DISKUZE K ČLÁNKU Bližší pohled na Sauber C31 + technické specifikace

Tento týden v Jerezu představil Sauber vůz C31, s nímž bude nastupovat v letošním šampionátu Formule 1. Rozebereme si jeho charakteristické prvky, srovnáme si jej s loňským monopostem a uvedeme si jeho technické specifikace.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bližší pohled na Sauber C31 + technické specifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 13.02.2012 12:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000177 (Hlasoval 1 člověk) 12.02.2012 09:12
» Mike17 (Hlasoval 1 člověk) 12.02.2012 10:35
Já si myslím, že to dobře je. Většina… »
» virtual (Hlasoval 1 člověk) 12.02.2012 19:26
Snahou návrhářů je dostat maximum vzduchu pod… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • virtual

    virtual

    XXX
    Promiň, ale vždyť píšeš jinými slovy to samé co já. Jelikož byla předepsána max. výška pro oblast, která tu byla i graf. znázorněna, je pro výše uvedené nejefektivnější dát nos do max. povolené výšky (čímž vznikne rovná plocha nosu) a udělat ho co nejtenčí. A jestliže se pravidla nezměnila pro oblast zavěšení (kde je výhodné využít také max. povolenou výšku, nebo kompletně předělat zavěšení, pokud by to vůbec se stejným výsledkem šlo), tak tam vznikne schod...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Konfucius

    XXX
    Díky za vysvětlení, to zní celkem logicky. V praxi se tedy ale spodní plocha samotného nosu nesnížila. Takže původní výška nevadí, FIA se jen sichruje aby se nos dále nezvedal. Možná původní záměr byl aby se celý nos snížil, ale týmy s tím takto vydrbali.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • matin

      XXX
      Správně, týmy se snaží mít spodní plochu nosu co nejvýše, aby maximalizovali množství vzduchu tekoucí pod nos. Shora jsou limitováni tím pravidlem, proto jsou některé ty nosy tak placaté.

      Pokud se nemýlím, tak FIA chtěla jít s tím pravidlem 550mm mnohem dále směrem ke kokpitu, ale týmy byly proti (asi díky nutnosti předělat zavěšení a de facto celý návrh přední části), tak se zvolilo takovéto "kompromisní" řešení, které způsobilo vznik těch schodů.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • virtual

    virtual

    XXX
    Snahou návrhářů je dostat maximum vzduchu pod auto, aby "pracoval". Přední část monokoku se tak zužuje směrem vzhůru (dřív to bývalo opačně, nosy byly u země), zde se pravidla nezměnila, a protože je zde zavěšení, tlumení atd. je záhodno to mít co nejvýš, kvůli tomu prostoru a proudění vzduchu pod vůz. Pravidla se změnila jen pro tu špičku a tím došlo ke zplacatění a vzniku schodu.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • matin

      XXX
      Máš sice pravdu, ale to co popisuješ není důvod vzniku schodů na nosech.

      Ty schody tam vznikly díky zavedení nového pravidla, které říká, že žádná část karoserie vzdálená více než 185 cm od zadní hrany kokpitu nesmí být výše než 55 cm nad úrověň referenční roviny. Těch 185 cm vychází těsně před přední zavěšení. Pro části blíže než těch 185 cm k zadní hraně kokpitu platí maximální výška (teď si nejsem jistý, ale domnívám se) 62,5 cm. No a to je důvod těch schodů.
      Hodně týmů mělo poměrně vysoké nosy v minulých sezónách a evidentně se chtěli vyhnout výraznému předělávání předního zavěšení, z toho důvodu sáhli k tomuto, ne příliš estetickému, řešení.

      Za případné nepřesnosti se omlouvám a rád se nechám opravit.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • matin

    XXX
    To spíš vypadá, jako by Hamilton sejmul na rovince vetřelce :)

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hemmis

    XXX
    délka přez 5 metrů a šířka jen 1,8metru dříve byly formule 2 metry široké a byly tak 4,m dlouhé ty dnešní formule mě přijdou čim dal dělší nevím proč ale ubec mě to nepřipadne že je to dobře

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      XXX
      Já si myslím, že to dobře je. Většina produkčních aut má taky do 1,8m. Rychlost v zatáčkách musí držet na nějaké úrovni. Kdyby se výrazně zvýšila, museli by předělávat únikové zóny na okruzích a jezdi by to přetížení už nemuseli dávat. A mít 2m širkoé auto s uzoučkýma gumama by asi nebylo moc hezčí. 03 Navíc mají aspoň na dráze víc prostoru.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Adam

    XXX
    no me zaujal ten rozpocet
    2,5 mld

    o_o
    masakr

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    Předně díky.
    K tomu otvoru - hranatější přechod mezi nosem a jejich šasi by u té dlouhé ploché struktury zřejmě mohl činit problémy s obtékáním. Proč to neudělali jinak (plynuleji), nevím. Možná je to jen přechodná verze, možná to celé má jiný účel, podobně jako u Red Bullu, kde mají horní otvor asi pro chlazení, ale ten dolní? Zatím o tom moc informací není, týmy v té věci také pochopitelně sdílné nejsou.



    Ještě jedna zajímavost - McLaren využil pro sledování interakce různých proudů flow-vis tří barev (červený pro podlahu, zelený pro oblast předního zavěšení a modrý pro přední křídlo):
    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000417

    uzivatel000417

    XXX
    Článek za jedna s hvězdičkou, jenom asi prohozená čísla 3 a 4 u obrázku s šipkami ;)

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • V0JTA

    XXX
    Sauber je mi moc sympatický tým, má super jezdce, staví auto podle sebe a letošní auto mi přijde dobré, prostě palec nahoru 01 ,hlavně, aby jim to jezdilo! + nějaké podium 04

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Konfucius

    XXX
    Já furt nějak nemůžu pochopit to pravidlo na základě kterého vznikly ty schody na nosu. Četl jsem o snížení nosu proto, aby při bočním nárazu do kokpitu nebyla zasažena hlava pilota. Ale když sleduju ta porovnání fotek letošních a loňských modelů, tak ke snížení nedošlo, je to jen víc placaté se shora. Pokud by to mělo zmíněný důvod, tak bych to čekal podstatně víc dole. Může mi to někdo trochu objasnit? Díky

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Andrej

    XXX
    ako obvykle zacnem pochvalou. super clanok!!! 01
    ale pri citani ma trochu zarazila (nie v zlom) tato veta:

    "...Za hrbem na nose se objevuje otvor (na obrázku níže č. 1), který má pomoci s udržením obtékání, což při délce plochého nosu a navazujícího šasi může být problémem."

    vedeli by ste mi to dajako "odbornejsie" vysvetlit?
    mozno podobne riesenie vyuziva "deadbull" 04

    vdaka

    inak krasne auto. myslim minulorocne 12

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama