DISKUZE K ČLÁNKU Nejen italské námluvy s minulostí

Po italské Grand Prix jsem dostal dotaz, zda zase vyhrál Mercedes. Na zápornou odpověď přišla reakce: "Aha, takže Verstappen." Jenže z této obvyklé trojky letos vůbec poprvé nebyl na stupních vítězů vůbec nikdo. Možná právě proto se bylo na co dívat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nejen italské námluvy s minulostí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 12.09.2020 14:53 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Hezké ohlédnutí za jedním z (v poslední době) mála zajímavých závodů. Zajímavé a také napínavé, to bylo především proto, že oba preferovaní piloti (Hamilton a Verstappen) obou dominujících stájí byli shodou okolností vyřazeni z bojů o pódia. A tak si to na férovku rozdal ten zbytek s dvojkami TOP týmů. A můžeme spekulovat, zda dvojky TOP týmů jsou tak špatné, nebo dostávají o tolik horší materiál, ale faktem zůstává, že tentokrát obě dvojky nebyly důstojnými soupeři pro zbylý výkonnostní střed, který si je vzájemně proklatě blízko.
    Z mého pohledu se boj o vítězství zúžil na (pro mne) dva sympaťáky, kterým jsem to přál oběma. Trochu více Sainzovi, respektive McLarenu, snad právě proto, že si prošli obdobím zmaru a pomalu, ale jistě šplhají vzhůru. A Gaslymu ze stejného důvodu.
    Kde se ocitlo Ferrari mi líto není. Každý soudný fanda F1 ví, nebo alespoň tuší, proč jsou tam, kde jsou. Ale oni se z toho otřepou a zase se zvednou...
    Připomínka Petersonovy havárie - 42 let a jako by to bylo včera. Ronnieho jsem měl rád. Svádělo se to na Brambillu, že tu kolizi způsobil, pak také na Hunta. Ale faktem bylo, že startér odstartoval, aniž by auta vzadu zastavila po zahřívacím kole. A tak ti zadní odstartovali letmým startem, zatímco ti vepředu startovali ze zastávky. A vzniklo husto, kde se těžko mohli všichni srovnat. A druhým faktem je, že Hunt Petersona vytáhl z hořícího vraku živého a při smyslech. Smrtelný byl pro něj až pobyt v nemocnici a diletantství ošetřujících lékařů.
    A když už vzpomínáme, tak ještě vzpomenu na rok 1976, kdy Lauda nastoupil po své těžké havárii za pouhých šest týdnů opět v Monze do závodu a skončil čtvrtý. Někdo říká, že to byla chyba, nedoléčit se a závodit. Já to vidím opačně. Podle mne tím Lauda udělal maximum pro zisk titulu. Kdyby nejel, logicky by tři body nezískal a je otázkou zda by v obou zámořských závodech získal více. Japonsko podle mne nemá cenu řešit. Tam se u něho projevil asi blok z deště a živá vzpomínka na jeho nehodu.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.99.XXX
      Vždycky, když čtu Tvé příspěvky, tak si vybavím tu úžasnou atmosféru Hříměždic. To je také jedna z věcí, které by se měly stát součástí historie F1 01.
      Jen trochu upřesním Tvé poznámky - havárie se házela na triko kromě startéra Gianni Restelliho především Riccardo Patresemu, jehož obvinil především Lauda a FIA mu dokonce vystavila z "důvodu prošetření celé záležitosti" stop na jeden závod (GP USA). Nakonec se věc dostala až k soudu a až po několika měsících byli Patrese i Restelli zbaveni obvinění pro nedostatek důkazů. Petersona vytáhli z vraku ještě Fittipaldi, Depailler a Regazzoni a opravdu to na první pohled nevypadalo tak zle. Ostatně zmíněný Lauda dopadl daleko hůře, Ronnie měl jen zlámané nohy... Lauda pak popisoval, jak to v nemocnici vypadalo, že se tam motaly televizní štáby a čistota byla jedna z věcí, která vůbec nebyla samozřejmá.
      Na Laudův návrat 42 dní po "chvíli, kdy stál na břehu Styxu a hledal po kapsách drobné Cháronovi za převoz do říše stínů", jak napsal vzletně Svět motorů, máme stejný názor. Pochopitelně po bitvě je každý generálem a nebýt záhadného konce GP Japonska, možná byl za ještě většího hrdinu. Pokud můžeme věřit jeho slovům, protože čas od času měnil své postoje, pak v Japonsku odmítl jet nejen proto, že se mu vybavily vzpomínky na Nürburgring, ale protože odmítl jít znovu za své limity.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        "Vždycky, když čtu Tvé příspěvky, tak si vybavím tu úžasnou atmosféru Hříměždic. To je také jedna z věcí, které by se měly stát součástí historie F1 01."

        Podepisuji. 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          atmosféra Hřiměždic nejspíše spočívá v lidech, kteří se tam sejdou. Já jsem bytostně přesvědčen, že fanoušci formule 1 nejsou radikální idioti. A i když každý drží palce někomu jinému, potažmo jiným týmům, tak se spolu dokážeme bavit o formuli 1, o závodění, o osbních zkušenostech ze závodů anebo o holkách a hudebních skupinách, či vláčcích, že RoBertino?
          Fotbalové fanoušky musejí pořadatelé oddělovat oplocením i na ligové zápasy. Na závodech F1 jsou mezi sebou fanoušci Ferrari, Mercedesu i RedBullu a mnohých dalších stájí a pilotů z různých zemí a možná i kontinentů a výsledkem je nadšená diskuze po závodě, nebo i v průběhu...
          Podle mě, jsme "jiní" a i když si zde v diskuzích nic nedarujeme, tak v reálu spolu kamarádíme. Že Miku 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        01 Ano na oficiálního viníka Patreseho jsem zapomněl. Asi mi spíše utkvěla v paměti Pecháčkova "obžaloba" Brambilly (on ho nejspíše neměl vůbec rád). 03 12
        Ano u Petersonovy nehody asistovali Jamesovi EF, PD a CR jak píšeš, ale tahal ho z auta opravdu Hunt.
        A co se týče Laudy. Tehdá piloti měli své limity, které byly limity opravdovými. Překročení znamenalo fatální následek. Proto se dnes a v nedávné době posmívám těm pilotům a papouškujícím diskutérům, kteří píší o jízdě na a za limity (v autech, kde nehrozí prakticky nic (maximálně vyjetí z tratě do vyasfaltované zóny a hádka s komisaři a pak na diskuzích o tom, jestli si "provinilec" o dvě setiny polepšil, či pohoršil a měl, či neměl být postižen). 03 To se prostě nedá srovnávat. Podle mne už začátek devadesátých let byl o něčem jiném, mnohem bezpečnějším. A ta bezpečnost se stále zdokonaluje, až z toho vyjde docela zajímavý závod v Monze 2020. Dovedeš si představit, všechny tyto události v roce 1972, nebo koncem sedmdesátek? Myslíš, že by se někdo obtěžoval odklízet auto stojící pár kroků od vjezdu do boxů zcela mimo trať? A podobné by to bylo i s Leclercem. Jenže tam by asi šlo o velmi vážné zranění, možná smrt. Přesto se ani v těchto případech závodění nijak zvlášť neomezovalo. Maximálně by mávali žlutými lajkami jsko o život... 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Srovnávat minulost se současností nebo dokonce s budoucností se nedá nikdy. Kdo posoudí, že být sledovaný na každém kroku kamerami, mobilem a čipem v mozku je mnohem lepší než být svobodně terorizován komunisty v éře Ludvíka Svobody.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Přesně. A jsem moc rád, že nás do Hříměždic vždycky pozveš a vždycky je to super víkend. Za to Ti patří velký dík. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama