nepřímo poskytnutím prostoru pro reklamu v -ještě pořád- nejsledovanější motoristické disciplíně světa -
fero
10:45 20.05.2015 95.102.125.XXXpodla mna buducnost hybridnych aut nieje v takejto konfiguracii ako sa teraz pouziva v f1
buducnost hybridu je, ze spalovaci motor bude sluzit len ako elektrocentrala a sam nebude priamo pohanat auto. takto bude ten motor pracovat vzdy v oblasti najlepsej efektivity -
SebVonVett
10:00 20.05.2015 62.204.233.XXXBernie je top značka na hamonín, ale v tomto případě ví co dělá. Dobře ví, že k F1 patří hukot, stejně jako forsáž ke Gripenu. Když si fanda koupí vstupenku za 10-15tis, chce si to do smrti pamatovat, nebo se příští rok vrátit. S grglavkami si dovoluji pochybovat o nějaké po-závodní euforii. Tento článek je podle mne úplná hovadina. Není ani tak o Berniem a F1, ale o tom, jak to s námi automobilky "myslí dobře"... -
-
Kapor
09:23 20.05.2015 194.160.178.XXXConwell trepe, až sa hory zelenajú,... ...lebo osobný a úžitkový automobil by mohol eventuálne využiť MGU-H len pri ceste po diaľnici aj tam len na dlhšie vzdialenosti a nie v bežnom provoze, kde sú zápchy a tento subsystém by bol nerentabilný a predražil by nielen pohonnú jednotku ale aj samotné auto, takže takéto auto by si nik nekúpil. Auto ako som už povedal, by bolo sakramensky dráhé a automobilky idú celkom inou cestou v hybridnej technike, kde je trend použiť nizkolitrový trojvalec v stabilnom režime, kedy má najmenšiu spotrebu, len na dobíjanie batérií a pohon výhradne elektromotormi na kolesách náprav, čo je najlacnejšie a najlepšie z hľadiska smerovania energie bez strát. To, čo vymysleli pre F1 je moloch a môžu si ho založiť, tak do múzea.
-
Mr.B
10:29 20.05.2015 188.92.14.XXXNejsem odborník na motory, ale logika věci mi říká, že ztráty vyrobené ve spalovacím motoru (byť malém a účinném) + ztráty vzniklé převodem na el. energii + ztráty vzniklé při uskladnění energie v baterii + ztráty vniklé v elektromotoru musí být větší, než přímý pohon spalovacím motorem ke všemu s využitím různých rekuperací.-
Kapor
11:32 20.05.2015 80.87.214.XXXTu ale hovoríme o reálnych autách,... ...priateľu, teda hybridoch, ktoré musia sĺňať emisnú normu EURO VI a premena v generátore, uloženie do batérií, podporená o tú získanú s MGU-K pri brzdení a použitá zas na pohon v každom kolese s reguláciou, aby to malo známky ako s mechanickým diferenciálom, to je to najproduktívnejšie nielen ekologické, ale aj ekonomické riešenie, aby auto bolo ekologické a splnilo normy EÚ, lebo inak má zákaz jazdiť po verejných komunikáciách. A ak ty vieš o lepšom riešení, môžeš ma prekvapiť, no nechoď na mňa z vodíkom, lebo nemáš k tomu verejnú sieť čerpacích staníc.
-
uzivatel000968
17:39 21.05.2015 85.237.234.XXX... a na batérie budeme potrebovať verejnú sieť skládok odpadu ...
-
-
anonym
13:42 20.05.2015 147.229.221.XXXU hybridů je možno provozovat spalovací motor v ideálních otáčkách (resp. velmi blízko), tj při maximální účinnosti, ta je pak z celého provozu blízká udávané účinnosti (např. 40 % u dieselů), což u prostého spalování není možné dosáhnout, pokud nepojedete mezi odpočívadly na dálnici za plynulého provozu. Závislost účinnosti na otáčkách pak hraje ve prospěch elektromotorů, mají větší rozsah vysoké účinnosti, a to i při započítání zmiňovaných ztrát.
-
-
-
airwar
09:13 20.05.2015 77.240.188.XXXTo je dle mě nesmysl. Já jsem pravděpodobně trochu starší než vy, takže pamatuji když začali první osobní počítače (PC). Byly velké, pomalé a s cenou se člověk nedostal pod 100 tisíc Kč, a to v době kdy průměrná mzda byla pod 10 tisíci měsíčně. Stejěn tak jsem zažil první velké a těžké mobilní telefony, které byly opět neskutečně drahé. A v podobném duchu bych mohl pokračovat. Proč to píši je fakt že věci které před dvaceti lety byly velké, drahé a z mizernou účinností, máme dnes doma každý a to jen za zlomek původní ceny a s mnohem větším výkonem. to je věc vývoje a stejně tak to bude se spalovacími motory, jednotlivé technologie zlevní a za cca. 10 let budou naprosto běžnou součástí sériově vyráběných automobilů. -
anonymouse
09:13 20.05.2015 82.119.113.XXXNetreba rozmýšľať ako Bernie, či menejinteligentní ľudia (neber to osobne) ktorým ide len o peniaze, alebo hluk motora (nevyužitím odpadového tepla).
Treba to brať ako novú technológiu, ktorá pri využití aj pri 1/10 pomôže vytvoriť ekologickejšie a zároveň výkonnejšie pohonné agregáty. A cena? Cena sa upraví masovým využitým a výrobou ...
-
-
odin
08:35 20.05.2015 77.240.96.XXXHezký článek Zase výborné počtení.
Čolvěk se snaží dávat na pomyslné váhy všechna "pro" a "proti", než tu napíše nějaký názor. Takovéto články mu mohou hodně pomoci pochopit oč jde.
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale mně z toho pořád vychází, že Berniemu jde jen o jeho zisky. Zatímco automobilky se snaží, (když už do toho své peníze cpou), také něco využít (získat) zpět. Možná pochopily, že investice do vývoje přes F1, jsou sice obrovské, ale také s mnohem účinnějším a rychlejším výsledkem. A tudíž budou moci své systémy mnohem dříve implantovat do sériové výroby svých aut.
Tak Ecclestone vymýšlí umělé pitomosti, do kterých navíc ani nemíní investovat. Příkladem je umělé kropení dráhy. Po pořadatelích tento pán chce, aby mu platili za možnost uspořádat Grand Prix a ještě by jim tahal peníze z kapes a přidělával starosti s kropením. Asi jsem zaujatý, ale toho člověka nějak dlouhodobě nemusím.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek