DISKUZE K ČLÁNKU Na velikosti záleží: Jak drobný čip přispěje ke zvýšení bezpečnosti a záchraně životů

Dnes si představíme velmi malý čip, který bude mít výrazný dopad na zvýšení bezpečnosti v motosportu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Na velikosti záleží: Jak drobný čip přispěje ke zvýšení bezpečnosti a záchraně životů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 04.04.2013 13:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Duncan66 (Hlasovali 3 lidé) 03.04.2013 19:51
do bezneho provozu to podle me neni nijak… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 04.04.2013 13:09
Díky, budeme se snažit. Klidně buďte… »
» Duncan66 (Hlasoval 1 člověk) 02.04.2013 21:43
Jak to vlastne funguje? Jaky je princip takoveho… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Severin

    147.175.127.XXX
    skvele Dobrý článek. Doufám, že nasazení v závodech, a to nejen F1, bude již letos. V běžném provozu však je ještě dlouhá cesta, především je zde otázka "poslušnosti" řidiče, který si před jízdou strčí tento senzor do ucha a ten drát bude mít někde zastrčený. V běžném provozu to bude chtít spíš bezdrátový přenos dat ze senzoru, třeba skrz modrý zub a taky vyhotovit něco jako náplast, handsfree nebo brýle s integrovaným akcelerometrem, nebo čelenku, skrátka něco, co nebude řidiče omezovat a nebude jim zatěžko si senzor nasadit.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      do bezneho provozu to podle me neni nijak zvlast nutne. Vzdyt simulace s figurinama natocenou rychlofazovou kamerou se delaji jiz desitky let. Problem s F1 je kvuli tem extremnim rychlostem a nakladovosti ze bys provedl treba 10 testu s formuli v rychlostech nad 200km/hod apod. je dost nerealne. Ale nehody v beznem provozu jsou podle me zmapovane dobre. Otazka je, jestli by sis pred nastartovanim motoru nasazoval prilbu a dalsi ochranne pomucky, ktere by znatelne snizily pohodli za jizdy za cenu vyssi bezpecnosti. 03

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    Duncan66

    89.29.32.XXX
    Jak to vlastne funguje? Jaky je princip takoveho cipu, ze je schopny vnimat akceleraci ve trech smerech? Co tam funguje jako senzor? Asi to nebude naleptany tranzistor.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      tou deformaci tech "pruzin" dojde ke zmene vodivosti, nebo hodnoty ceho jsou snimany a na zaklade jejich zmen se da vypocitat pretizeni?

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Myslím, že využívají mikrokřemíkovou mechanickou strukturu, kde zrychlení odpovídá změně odporu, popř. změně kapacity.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno ja to len chválim,.. ...lebo je to ďalšia pomôcka pri diagnostikovaní a rýchlom rozhodovaní po nehode, k akému zákroku majú záchnári pristúpiť, aby nielen zachránili ľudský život, ale aby aj následky boli pre závodníka, čo najmenšie a bude to mať určite uplatnenie aj pri bežnej premávke, kde po príchode vozidla záchrannej služby k dopravnej nehode, sa vhodným prepojením cez palubný počítač budú môcť dopátrať k tým istým údajom o postihnutých osobách, ktoré sa v nových metódach a postupoch v F1 overia a zdokonalia a možno vďaka nim sa podarí aj bežnej doprave zachrániť viacej ľudských životov a správne pristupovať k zákrokom pri prvej pomoci bez toho, aby záchranár mal dlhoročné skúsenosti v tejto oblasti a vedel ihneď kvalifikovane a rýchlo postupovať, bez toho, aby bližšie poznal okolnosti nehody. Je to niečo, ako správna navigácia 01

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kubik

    78.45.50.XXX
    hezky Zajímavej článek, jen tak dál 01

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jakub

      90.180.91.XXX
      souhlas, moc hezký článek01

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • xvip

      178.17.2.XXX
      Témata článků na tomto webu jsou zajímavá 01 , ale vždy mám problém články dočíst, jednoduše proto, že nejsou správně česky 02 .

      Doporučení pro redakci: pište správně česky (správný slovosled a gramatika + překlad z AJ raději vlastními slovy, než krkolomné větné konstrukce) a články se potom budou číst jedním dechem...

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Díky, budeme se snažit.
        Klidně buďte konkrétnější v tom, co se vám zdá krkolomné. Obecným doporučením typu znovu přečíst a přespat moc pozornosti nevěnujeme.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama