DISKUZE K ČLÁNKU CFD - Přesnost, časová náročnost a věci, které nelze modelovat v aero-tunelu

CFD - 3. ČÁST; V minulých dvou dílech jsme si vysvětlili, co je CFD, jaké má využití v F1 a jaké poskytuje výhody. Dnes se podíváme na to, jak je časově náročné a jakou úlohu sehrál přesunu výfuků k podlaze - jak to po vzoru Red Bullu letos učinily všechny top týmy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: CFD - Přesnost, časová náročnost a věci, které nelze modelovat v aero-tunelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 21.10.2010 10:46 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • soused

    XXX
    Prudiací Lojzko v tuneli, nech sa nabarviť a staň sa neviditelńým :)

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000324

    uzivatel000324

    XXX
    Perfektny clanok dakujem! Tesim sa na dalsie.

    dodo

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Samozřejmě, vzduch se do určité míry obarvit dá - nejen v tunelu, ale případně i na trati (flow-visem). Problém je, že toto zabarvení vám toho neřekne moc o jeho tlaku - což není případ CFD.
    Váš první příspěvek byl ale o stanovení rychlosti toku spalin z výfuku s ohledem na zvýšení efektivity difuzoru a výtce, proč to v článku není rozebráno (předpokládám, že "CDF" je překlep, i když ho opakujete).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Prúdiaci vzduch v tuneli sa dá obarviť a tým je viditeľný. Potom program CDF upravujeme, až kým je najväčšia konvergencia prúdenia vytvoreného modelovaním pomocou tejto metódy a skutočného prúdenia v aerodynamickom tuneli, pre daný typ krídla, alebo iného navrhnutého prvku, alebo celého monopostu F1 metódou CDF a overenou v aerodynamickom tuneli, na zmenšenom modeli.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Článek není určen pro aerodynamiky končící magisterské studium, ale pro běžné lidi, kterým se snažím jednoduše vysvětlit, o čem CFD je. Berte prosím v úvahu, že si to čtou lidé, kteří ani na monopostu nemusí poznat, kde se nachází vyústění výfuků.

    Proto jsem v úvodním článku ani nerozebíral vzorce či detailněji Navier-Stokesovy rovnice. Těm zkušenějším je to, co zde vytýkáte, jasné. (Pominu to, že pro vámi popisovanou věc je CFD škoda, postačí použít rovnice izoentropického proudění).

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Lojzko

    XXX
    Nikde sa nepíše o tom, že spalizy z výfuku musia prúdiť nadkritickou rýchlosťou, aby bola splnená zvýšená účinnosť difuzora, ktorý zvýšený prítlak vytvára !!! Preto to nie je len o premiestnení výfuku, ale aj o jeho tvarovom vyústení (Lavalova dýza).

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama