DISKUZE K ČLÁNKU Skutečný korunní princ odešel aneb Stirlingovy nezískané tituly

Pojem korunní princ se vyskytoval ve Formuli 1 mnohokrát, ale ve světle dnešní smutné události můžeme zapomenout na Ronnie Petersona, Patricka Depaillera, Felipe Massu nebo Marka Webbera. Pro nikoho podobné oslovení není vhodnější než pro Stirlinga Mosse.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Skutečný korunní princ odešel aneb Stirlingovy nezískané tituly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 14.04.2020 15:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 12.04.2020 21:06
Po světě chodí tisíce závodníků kteří Stirlingovi… »
» RoBertino (Hlasovali 3 lidé) 12.04.2020 20:37
Bezesporu by sem patřila spousta další drobných… »
» airwar1939 (Hlasovali 2 lidé) 12.04.2020 19:59
V článku mě chybí dvě věci které o jeho… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kik

    kik

    165.225.73.XXX
    Moss měl bohužel v roce 1958 částečně smůlu i v tom že Vanvall preferoval týmovou výhru... A je pravda že pokud by Hawthorna jeho kolega Phil Hill nepustil těsně před koncem v Maroku na druhé místo, tak by se Moss stal mistrem světa.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    185.99.177.XXX
    jo, to byl frajer! v tom nejlepším smyslu slova.

    v tomhle ohledu mě tak napadá - jestlipak budou příští generace vzpomínat podobně na někoho ze současných pilotů?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jindrich K.

      Jindrich K.

      89.103.12.XXX
      Pochybuju, že v současné generaci se nachází tak výrazná "dvojka". V článku je zmíněný Mark Webber a Felipe Massa, ale upřímně k boji o titul se oba dostali jen jednou, takže nevím nevím.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.99.XXX
        Ovšemže Massa a Webber nebyli vicemistry tolikrát, jenže také je třeba si uvedomit, že Moss většinou už dva závody před koncem neměl na titul šanci, jedinou výjimkou byl rok 1958. Tím ovšem nechci snižovat jeho kvality. Vicemistrů s jedním "zářezem" bylo ostatně víc - namátkou Tony Brooks, Bruce McLaren, Wolfgang von Trips (in memoriam), Jacky Ickx dokonce dvakrát, Clay Regazzoni, Gilles Villeneuve... V tom je právě historie F1 nesmírně zajímavá a bohatá.
        Na položenou otázku - mám dojem, že současný svět svou rychlostí pomíjel zajímavosti, ostatně i profesně zainteresované osoby otevřeně tvrdily, že historie F1 pro ně končí právě odjetým závodem. Možná současný stav, kdy spousta věcí má svá omezení, opět zájem o někdejší doby F1 přivane zpět.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          to je všechno pravda. krásné shrnutí a v tomhle si myslím, že zrovna Weber s Massou mají dobrou šanci. historii považuji za nedílnou součást současnosti a za poučení pro budoucnost. a to nejen co se F1 týká.
          ale já měl spíše na mysli obecně - že jsem zvědav, zda někdo ze současných pilotů ( ať již s titulem, či bez něj ), bude v budoucnosti považován za takovou osobnost, že se na něj budou naše děti a praděti v jeho 90ti letech vzpomínat tak, jako my nyní vzpomínáme na sira Mosse, i když jsme ho ve valné vetšině z nás jezdit nezažili.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Po světě chodí tisíce závodníků kteří Stirlingovi upřímně závidí nejen jeho velice úspěšnou kariéru a čest která mu právem přísluší, ale taky éru úžasných strojů se kterými měl čest jezdit. 01

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.150.XXX
    V článku mě chybí dvě věci které o jeho schopnostech a chování vypovídají nejlépe.

    Ta první je z roku 1958, kdy ho o jediný bod předstihl krajan Mike Hawthorn. Hawthornovi po závodu v Portu hrozila diskvalifikace, ale Moss se ho zastal, takže jeho rivalovi body za druhé místo zůstaly. Kdyby to tehdy Moss neudělal, získal by titul mistra světa.

    Další je vzpomínka na jedno z jeho největších vítězství. V roce 1955 vyhrál Mille Miglia o půl hodiny před Fangiem na stejném voze. Na běžných a mnohde neuzavřených silnicích na trase Brescia - Řím - Brescia (přes Apeniny) ujel v Mercedesu 300 SLR 1600 km za 10 hod 8 min (včetně zastávek) tj. průměrem cca. 158 km/h. Mnozí tohle dodnes považují za jeden z největších výkonů v historii automobilového sportu.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.99.XXX
      Bezesporu by sem patřila spousta další drobných postřehů i velkých vítězství, zrovna tak i ony dvě zmíněné - ovšem psal jsem takové pocitové ohlédnutí a nikoli životopis, proto jsem neuváděl i některé další okolností.

      + 3 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama