DISKUZE K ČLÁNKU Renault o škrticích klapkách a motorech

Škrtící klapky jsou jednou z nejdůležitějších součástí v motorech vozů F1. V tomto článku se podrobněji díky Renault Sportu F1 s jejich funkcí v motoru F1 seznámíme, zmíníme se o tom, jak se v průběhu let změnily a jak je Renault Sport optimalizoval.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault o škrticích klapkách a motorech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 26.03.2013 11:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001081 (Hlasovali 2 lidé) 24.03.2013 15:10
Teraz neviem ci nestrelim vedla, ale pokial… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    89.190.61.XXX
    To máš pravdu, zapalování se dá zpožďovat, toho se nakonec využívalo k horkýmu foukání difůzoru, ale asi to moc není zdravý pro motor, hlavně výfukový ventily musí dostat zabrat.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    80.239.242.XXX
    . Zvláštne je, že turbomotor z Fiatu Panda nemá škrtiacu klapku. Jej funkcia je nahradená premenlivým otváraním ventilov.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.190.61.XXX
      Ano, fiat má multiair, bmw valvetronic, audi valvelift, ale to je právě to, co jsem tady psal, že variabilní zdvih ventilů a variabilní časování je u f1 zakázaný. Zážehový motor vždy potřebuje regulovat přísun vzduchu, buď klapkou, nebo zdvihem ventilů. U f1 dřív právě řízení klapek částečně nahrazovalo funkci ABS, který je taky zakázaný.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        V článku je to napísané,.. ...krútiaci moment sa reguluje zážehom (mapovaním motora), ak sú klapky stále otvorené ( čiže môžu aj chýbať). V predposlednom odstavci. 11

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        80.239.242.XXX
        Vďaka, chcel som vedieť či Fiat neurobil zle. V F1 to tým zákazom trochu prehnali. Chápem, že zakážu zvýšené smradenie na úkor výkonu v rámci držania kroku s ekológiou sériovej produkcie, ale takéto veci mohli nechať. Fiat smradí tak málo, že mu v Anglicku odpustili dane (na Slovensku smrad, hluk... nevadí).

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Áno majú to už skoro všetky Fiatíky aj malé Alfy s motormi 1,4 Turbo,... ...Valvetronic, dokonca aj najsilnejšia verzia Fiatu 500, tiež s týmto motorom Eco, ktorý dá u tejto verzie 160 km/hod., takže človeku naskakuje husia koža, keď sa za ním po ceste sype takýto trpazlík a riadne si to upaľuje. Je tovlastne hydraulický systém ovládania sacích ventilov, teda ich zdvihu a do budúcna uvažujú s takýmto ovládaním aj výfukových, takže v motore Fiatu nebudú vačky a hydraulické ovládanie všetkých ventilov bude riadené elektronikou. Výkon pôjde hore, znížia sa mechanické straty v prevodoch a tiež emisie. Nie je všetko zase na Fiatochaž také zlé. Snažia sa. 11

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.190.61.XXX
        Akorát že u fiatu se to jmenuje multiar, valvetronic má BMW a to je ůplně jinej systém. Uvědom si, že motor bez klapek u f1 by jel pořád na plnej výkon a mapou vsřikování se to může měnit jenom v určitým úzkým rozsahu-vstřikovat palivo se musí při otevřeným sacím ventilu, když probíhá sání. současná V8 má nepřímý vstřikování, přímý bude mít až novej V6 turbo.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          To ja viem,.. ...ale v tomto článku v predposlednom odstavci sa hovorí, že krútiaci moment sa reguluje opozdeným zážehm, nie momentom vstreku a je to úplná pravda, lebo ako presne uvádzaš, k tomu môže dôjsť len vtedy, keď sú na valci otvorené oba sacie ventily. Ja teba chápem, ale ty mňa nie, lebo mapovanie je ovplyvňovanie momentu zážehu, nie vstreku, ako je to u motorov s priamym vstrekovaním, kde môžeš mapovať jedno aj druhé. 14

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Porava: Ja som blbec, miesto Multi air, som napísal Valvetronic. Ospravedlňujem sa.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je to fakt krátka doba,.. ...za ktorú sa otvorí a zavrie klapka, ale povedzme si úprimne, čo je dôležitejšie, nejaká buzerácia od FIA, ktorá nemá opodstatnenie, alebo účinnosť motora ? Myslím si, že účinnosť motora je prvoradá, lebo F1 vlastne určuje trend vývoja motorov, kde sú združené všetky najnovšie poznatky a technológie z oblasti konštrukcie, materiálov, tepelného spracovania, tribológie, dokonalého a účinného spaľovania paliva a jeho riadenia centrálnou jednotkou počas prevádzky, ktorou závod bezpochyby je a že náročný, to nik nepochybuje. Škrtiaca kvapka mi tam ako človeku, ktorý presadzuje technický pokrok, jednoducho prekáža a zrejme vyhovuje len starým páprdom, ktorý to chceli úmelo implantovať do pravidiel. A podarilo sa ! 18

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Oprava: Nie kvapka, ale klapka.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        88.102.205.XXX
        Mně zase zaujalo ocely.03

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Áno s tým súhlasím,.. ...ale tieto motory sú už minulosťou a teším sa, že niektorý z popredných výrobcov motorov príde s úpravou 1,6 V6 Turbo od firmy RTU a konečne sa v F1 dočkáme prvého pseudoadiabatického motora. 01

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.190.61.XXX
      A jak by sis asi představoval zážehovej motor bez škrtící klapky, když variabilní zdvih ventilů je v f1 zakázanej? Jestli si nepleteš klapku s restriktorem. A pan redaktor si asi myslí, že f1 je nafťák.

      + 1 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Je to napísané v predposlednom odstavci,.. ...autorom článku. Preto si treba prečítať najprv celý článok pozorne a potom diskutovať. 14

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.190.61.XXX
          No a to je právě ten nesmysl, zážehovej motor jinak regulovat nejde, narozdíl od dieselu, který má regulaci kvantitativní. Benzínovej motor má regulaci kvalitativní a musí být dodržen stochiometrický poměr 14,7:1. To by jsme se příště třeba mohli dočíst, že spojka je naprd a že v ní vznikají ztráty a že je to výmysl páprdů a lepší to bude bez ní. Ještě, že už je aspoň opravená ta hrubka. Taky je dobrý to " komplikovaný propojení klapky s válcem?" Doufám, že tím není myšlen válec, ale sací nátrubek.

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001081

            uzivatel001081

            5.178.60.XXX
            Teraz neviem ci nestrelim vedla, ale pokial viem aj zazihovy moze pracovat na principe kvalitativnej regulacie. Napriklad motory fsi uz maju priamy vstrek do valca a tym padoj aj scasti kvalitativnu regulaciu (v rezime ciastocneho zatazenia). Problem je prilis velka rychlost horenia benzinu v porovnani s naftou, ale myslim, ze aj to je riesitelne.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Ide, a v článku je to riadne napísané v predposlednom odstavci,.. ...a predtným bol tiež článok o zvýšení stávajúcich motorov o 10%, kde sa o tom hovorilo tiež. Tu v predposlednom odstavci, že motor Renaul získaval na motory Ferrari a Mercedes tým, že keď bolo mapovanie motorov povolené a mohla byť škrtiaca klapka otvorená stále a aj bola u Red Bullu a ostatných, ktorí odoberali tento motor a veľkosť krútiaceho momontu sa reguloval zmenov časovania žážehu, tzv. mapovaním motora. Tým tie straty, ktoré vznikali otváraním a zatváraním škrtiacej klapky o ktorých sa v článku píše, Renaut využil na nárast výkonu o 10 %. 11

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama