DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o testování: Na co se při něm týmy zaměřují, co lze vyčíst a proč jezdí do Jerezu?

Pat Symonds se ve svém tradičním článku pro F1 Racing zaměřuje na testování na dráze. Proč bylo omezeno, na co se týmy při něm zaměřují a kolik toho lze vyčíst z posledního předsezónního testu?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Symonds o testování: Na co se při něm týmy zaměřují, co lze vyčíst a proč jezdí do Jerezu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.04.2013 19:09 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Testovanie sa omezilo hlavne preto,.. ...lebo Ferrari bolo neporaziteľné z dôvodu, že počasie majú celý rok in a skúšbnú dráhu za Enzovým humnom, čím im nijak nemohli konkurovať ostatné tímy F1, ktoré museli chodiť testovať inde a platiť za to. Iné tímy to už nezvládali a ani nemohli toľko testovať, lebo nik nebol ani ochotný testovať do roztrhania tela. Po 7 titule majstra sveta Michaela Schumachera, to bolo také nudné, že fanúšikovia dopredu vedeli, že to vyhrá zase Ferrari, preto ostatní boli nabrúsený a spojili svoje sily, pričom FIA im odklepla dohodu, že testovať sa bude obmedzene, čo je dodnes aj v predpisoch. Myslím si, že to bolo aj dobré, lebo k slovu prišli mnohé sofistikované metódy, ktoré sa používali aj v zámorí a hlavne v leteckom priemysle, kde metóda CFD je dnes riešiteľná aj na katedre leteckých motorov na silnom PC. To však neplatí o tímoch F1, ktoré majú k dispozícii superpočítače a tiež aerotunely, kde môžu ihneď urobiť kontrolu navrhnutých komponentov aj celého auta a vykonať korelácie, čo sa dá využiť aj pri návrhu osobných automobilov, ale najmä v oblasti autobusov a TIR, kde aerodynamika má na spotrebu značný vplyv a teda aj na ekonomiku prevádzky dopravy. Simulátory sú ďalším potrebným zariadením pre prípravu pilotov tímu a najmä tých z akadémie, ktorý v F1 ešte nesdeli a potrebujú si nacvičiť jazdu v F1 a na pilovanie odjazdených pretekov, kde niektorí ako Seb hľadajú rezervy z dát, kde zaostali a mohli by sa do budúcna zlepšiť, čo má význam vtedy, ak sa pneumatiky nebudú meniť každý rok. Myslím, že pravidlá sú nastavené veľmi dobre a výnimkou bude len budúci rok, spôsobený zavedením nových pohonných jednotiek, ktoré si vyžiadajú aj stavbu celkom nových áut inej koncepcie, vychádzajúc z novej filozofie, nemôcť použiť na utesnenie strán podlahy výfukové plyny, ktoré nebudú mať potrebnú kinetickú a ani teplnú energiu ako tie produkované V8 na to, aby pôsobili ako bočná stena (bariera) a usmerňovali podlahou prúd vzduchu na difuzor. Tieto jedny testy navyše, budú však len budúci rok, lebo v sezóne 2015 sa s nimi už nepočíta. 11

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama