DISKUZE K ČLÁNKU Výfuky: Proč se letos McLarenu podařilo rychle okopírovat Red Bull a jak si při tom vedli ostatní (+ foto)
Foukání a využívání horkých plynů v oblasti difuzorů mělo letos velký dopad na aerodynamickou výkonnost monopostů. Jak to, že se McLarenu podařilo řešení Red Bullu během dvou týdnů okopírovat a nasadit. Jak se vyvíjela situaci v této oblasti u ostatních soupeřů a s čím se potýkali?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Výfuky: Proč se letos McLarenu podařilo rychle okopírovat Red Bull a jak si při tom vedli ostatní (+ foto)
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000718
(Hlasovali 2 lidé)
22.12.2011 17:14
To o Mercedesu ste mi ani neměli říkat, znamená… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Duncan66
12:10 26.12.2011 XXXSkvely clanek, diky moc.
Jen jsi mi Petre nasadil brouka do hlavy s tim jak pises o simulovani horkeho foukani v tunelech. Jestli se nepletu, tak v tunelech se pouziva zmenseny model F1, neco jako platikovy model, neboli, nema zadny funkcni motor atd. Jak se tedy muze zkouset simulovat foukani horkym vzduchem z vyfuku u takoveho modelu prosim? -
McMatej
20:13 22.12.2011 XXXVzhledem k jasně viditelnému proudu výfukových plynů na videu u článku [odkaz na stránku] obrázkům na scarabs vůbec nevěřím. -
-
Andrej
17:48 22.12.2011 XXXsuper clanok
inak ako ste sa dozvedeli o tom ze ferrari bolo nedotacave? oni sa s tym priznali, alebo vychadzate zo svojich poznatkov?
vedeli by ste mi napisat vyhody a nevyhody kratkeho/dlheho razvoru?
pravdepodovne to bude suvisiet s prejazdom zakrut. alebo v tom bude aj nieco viac?
teraz trochu mimo temy. vedel by som si predstavit ze dajaky tim pride v buducom roku s podobnym riesenim ako mal williams. bocnice ako malo TR a zadne zavesy podobne RB.
a este otazka na redakciu
davnejsie som sa pytal na temu: loziska, maziva.
vedeli by ste napisat dajaky clanok o vyvoji auta?
teda uplny zaciatok od "cisteho papiera" -
uzivatel000718
17:14 22.12.2011 XXXTo o Mercedesu ste mi ani neměli říkat, znamená to tedy to, že nebýt foukání je MErcedes docelay dost reálně na 3. pčířce konstruktérů.
Pro Peťu: Nemáš náhodou obrázkové schéma té chobotnice? -
PC
16:16 22.12.2011 XXXřekl bych, že tady je dobře vidět, jak by to vypadalo, kdyby silnější stáje dodávaly vozy slabším a nebo by samy měly třeba tři vozy. Tady Ferrari nedovolilo rozvoj, támhle zase nedovolila variabilitu zakoupená hotová technika o určitých specifikacích. Sice se tak globálně v F1 dá ušetřit, na druhou stranu se tak snadno dostanou pod kontrolu silných stájí i dvě třetiny startovního pole. A to se to pak bude vítězit, když třeba Ferrari podrží tři čtyři stáje pod krkem a dovolí rozvoj techniky jen do určité úrovně!!!
Už na tomhle článku je vidět, že k tomu F1 (a jistě i další F)bohužel směřuje. Užívejme si co je, protože to vypadá, že nejpozději do 5 let budou jakékoliv motozávody už úplná loutková fraška.-
asdf
18:41 22.12.2011 XXXjo jak říkáš!
mě tenhle systém ,jak popisuješ, vzdáleně připomíná motoGP...tam jsou taky tovární týmy ,který dodávají motorky satelitním týmům...
jenže když továrna přijde s něčím revolučním ,tak nejprve je na řadě tým tovární a pak teprve tým satelitní (a kolikrát to bývá se spožděním i několik závodních víkendů)
jako je to řešení ,ale něvěřím tomu ,kdyby na tenhle systém došlo ,že to bude vypadat jinak než v motoGP...
Montezemolo to myslí dobře ,ale ruku na srdce , nechali by jste jen tak někoho vyhrávat s autem ,které jste mu poskytli?
kdo ví ,jak to celé dopadne
-
-
uzivatel000324
14:02 22.12.2011 XXX"McLaren zažíval během předsezónních testů. Od počátku si sice uvědomoval,...."
Petr uprav si este prvu vetu nieco ti tam chyba
Inac ako vzdy fajn clanok.
dodo -
tom11
15:39 22.12.2011 XXXsuper článek, stejně jako převážná většina tady po celý rok
jelikož jsem si slíbil, že prožiju klidné svátky a to znamená, že bez netu a pak jedeme na lyže - taky bez netu - přeji již nyní všem tady ( redakci i kolegům z diskuzí ) příjemné, klidné a pohodové prožití svátků vánočních a hodně zdraví do nového roku -
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek