DISKUZE K ČLÁNKU Výfuky: Proč se letos McLarenu podařilo rychle okopírovat Red Bull a jak si při tom vedli ostatní (+ foto)

Foukání a využívání horkých plynů v oblasti difuzorů mělo letos velký dopad na aerodynamickou výkonnost monopostů. Jak to, že se McLarenu podařilo řešení Red Bullu během dvou týdnů okopírovat a nasadit. Jak se vyvíjela situaci v této oblasti u ostatních soupeřů a s čím se potýkali?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Výfuky: Proč se letos McLarenu podařilo rychle okopírovat Red Bull a jak si při tom vedli ostatní (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 26.12.2011 12:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 5 lidé) 22.12.2011 12:41
Díky strécu, opraveno. »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 22.12.2011 14:06
Inač ako vždy mi tam niečo chýbalo. 04 Díky,… »
» uzivatel000718 (Hlasovali 2 lidé) 22.12.2011 17:14
To o Mercedesu ste mi ani neměli říkat, znamená… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Duncan66

    Duncan66

    XXX
    Skvely clanek, diky moc. 01
    Jen jsi mi Petre nasadil brouka do hlavy s tim jak pises o simulovani horkeho foukani v tunelech. Jestli se nepletu, tak v tunelech se pouziva zmenseny model F1, neco jako platikovy model, neboli, nema zadny funkcni motor atd. Jak se tedy muze zkouset simulovat foukani horkym vzduchem z vyfuku u takoveho modelu prosim? 13

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Vzhledem k jasně viditelnému proudu výfukových plynů na videu u článku [odkaz na stránku] obrázkům na scarabs vůbec nevěřím.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Octopus měl být něco jako kryt na převodovku. [odkaz na stránku]

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    To není octopus, ale berlínská plastová oblbovačka, kterou použili při prezentaci. Nebo si myslíte, že by hned v lednu takto zblízka McLaren všem odhalil to, co považoval za největší trumf?

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Zase jsem o něco chytřejší!!!(Díky) 11 01

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Andrej

    XXX
    super clanok 01
    inak ako ste sa dozvedeli o tom ze ferrari bolo nedotacave? oni sa s tym priznali, alebo vychadzate zo svojich poznatkov?

    vedeli by ste mi napisat vyhody a nevyhody kratkeho/dlheho razvoru?

    pravdepodovne to bude suvisiet s prejazdom zakrut. alebo v tom bude aj nieco viac?

    teraz trochu mimo temy. vedel by som si predstavit ze dajaky tim pride v buducom roku s podobnym riesenim ako mal williams. bocnice ako malo TR a zadne zavesy podobne RB.

    a este otazka na redakciu 12
    davnejsie som sa pytal na temu: loziska, maziva.
    vedeli by ste napisat dajaky clanok o vyvoji auta?
    teda uplny zaciatok od "cisteho papiera"

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    XXX
    Žel nemám.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000718

    uzivatel000718

    XXX
    To o Mercedesu ste mi ani neměli říkat, znamená to tedy to, že nebýt foukání je MErcedes docelay dost reálně na 3. pčířce konstruktérů.

    Pro Peťu: Nemáš náhodou obrázkové schéma té chobotnice?

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • PC

    XXX
    řekl bych, že tady je dobře vidět, jak by to vypadalo, kdyby silnější stáje dodávaly vozy slabším a nebo by samy měly třeba tři vozy. Tady Ferrari nedovolilo rozvoj, támhle zase nedovolila variabilitu zakoupená hotová technika o určitých specifikacích. Sice se tak globálně v F1 dá ušetřit, na druhou stranu se tak snadno dostanou pod kontrolu silných stájí i dvě třetiny startovního pole. A to se to pak bude vítězit, když třeba Ferrari podrží tři čtyři stáje pod krkem a dovolí rozvoj techniky jen do určité úrovně!!! 09
    Už na tomhle článku je vidět, že k tomu F1 (a jistě i další F)bohužel směřuje. Užívejme si co je, protože to vypadá, že nejpozději do 5 let budou jakékoliv motozávody už úplná loutková fraška.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • asdf

      XXX
      jo jak říkáš!
      mě tenhle systém ,jak popisuješ, vzdáleně připomíná motoGP...tam jsou taky tovární týmy ,který dodávají motorky satelitním týmům...
      jenže když továrna přijde s něčím revolučním ,tak nejprve je na řadě tým tovární a pak teprve tým satelitní (a kolikrát to bývá se spožděním i několik závodních víkendů)
      jako je to řešení ,ale něvěřím tomu ,kdyby na tenhle systém došlo ,že to bude vypadat jinak než v motoGP...

      Montezemolo to myslí dobře ,ale ruku na srdce , nechali by jste jen tak někoho vyhrávat s autem ,které jste mu poskytli?

      kdo ví ,jak to celé dopadne 11

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • fjenda

    XXX
    Článek je výbornej, konečně chápu, proč se tým Force India tak zlepšila a Sauber, Williams a další tak propadly.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • fjenda

    XXX
    Jak si mohli u Mercedesu myslet, že jim krátký rozvor pomůže, to fakt nepochopím... 02 Čím delší rozvor, tím víc možností pro aerodynamiku, která u F1 hraje rozhodující roli. 16

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Inač ako vždy mi tam niečo chýbalo. 04 Díky, dodo.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    "McLaren zažíval během předsezónních testů. Od počátku si sice uvědomoval,...."

    Petr uprav si este prvu vetu nieco ti tam chyba 03

    Inac ako vzdy fajn clanok.

    dodo

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Som zvedavý s čím príde Mecedes v budúcej sezóne, lebo ten krátky rázvor by mohly zúžitkovať ak pochybyli v minulej. 14

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    XXX
    super článek, stejně jako převážná většina tady po celý rok01


    jelikož jsem si slíbil, že prožiju klidné svátky a to znamená, že bez netu a pak jedeme na lyže - taky bez netu - přeji již nyní všem tady ( redakci i kolegům z diskuzí ) příjemné, klidné a pohodové prožití svátků vánočních a hodně zdraví do nového roku 01

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Díky strécu, opraveno.

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama