DISKUZE K ČLÁNKU CFD - Přesnost, časová náročnost a věci, které nelze modelovat v aero-tunelu

CFD - 3. ČÁST; V minulých dvou dílech jsme si vysvětlili, co je CFD, jaké má využití v F1 a jaké poskytuje výhody. Dnes se podíváme na to, jak je časově náročné a jakou úlohu sehrál přesunu výfuků k podlaze - jak to po vzoru Red Bullu letos učinily všechny top týmy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: CFD - Přesnost, časová náročnost a věci, které nelze modelovat v aero-tunelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 21.10.2010 10:46 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • soused

    XXX
    Prudiací Lojzko v tuneli, nech sa nabarviť a staň sa neviditelńým :)

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    Perfektny clanok dakujem! Tesim sa na dalsie.

    dodo

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Samozřejmě, vzduch se do určité míry obarvit dá - nejen v tunelu, ale případně i na trati (flow-visem). Problém je, že toto zabarvení vám toho neřekne moc o jeho tlaku - což není případ CFD.
    Váš první příspěvek byl ale o stanovení rychlosti toku spalin z výfuku s ohledem na zvýšení efektivity difuzoru a výtce, proč to v článku není rozebráno (předpokládám, že "CDF" je překlep, i když ho opakujete).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Prúdiaci vzduch v tuneli sa dá obarviť a tým je viditeľný. Potom program CDF upravujeme, až kým je najväčšia konvergencia prúdenia vytvoreného modelovaním pomocou tejto metódy a skutočného prúdenia v aerodynamickom tuneli, pre daný typ krídla, alebo iného navrhnutého prvku, alebo celého monopostu F1 metódou CDF a overenou v aerodynamickom tuneli, na zmenšenom modeli.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Článek není určen pro aerodynamiky končící magisterské studium, ale pro běžné lidi, kterým se snažím jednoduše vysvětlit, o čem CFD je. Berte prosím v úvahu, že si to čtou lidé, kteří ani na monopostu nemusí poznat, kde se nachází vyústění výfuků.

    Proto jsem v úvodním článku ani nerozebíral vzorce či detailněji Navier-Stokesovy rovnice. Těm zkušenějším je to, co zde vytýkáte, jasné. (Pominu to, že pro vámi popisovanou věc je CFD škoda, postačí použít rovnice izoentropického proudění).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Nikde sa nepíše o tom, že spalizy z výfuku musia prúdiť nadkritickou rýchlosťou, aby bola splnená zvýšená účinnosť difuzora, ktorý zvýšený prítlak vytvára !!! Preto to nie je len o premiestnení výfuku, ale aj o jeho tvarovom vyústení (Lavalova dýza).

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama