DISKUZE K ČLÁNKU Co již víme o V6 turbomotorech pro rok 2014?
V roce 2014 čeká Formuli 1 velká změna: přechod ze současných atmosférických 2,4l V8 motorů na 1,6l V6 turba. Kolik technických podrobností o nových motorech již známe?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Co již víme o V6 turbomotorech pro rok 2014?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Alf
17:48 27.02.2013 194.160.178.XXXPozorne som si prečítal tú časť využitia termálnej energie,.. ....a aj ak rôzne alternatívy sú možné, v žiadnom prípade to nebude prepojenie druhého generátora s tubokompresorom, lebo odpor pri výrobe el. energie, ktorý produkuje brzný moment by ho zastavil a motor by zhasol a ak nie, vytváral by značný turboefekt, preto tá alternatíva je dopredu neschodná. Vtip je v tom, že preto všetky vetvy výfukového potrubia končia v spoločnej výfukovej rúre u V6 Turbo, aby sa tam umiestnila parná turbína (ako je to už dnes u BMW rady 5), ktorá bude poháňať druhý generátor a len teplo z turba, pre jeho chladenie sa použije na predohrev média, ktoré sa dohreje vo výfukovej rúre na prehriatu paru a tá bude poháňať turbínu, ktorá bude spojená s druhým generátorom, lebo motor by tam bol úplne zbytočný z dôvodu, že ten je predsa na prvom motorgenerátore, o dvojnásobnej sile teda 120 kW, ktorý je spojený s kľukovým hriadeľom a stačí mu len z druhého generátora dodať prúd, ktorý sa predtým usmerní a uloží do batérií, ktoré musia mať dvojnásobnú kapacitu, alebo do kondenzátora, ako to robí Toyota, lebo priamo to nie je možné z dôvodu, že generátor je predsa striedavý točivý stroj - alternátor a dodávka prúdu do motora sa môže uskutočniť len vtedy, keď jednosmerný prúd z batérií sa dodá do motora vtedy, ako to stanový centrálna riadiaca jednotka, t.j. pri bránení, alebo predbiehaní, lebo uskladniť inak el. energiu nie je možné. Po vykonaní práce para skondenzuje vo výmeníku tepla pod autom a vzduch ktorý pritom pod autom ohreje, je možné využiť aj s tým s kanálikov bŕzd na zlepšenie prítlaku o čo budú výfukové plyny chudšie a pomalšie, lebo vykonajú prácu v turbe pri roztočení turbíny, ktorá poháňa kompresor, ktorý preplňuje motor V6 Turbo na 0,5 MPa. Tak asi tak . -
Kapor
13:19 26.02.2013 194.160.178.XXXPerfektný článok,.. ...ale mi tam schází kompresný pomer V6 Turbo, ktorý bude zaručene nižší ako pri V8 a ak nebude obmedzený preplňovací tlak, korý je doporučený motorármi na 500 MPa, tak určite ide o vysokotlaké prerušované vstrekovanie paliva, ktoré rieši aj otázku jeho úspory a dokonalého spálenia, avšak nebude zrovnateľné s bežným palivom a to z jediného dvôvodu, že tu budú musieť byť zavedené do paliva účinné aditíva, aby nedošlo k jeho samovznieteniu. Inak treba opraviť údaj 400 kJ je 0,4 MJ nie 4 a to isté u 2 je 0,2. -
Mynona
12:42 20.09.2012 165.72.200.XXXNemám rád tyhle pravidla Ideální by bylo stanovit max. objem třeba 1 litr a tečka. Žádný limity váhy motoru, žádné KERS sekundy a tak dál .Ať si tam dá každý co chce. Když to bude příliš silný tak prostě další rok snížím objem na 0.9 kg atd. Ještě tu spotřebu bych dokázal překousnout, protože chápu, že pro běžný motorismus je to velmi důležité a když už investovat obrovské peníze do vývoje, tak motory co by žerou půllitr na km jsou v reálu k ničemu. Chápu, že i drahé materiály jsou zbytečné, ale proč by nemohli používat kompozity ? Nejsme v osmdesátých letech, kdy to bylo x dražší než dnes. Naopak, čím víc se to bude používat, tím to bude levnější. Pak bychom se mohli dožít doby, kdy i my budeme mít v běžném autě takové materiály , které nedovolí, aby vás při bouračce rozpárali na kusy. Samozřejmě s tím souvisejí nižší váha vozu a nižší spotřeba, která při stále rostoucí ceně je na pořadu dne. Ať si najdou týmy sami optimální hranici co se vyplatí vézt a přenést do výkonu. Prostě jim dejme kanystr benálu a jak s ním v závodě naloží je jejich věc. Jesli si pomůžou nějakým DRS tak ať, ale proč jim přikoazovat kolik sekund můžou a kolik už ne ? To mi přijde ujeté . -
Kapor
17:04 19.09.2012 194.160.178.XXXJa si vôbec nemyslím, že tieto motory budú menej výkonné,.. ...lebo v ére 1,5 turbo, ktorá tu už bola Montojov motor pre kvalifikáciu mal okolo 1000 koní, pritom to nebol hybrid, ktorý mohol hospodáriť a nakladať podľa svojich potrieb s rekuperovanou energiou, ako to bude v budúcnosti, teda od r. 2014, čo dá jazdcovi do rúk zbraň s ktorou može útočiť a súčastne sa aj brániť tak, ako to bude vedieť vužiť a ako k tomu pristúpi realizátor monopostu, teda tím a posunie tieto zbrane do roviny dokonalosti tak, aby boli silnou zbraňou proti konkurencii. -
uzivatel000415
11:09 19.09.2012 193.86.3.XXXPokrok Je hezké koukat na motor Ferrari z osmašedasátýho a vidět ne něm věci, které se dnes používají běžně. A tenkrát vykřik tech. vyspělosti. To se myslím u nových motorů nepovede. Dřív byla formule technologicky před masivní produkcí výrobců.A navrhla spoustu novinek. Dnes by už bez jejich pomoci nic neufinancovala. Co se už používá, bude použito na nových motorech.Např: Kdyby třeba mergl nasadil ottuv benzín to by byla pecka. Ale to se do formule dostane až po masové produkci. Ta to musí zaplatit.škoda -
-
Petr
20:37 18.09.2012 78.157.160.XXXNení to sice zvuk toho budoucího V6, ale líbí se mi to nahození spalovacího motoru po rozjezdu u Toyoty Hybrid TS030 - video: [odkaz na stránku]-
uzivatel000718
21:20 18.09.2012 46.39.170.XXXOtřes, fuj, co to zase vymýšlí za hnus. Nejsem úchyl na zvuk motorů, dle sluchu nepoznám rozdíl mezi V10 a V8 (dle YT, na živo sem to nikdy neslyšel), jsem rád že poznám rozdíl mezi Mercedesem a Renaultem, ale tohle je fakt mega hnus. No křivé nosy pro sezonu 2012 taky nějak dopadly a v televizi to člověk ani nepozná, tak doufám, že to nějak dobře dopadne se zvukem, nebo budou při záznamu na pitlane přehrávat třeba Mozarta. Ten zvuk Toyoty je totiž jako levná hračka na ovládání... -
-
anonym
13:48 19.09.2012 90.179.19.XXXLe Mans prototypy jsou skvělé a průkopnici v ERS systémech. Škoda, že to Peugeot zabalil, měli to alespoň pronajmout. Bylo by to sice drahé, ale měli kompletní auto, myslím, že už i otestované a ten vývoj toho ERSu je musel stát pěkný majland a najednou 9 pilotů a zbytek týmu bez práce.
-
-
erdedy
21:09 18.09.2012 178.40.222.XXXRozdiel bude zhruba takyto:
Tu mas original dnes (V8-V10-V12...): [odkaz na stránku]
A tu to "druhe" : [odkaz na stránku]
(Pisem z mobilu. Dufam, ze to prejde "spravne...) -
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek