DISKUZE K ČLÁNKU Exkluzivně s Crudenem o F1 simulátorech: Jak fungují, jak se využívají a nakolik jsou přesné?

Exkluzivní rozhovor s výrobcem simulátorů - společností Cruden, zastoupenou obchodním ředitelem Frankem Kalffem. Jak simulátory fungují? K čemu je týmy Formule 1 využívají? Jaké jsou poslední trendy v oblasti špičkových simulátorů? Proč je jejich grafická stránka ve srovnání s PC hrami horší? Mohl by být Kimi Räikkönen ještě lepší, kdyby je využíval?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Exkluzivně s Crudenem o F1 simulátorech: Jak fungují, jak se využívají a nakolik jsou přesné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 14.02.2013 12:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 10 lidí) 09.02.2013 21:24
Příliš přeceňováný forychtunk. Každou chvíli… »
» uzivatel000397 (Hlasovalo 10 lidí) 10.02.2013 13:43
Zajimavej článek, ale s děsivým kontextem, kam… »
» Petr (Hlasovalo 9 lidí) 10.02.2013 10:27
Simulátory už jsou velmi přesné a celkem mě… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Výborný článok ! Myslím si však, že už dnes existuú televízory 3D, ktoré vlastne fungujú na blikajúcich platformách v obrazovke televízora, kde ku sledovaniu programu netreba okuliare, ktoré využívaj nedokonalosť oka, kde každé striedavo sleduje svoj oraz, ako je to u starších typov televízorov. S dovyvíjaním a uvedením na trh až televízorov s holografickým zobrazením 3D, bude táto oblasť vizualizácia z hľadiska kvality zobrazenia úplne zdokonalená. Inak každý simulátor so zobrazením 3D je označovaný ako 4D, lebo ten pohyb a ostatné fenomény ako preťaženie, teplota okolia atď. sú vlastne obsiahnuté v tom štvrtom D. Komprédo ! 11 18

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vendis

    82.208.57.XXX
    six degrees of freedom Zajímavý článek - jen pro příští překlady bych doporučil "six degrees of freedom" nepřekládat jako "stupně svobody". Vhodnější by byl překlad "stupně volnosti" - české fyzikální označení.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jakub

    90.180.91.XXX
    palec nahoru moooc zajímavej článek 03

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000397

      uzivatel000397

      90.178.29.XXX
      Zajimavej článek, ale s děsivým kontextem, kam vlastně motorsport směřuje. Ještě chybí napojit počítačový systém na nervovou soustavu jezdce a odjezdit závody z řídících center týmů někde na druhé straně světa.
      Zaplatil jsem si přes zimu na satelitu pár programů včetně Sport5 a koukám namátkově na historii motorek nebo Formuli1 a musím bohužel kontatovat, že i přes technické vychytávky a naprosto šílené peníze které se do závodního show-byznysu cpou, jeho sportovní úroveň neroste.
      Krásně to bylo vidět třeba na závodech nejvyšší třídě motorek, tehdejších půllitrů a porovnat to s dnešními MotoGP. Dnes je to show pro 2-3 hvězdy za 100x více peněz než tehdy a velká nuda.
      V F1 mi to třeba loni až tak velká nuda nepřišlo, za ty děsné prachy a úsilí tam toho tam zase nebylo tolik. Když jsem se teď díval na pár závodů Indy Car, tak jednak se mi jejich auta vcelku líbí. Druhak jsem přemýšlel, za kolik jsou praktičtí Američané schopni tato auta vyrobit a provozovat. Jsem si jist, že jen za zlomek ceny F1. A když pominu jejich ovály které mne nějak neoslovují, přestože jsem byl schopen odkoukat celý závod, tak na klasických tratích se mi závody velmi líbily.
      No a jak teď čtu, pokrok se nedá zastavit, tak budou cpát obrovské peníze do trenažerů a simulátorů, software a všeho kolem, aby byl jejich sport o hodfně dražší.

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Příliš přeceňováný forychtunk. Každou chvíli čteme, jakou má tahle věc budoucnost a že by se týmy bez něj neobešly, ale když vozy vyjedou poprvé na trať, tak štelujou své vozy jako za starých časů.

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      91.127.2.XXX
      Tiez tomu nepripisujem absolutny vyznam (vid Kimi alebo MSC a mozno aj dalsi), ale co som tusim raz cital (najskor niekde tu), uz na jednotlive trate pridu s nejakym zakladnym nastavenim - prave zo simulatora a zrejme to viac/menej "sedi".
      Takze to ulahcenie nieje len pre jazdcov.


      Petr: zasa dalsi super clanok!01 01 01

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Simulátory už jsou velmi přesné a celkem mě překvapilo, jak moc se na ně týmy spoléhají. Kdo jej nemá, je opravdu ve znatelné nevýhodě. Vzhledem k omezenému testování to je už nutnost zlepšující časy o několik desetin sekundy na kolo. K tomu je třeba mít i schopného pilota pro driver-in-the-loop metodu simulací.

      > Erdedy, Jakub: Díky!

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama