DISKUZE K ČLÁNKU Světlá výška - proč je důležitá a jak se optimalizuje? (+ foto)

Dnes se v rámci objasňování technických stránek monopostů Formule 1 s Patem Symondsem zaměříme na světlou výšku. Proč je tak důležitá, jak ji nastavit optimálně či jaký má dopad na monopost, když správně nastavená není?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Světlá výška - proč je důležitá a jak se optimalizuje? (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 21.12.2011 07:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» virtual (Hlasovali 2 lidé) 16.12.2011 14:04
Pár cm rozdílu tam asi bude i podle mých očí..… »
» uzivatel000776 (Hlasoval 1 člověk) 16.12.2011 16:41
Nevim co tu resite. Tohle maj vsichni cca stejny… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 21.12.2011 07:42
Díky. Ano, využívání výfukových plynů je několik… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    Díky. Ano, využívání výfukových plynů je několik desetiletí stará věc. Letos však zažilo bouřlivý rozvoj off-throttle foukání a s tím související mapování motorů.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wc

    XXX
    takové články mě baví...gj redakce 01

    [odkaz na stránku]

    0:11-0:15
    ty výfuky , nejsou tohle začátky foukaných difuzorů?

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • buggybob

    XXX
    1) sedí všichni pokud možno co nejníž kvůli těžišti. Přesah hlavy vůči bočním panelům je dán kombinací pravidel o výšce těhto panelů a velikosti jezdce a náklonu a tvarování sedačky. Čili bych o tom, že RBR ohrožuje své piloty nemluvil - nevidím jediný důvod pro podporu tohoto tvrzení.
    2) článek je pěknej ale příšerně obecnej. Nevím jestli je to tím, že jsem se už jako malej kluk zajímal o aerodynamiku - ale tyto vztahy jsou jasné a logické a neřeklo mi to nic nového. I když je pravda, že kdyby byl podrobnější - nevešel by se do běžného rozsahu vhodného k publikování na fandovských serverech.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • viking

      XXX
      tyhle nadrazeny kecy nemam moc rad, co takhle clanek proste pochvalit, protoze nam fandum to staci a vy to moc dobre vite a odbornejsi aerodynamicky rozbory si hledat jinde... nakonec jste to tedy zminil, ale podle me, to se snazite svym povrchnim pristupem dat najevo, jaka jste aerodynamicka kapacita a az nasledne se opravite, ze je to vlastne ok na fandovskem serveru... podle me zbytecny vychloubani, nic ve zlem...

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000776

    uzivatel000776

    XXX
    Nevim co tu resite. Tohle maj vsichni cca stejny jen u MCL to vypada ze jsou vic zakryti ale to delaj z bocniho pohledu ty vysoky vyprofilovany bocnice co maj.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Inkognito

    XXX
    Určitě se na tom podepíše i zatáčka kde jsou vyfoceni, přetížení taky udělá svoje 04

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ERacer

    XXX
    na obrázku je krásně vidět jak jsou jezdci Red Bullu vystaveni většímu riziku poranění hlavy. U Ferrari a McLarenu jezdci utopeni v kokpitu ale u Red Bullu slušně vyčnívají.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Dan

      XXX
      to bude spíš jiným natočením formule na fotce

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ERacer

        XXX
        To si nemyslím hele. Jak v TV a z různých fotek je patrno že jezdci Red Bullu mají hlavy více nekryté než jak je vidět na obrázku jezdci Ferrari a McLarenu.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • matin

      XXX
      No ono bude asi záležet také na výšce jednotlivých pilotů. Např. Hamilton a Massa jsou celkem malí oproti tomu Webber je celkem čára. Schválně si zkusím pohledat nějaké info o pilotech...

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ERacer

        XXX
        To ano Ale Vettel je stejně vysoký jako Alonso a Hamilton...Massa je hodně malý. Webber a Button jsou zase vysocí ale Button sedí ve stejné urovni jako Ham. Oni mají přizpůsobené kokpity posunuté pedály a hlubší sedačky takže se rozdíl maže. Tohle je čistou konstrukcí vozu. tady RB více své jezdce vybízí k nebezpečí.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Chozé

          XXX
          Za tým Red Bull nejězdí jednookej, proto z monopostu vyčnívají víc ! 11

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Ano, boli tam zabudované elektronické regulátory, ktoré vyregulovali všetko nad rámec dovolenej odchylky a tie sú už minulosťou. 11

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama