DISKUZE K ČLÁNKU Kterak ardenské hvozdy opět načapaly F1 v nedbalkách + jedna odložená vzpomínka
Jak by řekl nejslavnější Čech Jára (da) Cimrman: Je to takový nepříjemný... nepěkná věc!" Sedíte u "bedny" skoro čtyři hodiny, abyste viděli čtyři alibistická kola a poté konec, tečka a puntik tam, prostě finito. Vzteklejší asi byli jenom diváci v USA 2005, ale ti aspoň viděli závod, byť jen šesti aut.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kterak ardenské hvozdy opět načapaly F1 v nedbalkách + jedna odložená vzpomínka
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
kik
13:51 30.08.2021 165.225.72.XXXRobertino, díky za vzpomínku na Reutemana. Také jsem ho zrovna dvakrát nemusel a také ze stejných důvodů jako ty - že 2x vyšoupl Regu. Poprvé za tím stál i Fiat protože chtěl posílit v Jižní Americe. Ale i tak, nebyl to špatný pilot, jen bych řekl že dost náladový.-
RoBertino
14:01 30.08.2021 185.63.97.XXXO tom FIATu se dlouho debatovalo, nakonec to žádný zásadní význam nemělo, snad jen přítomnost Reutemanna otrávila ovzduší ve Ferrari. Dle mého názoru (ale mohu se mýlit) tam Carlos zůstal jen proto, že Niki odešel, jinak by ho commendatore vyšoupl už o rok dřív. Pikantní bylo, že Williams angažoval Reutemanna, protože byl o necelých pět let mladší než Regazzoni, o němž si Frank myslel, že už je "dědek". Přitom Clay toho po fyzické stránce vydržel víc než Jones...
-
-
-
-
RoBertino
11:10 30.08.2021 185.63.97.XXXJe to jedno s druhým. Intenzita deště vedla ke značnému množství na trati a když tím projel monopost, hned byla viditelnost na nule. Pak je také logické, že když čekali až do šesté večerní, tak se začalo stmívat a protože nejsme ani v Abú Dhabí nebo v Singapuru, tak si nemohli přisvítit...
Taky jsem si všiml, že ač byly podmínky stejné nebo ještě horší než před Norrisovou nehodou, Vettel se ani jednou nedovolával RED FLAG. Čím to?-
Mike17
12:54 30.08.2021 185.149.130.XXXMožná proto, že u Norrisovy nehody mohlo být na trati max 10 pilotů a mohli si nechat několikaset metrové rozestupy, aby něco viděli.
Zatímco v závodě jeden 20 vozů nalepených jeden na druhým. Kdo koho pak trefí je čistá loterie, absolutně nezávislá na jezdeckém umění.
Můj pohled.
-
-
-
tom11
14:39 30.08.2021 77.48.94.XXXfiasko, fraška, komedie.... ať to nazveme jakkoliv, vyjma "závod", tak se tentokrát asi nespleteme.
co se těch stěračů týká, tak to je jen jedna stránka věci. druhá je ta neprůhledná vodní hlha. na tu jsou i stěrače krátké. ale četl jsem někde zajímavý nápad - dát do deště formulím jako součást mokrého paketu blatníky a na difuzory nasadit nějakou zarážku a rázem bude vody ve vzduchu zlomek a můžeme frčet .-
Mike17
14:46 30.08.2021 185.149.130.XXXJsem taky pro, zavést blatníky. Tedy nevím, jestli to jde vymyslet jen na mokré závody, protože to asi podstatně hne s aerodynamikou. Ale bylo by to super, kdyby to nějak vymysleli.
Není nad mokré závody a je škoda, že se závod kvůli dešti odpíská. -
-
RoBertino
15:38 30.08.2021 185.63.97.XXXPřátelé, dochází vám jedna věc? To už NEBUDE Formule 1, ani monoposty! Vždyť se tohle řešilo u Halo systému. A mnoho let zpátky jak zakrýt kola, aby se v případě souboje nezahákovala. Takže zakryjeme kola, aby se mohlo jezdit kdykoliv, pilota ochráníme kabinou, zrušíme spoilery, protože mohou upadnout... a zrušíme F1, protože z toho máme sportovní vůz a není důvod mít dvě stejné kategorie...-
Mike17
16:04 30.08.2021 185.149.130.XXXAle bude to pořád F1. Přesně jako se to tvrdilo u Hallo systému a dnes už se ani nikdo nepozastavuje nad tím, že ho ty formule mají.
Jestli jsem Toma pochopil správně, mohlo by to být jen na mokré závody. Jo, ovlivní to aerodynamiku, ale všem. A při mokru zas tak zásadní není.
Podívej jsou jen 3 řešení:
1. Zakryjeme kola, aby té vodní tříště rapidně ubylo a piloti mohli vidět, kam jedou.
2. Budeme rušit mokré závody.
3. Budeme pouštět piloty na trať s tím, že budou čekat na haluz, jestli projedou mezi troskami nebo ne. A když neprojedou, budou mrtví.
Někdo tu zmínil Stewartovo vítězství na mokru. Ale právě on začal nejvíc bojovat za bezpečnost vozů a právě on odmítl jet mokrý závod (který to byl budeš vědět líp než já). On bojoval za to, aby zbytečně (ano, úplně zbytečně) neumírali kamarádi.
Byl k tomu dobrý důvod. Dnes jsou gumy, kteé dokáží odvést mnohem víc vody, což znamená, že je té mlhy ještě víc, než bylo tehdy. A ještě jsou ty vozy rychlejší.
Já jsem rozhodně pro, aby se mohlo jezdit na mokru, protože právě tehdy se nejvíc ukáže, který pilot je nejlepší. A jsou to nejdramatičtější závody. Ale posílat je do takových podmínek nemá s prokázáním umění žádnou souvislost. Když zase použiju nadsázku: tak jim zavažme oči, ať ukáží kdo umí nejrychleji jezdit poslepu. A trosky vozů tam nechme. Nejlepší je přece vycítí.-
Hututal
18:09 30.08.2021 185.220.102.XXXVe Spa to nikdy nebylo jednoduché. Ze zápisků Jackieho Stewarta:
Po tréninku byla svolána na sedmou hodinu schůze Svazu jezdců Grand Prix (GPDA), která byla velmi rušná... Protože jsme až příliš dobře znali nebezpečí této tratě ve Spa, usnesli jsme se několik dnů předtím, že Graham, náš vicepresident, zajede před startem zkušební kolo, aby otestoval podmínky... Ickx a Rodriguez chtěli jet stůj co stůj i za prudkého deště. Argumentovali tím, že mnoho diváků přišlo z velké dálky, jen aby nás vidělo jet... Chápu sice do jisté míry jejich argumenty, ale bezstarostnost, kterou zde předváděli, mi nešla na rozum. Při dešti to není jen otázka špatného vidění v důsledku vodních fontán, které tryskají za vozy, ale při velkých rychlostech je především nebezpečí aquaplaningu. Kdo takto ztratí kontrolu nad svým vozidlem, jede prakticky nezadržitelně na smrt... Stále jsme se nemohli dohodnout, zda pojedeme nebo ne a nakonec bylo rozhodnuto vyčkat, jak se vyvine počasí. Ickx řekl závěrem, že my, jezdci formule 1, si musíme být vědomi toho, že se neustále pohybujeme v mezní situaci, která automaticky vede k nehodám, a dokonce smrtelným. S tím že musíme počítat, to už patří k našemu povolání! Zeptal jsem se Pierse, má-li to být špatný vtip.
"No, víš přece," odpověděl Piers, "že Ickx je právě fatalistou!"
"Dobrá, ale to přece neznamená, že my, závodní jezdci, jsme kandidáty smrti a automaticky musíme zaplatit za své povolání smrtí?"
"Nemyslím, ale kdo ví?"
Myslel jsem si: "Bože, i ten počítá s tím, že ho to jednoho dne při závodě chytne!" Rychle jsem se otočil a odešel k mému transportnímu vozu. Nechtěl jsem o věci už víc slyšet.
(nedatováno, odhaduji, že jde o rok 1968) -
-
Mike17
19:19 30.08.2021 185.149.130.XXXJel jsi někdy na kole bez blatníků a s něma? V jednom případě máš od bláta celý ksichtík a záda, ve druhém jen boty a kalhoty po kolena.
Blatníky jsou tam přesně od toho, aby voda nevyletěla do vzduchu, ale skončila na nich. A pak stekla zase dolů na silnici.
Samozřejmě, že nějaká se nahoru dostane, ale už to bude menšina. Podívěj se někdy na závody Le Mans, nebo DTM. Celkem hustej rozdíl ve viditelnosti. Proto tam nikdo závody rušit nemusí.-
virtual
19:46 30.08.2021 193.165.96.XXXA ty máš na kole pokročilou aerodynamiku, pneumatiky odvádí desítky litrů vody za minutu a jezdíš 200+? Z blatníků na formuli by vše letělo do vzduchu, možná ještě zvířenější. Openwheeler a kapotovaný speciál jsou naprosto odlišné a ani tak to není žádná výhra v dešti...-
Mike17
12:36 31.08.2021 185.149.130.XXXPrávě že ne. Mám 2cm široké gumy v podstatě bez vzorku, které se za deště točí max 50-60km/h. Bez blatníků mám plnej ksicht bláta, po zádech teče proud vody. S blatníky teče proud vody z nich a já mám záda suchý. To je ten rozdíl, na který se snažím upozornit.
Ano, auta jezdí rychleji a gumy odvádí ze silnice mnohem víc vody. Princip je stejný. Voda vyletí z gumy nahoru a narazí na blatník, po kterém steče dolů. Něco jde bokem do vzduchu, něco se zvíří stejně za vozem. Ale bude to zlomek toho, co produkují teď.
Kapotované vozy jezdí i v dešti. Sice řeší aquaplayning a musí přizpůsobit jízdu vodě, ale vidí kam jedou. To je stav, který by byl ideální i ve F1. Pak by jsme se mohli kochat uměním pilotů, množstvím předjíždění a jezdeckých chyb.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek