DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o procedurách při nájezdu na rošt: Jak připravit co nejlepší start?

Pat Symonds pro F1 Racing vysvětluje, co se všechno děje v úvodním kole, kdy pilot vyráží před startem z boxů na startovní rošt. Co je všechno třeba zajistit z technického pohledu, jakou práci vykonávají piloti a inženýři, jak se zahřívají pneumatiky nebo jak se hledá záběr spojky?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Symonds o procedurách při nájezdu na rošt: Jak připravit co nejlepší start?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 22.03.2013 14:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Zix. (Hlasovali 3 lidé) 15.02.2013 10:09
Díky.01 »
» Zix. (Hlasovali 2 lidé) 14.02.2013 17:50
převodovka/řadídí páka Když Symond tvrdí,že to… »
» Zix. (Hlasovali 2 lidé) 14.02.2013 17:53
článek z F1news Kdysi ste tu psali o tom jak po… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Lucas

    Lucas

    94.112.218.XXX
    Zdravím, mám dotaz na ty pneu co používají při nájezdech na startovní rošt...to používají ty samé co pak do závodu samotného? Kolikrát totiž při otevření PIT-LANE půl hodiny před startem ještě několikrát dají okruh, než se 15 minut před startem uzavře....

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Před startem si mohou dát několik zahřívacích kol, nemusí k tomu používat pneumatiky, na kterých budou startovat. Na startovní rošt ale před samotným startem musí PRVNÍCH DESET najet na těch pneumatikách, na kterých se kvalifikovali.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Lucas

        Lucas

        94.112.218.XXX
        To bylo rychlé, děkuji za odpověď i za objasnění. To zahřívací kolo před startem mi je jasné, tam je těch prvních deset na pneumatikách z kvalifikace - a teď už teda i vím, že ta čtvrthodinka určená pro nájezd z boxů na startovní rošt se absolvuje na pneu jiných než do závodu. 01

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jaja

    217.170.102.XXX
    Dobrej článek. Redakci dávám 1+ 01 11

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Děkujeme.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.27.XXX
        A jak to je pls s těma řadícíma pákama/převodovkama? Docela by mě to zajímalo,Symonds mě docela zmátnul.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Co konkrétně myslíš? Mají pod volantem na každé straně spojku, řadí pádly vedle ní, přitom ji ale mačkat nemusí (převodovka je poloautomat).

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Zix.

            Zix.

            78.102.27.XXX
            Takže je jen na nich jestli si řaděj?
            Jinak myslim normálně řazení jako je v autech většinou 1-5 nebo i výš.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.27.XXX
    článek z F1news Kdysi ste tu psali o tom jak po 1x jel Chandhok s vozem F1,nemá pls někdo odkza na ten článek?Já ho totiž nemůžu najít.12
    Pokud si to teda nepletu s tímhle. [odkaz na stránku]

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.27.XXX
    převodovka/řadídí páka Když Symond tvrdí,že to pilot sám zařazuje,tak ona neni automatická?
    Sem myslel,že je.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    88.101.170.XXX
    Tlak pneu Stejně to s tím tlakem nedává smysl, vyšší tlak na startu by znamenal ještě vyšší tlak v závodě...
    Nevýhodu na startu vlivem zmenšení kontaktní plochy.
    Při nižším tlaku je vyšší styčná plocha.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jaja

      217.170.102.XXX
      Zřejmě se pneu při ostrém startu dřív zahřejí a tím mají lepší přilnavost. Při výměně bude tlak v pneu nižší.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ako vidieť piloti musia byť veľmi pozorní a opatrní už pri nájazde na rošt,.. ...aby mohli dobre odštartovať, pričom aj táto fáza pred závodom je veľmi dôležitá, aby jazdec spolu s tímom včas odhalil zlé nastavenie, alebo chybu, ktorú je možno zažehnať prestavením jednotlivých parametrov. Vcelku je to pekne opísané a vysvetlené, preto každý o tomto procese môže získať predstavu o tom, že ak neprebehne dobre táto fáza, potom nemôže prebehnúť bez komplikácií ani samotný štart. 01

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama