DISKUZE K ČLÁNKU Sezóna F1 skončila, zapomeňme... Naši čtenáři by rozhodně nemuseli a neměli!
PADDOCK LINE - ABÚ ZABÍ; Parafráze na slavný italský film Vyšetřování skončilo, zapomeňte! se do jisté míry nabízí. Abú Zabí ukončilo ročník, ve kterém situace čas od času připomínala kotel hrozící výbuchem, ovšem na tratích to naopak vypadalo jako na dlouhých širých pláních ledových.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sezóna F1 skončila, zapomeňme... Naši čtenáři by rozhodně nemuseli a neměli!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Milan B.
20:41 07.12.2015 88.80.244.XXXA tak jediným štěstím v závodě, který místy spíš připomínal přehlídku jachet a motorových člunů (záběry se opravdu povedlo velmi zajímavě naaranžovat, asi abychom všichni věděli, že tento emirát na to opravdu má), bylo zrušení loňského nesmyslu v podání dvojnásobných bodů. Zoufalé pokusy uměle zdramatizovat průběh šampionátu rozlišováním závodů naštěstí usnuly velice rychle a můžeme doufat, že do budoucna něco podobného nikoho nenapadne.
Zdroj: [odkaz na stránku]
Práve naopak, to bola premrhaná šanca zdramatizovať závody až do konca. Čo ste chceli, máte. Môžete si sťažovať sami sebe. -
odin
19:27 07.12.2015 77.240.103.XXXSezóna je u konce - zapomeňme. Ne, né. Každou sezónu si je třeba pamatovat. A ty Roberte jsi v českých luzích na toto opravdový expert. Proto sem rád chodím číst paddocky, kde si připomenu historii dávno minulou, ale i tu téměř současnou. Chodím sem hltat statistiky po každém závodním víkendu i články o technice od Petra. A se stejným zaujetím si rád přečtu články od ostatních redaktorů. Spíše by se na konci sezóny slušelo napsat:.
DÍKY vám za seriózní zprávy, za výjmečnost tohoto webu, za čtivé články o formuli 1, i za to, že se nebojíte zapojit do diskuzí. -
-
marklukes
18:58 07.12.2015 46.167.201.XXX"...zastydl jsem v 70. letech, která nekriticky vynáším a obhajuji..."
To mi připomnělo, před nějakým časem jste plánoval nějakou obsáhlou stať o 70. letech - jaký je stav? Já F1 začal sledovat a vnímat jako cca osmiletý v roce 1973 - a ta sedmdesátá léta jsou prostě srdcovka. -
uzivatel001890
11:45 07.12.2015 213.226.252.XXXPřiznám se bez mučení. Já patřím k těm, kterým nejvíc chybí v F1 riziko - nehody - zranění a i smrti- riziko - tedy odvaha! ba Hrdinství!! (k těm krvelačným;), ... bez toho to není ono! To patří k povaze bytí - bezpečností zničili F1 zničili okruhy i auta.
Vzhled aut to nezachrání ani akční průběh. Tuhle jsem koukal na GP Rakouska 1984 ... a nevím, zda by to dnes mělo úspěch (nemluvě o tom, že kamery ani neukázaly plno předjetí ..vyděl jsem ale jen 1/2, neb jsem u toho usnul, když jsem se nabažil krásné plynulé jízdy :)
(Zakrytá kola) a hlavně kabiny mají za cíl toto koření dále omezit (navíc tehdy se sundavali blatníky i z pionýrů - pokud jste chtěli mít závoďák - nebo tedy zvedali prostě se odstrojovalo a odlehčovalo)...
Ale v Le Mans také nehody stojí za to, takže kdyby se náhradou přidalo na rychlosti možná by se víc napětí vrátilo a zase by to bylo nebezpečné a zajímavé... ani formát závodu neni svatý a dříve se série také více prolínali ...
Jenže Série Le Mans má také své mouchy jde vlastně jen o jeden závod a soupeří tam vlastně bez mála pouze VW proti Vw ... že ano... - aby to tedy nebylo sólo, jako předtím a jako ve WRC. Je to fraška, o níž se taktně mlčí. Nebo ne?
Leč staré časy z povídky Smrt pana Baltisbergera (Hrabal) se už přímo vrátit nemohou... oklikou třeba ... kdo ví? - po nějakém přeskupení motorsportu ...
A nakonec tenkrát a ještě v 80 letech lidé prostě pustili v neděli TV (nebo strávili víkend pod stanem u okruhu) a neřešili tolik co se tam děje, nebylo tolik informací, ... to už nelze vrátit. Dnes je příliš mnoho konkurenčních možností na náplň času, .... Ostatně i v Kitzbuhelu byli tehdy jiné závody a atmosféra než dnes. Ale abychom si rozuměli nejsem až tolik staromilec, jen se snažím popsat o čem to je a proč Bernieho plány nejsou k ničemu tak jak je provádí :) -
rock
16:22 06.12.2015 82.117.159.XXXNemohu si pomoci, ale já v zavřeném kokpitu a zakrytých kolech (alespoň v té formě, jak to předvedl Red Bulla McLaren) nevidím ani tak hon za bezpečností, jako spíš aerodynamicky nesrovnatelně čistší a efektivnější řešení. A snaha o něco takového, to je DNA F1 (alespoň od té doby, kdy si designéři poprvé vyhledali slovo aerodynamika v encyklopedii)-
tom11
21:51 06.12.2015 193.86.205.XXXano. aerodynamicky to je určitě efektivnější. ale to, že je to v rozporu se samotnou definicí vozu kategorie "formule" je prostě jednoduchý fakt. již dříve ( a právě v těch v článku zmiňovaných 70tých letech ) byla snaha kola alespoň zepředu zakrýt mohutnými předními částmi vozů, ale pořád to byly vozy s odkrytými koly a kokpitem. neříkám, že ty koncepty jsou ošklivé, neatraktivní, či jinak špatné. ale prostě to nejsou formule. jak jsem psal již u článku s tím McL konceptem - asi nejvíc na mě zapůsobil pohled na jeho spodní část. takovou bych si pro formuli přestavit uměl. -
Fanda.LH
00:45 07.12.2015 78.102.41.XXXNesmysl... To to klidně mohli zavést od začátku, proč myslíš, že se tak nestalo ?? Fotbal by byl jistě rychlejší, kdyby jsi mohl hrát rukou (Povolme jeden dotyk pro zpracování)...
Problém v tom vidím / nevidím... Jde o to, že z formule bude série dalších speciálů... Ztratí svůj unikátní vzhled... Přijdeme o helmy...-
rock
08:39 07.12.2015 37.188.233.XXX"proč myslíš, že se tak nestalo ?"
Protože zkostnatělý konzervatismus těch, co píšou pravidla.
Nicméně moje poznámka se týkala hlavně toho, že není nutné na to koukat jen jako na honbu za (už dnes zbytečně vysokou) bezpečností, ale že by to dávalo smysl i ze závodně/konstruktérského hlediska.
-
-
uzivatel000635
10:16 07.12.2015 88.101.0.XXXNajdi si třeba na wiki definici formule. Pokud preferuješ efektivitu, tak se přeorientuj na WEC, tady jsi špatně.-
rock
11:03 07.12.2015 37.188.233.XXXTo slovo se v F1 oficiálně objevilo na přelomu 40. a 50 let (alespoň pokud je mi známo. Možná to bylo i dřív) a původně znamenalo něco úplně jiného, než je dnešní výklad wiki. Ta definice není vytesaná do skály a vyvíjí se časem.
Pokud preferuji efektivitu, tak jsem v F1 špatně??
Preferuji F1 coby vrchol motoristického potravinového řetězce. Ještě pořád jsem tady na správné adrese, okruh nikdo jiný tak rychle nezajede. Ale mohlo by být líp a tohle by mohlo pomoct.-
odin
19:03 07.12.2015 77.240.103.XXXJá také rád nahlížím na události a problémy v F1 trošku "jiným pohledem" a tak ti docela rozumím. Na druhou stranu, Okruhy (alespoň ty zbylé srovnatelné) už v minulosti byly zajety i rychleji. A formule k tomu nepotřebovaly mít zakrytý kokpit ani blatníky kolem celého kola. Tak že u mne takovýto argument neobstojí.-
rock
19:57 07.12.2015 82.117.159.XXXDokážu s odkrytejma kolama a kokpitem žít, ale stejně mne to irituje coby anachronismus, s dnešním stupněm poznání už překonanej. A dělat z té pozice ďáblova advokáta je fajn
Navíc se trochu bojím, že ve jménu bezpečnosti alespoň nějaký paskvil okolo pilota bude vymyšlen a prosazen a v takovém případě bych byl holt raději, aby se to udělalo pořádně, aby to dávalo smysl i z hlediska aerodynamiky. Rám ála autokrosová buggyna bych rozdejchával hodně těžko.-
odin
20:31 07.12.2015 77.240.103.XXXStupeň poznání se vzhledem F1 nemá nic společného. Vzhled (ať chceš, nebo nechceš) ovlivňují pravidla. A stejná pravidla ovlivňují i rychlost monopostů.
Jinými slovy. Pokud v nějaké jiné sérii uvolní pravidla tak, že konstruktéři budou moci využít více potenciálu, než v F1, pak budou auta této série rychlejší. A mohou vypadat třeba zcela jinak, než naznačily studie stávajících týmů F1. Pokud bychom chtěli opravdu maximálně efektivní monopost v F1, pak bychom nesměli konstruktéry sešněrovat žádnými pravidly, ať už v oblasti designu, či pohonných jednotek. A vidělo by se, která cesta je ta správná.
S druhým odstavcem souhlas.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek