DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes PU106A - Jak probíhal vývoj dominantní pohonné jednotky?

Mercedes v sezóně 2014 dominoval i díky své pohonné jednotce, která byla zároveň tou nejefektivnější v historii. Jak probíhal její vývoj?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes PU106A - Jak probíhal vývoj dominantní pohonné jednotky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 13.01.2015 16:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 12 lidí) 10.01.2015 09:53
Petře 01 Opět neskutečný článek, super!!! Sice… »
» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 10.01.2015 23:47
Díky za pochopení, Mobile1. 01 Na trolly… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovalo 9 lidí) 10.01.2015 20:30
ne? fakt? to je potupa, F1news překládají z… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Čistý vodík okrem raketových preplňovaných motorov,... ...nie je vhodný ako palivo pre dopravu na pozemných komunikáciách pre komerčné automobily cestné a manipulačné stroje, motorovú trakciu atď. a je jednoduchšie pri zdroji CO2, vyrábať spolu s H2 e-naftu, ktorá je úplne ekologická a má cetanové číslo 100. Je to výhodnejšie preto, lebo sa použijú bežné čerpacie stojany aj nádrže a nemusí sa to všetko húpo prerábať len preto, že si to nejakí masňáci zase zobrali do hlavy, že na tom trhú. 02 Inak najefektívnejší je pohon elektrický tak, ako ho prezentoval pred 130 rokmi Nikola Tesla a zatiaľ ho nik nenapodobil.11 Aká úbohosť ?18

      + 9 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    85.207.90.XXX
    Petře 01 Opět neskutečný článek, super!!! Sice jsem se v některých částech trochu ztrácel a musel si to víckrát přečíst, abych pochopil, protože nejsem nejtechničtější typ 12
    No jsem opravdu zvědav co v Brixworthu chlapci předvedou, podle tohoto článku a pár dalších, kdy Ferrari a Renault (no hlavně Ferrari) chtejí odsunout homologaci svých letošních jednotek, tak to napovídá jedině to, že prvních několikok závodů bude Mercedes PU na prvních 7 msítech(Pastor to někde o něco nebo o někoho opře)...
    Jinak ještě jednou chvála Petrovi 11

    + 12 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    213.29.197.XXX
    Renault a Ferrari sa zobudili neskoro, zo svojho spánku, ako Snehulienka, lebo na nových pohonných jednotkách mali začať robiť okamžite, zatiaľ strácali čas bohapustými úpravami a Mercedes sa im zatiaľ vzdialil na hony ! 02 Mysleli si, že to nejak obelstia, ale prišli na to, že nielen oni, ale aj tímy odoberajúce jednotky od Mercedesu, nemajú v SW mechanizmus, ktorý im umožní, zvýšiť na určitý čas výkon pohonnej jednotky, ak ich jazdec, z nejakej príčiny zaostane, ako to majú k dispozícii jazdci Mercedesu a musia sa prebíjať dopredu štartovným poľom. Takže na rok sú dopredu jasný majstri sveta v jednotlivcoch aj tímoch a nik už na tom nič nezmení, ak pravidlá budú v takom stave, ako sú. 02

    + 16 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Arnoux

      217.66.164.XXX
      No to máš sice pravdu,ale je potřeba vidět věci v širších souvislostech.Mercedes dělá benzínák s přímým vstřikem seriově někdy od roku 2009.Ferrari po vzoru Audi možná 2007 a Renault nasadil první přímovstřik do seriovýho auta v roce 2012 řadou motorů TCe.

      Zkušenosti konkurence jsou tedy nesrovnatelně větší a když vezmeš znalost Renaultu s problematikou přímého vstřikování,tak výsledek minulé sezony je zázrak.Samozřejmě jsem jako fanda čekal víc,ale šlo o první sezonu.

      Nevěř tomu,že sou ve fabrice Renaultu a Ferrari nějaký blbci a letošní sezona bude stejná jako minulá.Motorová výhoda se Mercedesu rychle vypaří a začneme konečně bojovat.Netvrdím,že Mercedes nevyhraje další ročník,ale auta se vyrovnají na desetinky-tomu věřím.

      Největší legrace je ta,že kdyby se neřešila ze strany FIA spotřeba paliva, konkurence by asi nikdy nepřišla na to,kde má Mercedes tak velkou výhodu, je potřeba přepracovat efektivitu spalování a ne hybridních systémů.03

      Tyhle informace v sezoně mají pro Hondu cenu zlata,protože vědí s čím mají v simulacích počítat jak ze strany spotřeby,tak ze strany průjezdů tratí a porovnáváním motorových grafů a polohy vozu na trati.
      Proto si vychcaně jednu sezonu počkali.
      Renault a Ferrari šly do sezony s tím co myslely že bude o.k. Mercedes ale rychle vysvětlil,kde jsou správná čísla.04

      + 7 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nik nehovorí, ... ...že sú u Ferrari a Renaultu blbci, lebo Mercedes pre F1 nepostavil tradičný hybrid, ako Ferrari a Renault, ale trigeneračnú jednotku, ktorá využíva väčší gradient medzi teplotou vstupného vzduchu do valcov a teplotou pod medzou samozápalu, kedy sa do valca vstrekuje palivo, preto sa nik ani nedozvedel o podstate tohoto riešenia, ktoré ako vidieť z článku stále v Mercedese taja a ja sa im ani nečudujem, lebo som tu už dávno povedal, že oddelená turbína od kompresoru rozdiel vo výkone nerobí, len umožňuje lepšie vtesnať turbomompresor do priestoru medzi valce do V, aby potrubia boli čo najkradšie, bolo v nich kritické prúdenie a zozadu netrčala turbína, ako u konkurencie a auto sa dalo lepšie aerodynamicky navrhnúť. 14 A ak to Renault a Rerrari ešte dodnes nepochopily, tak je najvyšší čas, lebo zvyšovaním gradientu medzi teplotami, sa úmerne zväčšuje aj výkon a tá hranica ako sa aj v článku píše je tých 1600 koní bez nejakých ťažkosťí, ale pri plných otáčkach 15 000 min-1, lebo závodný motor má tendenciu točiť najviac v tých 14 500, pričom ho dokopne k maximu MGU-K na 8-ku na rovinku pri maximálke. V motore Mercedes išli hore s kompresným pomerom tak, aby podiel paliva a prietok tomu vyhovoval, lebo do menšieho priesroru je treba vstreknúť aj menšie množstvo paliva a to, aby dalo vyšší výkon, musí horieť intenzívnejšie a pri vačšom tlaku, čo riešenie spĺňa vtedy ak vzrastie aj vstrekovací tlak paliva. Tomu samozrejme sa musí prispôsobiť palivo tak, ako sa to píše aj v článku, aby to v celej etape od vstreku, cez zážeh, horenie a výfuk odpovedalo symulačnému modelu CFD, ktorý sa dá na to využiť, ako to hovorili motorárski inžinieri z Red Bullu pred časom Remi Taffinovi, aby sa na to pozrel, lebo to plne zanedbali, ale venovali sa naopak ERSu, čo bol hlavný pilier neúspechu minuloročnej pohonnej jednotky od Renaultu a Remi to plne akceptoval. 01 A ja im len drukujem !


        + 15 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          217.66.164.XXX
          Jasně-pořád se pohybujeme ve vzorci : co nejmenší množství paliva + co nejvyšší tlak ve válcích se rovná nejvyšší výkon s nejmenší teplotou.
          Renault se snažil tuhle situaci řešit už v sezoně ale bez upravy spalovacích prostorů a pístů jim prý motor detonoval a cesta byla v rámci úprav nemožná,proto asi řešily všechny pod systémy.

          Illien má v oboru zkušenosti a jeho přímovstřiky nemají v Americe konkurenci.Otázkou je jestli to bude stačit na Mercedes.Věřím,a doufám,že jo.

          + 3 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            80.87.214.XXX
            Áno, máš pravdu,... ...a na to budú môcť použiť tých 32 žetónov, ktoré sú stanovené pre r. 2015 a bol by som rád, keby celé ERS odoberali od Mercedesu, lebo potom by prišli určie na nápad, ako to urobiť ešte lepšie. Inak ja dúfam, že sa im podarí stlačiť spotrebu tak, aby mohli využiť maximálne povolené otáčky 15 000 min-1, lebo okolo tejto hodnoty, - výkon MGU-K by mal gradovať nielen výkon turbomotora, ale prekrývať sa v charakteristike aj s krútiacim momentom a tam je hranica, kde by sa motorári mali dostať na tých vysnených 1 600 koní, čo je výkon z motora 1,6 V6 Turbo sviatok. 01

            + 13 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz svého týmového kolegu pořádně naštval

Sainz si vyslechl komentář rozzuřeného Leclerca do rádia, nyní se k němu konečně vyjádřil

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama