DISKUZE K ČLÁNKU Dva roky starý Red Bull RB5 položil základy bezchybného vozu RB7

Red Bull RB7 byl jasně nejrychlejším vozem letošní sezóny. Kde vzal základ pro své dominantní výkony a v čem spočívala jeho síla?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Dva roky starý Red Bull RB5 položil základy bezchybného vozu RB7

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 14.12.2011 07:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 13.12.2011 12:50
Díky. O ložiskách a jejich specifikách v F1… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 13.12.2011 14:06
Jak bys chtěl pomocí výfukových plynů zahřívat… »
» uzivatel000324 (Hlasoval 1 člověk) 13.12.2011 13:44
Petr dufam ze sa dopracujes k nejakemu celku… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • McMatej

    McMatej

    XXX
    Podle mého názoru, zjednodušeně.
    Klasicky se výkon motoru reguluje uzavíráním sacího potrubí, což má za následek i menší produkci výfukových plynů.
    Při studenými plyny foukaném difusoru se výkon omezí vypnutím zapalování, škrtící klapka zůstává otevřená a motor pumpuje vzduch do difusoru nebo při horkém foukání se zpožďuje zážeh až do okamžiku, kdy je píst v dolní úvrati takže zapálená směs ve válci nestihne vykonat žádnou práci a odchází do výfukového potrubí. Byl tady o tom [odkaz na stránku]

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Radim

    XXX
    Chtěl bych se jen zeptat na foukání u Ferrari. Co jsem četl tak SF moc nevyužívala systému foukaného difuzoru, anebo aspoň né tak jak je zde napsané těch 80% tak bych se chtěl zeptat jak to vlastně bylo.

    Předem díky za odpověď. 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      XXX
      Četl jste to kde?
      Ke konci na tom mělo být Ferrari u svého motoru víceméně stejně jako Mercedes, tj. nezávisle na poloze plynového pedálu dokázali produkovat těch cca 80 % výfukových plynů. Ale pouze u Ferrari by vám přesně řekli, jak na tom byli skutečně.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Bombera

      XXX
      Tohle by me take zajimalo jak to bylo u Ferari?Co Petre?Vsiml jsem si ze v psslednich zavodech Ferari a nektere ostatni tymy vubec nemeli ten "divny" zvuk pri prujezdu zatackou jako treba RB nebo MCL znanemna to tedy ze foukani vyuzivali mene nebo jen proste jinak a neslo to tak slyset?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        XXX
        Odpovídal jsem na to již výše (16:10 hod), mám pocit, že jen pořád opakuji to, co je v článku. Subjektivně (tak jak se to dá usuzovat ze zkresleného zvuku zkomprimovaného pro přenos v TV) mi nepřišlo, že by se zvuk v posledních závodech moc změnil, a už vůbec bych si dle toho netroufl usuzovat, nakolik % kdo jak efektivně využívá foukání.

        Motor Ferrari na tom byl ke konci zkrátka podobně jako Mercedes; Renault za zády Red Bullu na tom byl nejlépe. Je zvláštní, že vás to tak překvapuje, přitom se o tom dost psalo (namátkou AMuS [odkaz na stránku]

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Zřejmě máš na mysli kryty kol - ty byly zakázány v rámci zjednodušování aerodynamiky, aby se snížily turbulence za vozem a ty tak mohly jezdit těsněji za sebou.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    XXX
    Článek! 01Už se těším na novou kreativitu všech konstruktérů 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Frciiik

    XXX
    Článek jako vystřižený z F1 Racingu, great job! 01 Je to něco jiného, než konkurence machrující s určitým člověkem, ale nic zajímavého se od nich člověk nedoví

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    XXX
    Ja si myslím, že pri strate prítlaku z pozície fúkaného difuzora, nahradia pneumatiky svojou prilnavosťou, ktoré majú byť pre sezónu 2012 podstatne mäkšie a to v podstate o jeden stupeň, že napr. stredne tvrdým v sezóne 2011 budú v sezóne 2012 odpovedať tvrdé atď. Neviem len, či bude dovolené nahrievať pneumatiky na optimálnu teplotu fúkaním výfukových plynov do diskov pneumatík zadných kolies ? 14

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wezel

    XXX
    místo toho však přišel s triumfálním vozem RB7.
    -------------------------------------------------
    toho však přišel s triumfálním Vettlem

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Jak bys chtěl pomocí výfukových plynů zahřívat disky, když výfuky musí ústit vzhůru?
    Koncovka musí být umístěná 250 mm nad referenční rovinou a směřovat (sklon) min. 10° vzhůru
    [odkaz na stránku]
    viz [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000718

      uzivatel000718

      XXX
      Takže je přesně definována jen koncovka výfuku? Tzn že může vést potrubí kdekoliv po autě? Nebude přeci žádný problém vést potrubí kolem zavěšení s přímím, či nepřímím dotykem k těm nedávno odhaleným "zahřívacícm diskům". Podobně se dá využít jen styku horkého výfuku resp neomezené délky výfuku na více místech, viz Ferrari a jejich "akumulační komůrka" která zpoždovala výfuk plynů.

      Moc se těším na přístí sezonu, na jednu stranu naštavý z toho, co všechno FIA zakazuje (kdebychom asi dnes byli s časy na kolo při zachování vícenásobných difuzorů s neomezeným sklonem, f-kanálky a mnoho dalších věcí), na tu druhou se těším jak se s tím týmy popasují a zda se už konečně těm limonádám vyrovnají, McL už dotahoval, ikdyž pořád ztrácí.

      Btw otázka od věci, v té době jsem ještě nebyl takový fanatik fo F1 jako dnes. Z jakého důvodu FIA zakázala disky kol v roce tuším 2009?

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000324

      uzivatel000324

      XXX
      Jasne tomu chapem ze to asi pri stalych 18 tisicoch neslo len ci aj pri tych nizzich otackach bol ten produkovany vzduch/plyn tak dostatocne silny ze dokazal auto 'lepit" k zemi. Predsalen je aj potrubie dost dlhe kde sa ten rychlost prudenia zase o nieco znizi... Rad by som som si o tom precital nejaky pekny clanok 03

      Za tu RSS dakujeeeeeeeeem 01 Viac sledujem Reeder ako Twiter.

      Este keby sa odstranila ta chyba s tou hlavickou po odoslani postu a zase by to bolo lepsie.

      dodo

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Speed

    XXX
    Pokud Mclaren použiva meně ebd co zapřičinilo ,že při zakezech se nejvic propadl?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Andrej

    XXX
    pekny clanok 01
    mam jednu otazku na redakciu.
    vedeli by ste napisat dajaky technicky clanok o loziskach, maziva a podobne. znie to trochu smiesne ale mohlo by to byt vcelku zaujimave si myslim 04

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Díky.

      O ložiskách a jejich specifikách v F1 toho vím poměrně málo. Něco by se dalo možná najít na internetu a využít našich kontaktů v týmech, jen si nejsem jistý, nakolik by to bylo zajímavé / čtivé.

      Spíše mě teď zaujalo, jak se vůbec měří různé součástky při výrobě (mám něco rozepsané, na zveřejnění to ale není) monopostů F1. Např. Williams pracuje při výrobě převodovek s tolerancemi 4 - 5 mikronů a je celkem zajímavé, jak se při takové přesnosti při výrobě jednotlivé díly měří.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Andrej

        XXX
        znie to zaujimavo. no mozno sublerou 12

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000324

        uzivatel000324

        XXX
        Petr dufam ze sa dopracujes k nejakemu celku ktory sa bude dat uverejnit mna by to ako strojara velmi zaujimalo! Vyrabame tiez presne suciastky. Velmi rad by som si precital aj nieco o vyrobe suciastok na CNC strojoch.

        A este by som mal jednu otazku ako dokaze motor fukat plyny pri nezosliapnutom pedali ked otacky motora padnu dole? dik

        dodo

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama