DISKUZE K ČLÁNKU Ohlédnutí za Verstappenovou sezónou: Jak je to s těmi rekordy?

Skončil ročník, o němž se navždy bude mluvit jako o naprosto dominantním ze strany dvojice Max Verstappen-Red Bull. Do jisté míry je to pravda, nyní už trojnásobný mistr světa prokázal, že soupeři mu letos v drtivé míře tvořili jen příjemnou stafáž.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ohlédnutí za Verstappenovou sezónou: Jak je to s těmi rekordy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 06.12.2023 21:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 04.12.2023 18:38
Otče bratře Fando.LH, ty nejsi briefingový typ. … »
» Ferda (Hlasoval 1 člověk) 03.12.2023 21:34
Skvělý článek. 01 Z mé strany hluboká poklona.… »
» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 04.12.2023 09:13
To co letos Max s RB předvedli, by nikdy nemělo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Sledování Formule 1 nabízí neustále vášeň a pohodový prožitek 01. Pohled ze Sergiova vozu on board kamery při sledování letošní GP Mexica 2023 bylo pro mne hodně zajimavé 12 12 12 12

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Moc krásně napsané. 01
    Jen jsi tu dominanci RB nemusel tak rozmazávat. Na srazu se nebude dát s Odinem vydržet. 12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Nic se rozmazávat nemusí, vyhráli 21 z 22 VC... Tohle tady fakt nikdy nebylo...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Pochopitelně, protože se inflačně navyšuje počet závodů. V roce 1988 vyhrál McLaren 15 ze 16 závodů a nebýt Jean-Louis Schlessera, který se v Itálii přimotal Sennovi do cesty, tak to bylo 16 ze 16. A jen na okraj - Prost a Senna z těch 15 vítězství udělali 10 double. To letos Emil s Checem opravdu nezvládli, i když měli o šest ztávodů víc.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          on ten vyšší počet závodů sice nese vyšší riziko nedojetí, ale reálně v současném stavu F1 znamená pouze vyšší šanci na počet vítězství pro takto dominantní vůz...
          A jinak skvělé práce RoBertino 11

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Peréz není Senna, ani Prost... Každopádně 21/22 je víc než 15/16ti... Ale nejde mi o historický srovnání, to je samozřejmě nesmysl... Jen chci říct, že tuhle dominanci nelze nerozmazávat, ta tam prostě je...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Otče bratře Fando.LH, ty nejsi briefingový typ. 12
            Sorry, nějak mi to nedalo. Nikdo tu dominanci nezpochybňuje. Kluci co Odina znají vědí, jak jsem to myslel. 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            95.80.230.XXX
            upřímně řečeno, v letošní sezoně, kdyby se jelo 30 závodů, tak šance že je red bull vyhraje všechny byla cca 99%. Zkrátka jejich auto nemělo konkurenci a konkurence ani nedostala možnost pokusit se jejich náskok stáhnout, protože funguje fixace stavu jménem rozpočtový strop. Jak mercedes tak ferrari se rozhodli přehodnotit svůj koncept a holt tomu museli věnovat prostředky, které ovlivnili tuto sezonu a nejspíš ovlivní i příští.
            V éře Senny s Prostem byla násobně větší pravděpodobnost, že dojde k technické závadě než je tomu v současnosti, proto ja za mě 15 ze 16 mcl mnohem víc...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Technika fajn, ale takhle objet celý svět a zvládnout to téměř bez chyby to je umění... Jsou to jen lidi... Vůbec bych se nedivil, kdyby v tak nabitém kalendáři se nenašel víkend, kdyby se Max necítil ve své kůži...

              Co se týče techniky, tak samozřejmě roky jsou znát, dnes je spolehlivější, ale zase musí vydržet několik závodních víkendů... Dřív mohli měnit kdykoli, cokoli...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          01 To byla doba. 11 Mclarenu. 11

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Loqenc

    Loqenc

    85.71.3.XXX
    Pěkný článek.
    Tady mi nesedí čísla v závorkách minimálně u Péreze - ten měl víc než 9 pódií a Russella - ten měl jen dvě: "Šedesát šest možných pódiových umístění si rozdělila přesně polovina účastníků - z jedenácti pilotů byl samozřejmě dominantní Verstappen, jemuž unikly jen jedny stupně vítězů. Za ním následují Pérez (9), Alonso a Norris (7), Hamilton a Leclerc (6), Russell a Sainz jr. (3), Piastri (2) a konečně oba jezdci Alpine se podělili vždy o jedno třetí místo."

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Děkuji za kontrolu - ano, upsal jsem se, ale nikoli u Péreze, ten má skutečně devět stupňů vítězů, jen Alonso má o jedno více a Russell tím pádem o jedno méně. Už jsem to napravil.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    To co letos Max s RB předvedli, by nikdy nemělo být možné... Můžeš bejt skvělej, ale nemůžeš bejt skvělej celej rok, ještě k tomu na všech možnejch úrovních a do toho mít ohromný štěstí, že ti to nikdo z vnějšku nepodělá...

    Překonání některých rekordů by vůbec nemělo být možný... Zpravidla ty % vyjádřený, které jinak naskakují, když má šampionat 6 závodů a jinak než když 22...

    Že se to podařilo, je hodně na zamyšlenou... Rád bych řekl, že už to nikdy neuvidíme... Po dominanci Ferrari 00-04 přišla dominance RB 10-13, po RB přišel hned Mercedes a teď je tu zase zpátky RB... Pořád to jde nahoru...

    Ještě bych doplnil, že je ironií osudu, že LH zůstal, aby překonal všechny myslitelné rekordy... Obětoval tomu 2 roky svého života a nezískal ani vítězství... Vždycky jsem říkal, že je blbost hnát se za číslama v nějakejch tabulkách... Otočilo se to o 180st 2 roky v háji a neposunul se ani o mm...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.115.XXX
      Jsem si vzpoměl na Mosleyho, jak tehdy tvrdě eliminovali Mclaren se spoustou skvělých nápadů(1998). Newey chtěl dokonce odejít z F1. Tvrde střety zájmových skupin páně BE a MM a týmů.
      JInak možné je všechno. Kdy´ž můžeš bejt "blbej" celej rok, proč by jsi nemohl bejt "chytrej" celej rok. Vždyť tohle je i v jiných sportech. Já bych to neřešil. Prostě to tak je. Odmysli si Maxe a byl to super šampionát. Nazdar. 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        Já nepíšu, že bych to řešil... Bejt špatnej je snadný to je výchozí stav, ale bejt dobrej je náročný... Když vezmeme kolik proměnných v F1 je, kolik se toho může podělat, prostý fakt, že nic "není" 100% a všechny ty rizika se mezi sebou násobí... To je fakt neuvěřitelný...

        To se pak bavíme o tom, že plácnu zkazí 1/100 pitstopů a zlepší to na to, že zkazí pouze 1/10000 pitstopů... Hodně se řeší, že Mercedes je v boxech pomalý, ale tohle bych za tím ve skutečnosti hledal, že radši budou o 1sec pomalejší a naženou to na trati, což dřív nebyl problém... Než naopak kvůli 1 sec zkazí závod... Jenomže RB je na špici i v té rychlosti... Takže nejenže jsou spolehliví, ale taky rychlí...

        F1 je právě specifická tím, kolik těch proměnných tam je... Když dominuje nějaký tým např. ve fotbale, tak se bavíme zejména o Evropě... Když pak v nějakých kvalifikačních zápasech v JA borci hrají ve vysoké nadmořské výšce, tak padají jako hrušky a mluví cosi o tom, že to není regulérní... Během ročníku F1 se vystřídá tolik podmínek, časových pásem atd. atd. Že už jenom to, že jsou schopni piloti a týmy nějak fungovat, je fakt výkon a že RB dokáže být 100%... Klobouk dolů...

        Já třeba hobby běhám a 14 dní, kdy v ČR byly ty největší vedra, jsem strávil v klidu a pohodě na soustředění v horách, kde bylo o kolo 20st... Přijel jsem zpátky do ČR a hrozně to se mnou zamávalo... Špatně jsem spal, při tréninku jsem byl unavený, výsledky naprd... To se nebavíme o tom, že jsem byl v Singapuru apod... 18

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Takhle jde ale devalvovat každý sport, ve kterém někdy někdo vynikal. Právě si toho dominantního jedince či tým zkrátka odmyslet nejde. A je to svým způsobem, opakuji svým způsobem dobře. Trpí tím třeba jistá část fanoušků, kteří zrovna těm výjimečným nefandí...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          U F1 máš ještě tu techniku, která jak se snažím výše rozepsat, je dvojsečná... Určitě může hodně usnadnit život tzn. čím lepši auto, tím větší šance na titul resp. bez top auta to nejde... Ale na druhou stranu, těch věcí co se může podělat je spousta a RB se tomu podařilo vyhnout krom Singapuru...

          Jedna věc je, že vyhrávali, ale úplně jiná věc je, že až tak moc vyhrávali... 18

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Jenže jak uvádím v článku - defekty jsou minimální, většina odpadnutí jde na vrub jezdeckým chybám nebo kolizím. V 80. letech průměrně nedojelo závod osm až devět pilotů, teď dva až tři, takže ta technika je také podstatně jinde.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              Navíc rozpočtový strop pomáhá fixovat dominanci red bullu. Těch proměných je víc, ale všeobecně pravidla příšerně benefitují spolehlivost monopostů a s tím jde ruku v ruce jak dominance, tak v podstatě minimalizování šance na nějaký překvapivý výsledek týmu konce pole. Přidejme si k tomu fakt, že spadne pár kapek a závod je okamžitě zastaven a pokud má jeden tým takto dominantní vůz jako současný red bull, tak šance na selhání v závodě se limitně blíží nule... Potom není problém dokázat zvítězit ve 100% závodů, pokud postaví někdo takto dominantní vůz...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

Juki Cunoda a Daniel Ricciardo nezačali ročník nejlépe

Mezi Ricciardem a Cunodou létala nejen šťavnatá slova

Carlos Sainz zahájil sezónu na stupních vítězů a čestnou cenou Pilot dne

GP BAHRAJN: Ve starých kolejích - Verstappen si povodil zbytek světa

Hlavní rovinka v Bahrajnu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Bahrajnu 2024

Max Verstappen dosáhl 33. pole-position v kariéře

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Ferrari opatrně nadšené, Mercedes kalkuloval

Charles Leclerc sice zajel nejlepší čas, ale v nesprávné části kvalifikace

KVALIFIKACE: Verstappen uhájil vítězství, i když absolutně nejrychlejší nebyl

Carlos Sainz s novým Ferrari SF-24

Tři tréninky, tři vítězové - v posledním překonal soupeře Sainz jr.

Sergio Pérez a Christian Horner při předsezónních testech. Komu úsměv vydrží?

Shrňme si události: Horner coby lilie, Pérez je pomalu v červené knize

Lewis Hamilton ovládl druhý trénink letošního prvního závodního víkendu

Druhý trénink pro sebe uzmul Mercedes, Norris se potýkal s problémy

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (14:30 - 15:30)
    • 2. Trénink (18:00 - 19:00)
  • Pátek

    • 3. Trénink (14:30 - 15:30)
    • Kvalifikace (18:00)
  • Sobota

    • Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. S... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama