DISKUZE K ČLÁNKU Začínají se nám rojit otazníky, které občas ani nepotřebují odpovědi

Tři první závody sezóny 2017 ještě nepředstavují ani šestinu letošního ročníku, ale už máme témat k posuzování a přemýšlení habaděj. Před evropskou overturou, kterou nám od hlavní části oddělí Kanada a nově už ne GP Evropy, nýbrž Ázerbajdžánu, se do jisté míry plní plán nových majitelů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Začínají se nám rojit otazníky, které občas ani nepotřebují odpovědi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 81, poslední 21.04.2017 07:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Tomur (Hlasovalo 10 lidí) 17.04.2017 17:21
Článek od RoBertina, a věřím že nejen mně,… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 17.04.2017 18:10
Hele jestli máš v něčem jinej pocit či s něčím… »
» uzivatel002272 (Hlasovali 5 lidé) 18.04.2017 10:03
RoBertino, moc díky! Mě takhle psané články… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    A co takhle zkusit to jinak - jak ty osobně chápeš znění pravidla, které mluví že musíš stát uvnitř pozice naznačené na roštu? To je tak nejasné, že se dá chápat i jinak, než jen tak, že se má postavit uvnitř? A když to tedy Vettel chápal a netrefil se a byl tedy referencí pro pravou polovinu roštu, proč tak blbě zaparkoval jen on? 12

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      178.209.132.XXX
      Buď to udělal schválně a je s Charliem (po loňském Mexiku) takový kámoš, že předem nečekal žádný problém, nebo má rád riziko plynoucí z možného trestu, nebo jenom nešika, co se neumí trefit do slotu. Vyber si 03

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        Alfred

        78.41.168.XXX
        Já si nemám co a proč vybírat, prostě porušil pravidla - to ty tady do aleluja rozebíráš co a jak a proč takhle ano a támhleto ne, a jak kdo a kam dohlédne a kde nedohlédne...i když na meritu, tedy porušení pravidel to zhola nic nemění 03

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          178.209.132.XXX
          Nic bych nerozebíral, kdyby tady tu a tam někdo neustále při každé možné příležitosti tento incident nepřipomínal. 03

          A btw. loni v Mexiku získal Ham zkrácením tratě jasnou výhodu a tam nikdo nic neřešil.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            Mexiko ale komisaři řešili....že to nevyřešili dle něčího očekávání neznamená, že se to neřešilo. Dle telemetrie zpomalil v úseku do následující zatáčky a jelikož pozici nezískal, tak asi neměl co víc udělat aby učinil pravidlům zadost. K penalizaci by byloasi zapotřebí dokázat úmysl, což se při masivním probrždění dokazuje asi blbě.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Easy

              Easy

              178.209.132.XXX
              Ta výhoda byla každému soudnému člověku jasná a viditelná. Tady si můžeme říct, jak Ham počítá se shovívavostí vedení závodu... Ale udělal to šikovně, ne?

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                78.41.168.XXX
                Tak povídej, přeháněj, jak jasné to bylo....já viděl jak se mu kouří z gum a taky nebyl první ani poslední kdo nevybral po startu první zatáčku...kdyby byl za to potrestán, tak tipuji že by naopak byl první v historii. Ale ano, úmysl tam být mohl, jenže to se dost těžce dokazuje...na rozdíl od blbě postaveného vozu na roštu.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Easy

                  Easy

                  178.209.132.XXX
                  Probrzděním se dostal mimo trať a po návratu nijak znatelně nezpomalil a před Nicem měl větší náskok než předtím. Ale nemá cenu se o tom přít, je to minulost a rozhodlo se jak se rozhodlo a už to nikdo nezmění.

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Alfred

                    Alfred

                    78.41.168.XXX
                    Myslíš toho Nica, který se na stejném místě a ve stejném kole taky dostal mimo trať a taky se dostal před Verstappena, který byl původně na jeho úrovni? Co se týče Hamiltona, tak za šikanou kterou říznul následovala rovinka kde dle telemetrie zpomalil.

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Easy

                      Easy

                      178.209.132.XXX
                      Pro letošní sezónu se proto v Mexiku koná úprava, ne? Aby telemetrie netelemetrie nevznikala opuštěním tratě výhoda.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Clanek pekny...ostatne jako vzdy.

    Ovsem pokud je treba pochvalit sloh a odbornou uroven...misi se to se subjektivnim pohledem na probirane kauzy.

    Jako prvni bych se zastavil u hodnoceni poradatelu. Jakkoli je budeme hodnotit...vzdy bych si troufl tvrdit ze mnohem zavazneji do prubehu a vysledku zasahuje vedeni zavodu a sportovni komisari rozhodujici o pripadnych trestech pro piloty. A dle meho nazoru dlouhodobe F1 trpi spis zde. Charlie pri vsi ucte svym jednanim pusobi casto kontroverzni situace. Sportovni komisari nemaji stejny metr.

    Co se tyce situace ve chvili odstaveni Sauberu...priklanel bych se rovnez k nabizene variante s VSC.

    Co se tyce Hamiltona a udalosti v boxech...pokud byl potrestan...s cimz dejme tomu souhlasim...pak pokud ma byt dodrzen stejny metr...mel byt potrestan i Vettel za spatne postaveni na startu v Cine. Nechme stranou rozpitvavani detailniho zneni pravidel...podle me jde o to ze v obou pripadech oba piloti svym jednanim sledovali ziskani vyhody...a vsichni ostatni pritom hrali v podstate podle pravidel.

    Co se Strolla a Sainze tyce...zkusme si misto Strolla dosadit napr. Hamiltona ci Vettela. Klidne bych se vsadil ze vudci nim by tohle Sainz neudelal...a kdyby...vinikem by byl Sainz...protoze nepochybuji o tom ze by tenhle hloupy manevr nekdo v takovem pripade omlouval.

    No a nakonec Mercedes a jeho taktika...podle me vzdy kdyz neco neklapne na 100%, okamzite vetsina z nas naprosto presne vi jak to melo byt. Problem je v tom ze my udaleka nezname tolik informaci jako lidi na noxove zidce.
    Podle me Hamilton byl v nedeli nejrychlejsi...ale zacalo to jeho prohrou v kvalifikaci, nasledne ztratou pozice na startu a vyvrcholilo tou chybou v najezdu do boxu...timhle Hamilton prohral zavod.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    Nevím , ale když autor na margo Hamiltonova prohřešku v konfrontanci s tím Vettelovým v Číně skuhrá na nejednoznačnost znění pravidel, tak mi stejně vychází, že Vettel pravidla porušil jednoznačněji...Posuzovat jízdu v režimu pod SC jako příliš pomalou je dle mne daleko obtížněji dokazovatelné než u špatného stání na roštu, kde pravidla JASNĚ mluví o tom, že jezdec má stát na roštu uvnitř svého stání
    36.9 "...will stop WITHIN their respective grid positions...", nemluvě o tom, ž Ricciardo neztratil díky Hamiltonově pomalé jízdě NIC, a to dokonce ani "v konečném důsledku", jak praví autor, který si dovolí cosi psát o nekorunovaném panovníkovi a samozvaném soudci, kteří museli reagovat na nastalou situaci hned a ne s odstupem několika dní....

    Dále mi nedá nedodat, že odklízení vozu v brzdné zóně pouze pod žlutými vlajkami je bez ohledu na to, kdo si co myslí prostě nonsens a tak to taky mělo být popsáno a ne to zlehčovat dojmologií.

    Stroll je, resp. se doteď jeví jako těžká lopata, nicméně né na všechnom musí nést vinu, Sainz prostě byl v jeho mrtvém úhlu a jestliže je Strool nezkušený, tak to měl Sainz zohlednit, zvláště když do té zatáčky vjížděl opravdu hodně optimisticky...

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      46.135.96.XXX
      Ještě k tomu roštu - první a druhý jezdec při najíždění do slotu nemusí vidět, zda najel víc na jednu nebo druhou stranu. Na trať totiž v době stání už nevidí a nemá referenci v podobě auta před sebou. Ve směru jízdy to odhadne podle mechanika držícího ceduli u boxové zdi. Ber to spíš jako perličku, protože z pohledu v kokpitu ty čáry po zastavení jezdec podle mně nemá šanci vidět. P1 a P2 by měl hlídat zejména Charlie a ten se na to vykašlal. Toť můj názor na věc. 03

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Easy nech toho. To podle tebe čtyřnásobný mistr světa a jeden z nejlepších pilotů v současné F1, neumí správně zajet na startovní čáru? V tom případě, při vší úctě, tam nemá co pohledávat.
        Ale chápu, zkusil jsi to. 18 18 18

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Easy

          Easy

          178.209.132.XXX
          No nejen zkusil, ale tuhle reakci jsem samozřejmě čekal 03 Na doplněnou tedy ještě jeden pokus - myslíš, že čtyřnásobný šampion nezná pravidla a tak by lehkovážně riskoval případnou pentli?

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Já si především myslím, že čtyřnásobný šampion moc dobře zná současné prostředí a tak trochu předjímá rozhodování a počítá s větší tolerancí. Přeci jen...
            Napsal jsi to vlastně sám. "Konečně změna," pořád lepší, než koukat na ty nedostižné Mercedesy, které si vyjížděly pole s vteřinovým náskokem a podobnou rychlostí ujížděly zbytku světa... 03
            Zlkrátka si myslím, že ve jménu většího zájmu o F1, jsou přestupky pilotů Mercedesu a především Hamiltona posuzovány přísněji, než přestupky pilotů Ferrari a především Vettela. 03

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Easy

              Easy

              178.209.132.XXX
              Odine, teď mi vkládáš do "úst" něco, co jsem nenapsal. Reagoval jsem na to, že fanda Ferrari bude rád vždy, když bude pořadí v cíli jako posledně. Rozhodně jsem nenapsal něco ve smyslu, že je fajn protěžování jednoho vůči druhému. Takže tak. Jo a jakou obrovskou výhodu získal Vettel tím postavením na roštu? Kdyby stál o metr vpřed, je to něco jiného. Mít zato, že Vettel automaticky počítá se shovívavostí samotného ředitele závodu je dost silný kafe...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                78.41.168.XXX
                Nechápu proč řešíš důvod Vettelova špatného postavení na roštu - z hlediska pravidel je to přeci šumafuk, prostě se postavil na rošt v rozporu s pravidly. Ale když se tolik ptáš na motivaci jeho konání na roštu, tak to přeci Vettel řekl celkem jasně - chtěl se vyhnout louži a prokluzu kol na kluzké čáře. Jestli je tohle omluvitelný důvod nevím, já bych to na základě tohoto vysvětlení spíš ještě ochotněji trestal, ale pravidla prostě porušena byla.
                BTW tohle je hezkej příklad jak se najednou celkem jasné a srozumitelné pravidlo stává najednou nejasným a nesrozumitelným pouze proto, že někdo něco zkusí a projde to. Naštěstí už v Bahrajnu FIA avizovala že postavení na roštu které Vettel předvedl v Číně akceptovat nebude....

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Easy

                  Easy

                  178.209.132.XXX
                  Tak v tom případě tato poctivá FIA mohla konat hned před startem. Možná se vyhýbal louži, otázkou je, jestli si uvědomoval, jak hodně je mimo osu slotu. Mimochodem před pár lety najel Ham na rošt šikmo kvůli lepšímu výjezdu. Takže jezdci zkoušejí kdeco...

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Alfred

                    Alfred

                    78.41.168.XXX
                    Tak jestli stál Hamilton šikmo, ale v chlívečku, tak pravidla neporušil...jestli čouhal mimo,tak je porušil. A co se týče Vettela, to jako fakt? To se dalo i neuvědomit? 12

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama