DISKUZE K ČLÁNKU Gordon Murray: Mistrovské kousky designéra vozů F1
Vozy postavené podle jeho návrhů a nové, radikální nápady svého času přiváděly soupeře Brabhamu a později McLarenu mnohdy k nepříčetnosti. Zároveň si každý přál, aby pracoval pro jejich tým. Gordon Murray jako správný designér bojoval s pravidly a snažil se posouvat hranice jak jen to bylo možné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Gordon Murray: Mistrovské kousky designéra vozů F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001051
(Hlasovalo 8 lidí)
01.08.2012 22:10
Dobrý den, moc děkuji. Ať už je to s Red Bullem… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
21:27 02.08.2012 78.156.142.XXXNe, že by článků o nejlepším automobilovém designerovi (podle mě) všech dob bylo někdy málo, ale nemyslíte si, že, když se jedná pouze o výtah z nedávného dokumentu How to Go Faster and Influence People, bylo vhodné uvést zdroj? Díky za odpověd. -
-
rock
08:49 02.08.2012 37.188.146.XXXBT 52 Já bych možná připomenul i BT 52 z r. 1983, který přišel s úplně odlišnou koncepcí ve srovnání se všemi soupeři a dovezl Piqueta k titulu - poslednímu pro vozy Brabham.
Nicméně na fotu je Patrese :-)
[odkaz na stránku] -
uzivatel001129
22:29 01.08.2012 178.22.112.XXX...se trochu pozapomělo na Brabham BT 55 BMW, vůbec nejnižší vůz F1, ikdyž neúspěšný(myslím, že v roce 1986 získal pouhé 2 body) a ještě před sezónou v něm zemřel Elio de Angelis...
McLaren MP4-4 byl jeho pokračovatelem...-
1958MrLotus1994
23:02 01.08.2012 89.144.206.XXX...se trochu pozapomělo na Brabham BT 55 BMW, Elio se zabil před V.C.Belgie během soukromého testu BT 55 ve Francii.Ve vysoké rychlosti mu uletělo zadní křídlo!Pro zbytek sesony byl nahrazen Derekem Warwickem.Ještě k samotnému BT 55.Vůz byl tak extrémně nízký,že měli problémy s motorem a s převodovkou.-
anonym
12:06 02.08.2012 90.179.165.XXXJo, jo, jestli se nepletu, tak legendární přeplňovaný řadový čtyřválec BMW byl upravený, aby mohl být položený na bok, což ale způsobovalo problémy s mazáním a navíc byla nutná speciální převodovka kvůli vyosení hnacího hřídele.
Co se designu týká, je BT55 jedním z mých nejoblíbenějších.
-
-
-
hixaxon
21:53 01.08.2012 89.177.88.XXXDěkuji! Slečno (či paní) Šrámková,
děkuji za skvělý článek. Je k věci, dává smysl a líbí se mi stylistika. Předpokládám, že aktuálně se Vám líbí pan Newey se svým hledáním skulinek v pravidlech? To by podle mého mělo pokračovat. Hrozím se doby, kdy by bylo vše v F1 standardizované. Jen škoda, že kimimu nedokázal postavit spolehlivé auto :(-
uzivatel001051
22:10 01.08.2012 93.99.158.XXXDobrý den, moc děkuji. Ať už je to s Red Bullem jakkoliv, domnívám se, že jedno se Adrianu Neweymu musí nechat - je zkrátka jedním z designérských géniů. Vůz McLaren MP4-20 dodnes považuji za fascinující. A přesně jak říkáte - velká škoda, že jej tehdy zradily motory Mercedes.-
erdedy
22:29 01.08.2012 95.103.116.XXXDivolte mi "vstupit"...
To s tym Mercedesom (i ked ich nemusim) - je to sice pravda ale maju na problemoch podiel viny obe strany - tak 50/50. Jednak MB sice vtedy nebol "ultrasuper" ale hlavne jeho prevadzkove parametre (najmä naroky na chladenie) nedovolovali Neweymu vyuzit svoje napady "naplno". Kedze to skusali a hnali (pravdepodobne prehnali) az jemne za hranicu unosnosti, jednoducho motor zlyhal a bolo po pretekoch...
Este je dost mozne, ze do hry vstupovala "Kimiho noha=tehla na pedal". (aspon sa tak o nom hovori - asi na tom nieco pravdy je, kedze jeho timovy kolega "az take" priblemy nemal).
Preto sa Newey v RedBulle ohromne zasadzoval hlavne o nahradit motory Ferrari, Renaultom. Jednak mal uz predch. skusenosti a jednak potreboval menej obmedzeni zo strany motoru resp. jeho prevadzky. Vysledok sa "ihned" dostavil, aj ked vedeli "par-krat" pekne podkurit aj Renaultu...
To len pre "poriadok".
-
-
erdedy
21:20 01.08.2012 95.103.116.XXXMP4-4 Ten monopost je pre mna "etlalon" krasy a vobec designu F1.
Uz nikdy potom som tak jednoduchy a cisty design nevidel - dokonca by som povedal, ze "vsetko na nom ma nejaku jednoduchu ale presnu logiku, ktoru musi kazdy pochopit a osvojit si ju"!
A mne sa este proste paci/la tabakova reklama! Patrilo to k tej dobe. To mi dnes nejak chyba. Asi som "sentimentalny"...(?)
Nefandim nijak zvlast McL ale byvalo to inak - prave v tej dobe, potom nejaka "pauza" a potom este chvilu Mikovi. To uz ale uradoval Mercedes a ten "dvakrat" nemam... no necham tak... nepatri to sem.
V tych "starsich" dobach, sa mi pacili este Lotusy, samozrejme kvoli lakovaniu! Ale kedze "u nas" ziadne ORF nebolo, len ČST1,2 a max. este "TB CCCP", videl som ho tak 3-4x...
Ale zas "super" bolo, ze som vlastne vdaka "informacnemu embargu" ani nevnimal, ze s MP4-4 jazdi "nejaky Senna"... a len sa mi proste pacil ten stroj!
P.S.: inak paradny clanok! -
-
-
uzivatel001051
21:32 01.08.2012 93.99.158.XXXAno a ne. Vůz byl poslán do závodu jako legální. Avšak podle BBC si byl Ecclestone tehdy vědom, že jsou na tenké hraně a ostatní týmy velmi protestovali. Vyjednal si proto dohodu, že s ním pojedou třikrát. Sám a dobrovolně jim ustoupil, za což se na něj Murray zlobil. A FIA nakonec po dalších jednáních ten vůz do dalšího závodu nepustila...-
Chufu
09:01 03.08.2012 94.112.135.XXXByla to sezóna dominantního Lotusu 79, přestože Brabhamova BT-46 pro Laudu měla být černým koněm. Ukázalo se ale, že jízdní vlastnosti vylepšeného wing caru předčí auta se silnějšími motory (dvanáctiválce Ferrari a Alfa Romeo). U Brabhamu nezafungovalo chlazení s původně navrženými výměníky, bylo nutné auto přepracovat s klasickými chladiči. Ventilátor byl geniální tah, soupeři hlavně argumentovali bezpečností, protože ventilátor nasával i kamínky z dráhy a vrhal je dozadu . I když kdoví nakolik, určitě ve všem taky trochu byla politika.
-
-
-
1958MrLotus1994
20:10 01.08.2012 89.144.206.XXXGordon Murray Gordon Murray je pojem!Mladí fanouškové ho asi neznají.Jako designér navrhl mnoho nádherných monopostů.Mě ale utkvělo v paměti spíše jeho jiný kousek.A to první oficiální pit-stopy k dotankování paliva a k výměně pneumatik!V roce 1983 to byl opravdu požitek sledovat,jak všechny stáje začali jezdit do pit-stopu a poprvé se stopkami sledovali časy strávené při výměne!A zároven pozorovat opravdu neskrývanou radost celého teamu!
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek