DISKUZE K ČLÁNKU Gordon Murray: Mistrovské kousky designéra vozů F1

Vozy postavené podle jeho návrhů a nové, radikální nápady svého času přiváděly soupeře Brabhamu a později McLarenu mnohdy k nepříčetnosti. Zároveň si každý přál, aby pracoval pro jejich tým. Gordon Murray jako správný designér bojoval s pravidly a snažil se posouvat hranice jak jen to bylo možné.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Gordon Murray: Mistrovské kousky designéra vozů F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 03.08.2012 09:01 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovalo 13 lidí) 01.08.2012 21:53
Děkuji! Slečno (či paní) Šrámková, děkuji za… »
» erdedy (Hlasovalo 8 lidí) 01.08.2012 21:20
MP4-4 Ten monopost je pre mna "etlalon"… »
» uzivatel001051 (Hlasovalo 8 lidí) 01.08.2012 22:10
Dobrý den, moc děkuji. Ať už je to s Red Bullem… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Chufu

    94.112.135.XXX
    Super článek o super konstruktérovi. 01

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    78.156.142.XXX
    Ne, že by článků o nejlepším automobilovém designerovi (podle mě) všech dob bylo někdy málo, ale nemyslíte si, že, když se jedná pouze o výtah z nedávného dokumentu How to Go Faster and Influence People, bylo vhodné uvést zdroj? Díky za odpověd.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Olda

    89.235.0.XXX
    Foto Hezký článek, jen bych do něj přidal fotku Murraye

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.146.XXX
    BT 52 Já bych možná připomenul i BT 52 z r. 1983, který přišel s úplně odlišnou koncepcí ve srovnání se všemi soupeři a dovezl Piqueta k titulu - poslednímu pro vozy Brabham.
    Nicméně na fotu je Patrese :-)
    [odkaz na stránku]

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001129

    uzivatel001129

    178.22.112.XXX
    ...se trochu pozapomělo na Brabham BT 55 BMW, vůbec nejnižší vůz F1, ikdyž neúspěšný(myslím, že v roce 1986 získal pouhé 2 body) a ještě před sezónou v něm zemřel Elio de Angelis...
    McLaren MP4-4 byl jeho pokračovatelem...

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • 1958MrLotus1994

      89.144.206.XXX
      ...se trochu pozapomělo na Brabham BT 55 BMW, Elio se zabil před V.C.Belgie během soukromého testu BT 55 ve Francii.Ve vysoké rychlosti mu uletělo zadní křídlo!Pro zbytek sesony byl nahrazen Derekem Warwickem.Ještě k samotnému BT 55.Vůz byl tak extrémně nízký,že měli problémy s motorem a s převodovkou.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        90.179.165.XXX
        Jo, jo, jestli se nepletu, tak legendární přeplňovaný řadový čtyřválec BMW byl upravený, aby mohl být položený na bok, což ale způsobovalo problémy s mazáním a navíc byla nutná speciální převodovka kvůli vyosení hnacího hřídele.

        Co se designu týká, je BT55 jedním z mých nejoblíbenějších. 11

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    89.177.88.XXX
    Děkuji! Slečno (či paní) Šrámková,

    děkuji za skvělý článek. Je k věci, dává smysl a líbí se mi stylistika. Předpokládám, že aktuálně se Vám líbí pan Newey se svým hledáním skulinek v pravidlech? To by podle mého mělo pokračovat. Hrozím se doby, kdy by bylo vše v F1 standardizované. Jen škoda, že kimimu nedokázal postavit spolehlivé auto :(

    + 13 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      89.177.88.XXX
      Zapomněl jsem dodat, budou další články o velikánech F1 (i mimo pilotů) pokračovat? Pevně doufám, že si prostor najdete :).

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001051

      uzivatel001051

      93.99.158.XXX
      Dobrý den, moc děkuji. Ať už je to s Red Bullem jakkoliv, domnívám se, že jedno se Adrianu Neweymu musí nechat - je zkrátka jedním z designérských géniů. Vůz McLaren MP4-20 dodnes považuji za fascinující. A přesně jak říkáte - velká škoda, že jej tehdy zradily motory Mercedes.

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        95.103.116.XXX
        Divolte mi "vstupit"...04

        To s tym Mercedesom (i ked ich nemusim) - je to sice pravda ale maju na problemoch podiel viny obe strany - tak 50/50. Jednak MB sice vtedy nebol "ultrasuper" ale hlavne jeho prevadzkove parametre (najmä naroky na chladenie) nedovolovali Neweymu vyuzit svoje napady "naplno". Kedze to skusali a hnali (pravdepodobne prehnali) az jemne za hranicu unosnosti, jednoducho motor zlyhal a bolo po pretekoch...
        Este je dost mozne, ze do hry vstupovala "Kimiho noha=tehla na pedal". 04 (aspon sa tak o nom hovori - asi na tom nieco pravdy je, kedze jeho timovy kolega "az take" priblemy nemal).

        Preto sa Newey v RedBulle ohromne zasadzoval hlavne o nahradit motory Ferrari, Renaultom. Jednak mal uz predch. skusenosti a jednak potreboval menej obmedzeni zo strany motoru resp. jeho prevadzky. Vysledok sa "ihned" dostavil, aj ked vedeli "par-krat" pekne podkurit aj Renaultu... 03
        To len pre "poriadok".04

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    95.103.116.XXX
    MP4-4 Ten monopost je pre mna "etlalon" krasy a vobec designu F1.
    Uz nikdy potom som tak jednoduchy a cisty design nevidel - dokonca by som povedal, ze "vsetko na nom ma nejaku jednoduchu ale presnu logiku, ktoru musi kazdy pochopit a osvojit si ju"! 01

    A mne sa este proste paci/la tabakova reklama! Patrilo to k tej dobe. To mi dnes nejak chyba. Asi som "sentimentalny"...(?) 19 06

    Nefandim nijak zvlast McL ale byvalo to inak - prave v tej dobe, potom nejaka "pauza" a potom este chvilu Mikovi. To uz ale uradoval Mercedes a ten "dvakrat" nemam... no necham tak... nepatri to sem. 04

    V tych "starsich" dobach, sa mi pacili este Lotusy, samozrejme kvoli lakovaniu! 01 Ale kedze "u nas" ziadne ORF nebolo, len ČST1,2 a max. este "TB CCCP", videl som ho tak 3-4x...
    Ale zas "super" 06 bolo, ze som vlastne vdaka "informacnemu embargu" ani nevnimal, ze s MP4-4 jazdi "nejaky Senna"... a len sa mi proste pacil ten stroj!04

    P.S.: inak paradny clanok! 01 01 01

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • AAA

    95.102.3.XXX
    No doteraz som žil v tom, že to auto s vetrákom zakázali a nie že ho stiahol Bernie.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001051

      uzivatel001051

      93.99.158.XXX
      Ano a ne. Vůz byl poslán do závodu jako legální. Avšak podle BBC si byl Ecclestone tehdy vědom, že jsou na tenké hraně a ostatní týmy velmi protestovali. Vyjednal si proto dohodu, že s ním pojedou třikrát. Sám a dobrovolně jim ustoupil, za což se na něj Murray zlobil. A FIA nakonec po dalších jednáních ten vůz do dalšího závodu nepustila...

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Chufu

        94.112.135.XXX
        Byla to sezóna dominantního Lotusu 79, přestože Brabhamova BT-46 pro Laudu měla být černým koněm. Ukázalo se ale, že jízdní vlastnosti vylepšeného wing caru předčí auta se silnějšími motory (dvanáctiválce Ferrari a Alfa Romeo). U Brabhamu nezafungovalo chlazení s původně navrženými výměníky, bylo nutné auto přepracovat s klasickými chladiči. Ventilátor byl geniální tah, soupeři hlavně argumentovali bezpečností, protože ventilátor nasával i kamínky z dráhy a vrhal je dozadu 03 . I když kdoví nakolik, určitě ve všem taky trochu byla politika.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • 1958MrLotus1994

    89.144.206.XXX
    Gordon Murray Gordon Murray je pojem!Mladí fanouškové ho asi neznají.Jako designér navrhl mnoho nádherných monopostů.Mě ale utkvělo v paměti spíše jeho jiný kousek.A to první oficiální pit-stopy k dotankování paliva a k výměně pneumatik!V roce 1983 to byl opravdu požitek sledovat,jak všechny stáje začali jezdit do pit-stopu a poprvé se stopkami sledovali časy strávené při výměne!A zároven pozorovat opravdu neskrývanou radost celého teamu!03

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama