DISKUZE K ČLÁNKU Sezóna F1 skončila, zapomeňme... Naši čtenáři by rozhodně nemuseli a neměli!

PADDOCK LINE - ABÚ ZABÍ; Parafráze na slavný italský film Vyšetřování skončilo, zapomeňte! se do jisté míry nabízí. Abú Zabí ukončilo ročník, ve kterém situace čas od času připomínala kotel hrozící výbuchem, ovšem na tratích to naopak vypadalo jako na dlouhých širých pláních ledových.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Sezóna F1 skončila, zapomeňme... Naši čtenáři by rozhodně nemuseli a neměli!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 12.12.2015 12:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 17 lidí) 07.12.2015 19:27
Sezóna je u konce - zapomeňme. Ne, né. Každou… »
» rock (Hlasovalo 12 lidí) 06.12.2015 16:22
Nemohu si pomoci, ale já v zavřeném kokpitu a… »
» Fanda.LH (Hlasovalo 11 lidí) 07.12.2015 00:45
Nesmysl... To to klidně mohli zavést od začátku,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    A tak jediným štěstím v závodě, který místy spíš připomínal přehlídku jachet a motorových člunů (záběry se opravdu povedlo velmi zajímavě naaranžovat, asi abychom všichni věděli, že tento emirát na to opravdu má), bylo zrušení loňského nesmyslu v podání dvojnásobných bodů. Zoufalé pokusy uměle zdramatizovat průběh šampionátu rozlišováním závodů naštěstí usnuly velice rychle a můžeme doufat, že do budoucna něco podobného nikoho nenapadne.

    Zdroj: [odkaz na stránku]

    Práve naopak, to bola premrhaná šanca zdramatizovať závody až do konca. Čo ste chceli, máte. Môžete si sťažovať sami sebe.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Sezóna je u konce - zapomeňme. Ne, né. Každou sezónu si je třeba pamatovat. A ty Roberte jsi v českých luzích na toto opravdový expert. Proto sem rád chodím číst paddocky, kde si připomenu historii dávno minulou, ale i tu téměř současnou. Chodím sem hltat statistiky po každém závodním víkendu i články o technice od Petra. A se stejným zaujetím si rád přečtu články od ostatních redaktorů. Spíše by se na konci sezóny slušelo napsat:.
    DÍKY vám za seriózní zprávy, za výjmečnost tohoto webu, za čtivé články o formuli 1, i za to, že se nebojíte zapojit do diskuzí. 01

    + 17 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • marklukes

    marklukes

    46.167.201.XXX
    "...zastydl jsem v 70. letech, která nekriticky vynáším a obhajuji..."
    To mi připomnělo, před nějakým časem jste plánoval nějakou obsáhlou stať o 70. letech - jaký je stav? Já F1 začal sledovat a vnímat jako cca osmiletý v roce 1973 - a ta sedmdesátá léta jsou prostě srdcovka.

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Obsáhlá stať je téměř hotova, jen je stálý problém, jak ji adekvátně "oobrázkovat". Uvidíme, co s tím půjde udělat.

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001890

    uzivatel001890

    213.226.252.XXX
    Přiznám se bez mučení. Já patřím k těm, kterým nejvíc chybí v F1 riziko - nehody - zranění a i smrti- riziko - tedy odvaha! ba Hrdinství!! (k těm krvelačným;), ... bez toho to není ono! To patří k povaze bytí - bezpečností zničili F1 zničili okruhy i auta.

    Vzhled aut to nezachrání ani akční průběh. Tuhle jsem koukal na GP Rakouska 1984 ... a nevím, zda by to dnes mělo úspěch (nemluvě o tom, že kamery ani neukázaly plno předjetí ..vyděl jsem ale jen 1/2, neb jsem u toho usnul, když jsem se nabažil krásné plynulé jízdy :)

    (Zakrytá kola) a hlavně kabiny mají za cíl toto koření dále omezit (navíc tehdy se sundavali blatníky i z pionýrů - pokud jste chtěli mít závoďák - nebo tedy zvedali prostě se odstrojovalo a odlehčovalo)...
    Ale v Le Mans také nehody stojí za to, takže kdyby se náhradou přidalo na rychlosti možná by se víc napětí vrátilo a zase by to bylo nebezpečné a zajímavé... ani formát závodu neni svatý a dříve se série také více prolínali ...

    Jenže Série Le Mans má také své mouchy jde vlastně jen o jeden závod a soupeří tam vlastně bez mála pouze VW proti Vw ... že ano... - aby to tedy nebylo sólo, jako předtím a jako ve WRC. Je to fraška, o níž se taktně mlčí. Nebo ne?

    Leč staré časy z povídky Smrt pana Baltisbergera (Hrabal) se už přímo vrátit nemohou... oklikou třeba ... kdo ví? - po nějakém přeskupení motorsportu ...

    A nakonec tenkrát a ještě v 80 letech lidé prostě pustili v neděli TV (nebo strávili víkend pod stanem u okruhu) a neřešili tolik co se tam děje, nebylo tolik informací, ... to už nelze vrátit. Dnes je příliš mnoho konkurenčních možností na náplň času, .... Ostatně i v Kitzbuhelu byli tehdy jiné závody a atmosféra než dnes. Ale abychom si rozuměli nejsem až tolik staromilec, jen se snažím popsat o čem to je a proč Bernieho plány nejsou k ničemu tak jak je provádí :)

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    dík za bezva článek a těším se na tu slibovanou statistickou pochoutku 01

    + 10 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • snebka

    snebka

    193.179.111.XXX
    Super 01 Tyhle paddocky mě baví, i když mám často jiný názor 04

    Ještě bych upřesnil, že kromě Mercedesů měli v sezoně 1954 potažmo 1955 zakrytá kola také vozy stájí Maserati, Connaught nebo Cooper 04

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    Nemohu si pomoci, ale já v zavřeném kokpitu a zakrytých kolech (alespoň v té formě, jak to předvedl Red Bulla McLaren) nevidím ani tak hon za bezpečností, jako spíš aerodynamicky nesrovnatelně čistší a efektivnější řešení. A snaha o něco takového, to je DNA F1 (alespoň od té doby, kdy si designéři poprvé vyhledali slovo aerodynamika v encyklopedii)

    + 12 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      ano. aerodynamicky to je určitě efektivnější. ale to, že je to v rozporu se samotnou definicí vozu kategorie "formule" je prostě jednoduchý fakt. již dříve ( a právě v těch v článku zmiňovaných 70tých letech ) byla snaha kola alespoň zepředu zakrýt mohutnými předními částmi vozů, ale pořád to byly vozy s odkrytými koly a kokpitem. neříkám, že ty koncepty jsou ošklivé, neatraktivní, či jinak špatné. ale prostě to nejsou formule. jak jsem psal již u článku s tím McL konceptem - asi nejvíc na mě zapůsobil pohled na jeho spodní část. takovou bych si pro formuli přestavit uměl.

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      78.102.41.XXX
      Nesmysl... To to klidně mohli zavést od začátku, proč myslíš, že se tak nestalo ?? Fotbal by byl jistě rychlejší, kdyby jsi mohl hrát rukou (Povolme jeden dotyk pro zpracování)...

      Problém v tom vidím / nevidím... Jde o to, že z formule bude série dalších speciálů... Ztratí svůj unikátní vzhled... Přijdeme o helmy...

      + 11 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.233.XXX
        "proč myslíš, že se tak nestalo ?"

        Protože zkostnatělý konzervatismus těch, co píšou pravidla.

        Nicméně moje poznámka se týkala hlavně toho, že není nutné na to koukat jen jako na honbu za (už dnes zbytečně vysokou) bezpečností, ale že by to dávalo smysl i ze závodně/konstruktérského hlediska.

        + 9 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000635

      uzivatel000635

      88.101.0.XXX
      Najdi si třeba na wiki definici formule. Pokud preferuješ efektivitu, tak se přeorientuj na WEC, tady jsi špatně.

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.233.XXX
        To slovo se v F1 oficiálně objevilo na přelomu 40. a 50 let (alespoň pokud je mi známo. Možná to bylo i dřív) a původně znamenalo něco úplně jiného, než je dnešní výklad wiki. Ta definice není vytesaná do skály a vyvíjí se časem.

        Pokud preferuji efektivitu, tak jsem v F1 špatně??
        Preferuji F1 coby vrchol motoristického potravinového řetězce. Ještě pořád jsem tady na správné adrese, okruh nikdo jiný tak rychle nezajede. Ale mohlo by být líp a tohle by mohlo pomoct.

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Já také rád nahlížím na události a problémy v F1 trošku "jiným pohledem" a tak ti docela rozumím. Na druhou stranu, Okruhy (alespoň ty zbylé srovnatelné) už v minulosti byly zajety i rychleji. A formule k tomu nepotřebovaly mít zakrytý kokpit ani blatníky kolem celého kola. Tak že u mne takovýto argument neobstojí.

          + 6 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            Dokážu s odkrytejma kolama a kokpitem žít, ale stejně mne to irituje coby anachronismus, s dnešním stupněm poznání už překonanej. A dělat z té pozice ďáblova advokáta je fajn 13

            Navíc se trochu bojím, že ve jménu bezpečnosti alespoň nějaký paskvil okolo pilota bude vymyšlen a prosazen a v takovém případě bych byl holt raději, aby se to udělalo pořádně, aby to dávalo smysl i z hlediska aerodynamiky. Rám ála autokrosová buggyna bych rozdejchával hodně těžko.

            + 7 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Stupeň poznání se vzhledem F1 nemá nic společného. Vzhled (ať chceš, nebo nechceš) ovlivňují pravidla. A stejná pravidla ovlivňují i rychlost monopostů.
              Jinými slovy. Pokud v nějaké jiné sérii uvolní pravidla tak, že konstruktéři budou moci využít více potenciálu, než v F1, pak budou auta této série rychlejší. A mohou vypadat třeba zcela jinak, než naznačily studie stávajících týmů F1. Pokud bychom chtěli opravdu maximálně efektivní monopost v F1, pak bychom nesměli konstruktéry sešněrovat žádnými pravidly, ať už v oblasti designu, či pohonných jednotek. A vidělo by se, která cesta je ta správná.
              S druhým odstavcem souhlas.

              + 7 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama