DISKUZE K ČLÁNKU Jak zpřesnit simulace aneb praktické využití PIV v aerodynamickém tunelu

V posledních letech došlo s nárůstem výpočetních schopností a vylepšování na poli digitální techniky k rozvoji zajímavé metody měření proudění vzduchu v aerodynamickém tunelu - Particle Image Velocimetry (PIV). O co se jedná? Jak měření probíhá? A jaký užitek z něj týmy Formule 1 mají?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak zpřesnit simulace aneb praktické využití PIV v aerodynamickém tunelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 09.01.2012 11:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000324 (Hlasovali 3 lidé) 07.01.2012 07:12
01 01 01 dodo »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Děkuji za pozitivní ohlasy.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    XXX
    Parádní článek. 01

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Petr:

    Toto je vynikajuci clanok!!! 01 01 01

    Absolutne "smekam"! 01 01 01

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    Díky.

    - chybka v úvodu opravena.

    - to, že nejsou silová měření ovlivněna a mohou probíhat současně s PIV, mělo vyplývat ze sedmého odstavce (nad druhým obrázkem v textu), kterým jsem se snažil opsat slovo neintruzivní, jehož použití jsem se chtěl vyhnout (není moc české). Ale připomínku beru, doplnil jsem to tak tedy i níže v textu.

    Použité turbulentní metody a velikost sítě se pokusím dodatečně zjistit.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ondra

    XXX
    Opravdu dobrá práce.

    Jen něco málo dodatků:
    - hned na začátku chybka: anometrie místo anemometrie
    - to, že částice mají stejnou hustotu jako vzduch taky znamená, že teoreticky nejsou ovlivněna silová měření a můžou probíhat současně s PIV, je to logické, ale možná to stojí za zmínku
    - ten problém s trháním na kolech je pěkná typická ukázka problému s CFD, předpokládám, že po optimalizaci metodiky pro kolo se to blbě trhalo třeba v difuzoru, na křídle apod.

    Zjistit jaké turbulentní modely třeba u té Toyoty používali bys neuměl?

    Ondra (x-o)

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Majky

    XXX
    Články jako tento jsou jedním z důvodů, proč je tento web lepší než konkurence.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Po tomto vysvetlení nech mi niekto povie, prečo sa vo Ferrari chcú vrátiť k pôvodnému objemu testou a drať asfalt za Maranelom ? 11 Perfektný článok ! 01

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    01 01 01

    dodo

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama