DISKUZE K ČLÁNKU Kovalainen o Lotusu E21, peripetiích v Austinu a snaze získat v Brazílii lepší výsledek

Navrátilec k Lotusu Heikki Kovalainen hovoří o svém letošní závodním debutu v Austinu a očekáváních před posledním závodem sezóny 2013 - Velkou cenou Brazílie.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kovalainen o Lotusu E21, peripetiích v Austinu a snaze získat v Brazílii lepší výsledek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 21.11.2013 14:21 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 7 lidí) 20.11.2013 13:45
Moc bych mu přál dobrý výsledek. Třeba by se pak… »
» skejpa (Hlasovalo 7 lidí) 20.11.2013 16:45
Přesně. Kéž by měl nějakou ultra kliku a dojel… »
» Adi (Hlasovali 2 lidé) 21.11.2013 11:16
Dost často zda máš Kapore zajímavé a i poučné… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, ako vidieť Heikii,... ...a celý jeho tým sa venovali v tréningoch rýchlym kolám, čo nakoniec pre kvalifikáciu bolo výhodné, ale podcenili hlavne dlhší stint, pri ktorom by zistili, že to predné krídlo nie je to, čo tam má byť a prišli na to až v závode, čo bola od nich veľká chyba. Ale mýliť sa je ľudské a ja dúfam, že už sa takýchto chýb vyvarujú a závod v Interlagose dopadne oveľa lepšie, lebo je to aj v záujme tímu, ide predsa o peniaze a Heikii k tomu pristúpi určite zodpovdnejšie aj v tom, že si sadne do simulátora Lotusu a bude to trochu pilovať. Simulátor je dobrá vec a je možné, že by si mohol overiť spätne dáta aj s Austinu a dokonale by pochopil aj to, o čom je Lotus E21. 11

    + 2 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jenik

      89.102.139.XXX
      Nepřijde mi, že by se na takovou věc, jako je náhlá ztráta přítlaku, dalo přijít tréninkem. Nejčastější příčina prostě je, že se někde něco ulomilo nebo poškodilo. Škoda že Lotus problém nespecifikoval.

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Môžeš na to prísť,... ...ak trénuješ dlhší stint s väčším množstvom paliva a na konci zistíš, že strácaš prítlak s ubývajúcim množstvom paliva a zmena nastavenia ti nepomôže. Je potom poterbné ho vymeniť za to, ktoré uvedené podmienky na dlhý stint spĺňa až do konca. Alebo máš na to iný názor ?

        + 1 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jenik

          89.102.139.XXX
          I kdyby, tak já bych si hlavně netroufl obviňovat tým F1, že v tréninku něco podcenil. Zvlášť u jezdce, co jim v tom sedí poprvé a zvlášť když jde o každý bod. A ještě navíc doufat, že k tomu pilot přistoupí "zodpovědněji a bude piloval na simulátoru". Myslíš, že pro to nedělal a nedělá maximum? Vždyť je to profík a jede si o možné angažmá. Myslíš že to, cos tu napsal, by uniklo závodním inženýrům, kteří to mají v popisu práce?

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Čo tu zas ... Si prečítaj článok, čo hovorí o simulátore technický riaditeľ Lotusu : "Že je to silný nástroj na overovanie rôznych koncepciíí" a obmien nastavenia a prekrúcaj niekoho iného. 18 11 Veľmi im pomáha, aby dali do čo najlepšej polohy vývoj vozu E22 pre r. 2014. 01
            Příspěvek byl redakčně upraven.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Adi

      Adi

      81.19.5.XXX
      Dost často zda máš Kapore zajímavé a i poučné poznámky, hlavně, když dojde na techniku pro r. 2014. Ale v tomto příspěvku s tebou nemohu souhlasit snad v ničem. Heikki i Romain měli v Austinu podobný víkendový program na dráze, rozhodně nepodcenili přípravu na závod u Heikkiho monopostu. Na měkčích pneu byl Heikki dostatečně rychlý a nebýt provozu, byl by řekněme pouze o něco pomalejší, než Romain, tak na úrovni Hulka nebo Lewise. Do boxů zajel dřív, aby podseknul jezdce před sebou, což se mu podařilo, žel bohu po pár kolech začal dost ztrácet rychlost, jestli tam bylo špatné nastavení křídla, nebo jeho nevhodná konfigurace, to nevím. Ale co vím jistě, je fakt, že E21čce nesedí pouze jedna směs pneu a tou je ta nejtvrdší a v sezóně s ní měli problém jak Kimi, tak Romain. Takže ztrátu Heikkiho rychlosti vidím v kombinaci neoblíbené pneu pro E21, malým zkušenostem a chybkou v konfiguraci předního křídla, to vše doplněno problémy s KERSem . Rozhodně né tím, že by se kluci v pátek a v sobotu vykašlali na závodní nastavení. Dále tvůj argument o snižující se hmotnosti je taky celkem vedle, když vezmu v potaz, že lotusácký FRIC systém patří k těm nejlepším a kopíroval ho kromě Mercedesu i Red Bull. Pevně doufám, že na Interlagu Heikki ukáže, že je dobrým pilotem a podaří se mu dovézt dost bodů, Romain musí být na pódiu, jedině při této konstalaci je reálné, že porazíme Ferrari v PK. Minimálně 3. místo si Lotus zaslouží, na druhým fleku skončí podvodníci z Mercedesu (pneu kauza). Kterým ani privátní testy nepomohli dohnat rychlost Lotusu...

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nebolo to v nastavení ... Veď v článku sa jasne píše, že museli vymeniť krídlo, ktoré nebolo vhodným kompromisom pre závod a o KERSe som ja nič nepísal, tak si si to asi zle prečítal a ... ! 18 11
        Příspěvek byl redakčně upraven.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Moc bych mu přál dobrý výsledek. Třeba by se pak podařilo najít pro něj na příští sezónu závodní sedačku.

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      89.103.81.XXX
      Přesně. Kéž by měl nějakou ultra kliku a dojel třeba na bedně za RBR :) To by byla senzace :)

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama