DISKUZE K ČLÁNKU Vettel v Austinu nasadí nový motor a vynechá kvalifikaci: "Pravidla jsou naprosto stupidní"
Sebastian Vettel po horší výkonnosti Red Bullu získal v Soči pouze 4 body. A protože v příštím závodě v Austinu hodlá nasadit novou pohonnou jednotku, nebude to zřejmě o moc lepší - dokonce se kvůli tomu nehodlá ani zúčastnit kvalifikace. V rozhovoru pro Auto Motor und Sport pro pravidla týkající se pohonných jednotek označuje za "naprosto stupidní."
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel v Austinu nasadí nový motor a vynechá kvalifikaci: "Pravidla jsou naprosto stupidní"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
kubiix
17:59 13.10.2014 83.208.82.XXXA co limit 107% Jestli platí limit 107% a do kvalifikace vůbec nevyjede, tak by neměl do závodu nastoupit. Dá se samozřejmě argumentovat tím, že v tréninku to v klidu dal, ale tohle vnímám spíš jako pomoc slabým týmům a kompenzaci nenadálých událostí, kvůli kterým se nepovede vejít do 107% a ne když někdo nenastoupí úmyslně.
Tohle je čistý kalkul:
- pošetří gumy a motor
- vyladí auto čistě na závod
- vyhne se eventuelní kolizi v prvních zatáčkách
Jestli se na to opravdu vys**e a projde mu to, tak z toho může být do budoucna nepěkný precedens.-
rock
14:29 14.10.2014 37.188.234.XXXV pravidlech je ta formulace v tom smyslu, že "za výjimečných okolností komisaři mohou povolit start"
Nemohu si pomoct, ale to, že se na kvaldu vykašle, i když ji může jet, to mi jako výjimečně přilehčující okolnost nepřipadá. Řekl bych mu, že se s ním rád znova uvidím - v Brazílii.
-
-
FoxPw
15:54 13.10.2014 213.192.37.XXXToto (že vymění celý komplet) jsem předvídal už dávno. Sice by mu z nouze stačilo vyměnit jen ICE a startovat o 10 pozic vzadu, ale vzhledem k trati by startoval stejně z chvostu a takto (při startu z boxů) ušetří všechny gumy pro závod a bude mít komplet všechno nové. Teď ještě aby vyjel SC a strategie nemusí být tak špatná.-
PC
10:09 14.10.2014 212.47.2.XXXMyslel jsem, že sledujeme závody jezdců a ne stratégů. Strategie jistě bude mít vždy svůj účel a bude nutná, ale neměla by převážit nad čistým závoděním. Seba asi přistihli zrovna v depresi, jestli ne tak doufám, že dostane od šéfů za tyhle žvásty přes čumák. Kam až se takhle F1 dostane? Měla by se do pravidel zakotvit povinná účast všech jezdců a vozů na všech trénincích a kvalifikacích. Jinak to už bude vypadat, že si s fanoušky (za jejichž odchodem tak pláčou) vytírají pánové od F1 zadek.-
Mike17
11:22 14.10.2014 93.99.87.XXXProč by za to měl dostat přes čumák??? Vždyť je to naprosto logické pro něj i tým? Proč si má ničit gumy, když to nebude mít naprosto žádný efekt?
Samozřejmě můžou udělat povinnou účast v kvaldě. Ale co se změní? Vezme si nejojetější sadu z tréninků a zajede 1 kolo pomalým tempem. Co se změní? Bude to vzrůšo?-
-
-
-
Mike17
15:54 14.10.2014 93.99.87.XXXOno je to hodně o tom, jak si to "vyjímečných" každý vysvětlí. Pokud se nepletu, tak se to vztahuje na 107% limit. A oni můžou povolit start za vyjímečných okolností, mezi které bežně patří splnění danného času v trénincích (což hravě splní).
A neúcta? Není spíš blbě systém, kdy nezajetí kvalifikace poskytne jezdci výhodu? Já si osobně myslím, že v ní vyjede a zajede si na nejhorších "hadrech" 107% pro jistotu, aby ho pustili do závodu. Budou diváci spokojeni? Nejspíš je to pro diváka stejné, jako by nevyjel vůbec. Tohle vypustil jen aby ukázal nesmyslnost pravidel. Kdyby se snažil zajet v kvaldě co nejlepší výsledek, byl by idiot. A to on není.
Není tedy neúctou k divákům, když se vedoucí pilot nesnaží zajíždět nejrychlejší kola až do konce? Ten se snaží šetřit auto do dalšího závodu, stejně jako se Seb snaží šetřit gumy do závodu. Nevidím v tom rozdíl.-
rock
08:22 15.10.2014 37.188.234.XXXPřesně tak, je to o tom, jak si to kdo vysvětlí.
Cítím velký rozdíl mezi tím, když se někdo snaží, dělá co je v jeho silách a z nějakého důvodu (já bych jako důvod akceptoval poruchu nebo nehodu někdy na začátku kvaldy nebo možná červený vlajky uprostřed rychlýho kola) to prostě nevyjde - a mezi tím, kdy se na to někdo vykašle s tím, že nemá co získat.
Podle mne MÁ co získat - místo na startu. Od toho se to jmenuje kvalifikace, že se tím kvalifikuje do závodu. Všichni víme, co to slovo znamená, ale neškodí si to připomenout ve slovníku, abychom jeho význam pochopili plně.
A ano, jsem přesvědčen o tom, že by si měl odjet alespoň těch 107% na otrhané tvrdé směsi. Divák bude mít radost, že ho vidí (protože z té své tribuny vidí možná 500m tratě a na ní houby pozná, jestli ten úsek projede o půl sekundy pomaleji než obvykle).
A samozřejmě jde o princip. Piloti (a týmy) by si neměli zvykat na to, že budou ojebávat pravidla. Je potřeba, aby v takovém případě pravidla vyběhla s piloty.-
XR
08:42 15.10.2014 109.81.245.XXXChápu argumenty obou. Podle mě je důležité se podívat, proč to pravidlo bylo zavedeno - historicky proto, aby se do závodu nedostala nebezpečně pomalá auta. Pokud Vettel v trénincích zajede dostatečně rychlá kola, tak jsem pro to, aby mu komisaři dali výjimku - on za přísná motorová pravidla nemůže a dokáže, že na závod má. Nevidím v tom nic proti původnímu duchu tohoto pravidla.
Navíc už to není tak jako kdysi, že by o účast v závodě bojovalo více vozů, než je pro start povoleno. Proto by to bylo z mého pohledu hloupé překvapení, kdyby ho komisaři nepustili. Spíše tohle bych vnímal jako podraz na diváky - nepustili by kvůli byrokracii do závodu rychlý vůz. Už tak jich je málo. -
Mike17
09:12 15.10.2014 93.99.87.XXXVíš ono to slovo kvalifikace vzniklo z důvodů, že bylo více pilotů než míst na startu, jak píše kolega XR. Proto se bylo nutno kvalifikovat, od toho to slovo. Když už to máme pochopit plně. A význam 107% popsal XR taky přesně. Právě proto, že nemá vůbec co získat (max. víc ojeté gumy a opotřebovanější techniku), je na místě kritizovat takový systém a dát najevo, že by se mohl změnit.
A pokud to bereš jako nefér k divákům, mám jeden příklad, který by tě měl pohoršovat daleko víc. Lewis zabalil konec VC Belgie. Ochudil diváky ne o jedno ostré kolo, ale hned o mnoho kol, kde mohl bojovat o nějaké 18-té místo a diváci se mohli bavit. V případě, že by Lewis za to dostal trest, pak bych byl pro trestat i nenastoupení do kvalifikace. Ale to by pak do ní Seb jistě nastoupil, zajel by si svých 107% (což nejspíš stejně udělá) a nebylo by co řešit.
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek