DISKUZE K ČLÁNKU Technický ředitel Lotusu o změnách před rokem 2014, dopadu na závodění a vývoji E22
Technický ředitel Lotusu Nick Chester hovoří o nadcházejících technických změnách před sezónou 2014. Jak ovlivní závodění v příštím roce a jak probíhal vývoj příštího monopostu E22?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Technický ředitel Lotusu o změnách před rokem 2014, dopadu na závodění a vývoji E22
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 10 lidí)
21.11.2013 10:41
Komerce... ...je to, co zabíjí tuto disciplínu,… »
» uzivatel000635
(Hlasovali 4 lidé)
21.11.2013 12:29
Pokud si přečtu Inferno v papírové podobě nebo… »
» uzivatel000635
(Hlasovali 4 lidé)
22.11.2013 09:20
No vždyť to tady píšu - chybí tam to srdíčko,… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Ferda
12:08 23.11.2013 46.47.176.XXXKERS-ERS. Tyhle ekologické katastrofy by měli zrušit.
Proč? Samotná výroba spolyká více energie, než je zmíněný systém sám schopen vyrobit za celou dobu své životnosti.
Kdyby se ušetřené peníze raději vložily do vývoje motorů, nebo třeba pouze ušetřily. -
Kapor
13:58 21.11.2013 194.160.178.XXXÁno, v Lotuse ten vývoj nového auta pojali rozumne,.. ...a vyskúšali ho namiesto do strán natianúť do dĺžky, aby motorový priestor nebol precpaný a auto nevyzeralo ako ropucha. Dúfam, že táto ich koncepcia predĺženej verzie E21, bude dokonale dopracovaná do podoby E22 pre r. 2014 a bude sláviť úspech. -
uzivatel000635
10:41 21.11.2013 88.101.0.XXXKomerce... ...je to, co zabíjí tuto disciplínu, i když si myslím, že se z konstrukce podle nových pravidel bude dát něco málo použít i v běžných produkčních vozech (např. pohon dmychadla přes rekuperační jednotku). Ale když si vzpomenu na 60 - 80 léta, tak si říkám, kde se stala chyba. Tehdy se závodilo srdcem, dnes se závodí počítačem. Chybí tam ta jiskra. Podívejte se na autocross, to je v současnosti jediné odvětví okruhových závodů, kde ta jiskra nechybí, protože je to stále soutěž ryzích garážistů, kterou komerce ještě nestačila zabubit.-
uzivatel000208
12:08 21.11.2013 109.80.56.XXXnezoufej!, dej dohromady 50 mio dollaru, mas cestu otevrenou a muzes jiskrit -
XR
12:17 21.11.2013 109.81.245.XXXNemyslím, že by to bylo především komercí. Nevím, jestli se dá mluvit o chybě. Technický pokrok a rozvoj vědních disciplín zkrátka nezastavíš. Došlo k obrovskému zlepšení v pochopení aerodynamiky, v simulačních technologiích v tunelu i na počítačích (CFD).. a co se jednou lidé naučí, to už jim z hlavy prostřednictvím milionů řádků omezujících pravidel nevytlučeš. Přijde mi to trochu jako naříkání nad tím, jaké to bylo hezké, když jsme si večer svítili svíčkou, nebyla žádná televize či si pozdějších letech v posteli tajně svítili a četli papírové knihy. Dneska si mladí připadají jako v pravěku, když mají poslat smsku. Kde se stala chyba?-
uzivatel000635
12:29 21.11.2013 88.101.0.XXXPokud si přečtu Inferno v papírové podobě nebo v elektronické, to nemá vliv na výsledek vjemu. Já poukazuji na absenci právě toho vjemu který mi při sledování současné F1 chybí (na rozdíl od např. právě zmíněného autocrossu).
-
-
Arnoux
20:13 21.11.2013 217.66.164.XXXNemůžu s tebou souhlasit.Zažil jsem osobně tu dobu o který píšeš,to kdyš se smáli Renaultům s turbem a nazývali je konvicemi ,protože pořád vařili motor.Ale taky jsem zažil to,když Jabouille zvítězil jako první na světě s turbem a začla nová epocha.K tomu dalších asi milion věcí na který nikdy nezapomenu.Určitě ty chlapi byli trochu jiný než dneska-byli to opravdoví chlapi s koulema a životem na vlásku,ale to těm dnešním klukům nic neubírá.
Tu jiskru mají pořád a jezdit umí taky.je jen jiná doba a ta stará už se nikdy nevrátí. Co je ale důležitý pevnej start-ten je pořád stejnej a fascinující.
Ta technologie k tomu patří a proč ne? Mám rád autocross a máš pravdu,je neuvěřitelný projít se depem a vidět Jardu Hoška a ostatní borce se špinavýma rukama od šmíru,ale tohle je F1, a ta vždy razila cestu maximálních inovací a maximálních nákladů.To se pak můžou nakoupit Dallary-dát tři typy motorů a může se jezdit za 20% ceny.To by byla ale škoda a jsem rád,že se ted F1 trochu přiblíží autům serie LM,která ted drží v inovacích prvenství.
V čem bych s tebou ale souhlasil je oddanost a vytrvalost jezdců i fanoušků.Dneska Seb vyhraje 8 závodů v řadě a zbytek pole a fanoušků je otrávený.Proč? Přitom Romain a Lotus ukázal,že boj s nimi možný je.A kdyby se přidali ostatní-neměli by to tak jednoduchý.To že je RB dominantní je z půlky vina zbytku pole.Jak si může MCL dovolit nebýt za sezonu na podiu? To dřív by se děli věci.Ted se kecají hovadiny v novinách a všechno při starém.
Jinak je to ale stejně krásnej sport jako před těma 30 lety-jen jsme prostě trochu zestárli-
M3
20:31 21.11.2013 46.13.241.XXXNaprosto s tebou souhlasím. F1 jsem začal sledovat za dob Mansella někdy v 91 a 92. A vím, že to byly závody o 4, 6 vozech a zbytek pole dostával i 8 vteřin na kolo. Měl sem rád tu dobu, ale nyní mi pole připadá víc vyrovnané a je radost vidět např. Saubery tak vysoko a boje v hloubi pole i ke konci závodu. Btw. v současné době jezdí hodně dobrých pilotů. Pokud to srovnám s erou Schumi 2000-2006 jednoznačně mě F1 současnosti baví. -
mida
20:33 21.11.2013 178.209.152.XXXPisu z tabletu, tak jsem se erihlasil. Kurna asi mas pravdu, to uz jsme tak stary... ale f1 byla nositelkou technologii i predtemi desitkami let, jen to bv tom bylo vic lidskosti, nebylo to takove sterilni techno. Tehdy se mohlo vice'zavodit' ted se neda mnohde predjizdet ani s otevrenym kridlem. Kdyz drive jezdil Prost, tak se na jehostrojovou jizdu necalo koukat, jeste ze tam nejezdil sam, ae ted dimy technice jezdi po trati 15 takovych Prostu a na to se neda divat.-
Chasnik
22:04 21.11.2013 217.117.213.XXXDříve se jezdilo více na limitu, takže bylo více jezdeckých chyb a strojové tempo mohli udržovat jen ti nejlepší. Práce s pedály a volantem musela být preciznější, nehledě na to, že se neřadilo pádly, ale normálně "klackem", takže i tady musela být synchronizace "hlava-ruka" dobře sehraná.
Dneska zase musí kluci líp zvládat modernější technologie, ty ovládací prvky na volantu, které jim pomáhají vymačkat z auta to nejlepší (schválně neříkám maximum). Ale ten výkon, který mají za zadkem a který musí krotit, je nižší, navíc díky elektronice lépe laditelný. Odhad výkonu u Mclaren Honda 1998 byl okolo 1000 koní (kvalifikační motory až 1100 koní), Renault u motoru 2013 odhaduje výkon okolo 750 k. Strojové tempo se jim udržuje líp.
Rozdíl byl v tom, že dříve, když jsi v něčem chyboval, tak jsi šel často do smyku a ven z tratě - podotýkám, že většinou do kačera nebo pneumatikové bariéry a bylo po závodě. Dneska, když pilot chybně nastaví diferenciál, balanci brzd, směs paliva, KERS atd. atd., tak ho to stojí třeba ztrátu času v aktuálním kole, ale má šanci na její nápravu. A i když náhodou vylítne z trati, tak má dobrou šanci, že zrovna natrefí na asfaltový kus s možností návratu zpět.-
uzivatel000635
09:20 22.11.2013 88.101.0.XXXNo vždyť to tady píšu - chybí tam to srdíčko, ten lidský faktor je hodně potlačený. Dříve to bylo více o lidech, teď je z toho sterilní kroužení s předem téměř jasným výsledkem. Toho adrenalinu je tam sotva 1/4 proti době před 30 lety. Dříve si sponzoři kupovali reklamní plochy na autech, která se účastnila atraktivních a tudíž hodně sledovaných závodů. Proti tomu dnes si sponzoři kupují výsledky a to je špatně.-
Arnoux
20:35 22.11.2013 217.66.164.XXXJá ti samozřejmě rozumím co myslíš a určitě máš kus pravdy.Lidský faktor byl číslo jedna a sám Lewis když se projel Mistrovským MCL-Honda ani nemluvil a nechápal jak s ním Senna nebo Prost vůbec mohli závodit.Byli to borci, ale to dnešním pilotům nic neubírá.Umí být moc rychlí-jen je jiná doba.
P.S.Chasníku ten výkon Hondy nic moc.Renault dával Sennovi do Lotusu 97T na kvaldu 1300 koní a neoficiální rekord drží BMW s 1400 PS.Problém mají,že to nedokážou protože největší brzda byla právě ve Viry Chatillon do 1300,takže tam se měření zastavilo.Tedy Japonci dobrý, ale jak říkám nic moc.-
uzivatel000635
13:09 23.11.2013 178.209.152.XXXProti současným pilotům já nic nenamítám, vždyť nikdo z nás by se s tím autem nerozjel. Já piloty z ničeho neviním, naopak oni mají můj obdiv. Můj komentář byl míněný na organizaci a stav celého šampionátu, jako takového. Prostě a jednoduše je to vše postavené na penězích, což je logické, ale těch peněz je tam tolik, že to ty závody degraduje, zabíjí, se sportem už to nemá moc společného, protože tam právě chybí ten lidský rozměr, a tak se hledají umělé cesty, jak to trochu zatraktivnit - viz DRS apod. Je mi z toho smutno.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek