DISKUZE K ČLÁNKU Marko kritizuje FIA za porovnání motorů a vyčísluje velkou ztrátu Renaultu
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko pro Motorsport Magazin kritizuje metodiku FIA srovnávající pohonné jednotky a hovoří o ztrátě svého týmu na nejlepší. Z jaké části se na 1,7vteřinovém manku v Rusku podílel motor Renault a kolik z ní připadlo na jejich šasi RB13? V Barceloně očekávají velké zlepšení, ale letošní mistrovský titul už pomalu odepisují.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko kritizuje FIA za porovnání motorů a vyčísluje velkou ztrátu Renaultu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
uzivatel001836
14:05 05.05.2017 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Adi
11:25 05.05.2017 176.74.140.XXX
Jak je u tebe zvykem jurgenbe, nemluvíš pravdu (velmi kulantně řečeno).
Postupně. Cituji tě: "loňské motory byly k sobě výkonem blíže, než jsou letošní. Neboť Mercedes i Ferrari mají zcela nový motor na letošek (přepracován), zatímco Renault má specifikaci téměř shodnou s motorem loňským. I to inovované MGU museli na první tři závody použít to loňské. - Vše špatně, Renault má pro letošní rok zcela novou PJ, která přinesla oproti poslední specifikaci PJ 2016 cca 0,3s. Větší krok letos udělalo Ferrari, Mercedes podobný, rozdíl PJ je tedy nyní velmi podobný tomu, co bylo na konci loňského roku s tím, že Ferrari definitivně dohnalo Mercedes. Renaultí MGU-H 2017 NENÍ výkonější než ver. 2016, je jen o 6 kg lehčí. Je vidět, že máš celkem mezery v tom zájmu o F1, protože jinak bys tyto hovadiny nepsal.
Dále cituji: "Renault původně avizoval, že nasadí od prvního závodu novou specifikaci motoru a MGU. Na to třeba bylo rovnou děláno šasi. Šasi se totiž dělá několik měsíců dopředu. A když pak motorář oznámí při prvních testech to, že nová specifikace nebude, tak předělat to šasi se prostě už nestihne, protože to je věc, se kterou nikdo nepočítal. Tím pádem šasi nefunguje správně."... ICE, MGU-K, turbo, baterie, to vše připravil Renault do Austrálie ve specifikaci 2017, jediné, co bylo ve spec. 2016 byl MGU-H. Tvoje teorie o přípravě šasi pro komponenty 2017 je tedy zcela špatná, mimochodem, v Soči měl BR i ten MGU-H ve ver. 2017, tedy VŠECHNY komponenty v aktuální verzi pro tuto sezónu. Ztráta PJ Renault na Mercedes a Ferrari nyní není větší, než byla loni touto dobou. Propad RB je z větší částí dán jejich špatnému šasi. Ani v roce 2015 neměli tak blbé šasi jako nyní, proto ta spec. B saši pro Barcu, kdybys trochu používal mozek, možná bys dokázal přijít na to, že RB nestaví B spec. kvůli tomu, že aby se přizpůsobili PJ Renault, ale kvůli tomu, že v zimě odvedli dost blbou práci.
Takže ty tvé nesmysly o "jen lehce inovované PJ Renault 2017" si laskavě nech pro někoho, kdo tomu nerozumí, né pro nás, ktěří se o F1 zajímají! Takže suma sumárum měl Miki pravdu...ty nemáš argumenty postavené na pravdě, je tvé výmysly o motoru z r. 2016 v šasi RB 2017. Což samořjemě není pravda. Stejně jako Helmut neumíš unést, že RB má mizerné šasi.
Postupně. Cituji tě: "loňské motory byly k sobě výkonem blíže, než jsou letošní. Neboť Mercedes i Ferrari mají zcela nový motor na letošek (přepracován), zatímco Renault má specifikaci téměř shodnou s motorem loňským. I to inovované MGU museli na první tři závody použít to loňské. - Vše špatně, Renault má pro letošní rok zcela novou PJ, která přinesla oproti poslední specifikaci PJ 2016 cca 0,3s. Větší krok letos udělalo Ferrari, Mercedes podobný, rozdíl PJ je tedy nyní velmi podobný tomu, co bylo na konci loňského roku s tím, že Ferrari definitivně dohnalo Mercedes. Renaultí MGU-H 2017 NENÍ výkonější než ver. 2016, je jen o 6 kg lehčí. Je vidět, že máš celkem mezery v tom zájmu o F1, protože jinak bys tyto hovadiny nepsal.
Dále cituji: "Renault původně avizoval, že nasadí od prvního závodu novou specifikaci motoru a MGU. Na to třeba bylo rovnou děláno šasi. Šasi se totiž dělá několik měsíců dopředu. A když pak motorář oznámí při prvních testech to, že nová specifikace nebude, tak předělat to šasi se prostě už nestihne, protože to je věc, se kterou nikdo nepočítal. Tím pádem šasi nefunguje správně."... ICE, MGU-K, turbo, baterie, to vše připravil Renault do Austrálie ve specifikaci 2017, jediné, co bylo ve spec. 2016 byl MGU-H. Tvoje teorie o přípravě šasi pro komponenty 2017 je tedy zcela špatná, mimochodem, v Soči měl BR i ten MGU-H ve ver. 2017, tedy VŠECHNY komponenty v aktuální verzi pro tuto sezónu. Ztráta PJ Renault na Mercedes a Ferrari nyní není větší, než byla loni touto dobou. Propad RB je z větší částí dán jejich špatnému šasi. Ani v roce 2015 neměli tak blbé šasi jako nyní, proto ta spec. B saši pro Barcu, kdybys trochu používal mozek, možná bys dokázal přijít na to, že RB nestaví B spec. kvůli tomu, že aby se přizpůsobili PJ Renault, ale kvůli tomu, že v zimě odvedli dost blbou práci.
Takže ty tvé nesmysly o "jen lehce inovované PJ Renault 2017" si laskavě nech pro někoho, kdo tomu nerozumí, né pro nás, ktěří se o F1 zajímají! Takže suma sumárum měl Miki pravdu...ty nemáš argumenty postavené na pravdě, je tvé výmysly o motoru z r. 2016 v šasi RB 2017. Což samořjemě není pravda. Stejně jako Helmut neumíš unést, že RB má mizerné šasi.
Petr
07:36 05.05.2017 109.81.245.XXX
mi88ki je úplně mimo, důvody nižšího přítlaku Red Bullu jsem tady několikrát popisoval - ono se stačí podívat na jejich auto, je takové nedokončené, chybí propracované díly jako u konkurence. Evidentně toho chtěli více generovat podlahou, ale mají to špatně od předního křídla a dál po proudu už se to nese. Oproti ostatním jezdí s mnohem nižším odporem, ale když chce, tak ať si někdo tvrdohlavě tvrdí opak, chytrosti mu to rozhodně nepřidá. S pátým bodem máš rozhodně pravdu (pak už nejde ani tak o diskusi jako o ztrátu času).
K tvé teorii (body 1 - 4) jednu věc: Renault jezdí s novou specifikací pohonnou jednotky od prvního závodu, rozhodně ji nemá "téměř shodnou s motorem loňským." Kompletně ho předělali, výkonnostně ale ztrácejí pořád dost. Měli v testech problémy s MGU-K, proto k té letošní specifikaci nasadili loňské MGU-K (o 5 kg těžší). Šasi jim funguje celkem dobře.
K tvé teorii (body 1 - 4) jednu věc: Renault jezdí s novou specifikací pohonnou jednotky od prvního závodu, rozhodně ji nemá "téměř shodnou s motorem loňským." Kompletně ho předělali, výkonnostně ale ztrácejí pořád dost. Měli v testech problémy s MGU-K, proto k té letošní specifikaci nasadili loňské MGU-K (o 5 kg těžší). Šasi jim funguje celkem dobře.
uzivatel001836
06:28 05.05.2017 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
mi88ki
13:15 04.05.2017 165.72.200.XXX
Pokud s loňskou strategií vyššího přítlaku byli schopni jezdit s menší ztrátou a v druhé polovině sezóny byli mnohem blíže Mercedesu než kdo jiný a než jsou letos, tak proč letos jezdí s nižším přítlakem, byť to evidentně nefunguje?
Ano, auto může být relativně horší než loni, ale určitě zkoušeli alespoň v trénincích či testech obě koncepce. Nejspíš dospěli k závěru, že aby nahradili chybějící přítlak, museli by zvýšit odpor auta do větší míry než tomu bylo loni, což už si dovolit nemohou, protože by byli na dlouhých rovinkách příliš lehkým soustem. Nicméně, je všeobecně známé, že letos je mnohem těžší jezdit blíže k jinému vozu a také účinek DRS je nižší. Z toho plyne, že při jízdě s nižším přítlakem budou ztrácet při jízdě v závěsu ještě více a naopak si mohou dovolit vyšší aero-přítlak aniž by je někdo předjel na rovince, neboť DRS už tolik nepomáhá.
Dále, celé vaše vysvětlení stojí na tom, že si Redbull nemůže dovolit zvýšit přítlak, protože by byli příliš pomalý.
Takže oni loni nepotřebovali rychlost na rovinkách a letos ano? Loni nepotřebovali předjíždět a nebýt předjížděni na rovinkách, přestože to bylo loni jednodušší než letos?
Když už disponuješ, na rozdíl ode mne mozkem, tak mi tedy prosím odpověz, proč loni nepotřebovali rychlost na rovinkách a přesto s tím byli poměrně úspěšnější než letos?
Já se vždy raději řídím vlastním úsudkem, a že to tady píšou nějací lidé, ještě neznamená, že to musí být odraz skutečnosti. Lidí napíší kravin... A i kdybych se mýlil, tak každá kritická diskuse může stát na předkládání argumentů a tím být i prospěšná. Zatím jsem ale žádný rozumný argument, proč změnili koncepci, která loni poměrně fungovala, nedostal. Tak sem s ním.
Ano, auto může být relativně horší než loni, ale určitě zkoušeli alespoň v trénincích či testech obě koncepce. Nejspíš dospěli k závěru, že aby nahradili chybějící přítlak, museli by zvýšit odpor auta do větší míry než tomu bylo loni, což už si dovolit nemohou, protože by byli na dlouhých rovinkách příliš lehkým soustem. Nicméně, je všeobecně známé, že letos je mnohem těžší jezdit blíže k jinému vozu a také účinek DRS je nižší. Z toho plyne, že při jízdě s nižším přítlakem budou ztrácet při jízdě v závěsu ještě více a naopak si mohou dovolit vyšší aero-přítlak aniž by je někdo předjel na rovince, neboť DRS už tolik nepomáhá.
Dále, celé vaše vysvětlení stojí na tom, že si Redbull nemůže dovolit zvýšit přítlak, protože by byli příliš pomalý.
Takže oni loni nepotřebovali rychlost na rovinkách a letos ano? Loni nepotřebovali předjíždět a nebýt předjížděni na rovinkách, přestože to bylo loni jednodušší než letos?
Když už disponuješ, na rozdíl ode mne mozkem, tak mi tedy prosím odpověz, proč loni nepotřebovali rychlost na rovinkách a přesto s tím byli poměrně úspěšnější než letos?
Já se vždy raději řídím vlastním úsudkem, a že to tady píšou nějací lidé, ještě neznamená, že to musí být odraz skutečnosti. Lidí napíší kravin... A i kdybych se mýlil, tak každá kritická diskuse může stát na předkládání argumentů a tím být i prospěšná. Zatím jsem ale žádný rozumný argument, proč změnili koncepci, která loni poměrně fungovala, nedostal. Tak sem s ním.
tom11
08:25 04.05.2017 77.48.94.XXX
fakt mě baví tyhle debaty
všechno jsou to jen dohady ( sice založené na nějakém reálu, ale stále porovnáváme neporovnatelné ). dokud neudělá někdo nezávislý ( FIA? ) "jednotnou" zkoušku všech motorů v totožné mapě na stolici ( nebo zastavěných do téhož šasi ) a výsledky se nezveřejní, tak jsou to sále jen dohady. a jelikož k takovému porovnání nikdy nedojde, můžeme všichni ( včetně pana Dr. Marka ) spekulovat, poupravovat si výchozí teze k obrazu svému a dojít na základě týchž informací ke zcela odlišným výsledkům. a tomu se říká zvýšení zájmu o F1 - jen se podívejte, co článků a co diskusí pod nimi na toto téma je
všechno jsou to jen dohady ( sice založené na nějakém reálu, ale stále porovnáváme neporovnatelné ). dokud neudělá někdo nezávislý ( FIA? ) "jednotnou" zkoušku všech motorů v totožné mapě na stolici ( nebo zastavěných do téhož šasi ) a výsledky se nezveřejní, tak jsou to sále jen dohady. a jelikož k takovému porovnání nikdy nedojde, můžeme všichni ( včetně pana Dr. Marka ) spekulovat, poupravovat si výchozí teze k obrazu svému a dojít na základě týchž informací ke zcela odlišným výsledkům. a tomu se říká zvýšení zájmu o F1 - jen se podívejte, co článků a co diskusí pod nimi na toto téma je
fifo
21:20 03.05.2017 78.141.69.XXX
alfa&omega je motor. bez dobreho motoru na spicku sa neda pomysliet. ak renault straca 40-60 koni na mercedes tak to je v kybliku. to par bodmi pritlaku v nejakej zakrute proste nedobehnes. mozno to obcas bude stacit na bednu ale titul v nedohladne.
Mike17
20:17 03.05.2017 93.99.87.XXX
Kdyby přítlak zvýšili (což se ti zřejmě zdá logické), pak by s tímto výkonem ztratili poslední šanci někoho vůbec předjet a naopak by si je na delších rovinkách každý namazal na chleba (zapomněl jsem, promiň, kromě Mclarenu). Vyšší rychlost v zatáčkách by jim byla k čemu???
Mike17
20:13 03.05.2017 93.99.87.XXX
Proč myslíš, že se nemohl motor Renault proti Mercedesu zhoršit? Tým Renault se sice zlepšil, ale co s tím má společného motor? Po tom tragickém loňském šasi se tovární tým zlepšit musel, i kdyby měl motor horší.
Kromě toho jsem si nevšiml, že by někdo tvrdil, že rozestup motorů je větší. Jen se nějak moc nezmenšil.
Kromě toho jsem si nevšiml, že by někdo tvrdil, že rozestup motorů je větší. Jen se nějak moc nezmenšil.
uzivatel001639
19:20 03.05.2017 195.88.143.XXX
Souhlas s tim, ze je ten motor komplexni vec. Ze zalezi na cemkoli. Jedine s cim nesouhlasim, je ztrata na konci roku tech 10 koni, to uz je hodne, hodne optimisticke, Tak tech 30 koni ztrata na konci roku asi jo. pres zimu dle meho pridali mene nez co pridal Mercedes a Ferrari, protoze ztrata je jako loni na zacatku sezony a to si myslim, byla spise nekde na urovni 45 koniku
uzivatel001836
17:07 03.05.2017 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
uzivatel001836
17:05 03.05.2017 109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
mi88ki
13:03 03.05.2017 165.72.200.XXX
Díky za vysvětlení
Renault se letos nemohl poměrně zhoršit vůči Mercedesu, možná jen vůči Ferrari. Jak jsem popsal loňskou ztrátu týmu Renault, tak ty se hodně zlepšili oproti loňsku a pochybuji, že by dosáhli takového progresu s vyšší ztrátou výkonu než měli loni.
Podle časů a logiky se motor výkonově přiblížil Mercedesu, ale zřejmě trochu ztratil na letošní Ferrari. To že tým Renault dosáhnul měřitelného progresu dokazuje, že Redbull prostě postavil horší auto, když má stejnou ztrátu na špičku jako loni v Rusku.
Renault se letos nemohl poměrně zhoršit vůči Mercedesu, možná jen vůči Ferrari. Jak jsem popsal loňskou ztrátu týmu Renault, tak ty se hodně zlepšili oproti loňsku a pochybuji, že by dosáhli takového progresu s vyšší ztrátou výkonu než měli loni.
Podle časů a logiky se motor výkonově přiblížil Mercedesu, ale zřejmě trochu ztratil na letošní Ferrari. To že tým Renault dosáhnul měřitelného progresu dokazuje, že Redbull prostě postavil horší auto, když má stejnou ztrátu na špičku jako loni v Rusku.
mi88ki
12:49 03.05.2017 165.72.200.XXX
Tak oni nemají dostatek přítlaku, viz zdroj a vyvažují to sníženým přítlakem? Tak to se pak nedivím, že jsou tak daleko od dua Ferrari - Mercedes
"Co je obecně problémem?
HM: Nemáme dostatek přítlaku. To je nyní prioritou. A samozřejmě nám také schází výkon".
Zdroj: [odkaz na stránku]
"Co je obecně problémem?
HM: Nemáme dostatek přítlaku. To je nyní prioritou. A samozřejmě nám také schází výkon".
Zdroj: [odkaz na stránku]
Adi
12:15 03.05.2017 176.74.140.XXX
Loni se odhadovalo na konci roku Mercedes vs Renault cca 40 - 50 ps. Letos to není více, ale ani méně. Renault rozhodně přidal v zimě, přidal cca tolik co Mercedes. ferrari přidalo nejvíce, ale i loni měli PJ velmi blízko Mercedesu, prý do 10 ps. Ten idiot Marko pořád dokola mluví o jedné kvalifikaci ze 4 závodů a sám dobře ví, že hlavní ztráta v kvalifikaci a v závodě je šasi. Mají ještě větí problémy než v r. 2015, připravují B spacifikaci. Ano, Renault nic nestáhl, ale alespoň jezdí s konceptem, který mu k tomu dává potenciál (dle jejich slov. Doufám, že v Canadě přidají min. 40 ps. Jestliže nebude PJ Renault na konci roku pod 20 ps ztráty, budu to považovat za neúspěch. Každopádně turbulentní zapalování a ICE mají vyladěné všichni 3 velmi podobně, myslím, že alfa a omega jsou nyní rekuperátory, jejich váha a hlavně výkon MGU-H (bez limitu energie). Dále práce s mazivama, spalování oleje, motorové mapy. Těch částí do celé skládačky je opravdu velká spousta. Pro lepší závodění můžeme pouze doufat v rychlý vývoj PJ Renaultu a velmi povedenou B spec. šasi RB.
Petr
12:12 03.05.2017 109.81.245.XXX
Red Bull letos sází na nízký přítlak, tedy opačně, než v minulosti, na které svou teorii zakládáš. Proto jsou na rovinkách relativně dobří a proto si tolik stěžují na nedostatek přítlaku. Změnili filozofii své aerodynamiky, žel zatím jim to nevychází, měli nezvykle špatnou korelaci dat. Pro Barcelonu chystají opravdu velké změny.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek