DISKUZE K ČLÁNKU Pneumatiky pro aerodynamický tunel - odlišné vlastnostmi i strukturou, přesto reprezentativní
Týmy v poslední době věnují spoustu pozornosti pneumatikám v aerodynamickém tunelu, aby výsledky testování byly co nejpřesnější. V technickém článku nahlédneme na výzvy, které na ně číhají v důsledku zmenšení jejich modelů, odlišné struktury, povrchu či samotného chování.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pneumatiky pro aerodynamický tunel - odlišné vlastnostmi i strukturou, přesto reprezentativní
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
PC
10:25 16.12.2013 212.47.2.XXXZ celého článku mi utkvělo hlavně neskutečné plýtvání prostředků na práci se zmenšenými modely a převádění výsledků zase zpět do reality. Myslím, že když bude chtít F1 ušetřit peníze tak tady má opravdu výjmečnou příležitost. Nebylo by levnější a jednodušší provádět testy v aerotunelu se skutečnými pneumatikami na skutečných vozech? Tady by byla i snadnější cesta, jak pomoci slabším (chudším týmům) jak trochu dohnat ty silnější a dorovnat pole. Stačí když tým nemá dost peněz na softwarové vybavení pro převod výsledků zmenšených modelů do reality a může se stavět na hlavu a nemá šanci uspět. Takto by odpadlo vyrábění přesných zmenšených modelů vozů, speciálních pneumatik a potřeba drahého převáděcího softwaru. Bylo by také mnohem snadnější a rychlejší reagovat na nějaký vzniklý problém.-
Petr
10:46 16.12.2013 109.81.245.XXXTestování v aerodynamickém tunelu s vozy plné velikosti by levnější nebylo. A simulace (ať už jde o CFD či aerodynamický tunel) bude vždy jen simulací, s veškerými problémy spojenými s korelací dat a nereálným prostředím. Složité to bude vždy.
Od příštího roku bude dle nových pravidel CFD i práce v tunelu velmi omezena (CFD max. 30 TFLOP a nula hodin v aero-tunelu nebo 30 hodin v tunelu a žádné CFD. Plus kompromisy mezi těmito dvěma extrémy).-
PC
16:10 16.12.2013 212.47.2.XXXJá netvrdím, že bude testování ve skutečné velikosti levnější, ale že odpadne veškerá šílená práce s výrobou zmenšeného modelu vozu a pneumatik a převody získaných výsledků ze zmenšeného modelu na skutečný vůz a že se tím práce zjednoduší. A avízované omezení času v tunelu a s CFD taky žádné úspory nepřinese - práce bude muset být vykonána stejně (výroba modelů a převod výsledků na skutečný vůz) jen jim to pomůže v konstrukci ještě méně než dosud (kvůli novým omezením). Je vidět, že v F1 se o žádné šetření nákladů nejedná a zřejmě ještě dlouho jednat nebude. Naopak, náklady ještě vzrostou nutností nákupu a vývoje nových motorů a k nim nově přizpůsobeného šasi.
-
-
-
-
Petr
22:30 14.12.2013 78.157.160.XXXDíky. Některé věci tady ve stručnosti nevysvětlím, takže zkusím jen nadšktrnout: vím, že je rozdíl mezi takovým technickým článkem a článkem "what if" (i když to označení je nefér a zbytečně tvrdé, nikdy jsem vlastní "what if" nepsal, nejsem žádnou personou, na jejíž názory by byl někdo zvědavý - to, co jsem napsal a co takto označuješ, byly přeložené názory jiných uznávaných či zasvěcených lidí - to, že se nelíbili tobě (možná Marko?), je asi jiná věc).
Na druhou stranu o takovéto technické články moc zájem mezi obecnými čtenáři není (jak sami vidíte). A další věcí je, že takových za den nenapíšu osm - tento např. vznikal měsíc (což málokdo ocení, o finančním hledisku nemluvě). Je tam na druhou stranu dost dosud nikde jinde (ani v zahraničí) nepublikovaných informací i fotek.-
Nasir
22:24 16.12.2013 188.175.189.XXXPetře, proč myslíte, že o tyto články zájem není? No každého to určitě nezaujme, ale prakticky vždy jsou na ně kladné reakce a poděkování. Je jasné, že diskuze pod nima velká nebude, když se to netýká pilotů. Ale že pod ně nechodí hateři a frustráti plivat, protože jaksi nemají na koho, beru naopak za vedlejší ale významné plus těchto článků.-
-
Petr
22:47 16.12.2013 78.157.160.XXXHodnotím to podle čtenosti - viz tento článek a pětiminutovka o dvou odstavcích s Alonsem v nadpisu.
Pozitivní reakce jsou příjemné, jenže z těch účty nezaplatím. A o sáhodlouhou diskusi pod článkem moc nestojím - raději pár příspěvku inteligentních čtenářů než stovka nadávek, navážení se do druhých či polo-hloupých offtopiců. Ale nerad bych, aby to vyznělo negativně jako stěžování - dělám to, co mě baví.
A taky díky.
-
-
-
uzivatel000635
12:39 15.12.2013 178.209.152.XXXPetře, je fakt, že toto nikdo neocení. Většina čtenářů a diskutérů je v porozumění technice velmi povrchní a já je za to neodsuzuji. Každý holt rozumí něčemu jinému. Bohužel jsme si všichni jaksi jednoduše zvykli na to, že 100% informací na netu (kdekoliv a o čemkoliv) je zdarma a přijde nám jaksi nepřirozené za informace platit. Přitom informace je v podstatě jednou ze strategických "komodit" a tak by s ní mělo býti zacházeno. Jenže kdo rozliší tu hranici mezi obecnou informací mediálního charakteru a informací strategickou. Tvůj článek je (a to prosím nechci v žádném případě shazovat, naopak jej hodnotím velice odborně) pro mnoho technicky založených lidí velkým přínosem v pochopení mnoha věcí, ale na druhou stranu obsahuje pouze obecné a veřejné informace. Takto specificky zaměřené články jsou skutečně určené pro úzkou skupinu čtenářů a autor musí vynaložit mnoho úsilí a času, aby ten článek dal dohromady. A odměna???
I já bych si přám více takovýchto odborně založených a hlavně napsaných článků, ale dopředu vím, že toto mé přání nesplní ani Ježíšek.
Přeji tedy alespoň takto dopředu Tobě Robertinovi a celé redakci a také všem slušným diskutérům (Kapříka nevyjímaje ) na tomto webu pěkné Vánoce a do roku 2014 hodně Štěstí, zdraví a alespoň pár takovýchto technicky zaměřených článků.
Michal alias mida-
Petr
09:45 16.12.2013 109.81.245.XXXTento článek neobsahuje "pouze obecné a veřejné informace," ale to je asi jedno - každopádně děkujeme za přízeň i za přání. Co se týče technických článků, budu se v rámci daných možností dělat maximum (materiálu mám dost, což je sice podmínka nutná, nikoliv dostačující).-
McMatej
10:31 21.12.2013 81.201.60.XXXJá také čtu raději technické články. Nevěřím tomu, že článek na úrovni středoškolské fyziky není schopný čtenář pochopit. Spíš ho pochopit nechce, protože je hluboce zakořeněno a vryto mnoho polopravd a obecně oblíbených omylů. A právě pro jejich vyvracení jsou tyto články potřeba, protože redaktor je přeci jen větší autorita než diskutér z diskuze.
-
-
-
hixaxon
13:27 15.12.2013 89.177.88.XXXPokud jsi to ty nebo kdokoli jiný vzal jako kritiku vašich jiných článků, tak se omlouvám, tak to nebylo myšleno.
Všeobecně, mám technické články rád a když mi ukáží něco nového, co jsem nevěděl, tak je rád pochválím. Co se týče té poslední věty, pouze oznamovací věta. Pro mě je takový článek lepší. Nic víc, nic míň.
Stejně tak jsem nechtěl rozpoutat diskuzi na téma, jaké články jsou nejčtenější, nebo dokonce vaši ekonomickou stránku (a ano, rozumím, že nelze psát pouze pro úzkou skupinu, ale stejně si toho budu vždy vážit).
-
-
Kapor
19:08 13.12.2013 194.160.178.XXXČiže napísané a podčiarknuté je,... ...že za vyrobenie modelu pneumatík pre aerounel je plne zodpovedný výrobca pneumatík Pirelli. Na špecialistoch tímu, je aby vhodne určili parametre hustenia a generovanie premenlivého rýchlosti pásu, tiaže auta (ktoré sa počas závodu tiež mení), prítlaku a jeho natočenia na páse, ktoré ho zariadenie v aerotunely simuluje, podľa dát charakteristiky pneumatík získaných na skúšobnej trati Pirelli, kde sa originál pneumatiky testovali k prúdu vzduchu, ktoré odpovedá rýchlosti vozidla, čo potom ale umožňuje v skutočnosti navrhnúť komponenty a kompexnú aerodynamiku auta v zmenšených rozmeroch, len v úzkom pásme, kde k sebe konvergujú výsledky CDF, aerotunela a výsledky získané zo skúšobnej trate. Ak som to dobre pochopil, kto sa do týchto paramentrov lepšie trafí, tak to vozidlo aj v skutočnej veľkosti pre r. 2014, by malo byť k pneumatikám navrhnuté lepšie ako je to u konkurencie.-
anonym
19:49 13.12.2013 89.177.88.XXXNauč se prosím strukturovat své příspěvky (kratší věty, odstavce). Některé tvé pointy jsou pravděpodobně správné, ale nikdo na to nepřijde, protože se to opravdu špatně čte.
Znáš mě, nejsem tvůj fanda, ale v tento moment Ti chci opravdu navrhnout funkční řešení.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek