DISKUZE K ČLÁNKU Analýza pravidel: Zvětšení DRS otvoru v roce 2014 - prospěje závodění?

Dominic Harlow ve svém exkluzivním technickém článku pro F1news.cz analyzuje změnu pravidla týkající se otvoru, který na zadním křídle bude v roce 2014 vznikat po aktivaci systému pro snížení přítlaku (DRS). Prostor pro návrh křídla se sice sníží, otvor mezi jeho profily se ale zvětší a DRS tedy zůstane stále možná až příliš silnou zbraní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Analýza pravidel: Zvětšení DRS otvoru v roce 2014 - prospěje závodění?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 16.07.2013 18:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 15.07.2013 22:09
Díky.. patří hlavně Dominicovi. »
» Petr (Hlasovalo 11 lidí) 15.07.2013 22:15
Děkujeme. "Zajímavá informace o… »
» erdedy (Hlasovalo 9 lidí) 15.07.2013 21:02
Dominic & Petr Masaker clanok!!! 01 01»

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    89.190.61.XXX
    Ve spa mně ten efekt DRS přišel větší, než zmiňovaných 3-5km/h. Na rovince před Les combes se předjíždělo až moc jednoduše.

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    178.41.12.XXX
    Dominic & Petr Masaker clanok!!! 01 01 01

    Osobne sa az tak velmi "netesim" na 2014 kvoli motorom a par dalsim nezmyslom, ale ked to "musi byt"... "Ok"....20 Aspon ma nebude stvat, ked nebude nahodou casu na Hungaroring...03

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Arnoux

    89.24.21.XXX
    omezení přítlaku DRS Další výborný článek na F1 news.Pro Vás "okurková sezona" asi neplatí.04

    Zajímavá informace o povoleném zvětšení štěrbiny v DRS pro sezonu 2014.Tyhle informace nemá normální fanoušek šanci nikde přečíst.

    Teorie popisovaná Dominicem je jistě ověřena počítačovými testy a modely, ale je potřeba si uvědomit následující okolnosti příští sezony.Jak zminuje Kapor, dojde k uplnému uzavření toku výfukových plynů pod zadní část vozu, tím dojde samozřejmě ke snížení základního přítlaku vozu.
    Ale hlavně-nikdo dnes neví, jak se bude chovat samo pohoné ustrojí s hybrydním systemem a hlavně s přeplnovaným motorem, který vždy měl a vždy bude mít raketový nástup kroutáku.
    Bude tedy vůbec možné použít tento větší otvor v DRS z důvodu přenosu momentu na hnací nápravu? A nedostanou pneumatiky po tak velkém omezení přítlaku na rovině takovou nálož,že se tedy tohle u vozu ani nevyplatí a budou používat menší otvory?

    Těch otázek je mnoho a už se těším na příští sezonu.F1 vstoupí do nové etapy a bude určitě velice zajímavá.Začínájí všichni od nuly a asi se dočkáme velkých překvapení.Možná si dneska ani neuvědomíme o jak velké změny v rozložení sil pujde.

    + 14 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Děkujeme.

      "Zajímavá informace o povoleném zvětšení štěrbiny v DRS pro sezonu 2014.Tyhle informace nemá normální fanoušek šanci nikde přečíst."
      Tyhle informace si má šanci kdokoliv přečíst v technických pravidlech (která jsme zde mj. minulý týden zveřejňovali), konkrétně v článku 3.10.1, v jeho posledním odstavci. Ale je jasné, že ne každý si po jeho přečtení uvědomí, o co jde (o angličtinu tady přitom moc nejde).

      "Bude tedy vůbec možné použít tento větší otvor v DRS z důvodu přenosu momentu na hnací nápravu? A nedostanou pneumatiky po tak velkém omezení přítlaku na rovině takovou nálož,že se tedy tohle u vozu ani nevyplatí a budou používat menší otvory?"
      Bude. A nedostanou. 03

      + 11 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.190.61.XXX
      DRS se používá při vysoké rychlosti, kdy už točivý moment na zadních kolech není moc velkej. Je pravda, že u turba je krouťák vyšší, ale zase budou o trochu delší převody z důvodů omezení otáček na 15000/min. Současná F1 má problém s trakcí na 1. a 2. rychlostní stupeň, trojku a dál už bere v pohodě i s připojeným KERSem.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Jakub

    78.1.116.XXX
    Hodne hustej clanek 01 01 04

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    Jednoduchšia by možno bola možnosť ubrať plynu tomu, koho predbieham.

    + 5 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Autá budú na začiatku r. 2014 veľmi nestabilné,... ...lebo utesnenie podlahy bez absencie výfukových plynov, ako o bolo s motormi V8, aby difuzor ako tak fungoval, bude otázka dňa a najlepšie to určite vyrieši Adrian, lebo zadné krídlo bude výhoda jedine na rovinke spolu s MGUK, kedy MGUH bude dobíjať betérie. 11

    + 9 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama