DISKUZE K ČLÁNKU Dva roky starý Red Bull RB5 položil základy bezchybného vozu RB7
Red Bull RB7 byl jasně nejrychlejším vozem letošní sezóny. Kde vzal základ pro své dominantní výkony a v čem spočívala jeho síla?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Dva roky starý Red Bull RB5 položil základy bezchybného vozu RB7
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000324
(Hlasoval 1 člověk)
13.12.2011 13:44
Petr dufam ze sa dopracujes k nejakemu celku… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
McMatej
20:05 13.12.2011 XXXPodle mého názoru, zjednodušeně.
Klasicky se výkon motoru reguluje uzavíráním sacího potrubí, což má za následek i menší produkci výfukových plynů.
Při studenými plyny foukaném difusoru se výkon omezí vypnutím zapalování, škrtící klapka zůstává otevřená a motor pumpuje vzduch do difusoru nebo při horkém foukání se zpožďuje zážeh až do okamžiku, kdy je píst v dolní úvrati takže zapálená směs ve válci nestihne vykonat žádnou práci a odchází do výfukového potrubí. Byl tady o tom [odkaz na stránku]-
uzivatel000324
22:09 13.12.2011 XXXNo z toho clanku mi tu uz je o dost jasejsie... Ani nie to aky je rozdiel medzi horucim a studenym ale hlane rozdiel vo vykonnosti.
dodo
-
-
-
Petr
16:10 13.12.2011 XXXČetl jste to kde?
Ke konci na tom mělo být Ferrari u svého motoru víceméně stejně jako Mercedes, tj. nezávisle na poloze plynového pedálu dokázali produkovat těch cca 80 % výfukových plynů. Ale pouze u Ferrari by vám přesně řekli, jak na tom byli skutečně. -
Bombera
18:11 13.12.2011 XXXTohle by me take zajimalo jak to bylo u Ferari?Co Petre?Vsiml jsem si ze v psslednich zavodech Ferari a nektere ostatni tymy vubec nemeli ten "divny" zvuk pri prujezdu zatackou jako treba RB nebo MCL znanemna to tedy ze foukani vyuzivali mene nebo jen proste jinak a neslo to tak slyset?-
Petr
07:43 14.12.2011 XXXOdpovídal jsem na to již výše (16:10 hod), mám pocit, že jen pořád opakuji to, co je v článku. Subjektivně (tak jak se to dá usuzovat ze zkresleného zvuku zkomprimovaného pro přenos v TV) mi nepřišlo, že by se zvuk v posledních závodech moc změnil, a už vůbec bych si dle toho netroufl usuzovat, nakolik % kdo jak efektivně využívá foukání.
Motor Ferrari na tom byl ke konci zkrátka podobně jako Mercedes; Renault za zády Red Bullu na tom byl nejlépe. Je zvláštní, že vás to tak překvapuje, přitom se o tom dost psalo (namátkou AMuS [odkaz na stránku]
-
-
-
-
Kapor
13:46 13.12.2011 XXXJa si myslím, že pri strate prítlaku z pozície fúkaného difuzora, nahradia pneumatiky svojou prilnavosťou, ktoré majú byť pre sezónu 2012 podstatne mäkšie a to v podstate o jeden stupeň, že napr. stredne tvrdým v sezóne 2011 budú v sezóne 2012 odpovedať tvrdé atď. Neviem len, či bude dovolené nahrievať pneumatiky na optimálnu teplotu fúkaním výfukových plynov do diskov pneumatík zadných kolies ? -
Petr
14:06 13.12.2011 XXXJak bys chtěl pomocí výfukových plynů zahřívat disky, když výfuky musí ústit vzhůru?
Koncovka musí být umístěná 250 mm nad referenční rovinou a směřovat (sklon) min. 10° vzhůru
[odkaz na stránku]
viz [odkaz na stránku]-
uzivatel000718
14:48 13.12.2011 XXXTakže je přesně definována jen koncovka výfuku? Tzn že může vést potrubí kdekoliv po autě? Nebude přeci žádný problém vést potrubí kolem zavěšení s přímím, či nepřímím dotykem k těm nedávno odhaleným "zahřívacícm diskům". Podobně se dá využít jen styku horkého výfuku resp neomezené délky výfuku na více místech, viz Ferrari a jejich "akumulační komůrka" která zpoždovala výfuk plynů.
Moc se těším na přístí sezonu, na jednu stranu naštavý z toho, co všechno FIA zakazuje (kdebychom asi dnes byli s časy na kolo při zachování vícenásobných difuzorů s neomezeným sklonem, f-kanálky a mnoho dalších věcí), na tu druhou se těším jak se s tím týmy popasují a zda se už konečně těm limonádám vyrovnají, McL už dotahoval, ikdyž pořád ztrácí.
Btw otázka od věci, v té době jsem ještě nebyl takový fanatik fo F1 jako dnes. Z jakého důvodu FIA zakázala disky kol v roce tuším 2009? -
uzivatel000324
19:34 13.12.2011 XXXJasne tomu chapem ze to asi pri stalych 18 tisicoch neslo len ci aj pri tych nizzich otackach bol ten produkovany vzduch/plyn tak dostatocne silny ze dokazal auto 'lepit" k zemi. Predsalen je aj potrubie dost dlhe kde sa ten rychlost prudenia zase o nieco znizi... Rad by som som si o tom precital nejaky pekny clanok
Za tu RSS dakujeeeeeeeeem Viac sledujem Reeder ako Twiter.
Este keby sa odstranila ta chyba s tou hlavickou po odoslani postu a zase by to bolo lepsie.
dodo
-
-
-
Petr
12:50 13.12.2011 XXXDíky.
O ložiskách a jejich specifikách v F1 toho vím poměrně málo. Něco by se dalo možná najít na internetu a využít našich kontaktů v týmech, jen si nejsem jistý, nakolik by to bylo zajímavé / čtivé.
Spíše mě teď zaujalo, jak se vůbec měří různé součástky při výrobě (mám něco rozepsané, na zveřejnění to ale není) monopostů F1. Např. Williams pracuje při výrobě převodovek s tolerancemi 4 - 5 mikronů a je celkem zajímavé, jak se při takové přesnosti při výrobě jednotlivé díly měří.-
uzivatel000324
13:44 13.12.2011 XXXPetr dufam ze sa dopracujes k nejakemu celku ktory sa bude dat uverejnit mna by to ako strojara velmi zaujimalo! Vyrabame tiez presne suciastky. Velmi rad by som si precital aj nieco o vyrobe suciastok na CNC strojoch.
A este by som mal jednu otazku ako dokaze motor fukat plyny pri nezosliapnutom pedali ked otacky motora padnu dole? dik
dodo
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek