DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Arajem: F1 má velký význam, technologie lze přenášet na silniční vozy

Šéf sportovního oddělení Hondy, Jasuhisa Araj, po sezóně 2015 hovoří o důvodech návratu Hondy do Formule 1. Je realistické očekávat přenos technlogií ze závodních pohonných jednotek do oblasti silničních vozidel?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rozhovor s Arajem: F1 má velký význam, technologie lze přenášet na silniční vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 05.12.2015 19:15 Vložte komentář

Nejlepší názory

» huhukoktejl (Hlasovalo 19 lidí) 04.12.2015 10:48
Tak pokud tady někdo od výrobce motorů připouští,… »
» huhukoktejl (Hlasovalo 17 lidí) 04.12.2015 14:27
Já proti těm současným motorům v podstatě nic… »
» huhukoktejl (Hlasovalo 16 lidí) 04.12.2015 14:02
Tak je jasné, že chybovala FIA.. měla rovnou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    A nejakí vedeckotechnickí kontrarevolucionári to chcú zabiť zmenou pravidiel, podľa ktorých ich budú môcť porážať motory z veteránov.

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    193.228.234.XXX
    Tak pokud tady někdo od výrobce motorů připouští, že ty technologie jsou přenosné do běžných aut, tak potom nechápu, proč tyto investice mají v takové míře dotovat týmy F1 jako Sauber, Force India nebo Williams...?

    + 19 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      Prenositelne asi jsou, ale preci asi nejde ten motor rovnou nacpat do silnicniho auta. Takze ted tymy zaplati vyvoj motoru pro zavody, vyrobce ziska znalosti, ze neco takoveho funguje a pak prodeje aut zaplati vyvoj pro silnicni auta.
      Jinak nikdo nerika, ze musi Force India, Williams za motory platit, preci si muzou udelat kazdy svuj. Nikdo je preci nenuti je kupovat od Mercedesu, muzou si najit vlastniho vyrobce jako to udelal McL 03

      + 11 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000635

      uzivatel000635

      88.101.0.XXX
      Jasně, můžou se na motory vyprdnout a jezdcům do kokpitu namontovat k pedálům řetězy... Na autě potom mohou mít nápis "Powered by Massa" atd. 11 11 11

      + 12 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.143.XXX
      Automobilky by v širším pohledu neprodělaly, i kdyby svoje motory týmům prodávaly za 1 symbolický dolar. Ale proč by to dělaly, když můžou mít vývoj zdarma a ještě tím finančně přiškrtí potenciální soupeře.

      + 12 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001890

      uzivatel001890

      213.226.252.XXX
      Ono o to úplně nejde - že je to sport, který rozvijí technický pokrok je a byla pravda i nepravda - také to je a byl spektakulární show.
      Ale F1 byla vždy také - ne-li hlavně technické soupeření, takže já jsem rád, že to tak Honda vidí a souhlasím ... Co že jsme to měli na plakátech v dětství? nejen Jezdci, ale i Vozy F1! ... a dělat z toho skanzen nic neřeší.
      Ty trapné nápady s návratem ke starým primitivním motorům to je retro a ne F1 ... takže akorát to chce rozumě regulovat možnosti vývoje a finanční nějaké fair play .. super.
      PS: Pokud jde o otevřený (monopost) s odkrytými koly ... to lze zvážit, ale pokud udělají kabinu, mohou klidně nechat zakrýt i kola, ... a sejdou se s auty v Le Mans :)

      + 10 / − 10

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • huhukoktejl

        huhukoktejl

        193.228.234.XXX
        Já proti těm současným motorům v podstatě nic nemám, kromě toho, že to ruinuje startovní pole.

        I když je potřeba taky zmínit tu absenci zvuku. Když jsem před šesti lety viděl poprvé naživo velkou cenu, běhal mi mráz po zádech. Když jsem ji viděl vloni nebo letos, nic... V televizi to je jedno, ale já vidím i ten rapidní úbytek diváků přímo na trati. Například v Maďarsku to bylo před pár lety úplně narvané, po přechodu na hybridy (navíc k tomu zdražení lístků tak o x %) jsou tribuny zaplněné tak z půlky... Na tribunu Gold4 jsem kupoval před pěti lety lístek za 5 800,- Kč, teď ho seženu za 9 000,- Kč. Je toto cílem F1? Je lepší prodat 60% kapacity za cenu 9 000,- Kč nebo to vyprodat za 5 800,- Kč?

        A totéž jsou ty přesuny sportů na placené, mnohdy i nedostupné, sportovní kanály...

        + 17 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001890

          uzivatel001890

          213.226.252.XXX
          S tím zvukem je to dilema. Já si od začátku říkal, že by tam Bernie mohl nechat namontovat náporové sirény, jako měli Štuky :) (z nich také běhal mráz po zádech - než si na to vojáci zvykli ... on je působivý i zvuk motoru Vlečného letadla na letišti i dneska (jaký to asi musel být rachot, když se blížilo 100 bombardérů s pístovými motory, ... i proudové motory jsou působivé, a další věci.
          ... Na druhé straně ale i tiché syčení turba může být lahůdkou ... pro technika... A dělat kravál pro kravál ... No to by snad bylo možné jít i na koncert Heavy Metalové kapely a stoupnout si před basové bedny, nebo čekat na zemětřesení... Prostě jestli na tomto stojí F1 je to poněkud divné ... zrychlení jako střela je také působivé a potom nějaký zvuk tam snad zůstal ... a praskání ve výfucích holt asi neni ... takže tak ... je to dilema, ale dělat kravál pro kravál je trapas 20
          Prostě už nejsou 80 léta, kdy mě nadchlo kde co horšího než F1... je to i otázka módy a jiných věcí auta už se okoukaly, ať už je uděláte jakkoli A O TOM TO ASI JE :) ... oni to řešeji v podstatě lákáním lidí na vějičku - na což jsou dnes vyspělé postupy, ale je to prostě o ničem ... S výhradou a nadějí pro F1, že HRY byli a budou nutné (musíte nějak pobavit masy(včetně špiček)) - jaké však to dané není.

          + 7 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • huhukoktejl

            huhukoktejl

            37.48.38.XXX
            Ja si rozhodne nepreju nejake zesilovace nebo neco takoveho. Jen jsem knstatoval, ze ten hluk proste chybi ... tot vse ... resit to pripadne nejakym megafonem je stupidita na n-tou 03

            + 11 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama