DISKUZE K ČLÁNKU Ukončí změny výfuků v roce 2012 aerodynamickou nadvládu Red Bullu? Z čeho vůbec vyplývá?

Vozy Red Bullu již druhý rok vládnou závodním tratím Formule 1. Z čeho vyplývá jejich rychlost? Zlomí jim změny v oblasti výfuků příští rok vaz?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ukončí změny výfuků v roce 2012 aerodynamickou nadvládu Red Bullu? Z čeho vůbec vyplývá?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 11.10.2011 08:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 29.07.2011 08:03
Ano, letošní Red Bull je RB7, popisek pod… »
» rudej 38 let (Hlasovali 2 lidé) 27.07.2011 18:45
V článku mě překvapila informace, že Renault… »
» marCZous33 (Hlasovali 2 lidé) 27.07.2011 20:31
Kdyz vidim, jak AN rozvinul svou genialitu u RBR… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kogo

    XXX
    vettel prohraje titul s ranielem riccardem.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hemmis

    XXX
    no Newey měl kliku že se zmenila radikálně pravidla na rok 2009 a tím dostal nový prostor předchozí auta u redbulu odněj byly stejný krámy jako u mclarenu aji podobně vypadaly holt už za starých pravidel něvěděl co stím ale nové pravidla nabýdly nové možnosti a nové možnosti vedou k novím napadům a tak se to nabalu ksobě a proto je newey schopen RBR držet nahoře . sám dřív říkal že jen změna pravidel ho udržela .

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Ano, letošní Red Bull je RB7, popisek pod obrázkem upraven.
    Díky.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • BLK

    XXX
    Výborný článok. Ale mám pripomienku : pod obrázkom monopostu máte popis "Vyšší sklon RB6 nelze přehlédnout" ... Nie je ale na obrázku RB7 ?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    stále neviem, prečo sa to nazýva referenčná rovina, a nie referenčná šikmina ? 04

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar

    XXX
    No tak pokud mě paměť neklame tak po roce 1982 došlo k zákazu Windcarů a někdy v roce 1984 nastal díky McLarenu nástup kompozitů, umím si představit hned několik důvodů ať už změny regulí či změna technologie který znemožnil pořádně toto využívat. Také je možné že výhodnost svého řešení tehdy nedokázali pořádně docenit a protože zdánlivě technologické problémy převyšovali výhody které technologie přinášela.

    Takových kotrmelců zná automobilový průmysl spousty, třeba v závodních autech se až na vyjimky (např. Auto Union) dával motor dopředu před řidiče, přitom z hlediska aerodynamiky, lepšího zatížené hanné nápravy a v neposlední řadě i z hlediska výhledu řidiče je motor za zády jednoznačně výhodnější. Stačí pouhé konstatování že konstruktéři závodních vozů dělali při konstrukci závodních vozů 60 let zjevnou chybu?

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rudej 38 let

      rudej 38 let

      XXX
      1) zákaz wingcarů - ten právě vedl k "objevení"difuzoru a jeho význam tak byl obrovský. Kompozity jsou jiná otázka.
      2)Motor za zády je výhodnější, to víme. Za prvé se prosadil (alespoň v F1) již na přelomu padesátých a šedesátých let, takže v šedesátých letech většina konstruktérů již chybu nedělala...
      A za druhé a to je podstatné - jakmile se tato koncepce osvědčila, již se nešlo zpět. Koncepci Auto Unionu přerušila válka a v padesátých letech se začínalo téměř od nuly. Jakmile bylo jasné, že Coopery jsou nej, už se nešlo zpět. U výfuků je to jiné. Jednou dole, pak nahoře, pak znovu dole. Při dnešní profesionálním pojetí v motorsportu mě to prostě překvapuje.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • marCZous33

    marCZous33

    XXX
    Kdyz vidim, jak AN rozvinul svou genialitu u RBR, tak se ptam proc navrhoval tak "spatna" auta na sklonku angazma u McLarenu. Je zname, ze chtel odejit nekolik let, ale RD ho presvedcoval, at zustane. Byly jeho nevyrazne vozy v zaveru angazma umyslem, aby ho Ron nedrzel?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • wrt

      XXX
      myslím, že žiaden konštruktér nechrlí geniálne riešenia jedno za druhým. Treba aj štastie a vhodnú zhodu okolností. Obdiv k AN sa trochu preháňa, nabudúce môže mať viac šťastia niekto iný.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar

      XXX
      To nemyslím, ale jednak je možno že byl prostě prostředím McLarenu ale samotné formule 1 unaven a u RedBullu prostě dobyl baterky. Také mám pocit že u McLarenu možná nedostal v pozdější době tolik prostoru, přecejenom měl McLaren poměrně dost velké úspěšné období a je možné že se na tom mnozí méně schopní konstruktéři snažili přiživit. Upřímně i současný vývoj u McLarenu v posledních několika sezonách naznačuje že pokud jde o fungování týmu není vše zcela OK. A neposledním faktorem může být i motor renault který má nepochybně kromě nižžího výkonu než konkurence i jisté přednosti: rozměr, lepší rozložení váhy, nižší spotřebu.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • marCZous33

        marCZous33

        XXX
        Jen jsem polozil otazku. Jiste mas pravdu v tom, co pises. Nicmene AN mluvil o odchodu ke stavbe zavodnich katamaranu a najednou se objevil u RBR ... dalsi zvlastni okolnost jeho odchodu.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • spacák

    XXX
    výbornej článek! díky.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rudej 38 let

    rudej 38 let

    XXX
    Oprava - Renault to používal v roce 1983. To ale na věci nic nemění.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rudej 38 let

    rudej 38 let

    XXX
    V článku mě překvapila informace, že Renault používal výfuky ke zvýšní účinnosti difuzoru již v roce 1982. Proč ta myšlenka později zapadla ? Vzpomínám na dobu, kdy po vzoru Ferrari všichni vyústili výfuku nad kapotáž a později přidali periskopy. Tehdy rovněž tato změna koncepce pomáhala lepší aero. efektivitě zádi. Chápal bych změnu, kdyby výfuky ale RedBull byly novinkou. Ale když se o tom 28 let vědělo ?

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      XXX
      Asi tehdy (1983) byly ucinnejsi veci nez foukani na difuzor, ktere se vyplatily - wing car, uzavrene bocnice (suknice) atd.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rudej 38 let

        rudej 38 let

        XXX
        Tak to právě nebyly. Wingcary již v roce 1983 nebyly, vozy měly rovnou podlahu, zástěrky byly zakázány ještě o rok dříve. Difuzor se tak stal největším zdrojem přítlaku.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom

          XXX
          najhlavnejším problémom bolo to, že monopost pri plnom plyne generoval oveľa väčší prítlak ako pri zošliapnutom 19 plyne. A keďže sa používali oveľa väčšie difúzory ako dnes robilo to veľký problém - obrovské zmeny prítlaku - nestabilita.
          Nedokázali totiž pracovať s mapovaním motora tak ako teraz.
          Proste to spôsobovalo toľko problémov - že prevyšovali nad výhodami.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • woboss

    XXX
    OT: ale mate v programu vikendu chybu. Zavod streda. Uplne sem se zhrozil :.D

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • marCZous33

    marCZous33

    XXX
    Ty myslis, ze se v tech top tymech doted nedelalo koncepcne? Samozrejme ze delalo, jenze jejich koncept nestacil a museli zacit "roubovat" na svuj koncept veci, ktere okopcili u RBR. Proto jejich prace vypada nekoncepcni. Vzpomen si na 2009, tam zas vsichni na sve vozy veseli difuzory ala Brawn, protoze nebyli schopni sve vozy dotahnout rychlostne na jejich uroven, s tim zakladem co meli.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Oňo

    XXX
    Genialita A. Neweya spočíva v tom, že má obrovské skúsenosti nielen s konštruovania závodných monopostov, ale dobrý základ v študijnom obore, ktorý absolvoval a s jeho dlhoročnými skúsenosťami vie postaviť celkovú koncepciu auta tak, že vymetie všetky pavúčiny v predpisoch, kde sú diery. Má dostakok odborníkov pre riešenie dielčích problémov, ktorí jeho myšlienku koncepčného vozu na reálny rok, rozmenia na drobné a dopilujú jednotlivé detaily. Počas roka nezaspia a stále vyvíjajú a zdokonalujú auto, až do posledného závodu. Je radosť ich sledovať! Myslím si, že ak niekto takto veci ovláda, ako A. Newey, nie je fér meniť pravidlá len preto, aby sme ho zabrzdili. Všetci majú rovnaké podmienky zrovnateľné s tímom Red Bull, preto ak niekto získa náskok tým, že skonštruuje niečo unikátne, treba ho za to pochváliť a nie mu hádzať pod nohy brvná. Ako ukázala aj táto sezóna, je to úplne zbytočné ! Budúci rok bude už iný, lebo koncepčne začali pracovať v Mclarene, Ferrari, Mercedese a aj v iných tímoch. 01

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama