DISKUZE K ČLÁNKU Jak zpřesnit simulace aneb praktické využití PIV v aerodynamickém tunelu

V posledních letech došlo s nárůstem výpočetních schopností a vylepšování na poli digitální techniky k rozvoji zajímavé metody měření proudění vzduchu v aerodynamickém tunelu - Particle Image Velocimetry (PIV). O co se jedná? Jak měření probíhá? A jaký užitek z něj týmy Formule 1 mají?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak zpřesnit simulace aneb praktické využití PIV v aerodynamickém tunelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 09.01.2012 11:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000324 (Hlasovali 3 lidé) 07.01.2012 07:12
01 01 01 dodo »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Děkuji za pozitivní ohlasy.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    XXX
    Parádní článek. 01

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    XXX
    Petr:

    Toto je vynikajuci clanok!!! 01 01 01

    Absolutne "smekam"! 01 01 01

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    Díky.

    - chybka v úvodu opravena.

    - to, že nejsou silová měření ovlivněna a mohou probíhat současně s PIV, mělo vyplývat ze sedmého odstavce (nad druhým obrázkem v textu), kterým jsem se snažil opsat slovo neintruzivní, jehož použití jsem se chtěl vyhnout (není moc české). Ale připomínku beru, doplnil jsem to tak tedy i níže v textu.

    Použité turbulentní metody a velikost sítě se pokusím dodatečně zjistit.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ondra

    XXX
    Opravdu dobrá práce.

    Jen něco málo dodatků:
    - hned na začátku chybka: anometrie místo anemometrie
    - to, že částice mají stejnou hustotu jako vzduch taky znamená, že teoreticky nejsou ovlivněna silová měření a můžou probíhat současně s PIV, je to logické, ale možná to stojí za zmínku
    - ten problém s trháním na kolech je pěkná typická ukázka problému s CFD, předpokládám, že po optimalizaci metodiky pro kolo se to blbě trhalo třeba v difuzoru, na křídle apod.

    Zjistit jaké turbulentní modely třeba u té Toyoty používali bys neuměl?

    Ondra (x-o)

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Majky

    XXX
    Články jako tento jsou jedním z důvodů, proč je tento web lepší než konkurence.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Po tomto vysvetlení nech mi niekto povie, prečo sa vo Ferrari chcú vrátiť k pôvodnému objemu testou a drať asfalt za Maranelom ? 11 Perfektný článok ! 01

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    01 01 01

    dodo

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama