DISKUZE K ČLÁNKU Analýza pravidel: Zvětšení DRS otvoru v roce 2014 - prospěje závodění?
Dominic Harlow ve svém exkluzivním technickém článku pro F1news.cz analyzuje změnu pravidla týkající se otvoru, který na zadním křídle bude v roce 2014 vznikat po aktivaci systému pro snížení přítlaku (DRS). Prostor pro návrh křídla se sice sníží, otvor mezi jeho profily se ale zvětší a DRS tedy zůstane stále možná až příliš silnou zbraní.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Analýza pravidel: Zvětšení DRS otvoru v roce 2014 - prospěje závodění?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Arnoux
20:12 15.07.2013 89.24.21.XXXomezení přítlaku DRS Další výborný článek na F1 news.Pro Vás "okurková sezona" asi neplatí.
Zajímavá informace o povoleném zvětšení štěrbiny v DRS pro sezonu 2014.Tyhle informace nemá normální fanoušek šanci nikde přečíst.
Teorie popisovaná Dominicem je jistě ověřena počítačovými testy a modely, ale je potřeba si uvědomit následující okolnosti příští sezony.Jak zminuje Kapor, dojde k uplnému uzavření toku výfukových plynů pod zadní část vozu, tím dojde samozřejmě ke snížení základního přítlaku vozu.
Ale hlavně-nikdo dnes neví, jak se bude chovat samo pohoné ustrojí s hybrydním systemem a hlavně s přeplnovaným motorem, který vždy měl a vždy bude mít raketový nástup kroutáku.
Bude tedy vůbec možné použít tento větší otvor v DRS z důvodu přenosu momentu na hnací nápravu? A nedostanou pneumatiky po tak velkém omezení přítlaku na rovině takovou nálož,že se tedy tohle u vozu ani nevyplatí a budou používat menší otvory?
Těch otázek je mnoho a už se těším na příští sezonu.F1 vstoupí do nové etapy a bude určitě velice zajímavá.Začínájí všichni od nuly a asi se dočkáme velkých překvapení.Možná si dneska ani neuvědomíme o jak velké změny v rozložení sil pujde.
-
Petr
22:15 15.07.2013 78.157.160.XXXDěkujeme.
"Zajímavá informace o povoleném zvětšení štěrbiny v DRS pro sezonu 2014.Tyhle informace nemá normální fanoušek šanci nikde přečíst."
Tyhle informace si má šanci kdokoliv přečíst v technických pravidlech (která jsme zde mj. minulý týden zveřejňovali), konkrétně v článku 3.10.1, v jeho posledním odstavci. Ale je jasné, že ne každý si po jeho přečtení uvědomí, o co jde (o angličtinu tady přitom moc nejde).
"Bude tedy vůbec možné použít tento větší otvor v DRS z důvodu přenosu momentu na hnací nápravu? A nedostanou pneumatiky po tak velkém omezení přítlaku na rovině takovou nálož,že se tedy tohle u vozu ani nevyplatí a budou používat menší otvory?"
Bude. A nedostanou. -
anonym
18:52 16.07.2013 89.190.61.XXXDRS se používá při vysoké rychlosti, kdy už točivý moment na zadních kolech není moc velkej. Je pravda, že u turba je krouťák vyšší, ale zase budou o trochu delší převody z důvodů omezení otáček na 15000/min. Současná F1 má problém s trakcí na 1. a 2. rychlostní stupeň, trojku a dál už bere v pohodě i s připojeným KERSem.
-
-
Kapor
10:09 15.07.2013 194.160.178.XXXAutá budú na začiatku r. 2014 veľmi nestabilné,... ...lebo utesnenie podlahy bez absencie výfukových plynov, ako o bolo s motormi V8, aby difuzor ako tak fungoval, bude otázka dňa a najlepšie to určite vyrieši Adrian, lebo zadné krídlo bude výhoda jedine na rovinke spolu s MGUK, kedy MGUH bude dobíjať betérie.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek