DISKUZE K ČLÁNKU Změna jako lék? Ne vždy jde o správný medikament
Formule 1 v posledních dnech připomíná bažinatou slať, ve které podzemní plyny probublávají na hladinu a signalizují pro kolemjdoucí potíže. A jenom dokazují, že pochybný výrok „změna je život“ nemusí vždy stoprocentně platit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Změna jako lék? Ne vždy jde o správný medikament
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001889
(Hlasovalo 12 lidí)
10.04.2016 22:33
Kvalifikace sem, kvalifikace tam, kvalifikace od… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
09:50 12.04.2016 37.188.229.XXXTřídenní kvalda by sice byla spravedlivá, ale výsledek by byl spravedlivá nuda. V 70. nebo 80. letech prvek náhody vytvářela aerodynamika navrhovaná od oka, nastavení auta podle citu, vybuchující motory, piloti, co přicházeli k autu s bolehlavem po flámu a nulová nebo primitivní telemetrie.
Většinu z toho mají dneska zmáknuté i ty nejslabší týmy, tak je potřeba jim to zkomplikovat. Je potřeba najít model kvaldy, který sice ze 3/4 bude respektovat rozložení sil, ale ten prvek nepředvídatelnosti to tam zkrátka chce. Super pole by na to byl skvělý model, ale i v loňské třífázové kvaldě se čas od času něco (ne)povedlo; díky alespoň za to.
Ještě drobnost pro autora: máme za sebou necelou desetinu, nikoliv "o něco více než desetinu" celkového šampionátu... -
-
odin
06:29 12.04.2016 77.240.103.XXXPročítám diskuze a je s podivem, kolik diskutérů se zabývá formátem kvalifikace.
Přitom by mne zajímalo, zda všichni ti, kteří se ke kvalifikaci vyjadřují, mají pocit, že právě formát kvalifikace je to jediné, co formuli 1 táhne ke dnu.
Podle mne se zase pánům v čele tohoto cirkusu podařilo odvrátit pozornost od své prachbídné práce a předložit lidem problém, který není. "Stádo" se v tomto umělém problému začne pitvat, převracet a zkoumat s pocitem, že přispívá k zatraktivnění upadající F1.
Jak napsal RoBertino na začátku, jde o moc.A dle mne, jde o Bernieho flek, jde o přípravu pozic a zkoušku síly kandidátů. Jde o vykrystalizování podporujících se skupin.
Protože pořadí na startu minulých dvou GP, zajeté "novou" formou Q, nebude nijak diametrálně jiné, než pořadí budoucích GP zajeté "po staru". O tom jsem přesvědčen.
Politika ve formuli 1 přerostla míru únosnosti a ovlivňuje jak sportovní výsledky, tak atraktivnost sportu samotného. Je to sebezničující proces, kterým prochází, nejen F1, ale mám takový pocit, že i celá "vyspělá" civilizace.
Mocní v F1 vymývají fanouškům mozky, předkládají nepravdivé údaje a my se tu hádáme, kdo jak moc lhal. U mne vše, co není pravda je zákonitě a logicky lež. Nejsem ochoten rozmělňovat a zkoumat "velikost lži". Proto mé komentáře některé "přizpůsobené" lidi iritují.
Dnes jsem trochu opustil téma a do značné míry i F1. Za což se omlouvám.
RoBertino opět super Paddock , který mě trochu "vychýlil" od tématu... -
uzivatel001889
22:33 10.04.2016 178.255.168.XXXKvalifikace sem, kvalifikace tam, kvalifikace od nikud nikam... Já osobně se už pomalu začínám dostávat do stádia, kdy se všem těm neustálým změnám a divokým nápadům začínám smát. Mozek mi zkrátka nedokáže zpracovat, jak někdo může se svým byznysem, který generuje ohromné množství peněz, zacházet tak neuváženě. Já sám jsem si myslel, že eliminační formát kvalifikace by mohl být zajímavý, na papíře mi to přišlo jako celkem dobrý nápad, který jsem již dříve znal z různých závodních her. Avšak rozdíl mezi videohrou a skutečností byl ten, že při hraní nikdo nemohl zajíždět do boxů, nikdo nemusel šetřit gumy a ani další podobné blbosti. Pouze v takovou chvíli by eliminační formát mohl fungovat a být opravdu zajímavý. Nakonec jsem velmi rád, že se vracíme k osvědčenému formátu. Kvalifikace mi nikdy nepřišla až tak nezajímavá, že by se musela měnit. Není to závod, body se za to nerozdávají a spousta diváků ji ani nesleduje, tak proč je zde snaha udělat z ní něco, co není?
Jak by teda měla vypadat kvalifikace podle normálního fanouška jako jsem já? Inu jak by třeba vypadala kvalifikace, trvající třeba jenom 15 - 20 minut? Žádná Q1, Q2, Q3, ale prostě blesková dvacetiminutovka klidně v neděli před závodem. Na trati by byl frmol, díky provozu a možným strategickým chybám by se nám zároveň mohlo promíchat pořadí a nemuseli bychom přitom používat stupidní nápady typu obrácený startovní rošt... Zároveň by ten nejrychlejší zaslouženě dostal pole position. Zní to tak špatně, nebo mi uchází nějaký aspekt?
Jinak co se týká týmu Haas, tak jsem velmi potěšen jejich úspěchem. Doufal jsem, že s jejich přístupem budou moci pravidelně bodovat a občas zatápět i zavedeným týmům. Grosjean jel naprosto úžasně. Mnoha lidem však Haas leží v žaludku, protože není tak úplně konstruktérem. Já se rozhodně budu raději koukat, jak polozákaznický tým závodí v první desítce a snaží se bojovat s Williamsy a Red Bully, než abych sledoval jak se konstruktér trápí na konci pole a všem ostatním akorát překáží... Navíc nikde není psáno, že z Haasu se časem konstruktér nemůže stát. S jídlem roste chuť a pokud by chtěl časem pomýšlet na titul, tak asi není ani jiná možnost. Jde o to, že pokud by se tímhle způsobem ulehčil nováčkům vstup do F1, tak by v budoucnu mohlo být mnohem pestřejší startovní pole. A čert to vem, klidně se závazkem, že do 3 - 5 let se z týmu musí stát konstruktér.
Toť asi vše, nad tragickým komentářem ze strany chlapců na Sport 1/2 se snad nemá smysl ani pozastavovat... -
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek