DISKUZE K ČLÁNKU

Tisíc Grand Prix a jejich podoby

Kdybychom chtěli shlédnout všechny dosavadní Grand Prix od prvního mávnutí startovním praporkem až po šachovnicovou vlajku letošního čínského závodu, potřebovali bychom na to v jednolité řadě dva a půl měsíce - přesněji 75 dní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tisíc Grand Prix a jejich podoby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 17.04.2019 23:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 2 lidé) 15.04.2019 21:26
Paddock jsem zhltnul jedním dechem. (Budu si to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tomas012

    tomas012

    77.48.140.XXX
    Díky za paddock. Vždycky ho čtu aspoň 2x a upřesňuju si souvislosti.
    Já k F1 přičichnul někdy v roce 1985 prostřednictvím vystřihovánek v ABC, závody jsem začal sledovat od 1987 a pár jsem jich od té doby vynechal. Prakticky po celou dobu sleduju na ORF, i díky tomu jsem se naučil německy. Snad 20 let to komentoval Heinz Prüller, mám tu od něj i knížku "Svět F1/kniha o Grand Prix". V té době jsem samozřejmě kupoval "Motor", tam byly komplet reportáže a výsledky z jednotlivých závodů. Z té doby před 25-30 lety se mi tu někde válí i plno výstřižků ze světa motorů, VTM, Stadionu apod. A pak i pár výtisků Rally Racing a Auto Motor und Sport. Mi tak napadá, dnes se celé startovní pole vleze tak do 3 vteřin, tenkrát jim nestačilo ani 10. A v závodech byla standardně úmrtnost kolem 50%, i víc. Ale sleduju to pořád. I když jsou to poslední dobou většinou taktické bitvy, tak občas se povede závod, manévr, nebo příběh, pro které stojí za to to sledovat. Koukám i na Indycar (letos teda bídný přístup byť jen k záznamům), občas NASCAR, WEC, ale F1 je srdcovka. Jen škoda že je už tak přetechnizovaná a přeregulovaná. No, jsem optimista, beru to jako epizodu a každou sezónu a každý závod jsem v očekávání soubojů kolo na kolo, plno předjížděcích manévrů, prostě na závody, na které se bude vzpomínat ještě po letech.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    sakra, to jsem to zase "zhltnul" jedním dechem! parádní článek, už se těším na začátek května 01

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Marian K.

    Marian K.

    158.255.22.XXX
    ..taky jsem si to tak poskládal. Začal jsem VC Monaka 1976 (to mi bylo 9 roků) a kromě vámi popsaných periodik já musím konstatovat, že jsem vyrostl kromě MOTORu hlavně na slovenském Štartu. Byla tam co 2 týdny cca vždy jedna VC komplet včetně postavení na startu a těch, co se nekvalifikovali, což bylo hodně dobré na tyto časy. Zrovna dnes mi došly skrze UPS lístky na GP Maďarska 2019, na kterou se opět moc těším. Zatím mám "live" 22 GP na Hungaroringu včetně let 1986-1991 (joooj to bylo super) a 3 GP Rakouska (1999, ostudná 2002 a 2018). A Vy? kam jezdíte? Pozdravuji všechny, Marian. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      178.17.4.XXX
      Jasně, že jsem nemínil vytěsnit Štart, kde kromě pravidelně uváděných plánků tratí byla u pilotů i startovní čísla, tehdy zvláště u těch sporadických pilotů hodně dobrá věc (třebaže u těch stálých se neměnila), ale také Stop!, který se zase prezentoval plakáty, bohužel různé kvality, takže občas to vypadalo, jako kdyby ležel pět let na zadním okně auta na přímém slunci. Jestli je najdu, tak je na začátku května přivezu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Marian K.

        Marian K.

        158.255.22.XXX
        Jo a články do Štartu psal nějaký Ing. Stano Cvengroš! Nezapomenu. Samozřejmě pamatuji dodnes i jméno jako Petr Hauer (?) - MOTOR! 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Paddock jsem zhltnul jedním dechem. (Budu si to muset přečíst ještě jednou a vstřebat). 03 11 Je to jedna z mých nejoblíbenějších rubrik na tomto serveru. Hezké vzpomínání to tady bývá v každém paddocku a dnes je to ještě vyšperkováno jubilejní GP a výzvou autora zabilancovat si. 03 18
    Tak se též připojím. Ale nejdříve jeden povzdech. Škoda, že tisící GP vyšla na Čínu. Všiml si někdo, kolik diváků na okruhu sledovalo tuto slavnostní GP? Já jsem viděl plnou tribunu jen v cílové rovince. Jinak na tribunách byly místo diváků reklamy. 05
    Také zavzpomínám. K F1 mě přivedli starší kamarádi někdy v roce 1970-71. Tehdá to bylo jen o vystřihování a nalepování obrázků, sbírání samolepek a sledování výsledků z tisku třeba i s měsíčním zpožděním. A diskuze o něčem, co jsme uviděli až za dva roky. Nutno ještě dodat, že tehdá jsem více sledoval fotbal a hokej a tak mám "živější vzpomínky" na MS v Mexiku, či hokejový titul mistrů světa v Praze.
    Stejně jako RoBertino, jsem i já sledoval každý přímý přenos v sedmdesátých letech, který v TV dávali a stejně tak jsem čekal na noční sestřihy mnohdy i přes zákaz rodičů (abych byl druhý den ve škole čilý).
    V sedmdesátém šestém jsem četl o přestávce "přílohu" MOTORistické současnosti GRAND PRIX namísto procházení se po chodbě. Časopis mi byl zabaven a vrácen na konci školního roku. Nemohl jsem tak dlouho čekat a nezbývalo, než si ušetřit 9,- Kčs z kapesného a koupit si jiný. Návdavkem jsme celá třída dostali od učitele poučení, jak se nemáme vzhlížet v této buržoazní zábavě, kde se plýtvá penězi a životy. A dozvěděli jsme se, že nebýt těchto pohrdání hodných faktů, tak by Sovětský Svaz byl i v tomto druhu sportu, nejlepším na světě. Za pár měsíců byla spolupracovnice mojí mámy v SSSR a nikde tam o F1 nebylo ani zmínky. Nikdo nevěděl co to je a ani v novinách se prý nedaly sehnat výsledky závodu. Kolikrát jsem si za ta léta na tyto věci vzpomněl, když se mi někdo snažil věšet bulíky na nos.04
    Na rozdíl od Roberta, jsem F1 sledoval s určitými výkyvy. Někdy intenzivněji a jindy méně intenzivně. Hlavně vojna mě od F1 trochu odřízla. Ale za nejlepší období považuji "zlatá sedmdesátá". Piloti byli pro mne skuteční hrdinové nasazující každý závod život. A ta auta... to byla přehlídka nejrůznějších tvarů, konstruktérských filozofií a cest. Široké pole konstruktérské působnosti, vyvíjelo se napříč sezónami. Kdo nezažil-nepochopí.
    Snad z tohoto okouzlení jsem tehdá začal lepit modely formulek z ABC. Dnes jich mám okolo dvěstěpadesáti a spousty ještě v 2D. Není čas...
    A na závěr ještě pozvánka na sraz 4.5-5.5.2019. Kdo má zájem ať mi napíše na odin5@volny.cz

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      178.17.4.XXX
      Musím říci, že já měl vlastně na vojně kliku. Díky službě v pohraničí a zvláštnímu statutu jsem vlastně koukal na ARD, ZDF a BR a tak jsem nějaké ty Grand Prix pochytal. Snadné to sice nebylo, ale zvládlo se to.
      Se SSSR je ještě třeba zmínit to, co jsem uvedl už dříve ve stati Socialistická formule. Charkovský automobilový dopravní institut (CHADI) a jeho moskevský kolega (MADI) jakési projekty F1 zkoušeli, pochopitelně s výsledky, nad kterými se můžeme zamýšlet. Údajně postavili prototypy, které by byly velice dobré, ale nechtěli vyhazovat peníze. Kdo ví, monoposty Estonia velice slušně jezdily v Poháru míru a přátelství v kategorii Formule Easter, na naším MTX nebo německým Melkusům zas tolik nezatápěly...
      Vystřihování, lepení a sbírání informací, to je vlastně stejná písnička. Nejčastěji to byly časopisy Stadion, Signál, Svět motorů, sem tam ABC, VTM, výjimečně třeba Květy a po technické stránce AutoMobil. A vlajkovou lodí byla samozřejmě MOTORistická současnost.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mansell_fan

        Mansell_fan

        213.220.223.XXX
        Jo jo, ABC a VTM, Richard Vyškovský respektive ing. Tom Hyan. Ti mě v roce 1988 přivedli k F1. A potom taky v roce 1990 s nadšením sehnaná a dodnes jako klenot opečovávaná vynikající publikace ing. Zdeňka Čížka Královská formule.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          178.17.4.XXX
          Ano, znám ji velice dobře, jenže nejvíc si z ní lze cenit snad jen obrázků. V textu je velké množství chyb a nedostatků, což ovšem v té době člověk zčásti jen tušil, protože se k relevantním informacím teprve dostával.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • kik

            kik

            165.225.76.XXX
            I když teď už F1 pořádně nesluduji, těším se na každý Paddock. Já začínal s F1 někdy v roce 1971, kdy ve Stadiónu vycházely v takovém sloupku kratké profily mistrů světa. Pak samozřejmě už byly výše zmíněná periodika, večerní televizní záznamy a boje s rodiči abych se mohl dívat apod. Dokonce jsem pak jednou dostal model Tyrrellu - myslím 005 v klasické modři s nálepkami Elf.... Už ani nevím, kde nakonec skončil. Možná by se u našich ještě někde našel.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen v čínském duelu se Sebastianem Vettelem

Verstappen se nadějí na titul s Hondou nevzdává, od poloviny sezóny chce začít vyhrávat

Nico Hülkenberg s nespolehlivým Renaultem RS19 v Číně

Opět to MGU-K: "Rozdáváme body zdarma," stěžuje si Hülkenberg. Proč byl Ricciardo mizerně pomalý?

Carlos Sainz během kvalifikace v Číně

Závodní tempo McLarenu bylo nejlepší ze zbytku pole, poukazuje Norris

Pierre Gasly v GP Číny předvedl nejrychlejší kolo, s vozem RB15 se ale pořád trápí

Red Bull slevuje ze svých cílů: "Pět vítězství vymyslel optimista Marko," říká Horner

McLaren s číslem 66 postavený pro Fernanda Alonsa na závod Indianapolis 500

VIDEO: Stavba McLarenu 66 pro Alonsův závod v Indy 500 (zrychleně)

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 během sezónních testů v Bahrajnu

"Ferrari zvolilo špatný aerodynamický koncept, s předěláním bude mít hodně práce," myslí si Rosberg

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama