DISKUZE K ČLÁNKU Trápí se McLaren kvůli horším pneumatikám pro aerodynamický tunel? Co nového chystá?

McLaren se na počátku sezóny trápí s výkonností. Loňskou sezónu zakončil s nejrychlejším vozem, na úvod té letošní však přišlo rozčarování. Mohou za problémy horší pneumatiky Pirelli pro aerodynamický tunel?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Trápí se McLaren kvůli horším pneumatikám pro aerodynamický tunel? Co nového chystá?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 18.04.2013 00:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 17.04.2013 17:11
Spodní zadní rameno zavěšení, hnací poloosa a… »
» uzivatel000635 (Hlasovali 3 lidé) 17.04.2013 16:44
Prosím redakci o objasnění konstrukce zadního … »
» Kalty (Hlasovali 2 lidé) 17.04.2013 14:29
No doufám, že se zmátoří »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001128

    uzivatel001128

    89.203.165.XXX
    mmm trochu nechápu proč se vůbec pouštěli do tolika změn... nemůže se jim vyplatit vývoj auta na jednu sezonu, když po 3. závodech ani z malé části nefunguje tak jak má...05
    Měli zůstat u původního zavěšení a celého auta jako ostatní...
    Jsem zklamanej, že se takhle motaj jak vítr v bedně 09



    a jsou další díly tooned? nikde sem žádný nový nenašel...

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      94.113.56.XXX
      Řekl bych, že s pullrodem počítají do monopostu na příští rok, a proto ho dali už do letošního, aby si to vychytali. Nedokážu si předstvit, že by letos nasadili pullrod, pokud by pro 2013 počítali zase s pushrodem. Proto si taky myslím, že toto auto budou vyvíjet dál, i kdyby tím odepsali většinu letošní sezóny. Protože když to vyřeší, tak příští rok můžou mít náskok před těmi kdo nasadí pullrod až příští rok.

      Ferrari se s tím loni taky pár prvních závodů trápilo, a nakonec to vychytalo tok, že až do konce bojovalo o titul a zkušenosti z loňska jim pomohli k letošní formuli, která už od začátku žádné problémy nemá.

      + 15 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Thomy

    Thomy

    95.129.242.XXX
    .. Díky za článek s technikou, super!

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    89.29.72.XXX
    Gumy na F1 jsou diagonálky???

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Měl jsem za to, že se změnila konstrukce na hybrid diagonálek, ale teď slyším i jiné věci. Ověřím to u inženýrů Pirelli a ještě napíšu (popř. to v článku upravím). Každopádně letos pneumatiky nemůžou přehazovat z levé na pravou stranu, přední je levostranná a pravostranná, u zadních taky. Loni to bylo jedno.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.29.72.XXX
        Zajímavé. Dík, jen mně to zarazilo. U obyčejných aut skončili někdy před 30 lety.

        Pneu s jedním směrem otáčení byly i Michelinky. Psalo se o tom když se Ralf S. rozbil v Indianapolis. Prdla mu guma a údajně proto, že ji namontovali na opačnou stranu.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Prosím redakci o objasnění konstrukce zadního zavěšení McL. Možná zde je "sabáka zarytá" jak říkají američané - pokud v zadním zavěšení mají zapouzdřené spojovačku, tak musí být to zavěšení hodně komplikované. druhotný problém, který z toho musí plynout, je hmotnost - tak komplikované řízení přece musí vážit daleko více, než běžně užívaná konstrukce.

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Spodní zadní rameno zavěšení, hnací poloosa a spojovací tyč jsou samozřejmě stále tři samostatné prvky, ale jsou z aerodynamických důvodů "zabalené" do jednoho kusu karbonu ve tvaru křídla - podobně jako např. u loňského Red Bullu. Samozřejmě, že to není jednoduché mít tak blízko "spojovačku," ale jde to. Podrobněji jsme se tomu věnovali při představení vozu.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.209.152.XXX
        Petře, možná jsem to jen špatně pochopil, ale hned v prvním odstavci se píše o zadním zavěšení a uvádí se tam spojovací tyč řízení (tedy pokud jste to již neopravili), což má přece návaznost na nápravu přední. 03
        Jinak za tyto technické rozbory, popisy konstrukcí a vývojové změny máte ode mne samozřejmě 01, ale jak je vidět, chybička se vloudí...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Teraz vidieť, že v Mclarene sa úplne spoliehali dlhé roky na Lewisa,.. ...ktorý nebol len výborná spätná väzba, ale im konkrétne povedal, čo treba s tým autom robiť, ako to teraz praktizuje aj v Mercedese, ktorý sa raketovo zlepšil oproti minulému roku, kedy výkony tohoto tímu boli v závere žalostné a to na stavbu nového auta pre sezónu 2013, nemal žiaden vplyv, len povedal, čo treba urobiť a upraviť a ajhľa Mercedes je znovu v hre, aj keď ich čaká určite najviac práce, zo všetkývh tímov, ktoré sú momentálne na špici a to sú Red Bull, Ferrari a Lotus. Jenson vie povedať čo ho trápi, ale nevie poradiť, čo terba urobiť a kompenzuje to len svojim jazdeckým štílom, ktorý je veľmi prítulný vozidlu, ale to nestačí a Sergio sa ešte nezorientoval, lebo jazdec jeho kvalít nemá také znalosti o tomto aute a tiež štýl práce jeho tímu sa diametrálne líši od toho v Sauberi, preto ani od neho nemožno čakať zázraky a tvrdote, ak Kimimu odrovnal krídlo a ten mu za to ani nevynadal. Darmo, je vidieť, že Lewis bol v Mclarene dlhé roky a dobre vedel nielen o kladoch, ale aj nedostatkoch tohoto tímu a ak sa tím nechcel prispôsobiť jeho prístupu k práci, tak radšej odišiel, lebo niečo hovoril a nik ho vlastne nepočúval, ako sa to dá robiť ešte lepšie, lebo aj dobrý tím sa musí stále zlepšovať, čo vidieť v Red Bulle, ak skončí Seb na 4. mieste, je to pre nich neúspech, nakoľko v budovaní systému kvality tímu sa stále objavujú nové otázky, na ktoré existujú dve odpovede a to ÁNO, alebo NIE a to je smerodatné, aby tie NIE, boli zmenené na ÁNO. Ak bol tím Mclaren proti, tak bol vlastne sám proti sebe a mohli všetci čakať, že Lewis odíde. 14

    + 6 / − 25

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Nasir

      188.175.176.XXX
      Když Hamilton přišel do Mercedesu, byla už byla většina vozu hotová. 03
      Nevytvářej tady prosím zase iluzorní představy o konstruktérských schopnostech pilotů. Zpětná vazba je taky důležitá, ale auto se z ní nepostaví.

      + 18 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.190.61.XXX
        Mercedes na tom začátkem minulé sezóny taky nebyl špatně a pak to šlo do kytek, tak kdoví jak to bude letos.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kalty

    Kalty

    165.72.200.XXX
    No doufám, že se zmátoří

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama