DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Boullierem: S Mercedesem bychom vyhrávali, ale na vině není jen Honda
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier v rozhovoru pro AS popisuje nelehkou situaci McLarenu s Hondou před začátkem sezóny 2017. Co je příčinou problémů a leží chyba jen na straně jejich motorového partnera? Neuteče po další mizerné sezóně Fernando Alonso ke konkurenci - například k Mercedesu, ke kterému se ho snaží přetáhnout jejich sportovní ředitel Toto Wolff?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rozhovor s Boullierem: S Mercedesem bychom vyhrávali, ale na vině není jen Honda
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel002255
20:51 15.03.2017 185.14.233.XXXBuli bulí a přitom jede jako Red Bully To tu ještě chybělo. Za mě -
Situs
11:27 15.03.2017 85.70.164.XXXMám takový dotaz jak je to letos s těma trestama k motorům, respektive jak je to s jeho možným kumulováním. Co jsem pochopil tak trest za další motor dostanete až jeho dalším použitím v závodě. Ale co když ten motor "v zásobě" budou používat jen v trénincích? Můžou takto před výměnou motoru pro závod použít klidně 3 motory které pak můžou používat v trénincích a dělat si tam s nimi co chtěj, ale na závody je nepoužijou? Šlo by takto alespoň získat motory na tréningy? Jak to přesně zní?-
rock
12:49 15.03.2017 37.188.139.XXXAniž bych to hledal, tak bych si tipl, že není míněn závod jako to, co se děje v neděli odpoledne, ale celý závodní víkend. Takže pokud použiješ pátý motor (lépe řečeno některou pátou součást pohonné jednotky) v pátek, tak v nedělním závodě bys měl dostat penalizaci, i kdyby ses vrátil ke čtvrtému motoru. Ale možná to chápu blbě...-
Situs
13:25 15.03.2017 85.70.164.XXXJo, asi to tak bude, pak bys teda akorát mohl při výměně motoru kde přijde pentle použít v tom daném tréningu motor navíc, kterej pak můžeš vyhodit, a to už možná uplně smysl mít nebude, i když kdo ví. Když ti v tréningu ten novej motor selže tak ho vlastně můžeš v poho nahradit, pentle se ti prostě dál nepřenese.
-
-
Pikaso
17:02 15.03.2017 62.240.164.XXXMyslím, že je to tak, že kumulace je zakázána v jiném smyslu. Pokud použiješ jakoukoliv 5 část, dostaneš penaltu, ale v tréninku to můžeš používat jak chceš dál dokud pojedeš. Kumulace byla zakázána ve smyslu zneužívání, kdy o jednom víkendu např. M nasadil tři nové díly od jedné součástky a tím si je dal do zásoby na další závody sezony, ale tam již bez trestně. No a jestli se nepletu, tak jako součást víkendu je brána kvalda a závod. Tedy starší díly v trénincích použít můžeš, ale ne do závodu a kvaldy, tam se musí použít poslední namontovaný, za který byla pentle, pokud ne je další pentle v dalším závodě a je to bráno jako další díl navíc. Názorně. Dám páté turbo, ale 4 opravím. V dalším trénku jej použiji, ale na závod a kvaldu už nemůžu. Tam musím dát 5 turbo nebo starší 1-4. Když dám jiné v dalším závodě nebo kvaldě je prostě další pentle. Prostě si nemohu v jednom víkendu účelově nafasovat 5,6,7 a 8 turbo a pak je využívat bez trestu. To je podle mého pochopení účelem zákazu "kumulace dílů".
-
-
-
uzivatel001639
13:45 15.03.2017 89.111.73.XXXOcekavani se odviji od vyresni problemu z vibracema. Ja ocekavam, ze je vyresi, takze je zas tak nizko neocekavam, protoze predpokladam, ze pojedou na ten jejich 100% vykon pro uvod sezony, verim ze budou konkurenceschopni. Otazka je dojeti do cile
Jestli problemy vyresili a jejich mozne dojeti do cile se ukaze uz v trenincich.-
-
uzivatel001639
15:28 15.03.2017 89.111.73.XXXVerim ze ty problemy vyresi, ale je to otazka. Ferrari loni melo nejake problemy s vibracema take a resili to rekl bych cely rok. Super by pro me bylo, kdyz by jednotka jela na 100% a byly na urovni RB. Pokud nebudou je na sasi neco spatne. Jak chteji vyhrat titul, kdyz to sasi bude na urovni TR, Williku FI?
Super - uroven RB
Standard - uroven Willici,TR, FI
Pruser - uroven Sauber
Tak a ted muzem jen cekat-
Pikaso
17:18 15.03.2017 62.240.164.XXXNedovedu si představit jak na stolici vyřeší problém s vibracema, když o něm do prvních testů nevěděli. Jsem sice věčný optimista, ale tohle nechápu. Jestli na ně během testů na stolici nepřišli tak je podle mě nemůžou na stolici odstranit. Nemají prostě jak to vyzkoušet. Podle mě bude problém úplně jinde než je nám předkládáno. No a pokud se nepletu již od samého začátku 2015 to byly u H vibrace a vibrace a vibrace. Nejdřív těsnění na olejovém systému, pak spojky na el. instalaci, pak na MGU a pak na MGH, ale vždy vibrace. Až později malé turbo a až letos nepochopitelně špatný tvar olejové vany, což už je opravdu amatérismus největšího zrna. Přál bych si, abych neměl pravdu, ale bojím se, že nás v podání McL čeká další rok ne 2016, ale 2015. Kéž by ne.-
jumpman
17:52 15.03.2017 178.255.168.XXXdnešní stolice umožňují testovat motor namontovaný v šasi, alespoň mercedes a red bull touto stolicí disponují a ferrari ji snad budovalo.
Já nevím, ale s tou olejovou nádrží - uvědom si, že ta honda už nějakej motor postavila a když to dodala mcl tak jim to fungovat muselo. Tady je dle mého názoru pešek na straně šasi mcl a je to pouze okecávačka. Evidentně jim tam nefunguje komunikace, jinak by k tomuhle nemohlo dojít...-
Pikaso
18:17 15.03.2017 62.240.164.XXXNo právě. Každý už dnes má údaje jaké vibrace generuje vůz F1 na dráze. No a přesně proto si myslím, že jádro pudla je zcela někde jinde. Osobně jsem přesvědčen, že je v motoru. Šasi je opět podle mého názoru velmi kvalitní a EB se svým vyjádřením jenom snaží Hondě odlehčit. No a to je podle mě chyba. 3,5 roku nebo možná ještě víc dělat stejné chyby nezasluhuje pochopení, ale spíše zcela jasné vyjádření ve smyslu, že pokud se to okamžitě rapidně nezlepší, bude spolupráce okmažitě po sezoně ukončena. Tato slova bych ještě podpořil okamžitým vyjednávání s novým možným dodavatel a myslím, že H by svůj přístup a vynaložené zdroje hodně rychle přehodnotila. Med kolem huby nikdy žádný problém nevyřešil. Naopak ho vždy prohloubil. Prostě je nutné začít problém pojmenovat a řešit, ne kolem něj pořád chodit. Z aerodinamického hlediska prostě musí bejt současně auto Mcl v zatáčkách nestabilní, protože je konstruováno na zcela jinou rychlost a schází mu potřeby přítlak vytvořený rychlostí, kterou dává motor. Až mi motor bude tlačit 800 koní a mé auto bude nestabilní bude problém nastraně šasí. Pokud motor dává 700 možná 720 koní, nemůžu vyhodnocovat kvalitu šasi, které jsem stavěl na jiné parametry. Tolik ještě návrat k minulé diskusi. Další chybu, kterou EB svým mírněním podílu motoru dělá je ta, že pokud mají dlouhodobou smlouvu s H, bude těžší jí ukončit, pokud jasně neřeknu, že nesplnili podmínky smlouvy. Celá tato hra je podle mě prostě PRO McL jako firmu špatná. Tak jak jí hrajou z ní nikdy nemohou vyjít jako vítězové. Minimálně v tomto složení managmentu. Toť můj názor. Ale jak již jsem psal, třeba blafuj a v Austrálii pojedou se skutečným motorem a pojedou o bednu.-
jumpman
20:21 15.03.2017 178.255.168.XXXvíš, jako s tou stabilitou si nemyslím, že by jsi měl pravdu. Přítlak určitě pomůže, ale to šasi je nestabilní v zatážce a tam si jedeš co ti dovolí šasi, ne motor. Pochopil bych, že jejich ERS je blbě nastavený a dodává nekonzistentní výkon, což může způsobit jezdci problém s ukrocením auta v zatáčce, ale nestabilita jako taková je problém jiné oblasti...
jinak můžu ti z vlastní zkušenosti říct, že vibrace motoru hodně závisí na pevnosti a stabilitě uložení. Pokud uložení pruží a je navíc v oblasti vlastních frekvencí, tak se vibrace násobí a to podle mě je problém mcl. Motor bez vibrací nepostavíš nikdy, ale jak se s tím vyrovnat je dle mě spíš na mcl než hondě...-
Pikaso
20:51 15.03.2017 62.240.164.XXXJe jasné, že jsi velký příznivec značky Honda a hledáš všechny možné důvody jak je trošku ospravedlnit. Chápu, ale prostě nesouhlasím. Až bude problém na těsnění mezi motorem a chlazením, až zapomenout u McL ze dne na den jak uchytit a usadit motor nebo dnes PhJ a další věci, které ovlivní, budu souhlasit. Určitě víš, že osobně nefandím týmu a nikdy jsem nefandil. Fandím jezdci a to je FA. Je mi vcelku jedno kdo za to může, ale prostě to vidím tak. Z mého pohledu je zatím na vině stále Honda. Nezlob se na mě, ale jestli motor vydrží 100 km na půl plynu a rozpadne se, není zcela jistě chyba v šasí, ale prostě v motoru. No a pokud se tato chyba opakuje tři roky po sobě, je to prostě trapný amatérismus. To i motor Wankelovi konstrukce vydrží na první dobrou mnoho násobně víc a vydržel i v době, kdy byly ještě mnohem horší materiály. Mám na tebe dotaz. To opravdu chceš říct, že McL najednou z ničeho nic zapomněl jak se ukládá motor, jak se dělá odpružení celého auta ??? Nebo snad motor od M je vlastně do traktoru a před tím to nemuseli řešit a dnešní uživatele tohoto motoru to vlastně řešit nemusí ???? To co zástupci McL dělají šatně už jsem psal mnohokrát i výše. Pouze tedy zopakuji, že jejich největší chybou je, že odmítli H povolit dalšího odběratele. Pak by vlastně naše diskuse byla zbytečná, protože by bylo jasné na čí straně je chyba. Buď by nejezdili všichni zákazníci a chyba by byla na straně H nebo by nejezdil McL a ..... Takhle se můžeme dohadovat ještě minimálně skoro rok. No nic, necháme se překvapit, už to nebude tak dlouho trvat. Oba si konec konců přejeme to stejné. Ať to prostě vyřeší, nejlépe hned.-
jumpman
15:37 16.03.2017 92.62.237.XXXmě se jenom nelíbí, jak to mcl šmahem hodil všechno na hondu, ale chyba je na obou stranách a myslím si, že na straně mcl víc než na straně hondy. Ono to totiž není o nějakém pružení, ale při snaze co nevíc odlehčit šasi už nejspíš zašli za mez, kterou je ochotna fyzika akceptovat a začalo jim to vibrovat víc než hondě na stolici, to je vše co jsem chtěl říct...
-
-
-
uzivatel001639
00:22 16.03.2017 178.255.168.XXXNevim, ale u prvniho motoru bych nereklo ze slo v roce 2015 o vibrace. Honda vyrabi a vyrobila spoustu zavodnich motoru, tak bych se proste divil, kdyby ted najednou neumeli vyrobit motor bez vibarci. To je dle meho nesmysl. Nejsou to nejaci zemedelci ve Skodovce.-
Pikaso
08:42 16.03.2017 62.240.164.XXXAno. Taky si nemyslím, že jde o vibrace a myslel jsem, že věta "problém je úplně jinde" nebo tak nějak jsem jí napsal, to jasně řekla. Svádět vše na vibrace je snazší, než říci, ano jsme patlalové a nedokážeme postavit motor. Pro upřesnění v letech 2015,2016 zněl problém vibrace tak trošku v pozadí, hlavní výmluva ze strany H byl koncept 0. Vlastně i letos je tento problém na pozdí, ale tentokrát alespoň na plnou hubu zaznělo "nevíme kde je problém". Tiché přiznání neschopnosti. Snad na to přijdou.
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek