DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o procedurách při nájezdu na rošt: Jak připravit co nejlepší start?

Pat Symonds pro F1 Racing vysvětluje, co se všechno děje v úvodním kole, kdy pilot vyráží před startem z boxů na startovní rošt. Co je všechno třeba zajistit z technického pohledu, jakou práci vykonávají piloti a inženýři, jak se zahřívají pneumatiky nebo jak se hledá záběr spojky?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Symonds o procedurách při nájezdu na rošt: Jak připravit co nejlepší start?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 22.03.2013 14:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Zix. (Hlasovali 3 lidé) 15.02.2013 10:09
Díky.01 »
» Zix. (Hlasovali 2 lidé) 14.02.2013 17:50
převodovka/řadídí páka Když Symond tvrdí,že to… »
» Zix. (Hlasovali 2 lidé) 14.02.2013 17:53
článek z F1news Kdysi ste tu psali o tom jak po… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Lucas

    Lucas

    94.112.218.XXX
    Zdravím, mám dotaz na ty pneu co používají při nájezdech na startovní rošt...to používají ty samé co pak do závodu samotného? Kolikrát totiž při otevření PIT-LANE půl hodiny před startem ještě několikrát dají okruh, než se 15 minut před startem uzavře....

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Před startem si mohou dát několik zahřívacích kol, nemusí k tomu používat pneumatiky, na kterých budou startovat. Na startovní rošt ale před samotným startem musí PRVNÍCH DESET najet na těch pneumatikách, na kterých se kvalifikovali.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Lucas

        Lucas

        94.112.218.XXX
        To bylo rychlé, děkuji za odpověď i za objasnění. To zahřívací kolo před startem mi je jasné, tam je těch prvních deset na pneumatikách z kvalifikace - a teď už teda i vím, že ta čtvrthodinka určená pro nájezd z boxů na startovní rošt se absolvuje na pneu jiných než do závodu. 01

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jaja

    217.170.102.XXX
    Dobrej článek. Redakci dávám 1+ 01 11

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Děkujeme.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.27.XXX
        A jak to je pls s těma řadícíma pákama/převodovkama? Docela by mě to zajímalo,Symonds mě docela zmátnul.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Co konkrétně myslíš? Mají pod volantem na každé straně spojku, řadí pádly vedle ní, přitom ji ale mačkat nemusí (převodovka je poloautomat).

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Zix.

            Zix.

            78.102.27.XXX
            Takže je jen na nich jestli si řaděj?
            Jinak myslim normálně řazení jako je v autech většinou 1-5 nebo i výš.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.27.XXX
    článek z F1news Kdysi ste tu psali o tom jak po 1x jel Chandhok s vozem F1,nemá pls někdo odkza na ten článek?Já ho totiž nemůžu najít.12
    Pokud si to teda nepletu s tímhle. [odkaz na stránku]

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.27.XXX
    převodovka/řadídí páka Když Symond tvrdí,že to pilot sám zařazuje,tak ona neni automatická?
    Sem myslel,že je.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    88.101.170.XXX
    Tlak pneu Stejně to s tím tlakem nedává smysl, vyšší tlak na startu by znamenal ještě vyšší tlak v závodě...
    Nevýhodu na startu vlivem zmenšení kontaktní plochy.
    Při nižším tlaku je vyšší styčná plocha.

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jaja

      217.170.102.XXX
      Zřejmě se pneu při ostrém startu dřív zahřejí a tím mají lepší přilnavost. Při výměně bude tlak v pneu nižší.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ako vidieť piloti musia byť veľmi pozorní a opatrní už pri nájazde na rošt,.. ...aby mohli dobre odštartovať, pričom aj táto fáza pred závodom je veľmi dôležitá, aby jazdec spolu s tímom včas odhalil zlé nastavenie, alebo chybu, ktorú je možno zažehnať prestavením jednotlivých parametrov. Vcelku je to pekne opísané a vysvetlené, preto každý o tomto procese môže získať predstavu o tom, že ak neprebehne dobre táto fáza, potom nemôže prebehnúť bez komplikácií ani samotný štart. 01

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama