DISKUZE K ČLÁNKU Rozhovor s Hemberym: Jak se změní pneumatiky v roce 2015?
U Pirelli se celkem dobře vypořádali s přechodem na nové pohonné jednotky. Jezdci si sice někdy stěžovali, že jejich vozy na okruzích někdy příliš kloužou, ale jinak nevznesli tolik kritiky vůči italskému dodavateli pneumatik, jako v posledních letech. O minulé sezoně se pro italská média vyjádřil v rozhovoru Paul Hembery.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Rozhovor s Hemberym: Jak se změní pneumatiky v roce 2015?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
13:34 09.12.2014 194.160.178.XXXMne sa nevidia zase zmeny,... ...ktoré tu Herbery prezentuje, ako modernizáciu a je to v podstate len špekulácia ako by Pirelli každý rok zamotať hlavu tímom, miesto toho, aby sa robili pneumatiky, ktoré prenesú na vozovku väčší krútiaci moment a výkon týchto nových pohonných jednotiek 1,6 V6 Turbo +ERS, aby autá na trati držali a nešmýkali sa, aj trebárs za cenu viacerých zastvávok v boxoch ako sú 3. -
-
-
Mike17
15:16 10.12.2014 93.99.87.XXXKolik jich spotřebují? Něco přes 1000 na tým a sezonu? Kdyby byly i o nějakou stovku Eček dražší než stávající (což nemusí být jisté), nedělá to ani milion. V porovnání s motory jsou to halíře. A přínos? Nejezdilo by se na hadrech. Podle mne by to za to stálo.-
Jens
15:49 10.12.2014 109.81.245.XXXMilion Eček navíc je pro většinu týmů hodně. Určitě by do toho nešly. Byla by to zbytečná finanční zátěž.
A na hadrech se letos nezávodilo - to je hodně laciná narážka. Já jsem jim za to závodění nesmírně vděčný a doufám, že se ta bridgestonovská nuda nikdy nevrátí. Patří jim velký dík a uznání za nevděčnou práci.-
Mike17
17:34 10.12.2014 93.99.87.XXXJo rozumím ti a souhlasím s tím, že letos to bylo mnohem lepší než loni. Ale:
1. Když dají 150 mega za motory, tak už pár set tisíc (JESTLI by byly vůbec dražší) navíc nic moc neřeší. Prostě by je ušetřili jinde.
2. Za větší množství předjíždění může hlavně DRS s ERS a princip 2 různých směsí za závod. Nic z toho tenkrát nebylo. I tenkrát se přezouvalo i 4x za závod, ale dalo se na nich jezdit naplno. Nikdo je nemusel přehnaně šetřit.
Ale souhlasím, že jde o nevděčnou práci a při nedostatku testování možná odvedli maximum. To neumím posoudit.
-
Jens
18:08 10.12.2014 78.157.160.XXX1. Když srovnáváš částku utracenou týmem za cokoliv v F1 s částkou utracenou za nové pohonné jednotky, tak se ti bude zdát vždy směšné cokoliv. To ale neznamená, že by šlo o peníze, které by týmy "nic moc neřešily" nebo kterou by snadno ušetřily jinde.
Navíc jsi začal "Ečky," teď operuješ korunami (150 mega předpokládám jsi nemyslel 150 mil. Eur za motory na rok). Motory nestály týmy 150 mega, ale něco mezi 20 - 30 mega (na dolní hranici paradoxně Mercedesy, na horní Renaulty).
2. Za větší předjíždění možná může z větší části DRS a ERS, ale oproti bridgestonovské nudě hrají pneumatiky velkou roli. Opotřebované jsou třeba o více než 2 sekundy na kolo pomalejší a to už k předjetí stačí. A další věcí je, že zkrátka týmy už nezapomenou to, co se naučily - aerodynamika je tak vyšlechtěná, že DRS je nutné zlo. ERS je zajímavý bonus, který přišel s novými motory - KERS měli všichni, u ERS se výkonnost liší, protože nejsou limitováni rekuperací z MGU-H a jeho využíváním.
Pirelli zkrátka tleskám za odvahu i odvedenou práci.-
Mike17
11:20 11.12.2014 93.99.87.XXX1. Měl jsem pocit, že 1 motor stojí 15mega Eur. Pokud jsem si blbě zapamatoval částku nebo měnu, omlouvám se za špatný výpočet. Chápu tvé argumenty a částečně souhlasím. I tak si nejsem jistý, že by musely stát víc. Konkurence obvykle cenu snižuje.
2. Ano hrají. A jsou opotřebované více jak 2s pomalejší. Když se dobře šetří. Když se nešetří dokážou ztratit 0,5s za jediné kolo (loňské měkčí tuším v Číně). Uznávám, že letos to nebylo tak drastické, ale pořád hrály gumy tu nejzásadnější roli. Mne nebaví pozávodní rozhovory točící se téměř jen o gumách, nebaví mne, když jezdec musí po jediném probrždění zajet pro nové, protože jsou v pr... a nebaví mne celozávodní opatrná jízda, hlavně aby se "papučkám" náhodou něco nestalo a vydžely celý stint. Nuda z let před 2010 už nehrozí, tak proč je nenechat závodit v rychlosti? Dřív to bylo tak, že po natankování byl pilot výrazně pomalejší. V gumách byl rozdíl malý, ale bylo mnohem těžší auto. Rozdíl v časech před a po pitstopu byl také velmi rozdílný, jen opačně. Ale to tenkrát nestačilo na předjíždění, protože nebylo DRS, ani ERS. To teď máme.
Dám ti ještě jeden příklad, zavedený trochu do extrému. Co kdyby zavedli brzdové destičky, které ztrácí během závodu výkon. Piloti by museli brzdit opatrně, aby se jim neprotahovala brzdná dráha. Nebyla by to nuda? A co třeba motor, který by větším vytáčením ztrácel na výkonu? Bylo by nejefektivnější ho moc nevytáčet. Zdá se ti to absurdní? Je, ale princip je naprosto stejný. A nesporně by vyhrál ten nejlepší. Nejlepší šetřič, ne nejrychlejší pilot, jako v posledních letech.
Neber to prosím jako útok na Pirelli ani na tvůj názor. Nemůžou za to oni, ale nedostatek testů a hlavně nedostatek konkurence. A tvůj názor respektuji.
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
15:02 09.12.2014 194.228.208.XXXNo má to hodně nevýhod a málo výhod... Dle mého stejně nedokážeš docenit práci výrobců pneu... Jedna věc je si něco idealizovat a druhá tomu opravdu rozumět a chápat co se děje... Díky jednotnému dodavateli můžeme diktovat životnost, máme zajištěno, že všichni mají stejné pneu...
Když se soupeřilo, tak měly různé pneumatiky a to i týmy se stejným dodavatelem... Jiné pneu dostalo Ferrari a jiné Minardi... Taky ten přístup byl jiný... Ferrari neustále testovalo a dostávali pneu na míru... Ostatně kvůli tomuhle spojení odešla veškerá konkurence k Michelinu...
Osobně jsem spíše proti, nejsem schopný docenit tu práci výrobců pneu... Kdyby měl každý tým svého dodavatele, tak by to byla jiná... Ale pak bychom se dočkali nejspíše závodů bez pitstopů atd...
-
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek