DISKUZE K ČLÁNKU Analýza pravidel: Zvětšení DRS otvoru v roce 2014 - prospěje závodění?

Dominic Harlow ve svém exkluzivním technickém článku pro F1news.cz analyzuje změnu pravidla týkající se otvoru, který na zadním křídle bude v roce 2014 vznikat po aktivaci systému pro snížení přítlaku (DRS). Prostor pro návrh křídla se sice sníží, otvor mezi jeho profily se ale zvětší a DRS tedy zůstane stále možná až příliš silnou zbraní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Analýza pravidel: Zvětšení DRS otvoru v roce 2014 - prospěje závodění?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 16.07.2013 18:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 15.07.2013 22:09
Díky.. patří hlavně Dominicovi. »
» Petr (Hlasovalo 11 lidí) 15.07.2013 22:15
Děkujeme. "Zajímavá informace o… »
» erdedy (Hlasovalo 9 lidí) 15.07.2013 21:02
Dominic & Petr Masaker clanok!!! 01 01»

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    89.190.61.XXX
    Ve spa mně ten efekt DRS přišel větší, než zmiňovaných 3-5km/h. Na rovince před Les combes se předjíždělo až moc jednoduše.

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    178.41.12.XXX
    Dominic & Petr Masaker clanok!!! 01 01 01

    Osobne sa az tak velmi "netesim" na 2014 kvoli motorom a par dalsim nezmyslom, ale ked to "musi byt"... "Ok"....20 Aspon ma nebude stvat, ked nebude nahodou casu na Hungaroring...03

    + 9 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Arnoux

    89.24.21.XXX
    omezení přítlaku DRS Další výborný článek na F1 news.Pro Vás "okurková sezona" asi neplatí.04

    Zajímavá informace o povoleném zvětšení štěrbiny v DRS pro sezonu 2014.Tyhle informace nemá normální fanoušek šanci nikde přečíst.

    Teorie popisovaná Dominicem je jistě ověřena počítačovými testy a modely, ale je potřeba si uvědomit následující okolnosti příští sezony.Jak zminuje Kapor, dojde k uplnému uzavření toku výfukových plynů pod zadní část vozu, tím dojde samozřejmě ke snížení základního přítlaku vozu.
    Ale hlavně-nikdo dnes neví, jak se bude chovat samo pohoné ustrojí s hybrydním systemem a hlavně s přeplnovaným motorem, který vždy měl a vždy bude mít raketový nástup kroutáku.
    Bude tedy vůbec možné použít tento větší otvor v DRS z důvodu přenosu momentu na hnací nápravu? A nedostanou pneumatiky po tak velkém omezení přítlaku na rovině takovou nálož,že se tedy tohle u vozu ani nevyplatí a budou používat menší otvory?

    Těch otázek je mnoho a už se těším na příští sezonu.F1 vstoupí do nové etapy a bude určitě velice zajímavá.Začínájí všichni od nuly a asi se dočkáme velkých překvapení.Možná si dneska ani neuvědomíme o jak velké změny v rozložení sil pujde.

    + 14 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Děkujeme.

      "Zajímavá informace o povoleném zvětšení štěrbiny v DRS pro sezonu 2014.Tyhle informace nemá normální fanoušek šanci nikde přečíst."
      Tyhle informace si má šanci kdokoliv přečíst v technických pravidlech (která jsme zde mj. minulý týden zveřejňovali), konkrétně v článku 3.10.1, v jeho posledním odstavci. Ale je jasné, že ne každý si po jeho přečtení uvědomí, o co jde (o angličtinu tady přitom moc nejde).

      "Bude tedy vůbec možné použít tento větší otvor v DRS z důvodu přenosu momentu na hnací nápravu? A nedostanou pneumatiky po tak velkém omezení přítlaku na rovině takovou nálož,že se tedy tohle u vozu ani nevyplatí a budou používat menší otvory?"
      Bude. A nedostanou. 03

      + 11 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.190.61.XXX
      DRS se používá při vysoké rychlosti, kdy už točivý moment na zadních kolech není moc velkej. Je pravda, že u turba je krouťák vyšší, ale zase budou o trochu delší převody z důvodů omezení otáček na 15000/min. Současná F1 má problém s trakcí na 1. a 2. rychlostní stupeň, trojku a dál už bere v pohodě i s připojeným KERSem.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Jakub

    78.1.116.XXX
    Hodne hustej clanek 01 01 04

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    Jednoduchšia by možno bola možnosť ubrať plynu tomu, koho predbieham.

    + 5 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Autá budú na začiatku r. 2014 veľmi nestabilné,... ...lebo utesnenie podlahy bez absencie výfukových plynov, ako o bolo s motormi V8, aby difuzor ako tak fungoval, bude otázka dňa a najlepšie to určite vyrieši Adrian, lebo zadné krídlo bude výhoda jedine na rovinke spolu s MGUK, kedy MGUH bude dobíjať betérie. 11

    + 9 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama