DISKUZE K ČLÁNKU Trápí se McLaren kvůli horším pneumatikám pro aerodynamický tunel? Co nového chystá?

McLaren se na počátku sezóny trápí s výkonností. Loňskou sezónu zakončil s nejrychlejším vozem, na úvod té letošní však přišlo rozčarování. Mohou za problémy horší pneumatiky Pirelli pro aerodynamický tunel?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Trápí se McLaren kvůli horším pneumatikám pro aerodynamický tunel? Co nového chystá?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 18.04.2013 00:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 17.04.2013 17:11
Spodní zadní rameno zavěšení, hnací poloosa a… »
» uzivatel000635 (Hlasovali 3 lidé) 17.04.2013 16:44
Prosím redakci o objasnění konstrukce zadního … »
» Kalty (Hlasovali 2 lidé) 17.04.2013 14:29
No doufám, že se zmátoří »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001128

    uzivatel001128

    89.203.165.XXX
    mmm trochu nechápu proč se vůbec pouštěli do tolika změn... nemůže se jim vyplatit vývoj auta na jednu sezonu, když po 3. závodech ani z malé části nefunguje tak jak má...05
    Měli zůstat u původního zavěšení a celého auta jako ostatní...
    Jsem zklamanej, že se takhle motaj jak vítr v bedně 09



    a jsou další díly tooned? nikde sem žádný nový nenašel...

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      94.113.56.XXX
      Řekl bych, že s pullrodem počítají do monopostu na příští rok, a proto ho dali už do letošního, aby si to vychytali. Nedokážu si předstvit, že by letos nasadili pullrod, pokud by pro 2013 počítali zase s pushrodem. Proto si taky myslím, že toto auto budou vyvíjet dál, i kdyby tím odepsali většinu letošní sezóny. Protože když to vyřeší, tak příští rok můžou mít náskok před těmi kdo nasadí pullrod až příští rok.

      Ferrari se s tím loni taky pár prvních závodů trápilo, a nakonec to vychytalo tok, že až do konce bojovalo o titul a zkušenosti z loňska jim pomohli k letošní formuli, která už od začátku žádné problémy nemá.

      + 15 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Thomy

    Thomy

    95.129.242.XXX
    .. Díky za článek s technikou, super!

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    89.29.72.XXX
    Gumy na F1 jsou diagonálky???

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Měl jsem za to, že se změnila konstrukce na hybrid diagonálek, ale teď slyším i jiné věci. Ověřím to u inženýrů Pirelli a ještě napíšu (popř. to v článku upravím). Každopádně letos pneumatiky nemůžou přehazovat z levé na pravou stranu, přední je levostranná a pravostranná, u zadních taky. Loni to bylo jedno.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.29.72.XXX
        Zajímavé. Dík, jen mně to zarazilo. U obyčejných aut skončili někdy před 30 lety.

        Pneu s jedním směrem otáčení byly i Michelinky. Psalo se o tom když se Ralf S. rozbil v Indianapolis. Prdla mu guma a údajně proto, že ji namontovali na opačnou stranu.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Prosím redakci o objasnění konstrukce zadního zavěšení McL. Možná zde je "sabáka zarytá" jak říkají američané - pokud v zadním zavěšení mají zapouzdřené spojovačku, tak musí být to zavěšení hodně komplikované. druhotný problém, který z toho musí plynout, je hmotnost - tak komplikované řízení přece musí vážit daleko více, než běžně užívaná konstrukce.

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Spodní zadní rameno zavěšení, hnací poloosa a spojovací tyč jsou samozřejmě stále tři samostatné prvky, ale jsou z aerodynamických důvodů "zabalené" do jednoho kusu karbonu ve tvaru křídla - podobně jako např. u loňského Red Bullu. Samozřejmě, že to není jednoduché mít tak blízko "spojovačku," ale jde to. Podrobněji jsme se tomu věnovali při představení vozu.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.209.152.XXX
        Petře, možná jsem to jen špatně pochopil, ale hned v prvním odstavci se píše o zadním zavěšení a uvádí se tam spojovací tyč řízení (tedy pokud jste to již neopravili), což má přece návaznost na nápravu přední. 03
        Jinak za tyto technické rozbory, popisy konstrukcí a vývojové změny máte ode mne samozřejmě 01, ale jak je vidět, chybička se vloudí...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Teraz vidieť, že v Mclarene sa úplne spoliehali dlhé roky na Lewisa,.. ...ktorý nebol len výborná spätná väzba, ale im konkrétne povedal, čo treba s tým autom robiť, ako to teraz praktizuje aj v Mercedese, ktorý sa raketovo zlepšil oproti minulému roku, kedy výkony tohoto tímu boli v závere žalostné a to na stavbu nového auta pre sezónu 2013, nemal žiaden vplyv, len povedal, čo treba urobiť a upraviť a ajhľa Mercedes je znovu v hre, aj keď ich čaká určite najviac práce, zo všetkývh tímov, ktoré sú momentálne na špici a to sú Red Bull, Ferrari a Lotus. Jenson vie povedať čo ho trápi, ale nevie poradiť, čo terba urobiť a kompenzuje to len svojim jazdeckým štílom, ktorý je veľmi prítulný vozidlu, ale to nestačí a Sergio sa ešte nezorientoval, lebo jazdec jeho kvalít nemá také znalosti o tomto aute a tiež štýl práce jeho tímu sa diametrálne líši od toho v Sauberi, preto ani od neho nemožno čakať zázraky a tvrdote, ak Kimimu odrovnal krídlo a ten mu za to ani nevynadal. Darmo, je vidieť, že Lewis bol v Mclarene dlhé roky a dobre vedel nielen o kladoch, ale aj nedostatkoch tohoto tímu a ak sa tím nechcel prispôsobiť jeho prístupu k práci, tak radšej odišiel, lebo niečo hovoril a nik ho vlastne nepočúval, ako sa to dá robiť ešte lepšie, lebo aj dobrý tím sa musí stále zlepšovať, čo vidieť v Red Bulle, ak skončí Seb na 4. mieste, je to pre nich neúspech, nakoľko v budovaní systému kvality tímu sa stále objavujú nové otázky, na ktoré existujú dve odpovede a to ÁNO, alebo NIE a to je smerodatné, aby tie NIE, boli zmenené na ÁNO. Ak bol tím Mclaren proti, tak bol vlastne sám proti sebe a mohli všetci čakať, že Lewis odíde. 14

    + 6 / − 25

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.176.XXX
      Když Hamilton přišel do Mercedesu, byla už byla většina vozu hotová. 03
      Nevytvářej tady prosím zase iluzorní představy o konstruktérských schopnostech pilotů. Zpětná vazba je taky důležitá, ale auto se z ní nepostaví.

      + 18 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.190.61.XXX
        Mercedes na tom začátkem minulé sezóny taky nebyl špatně a pak to šlo do kytek, tak kdoví jak to bude letos.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kalty

    Kalty

    165.72.200.XXX
    No doufám, že se zmátoří

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama