DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Arajem: F1 má velký význam, technologie lze přenášet na silniční vozy
Šéf sportovního oddělení Hondy, Jasuhisa Araj, po sezóně 2015 hovoří o důvodech návratu Hondy do Formule 1. Je realistické očekávat přenos technlogií ze závodních pohonných jednotek do oblasti silničních vozidel?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rozhovor s Arajem: F1 má velký význam, technologie lze přenášet na silniční vozy
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» huhukoktejl
(Hlasovalo 19 lidí)
04.12.2015 10:48
Tak pokud tady někdo od výrobce motorů připouští,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
huhukoktejl
10:48 04.12.2015 193.228.234.XXXTak pokud tady někdo od výrobce motorů připouští, že ty technologie jsou přenosné do běžných aut, tak potom nechápu, proč tyto investice mají v takové míře dotovat týmy F1 jako Sauber, Force India nebo Williams...?-
uzivatel001639
12:02 04.12.2015 89.111.73.XXXPrenositelne asi jsou, ale preci asi nejde ten motor rovnou nacpat do silnicniho auta. Takze ted tymy zaplati vyvoj motoru pro zavody, vyrobce ziska znalosti, ze neco takoveho funguje a pak prodeje aut zaplati vyvoj pro silnicni auta.
Jinak nikdo nerika, ze musi Force India, Williams za motory platit, preci si muzou udelat kazdy svuj. Nikdo je preci nenuti je kupovat od Mercedesu, muzou si najit vlastniho vyrobce jako to udelal McL -
uzivatel000635
12:11 04.12.2015 88.101.0.XXXJasně, můžou se na motory vyprdnout a jezdcům do kokpitu namontovat k pedálům řetězy... Na autě potom mohou mít nápis "Powered by Massa" atd. -
-
huhukoktejl
14:02 04.12.2015 193.228.234.XXXTak je jasné, že chybovala FIA.. měla rovnou stanovit maximální prodejní ceny..
-
-
uzivatel001890
14:02 04.12.2015 213.226.252.XXXOno o to úplně nejde - že je to sport, který rozvijí technický pokrok je a byla pravda i nepravda - také to je a byl spektakulární show.
Ale F1 byla vždy také - ne-li hlavně technické soupeření, takže já jsem rád, že to tak Honda vidí a souhlasím ... Co že jsme to měli na plakátech v dětství? nejen Jezdci, ale i Vozy F1! ... a dělat z toho skanzen nic neřeší.
Ty trapné nápady s návratem ke starým primitivním motorům to je retro a ne F1 ... takže akorát to chce rozumě regulovat možnosti vývoje a finanční nějaké fair play .. super.
PS: Pokud jde o otevřený (monopost) s odkrytými koly ... to lze zvážit, ale pokud udělají kabinu, mohou klidně nechat zakrýt i kola, ... a sejdou se s auty v Le Mans :)
-
huhukoktejl
14:27 04.12.2015 193.228.234.XXXJá proti těm současným motorům v podstatě nic nemám, kromě toho, že to ruinuje startovní pole.
I když je potřeba taky zmínit tu absenci zvuku. Když jsem před šesti lety viděl poprvé naživo velkou cenu, běhal mi mráz po zádech. Když jsem ji viděl vloni nebo letos, nic... V televizi to je jedno, ale já vidím i ten rapidní úbytek diváků přímo na trati. Například v Maďarsku to bylo před pár lety úplně narvané, po přechodu na hybridy (navíc k tomu zdražení lístků tak o x %) jsou tribuny zaplněné tak z půlky... Na tribunu Gold4 jsem kupoval před pěti lety lístek za 5 800,- Kč, teď ho seženu za 9 000,- Kč. Je toto cílem F1? Je lepší prodat 60% kapacity za cenu 9 000,- Kč nebo to vyprodat za 5 800,- Kč?
A totéž jsou ty přesuny sportů na placené, mnohdy i nedostupné, sportovní kanály...-
uzivatel001890
01:21 05.12.2015 213.226.252.XXXS tím zvukem je to dilema. Já si od začátku říkal, že by tam Bernie mohl nechat namontovat náporové sirény, jako měli Štuky :) (z nich také běhal mráz po zádech - než si na to vojáci zvykli ... on je působivý i zvuk motoru Vlečného letadla na letišti i dneska (jaký to asi musel být rachot, když se blížilo 100 bombardérů s pístovými motory, ... i proudové motory jsou působivé, a další věci.
... Na druhé straně ale i tiché syčení turba může být lahůdkou ... pro technika... A dělat kravál pro kravál ... No to by snad bylo možné jít i na koncert Heavy Metalové kapely a stoupnout si před basové bedny, nebo čekat na zemětřesení... Prostě jestli na tomto stojí F1 je to poněkud divné ... zrychlení jako střela je také působivé a potom nějaký zvuk tam snad zůstal ... a praskání ve výfucích holt asi neni ... takže tak ... je to dilema, ale dělat kravál pro kravál je trapas
Prostě už nejsou 80 léta, kdy mě nadchlo kde co horšího než F1... je to i otázka módy a jiných věcí auta už se okoukaly, ať už je uděláte jakkoli A O TOM TO ASI JE :) ... oni to řešeji v podstatě lákáním lidí na vějičku - na což jsou dnes vyspělé postupy, ale je to prostě o ničem ... S výhradou a nadějí pro F1, že HRY byli a budou nutné (musíte nějak pobavit masy(včetně špiček)) - jaké však to dané není.-
huhukoktejl
14:09 05.12.2015 37.48.38.XXXJa si rozhodne nepreju nejake zesilovace nebo neco takoveho. Jen jsem knstatoval, ze ten hluk proste chybi ... tot vse ... resit to pripadne nejakym megafonem je stupidita na n-tou
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek