DISKUZE K ČLÁNKU CFD a jeho praktické využití v F1

V minulém článku jsme si vysvětlili, co si představit pod pojmem CFD a jak funguje. Dnes se dále podíváme na to, jaké mají počítačové simulace další uplatnění ve světě vrcholového motosportu

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: CFD a jeho praktické využití v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 17.09.2010 11:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 2 lidé) 16.09.2010 16:23
Ve Fluentu neumím, hrál jsem si s OpenFOAM (na… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 16.09.2010 19:29
Tak to jsi měl hodně zajímavou bakalářku 03»
» uzivatel000324 (Hlasovali 2 lidé) 16.09.2010 21:08
Mozes troska blizsie popisat v com si robil mode… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

uzivatel000324

uzivatel000324

XXX
Gulii fakt klobuk dole mozno ked bude viacej casu tak skusim kupit aj ja nejaky model (samozrejme Ferrari 04) a nieco zmodelovat.

Petr: super info kludne ak ma aj dalsie tykajuce sa clanku tak sem s nimi ;)

btw: oni maju 1TR ram... ja mam dva... ale velkost disku 18 naozaj ohromujuce cislo...

dodo

dodo

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Pár údajů k Albertovi (superpočítač Sauberu):
- postaven švýcarskou společností Dalco
- 530 64-bit procesoru
- rozdělen na 10 částí (racky 1 m široké; 1,2 m dlouhé a 2,3 m vysoké), každá z nich má 15kW chladící kapacity (uzavřený vodní okruh)
- celková hmotnost: 18 t
- výpočetní výkon: 2,3 Tflop
(2,332 bilionu vypoctu za vterinu)
- 1 TB RAM a 11TB diskové kapacity
- a používají Fluent, ne VSAERO, jak jsem psal výše.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

gulii

XXX
mám model 1:18... tak z něho převážně... ale ten virtuální model je 1:1 - celé jsem to rýsoval na svém tabletu /1,2GHz - nízkonapěťový procesor/

jinak ty výpočty určitě chci dělat na něčem o hodně výkonnějším. Jen sháním někoho, kdo v tom aspoň trošku umí, aby mi řekl základy :)

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Moc pekna prace, gulii! 01
Na další hrátky doufám, že máš dost silný stroj (mě to tehda počítalo jen zadní křídlo půl dne). 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000324

uzivatel000324

XXX
Gulii klobuk dole 01 este mazaujima odkial si cerpal ci len odkukaval z obrazkov?

dodo

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

gulii

XXX
zde je screen:
[odkaz na stránku]

/vím, šlo by to udělat o hodně kvalitněji ten model, ale ono o vlastní model moc nešlo, protože výseldek celé BC práce byl 3D tisk /rapid prototyping/ tohoto modýlku, takže jsem si nemohl hrát s detaily, poněvadž by se stejně nevytisknuly.

Jinak tvořeno v Solidworksu 2010 - a je to z mnoho partů.

Osobně bych to rád převedl do nějakého "rozumného" formátu, který by šel otevřít ve Fluentu a prohant kolem toho vítr :D - né, já vím, že to tak snadné nebude.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000324

uzivatel000324

XXX
Petr ano viem ze nie konkretne aerodynamicke ale mozem robit myslim teplotne ohybove a myslim ze aj nejake pohybove (ozubene kolesa)

Ak bude cas a bude sa mi chciet do virtualu hodit ubuntu tak sa kuknem aj na ten spominany program o ktorom si pisal. Je to velmi zaujimava tema. :) Obdivujem ludi ktory s tym pracuju.

A este ak by som mohol mat namet na temu pre redakciu tak velmi by ma potesila tema o vyrobe aut hlavne co sa tyka CNC je to moj obor tak preto :)

dodo

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
ProE-cko je ale spise pro 3D design, ne (takove CAD/CAM/CAE)?

Tam muzes udelat pouze model, ale abys to mohl prohnat nejakym CFD resolverem a udelat aerodynamickou analyzu, musis z toho v nejakem programu (napr. ten Gambit, ktery se dodava s Fluentem) nejdrive vyrobit sitovou mapu (mesh model).

Jinak ten cas, to je problem.. 07

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000324

uzivatel000324

XXX
Mozes troska blizsie popisat v com si robil mode a poslat nejake screenshoty? Mas to robene ako zostavu a teda vykresleny kazdy jeden komponent? Pochval sa troska :) dik

Petr: dik za obrazky pozeral som aj nejake videa na youtube a zistil som ze vlastne tieto ananlizy mozem robit aj v ProE-cku.. len keby som mal na to cas... :(

dodo

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

FerAlonso

XXX
Zajímavý článek i diskuse :) Nevíte, zda týmy už v tuto dobu mají nový vůz v tunelu, nebo ho ještě pořád vyvíjí jen na PC i s využitím CFD :)

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Tak to jsi měl hodně zajímavou bakalářku 03

Fluent má docela slušně zpracovanou nápovědu, průvodce a dokumentaci - pokud máte licenci, můžeš se přihlásit https://secure.fluent.com/sso2/login.htm a zkoušet.
(Jinak budeš potřebovat ještě nějaký meshing sofware, který ti ten CAD model "rozbije" abys s ním mohl ve Fluentu pracovat. Firma ANSYS na to k němu dodává Gambit).

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

gulii

XXX
Mi nejde o to to něčím prohnat, ale spíš bych se chtěl naučit v tom fluentu, abych si ten model mohl jakkoliv upravovat a vidět změny... Jinak ten model jsem si udělal sám jako bakalářskou práci.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Ve Fluentu neumím, hrál jsem si s OpenFOAM (na Ubuntu), zel pri psani na tyto pokusy nemam vubec cas. Jestli chceš, pošli tu F60 - zkusil bych to zase rozchodit a tu F60 tim prohnat (posli na redakcni email: prijmeni.jmeno@f1news.cz). Ten model sis udělal sám?

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

gulii

XXX
To Petr: ty umíš ve fluentu? Osobně mám vyhotovený celý model F60tky a rád bych si to projel nějakým aero programem.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
V PC maji cely model do nejmensich detailu samozrejme.

U CADu to bude jedno, udela se model, ulozis ve standardnim formatu, ktery schroupne CFD.

Co se tyce CFD, tak Ferrari pred par lety pouzivalo Fluent, Renault take Fluent a Star CD a Sauber VSAERO. Doba jiz davno pokrocila, zkusim zjistit aktualni stav, ale tymy jsou na tyto informace dost skoupe.

Stejne tak s aktualnimi fotkami z CFD ci data ze svych modelu - to si tymy hlidaji jako oko v hlave. Par starsich obrazku:
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]
[odkaz na stránku]

Pokud máte Linux, můžete si stáhnout například OpenFOAM.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000324

uzivatel000324

XXX
Neviem ci som to cital tu alebo na inej stranke a tam bol myslim spominany renault a jeho PC. A k tej simulacii som zabudol dopisat ze to trva odimulovanie iba predneho kridla. Takze celkom pekny cas...
S tym autom som to myslel troska inak je mi jasne ze odsimuluju cele auto kedze Virgin urobil cele auto pomocou pc simulacie. Skor som mal namysli ze ci maju normalne v Pc cely model zavodneho auta a ci je namodelovany do najmensich detajlov... Aby to dokazal PC vyhodnotit. Dalej by ma zaujimalo ake Cad systemy teami pouzivaju ale to by som chcel asi moc 04


dodo

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jakub

XXX
nemá nejvykonnější PC náhodou BMW Sauber? Albert 2 se myslím menuje...jinak podle mě můžou simulovat jak celé auto, tak i jen určitou část 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000324

uzivatel000324

XXX
Super clanok ale poprosim viac fotiek hlavne priamo z PC ak nejake mas sem snimi! 04

Dalej by ma zaujimalo ze ci v CFD simuluju cely monopost alebo len jednotlive diely. Kedze som myslim v minulom clanku cital ze iba simulacia zabrie 8-16h. A ak su nejake informaciee o HW na cim samotne CFD bezi. Co viem tak najvykonnejsi pc ma Renault.

dodo

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jakub

XXX
krutej článek... 01

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama