DISKUZE K ČLÁNKU Kterak ardenské hvozdy opět načapaly F1 v nedbalkách + jedna odložená vzpomínka

Jak by řekl nejslavnější Čech Jára (da) Cimrman: Je to takový nepříjemný... nepěkná věc!" Sedíte u "bedny" skoro čtyři hodiny, abyste viděli čtyři alibistická kola a poté konec, tečka a puntik tam, prostě finito. Vzteklejší asi byli jenom diváci v USA 2005, ale ti aspoň viděli závod, byť jen šesti aut.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kterak ardenské hvozdy opět načapaly F1 v nedbalkách + jedna odložená vzpomínka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 31.08.2021 12:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 4 lidé) 30.08.2021 15:38
Přátelé, dochází vám jedna věc? To už NEBUDE… »
» virtual (Hlasoval 1 člověk) 30.08.2021 12:40
Technická poznámka - o stěrače s největší… »
» kik (Hlasoval 1 člověk) 30.08.2021 13:51
Robertino, díky za vzpomínku na Reutemana. Také… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    opět výtečný článek. k "závodu" už bylo řečeno snad opravdu vše podstatné, takže další koment je zbytečný.
    a připomenutí Reutremana - jednoznačně 01.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kik

    kik

    165.225.72.XXX
    Robertino, díky za vzpomínku na Reutemana. Také jsem ho zrovna dvakrát nemusel a také ze stejných důvodů jako ty - že 2x vyšoupl Regu. Poprvé za tím stál i Fiat protože chtěl posílit v Jižní Americe. Ale i tak, nebyl to špatný pilot, jen bych řekl že dost náladový.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      O tom FIATu se dlouho debatovalo, nakonec to žádný zásadní význam nemělo, snad jen přítomnost Reutemanna otrávila ovzduší ve Ferrari. Dle mého názoru (ale mohu se mýlit) tam Carlos zůstal jen proto, že Niki odešel, jinak by ho commendatore vyšoupl už o rok dřív. Pikantní bylo, že Williams angažoval Reutemanna, protože byl o necelých pět let mladší než Regazzoni, o němž si Frank myslel, že už je "dědek". Přitom Clay toho po fyzické stránce vydržel víc než Jones...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Udivuje mě, že včera FIA ani jednou neuvedla špatnou viditelnost pro zachranářský vrtulník. Přitom jindy jim vadí i slabý opar nad okruhem, ale včerejší počasí jim vůbec nevadilo.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      86.49.253.XXX
      Už se to řeklo xkrát, problém nebyl v intenzitě deště a vody na trati, ale ve viditelnosti pro monoposty za jinýmy, asi to chtělo přidělat stěrače 18

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Je to jedno s druhým. Intenzita deště vedla ke značnému množství na trati a když tím projel monopost, hned byla viditelnost na nule. Pak je také logické, že když čekali až do šesté večerní, tak se začalo stmívat a protože nejsme ani v Abú Dhabí nebo v Singapuru, tak si nemohli přisvítit...
        Taky jsem si všiml, že ač byly podmínky stejné nebo ještě horší než před Norrisovou nehodou, Vettel se ani jednou nedovolával RED FLAG. Čím to?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Možná proto, že u Norrisovy nehody mohlo být na trati max 10 pilotů a mohli si nechat několikaset metrové rozestupy, aby něco viděli.
          Zatímco v závodě jeden 20 vozů nalepených jeden na druhým. Kdo koho pak trefí je čistá loterie, absolutně nezávislá na jezdeckém umění.
          Můj pohled. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        193.165.96.XXX
        Technická poznámka - o stěrače s největší pravděpodobností nešlo, dá se řešit chemicky viz tekuté stěrače (btw doporučuju každému řidiči). Spíš šlo o orientaci v husté mlze zvířené vody.
        Tak jak tak to bylo fiasko 02

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          fiasko, fraška, komedie.... ať to nazveme jakkoliv, vyjma "závod", tak se tentokrát asi nespleteme.
          co se těch stěračů týká, tak to je jen jedna stránka věci. druhá je ta neprůhledná vodní hlha. na tu jsou i stěrače krátké. ale četl jsem někde zajímavý nápad - dát do deště formulím jako součást mokrého paketu blatníky a na difuzory nasadit nějakou zarážku a rázem bude vody ve vzduchu zlomek a můžeme frčet 04.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Jsem taky pro, zavést blatníky. Tedy nevím, jestli to jde vymyslet jen na mokré závody, protože to asi podstatně hne s aerodynamikou. Ale bylo by to super, kdyby to nějak vymysleli.
            Není nad mokré závody a je škoda, že se závod kvůli dešti odpíská.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Přátelé, dochází vám jedna věc? To už NEBUDE Formule 1, ani monoposty! Vždyť se tohle řešilo u Halo systému. A mnoho let zpátky jak zakrýt kola, aby se v případě souboje nezahákovala. Takže zakryjeme kola, aby se mohlo jezdit kdykoliv, pilota ochráníme kabinou, zrušíme spoilery, protože mohou upadnout... a zrušíme F1, protože z toho máme sportovní vůz a není důvod mít dvě stejné kategorie...

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Ale bude to pořád F1. Přesně jako se to tvrdilo u Hallo systému a dnes už se ani nikdo nepozastavuje nad tím, že ho ty formule mají.
              Jestli jsem Toma pochopil správně, mohlo by to být jen na mokré závody. Jo, ovlivní to aerodynamiku, ale všem. A při mokru zas tak zásadní není.
              Podívej jsou jen 3 řešení:
              1. Zakryjeme kola, aby té vodní tříště rapidně ubylo a piloti mohli vidět, kam jedou.
              2. Budeme rušit mokré závody.
              3. Budeme pouštět piloty na trať s tím, že budou čekat na haluz, jestli projedou mezi troskami nebo ne. A když neprojedou, budou mrtví.

              Někdo tu zmínil Stewartovo vítězství na mokru. Ale právě on začal nejvíc bojovat za bezpečnost vozů a právě on odmítl jet mokrý závod (který to byl budeš vědět líp než já). On bojoval za to, aby zbytečně (ano, úplně zbytečně) neumírali kamarádi.
              Byl k tomu dobrý důvod. Dnes jsou gumy, kteé dokáží odvést mnohem víc vody, což znamená, že je té mlhy ještě víc, než bylo tehdy. A ještě jsou ty vozy rychlejší.
              Já jsem rozhodně pro, aby se mohlo jezdit na mokru, protože právě tehdy se nejvíc ukáže, který pilot je nejlepší. A jsou to nejdramatičtější závody. Ale posílat je do takových podmínek nemá s prokázáním umění žádnou souvislost. Když zase použiju nadsázku: tak jim zavažme oči, ať ukáží kdo umí nejrychleji jezdit poslepu. A trosky vozů tam nechme. Nejlepší je přece vycítí.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Hututal

                Hututal

                185.220.102.XXX
                Ve Spa to nikdy nebylo jednoduché. Ze zápisků Jackieho Stewarta:
                Po tréninku byla svolána na sedmou hodinu schůze Svazu jezdců Grand Prix (GPDA), která byla velmi rušná... Protože jsme až příliš dobře znali nebezpečí této tratě ve Spa, usnesli jsme se několik dnů předtím, že Graham, náš vicepresident, zajede před startem zkušební kolo, aby otestoval podmínky... Ickx a Rodriguez chtěli jet stůj co stůj i za prudkého deště. Argumentovali tím, že mnoho diváků přišlo z velké dálky, jen aby nás vidělo jet... Chápu sice do jisté míry jejich argumenty, ale bezstarostnost, kterou zde předváděli, mi nešla na rozum. Při dešti to není jen otázka špatného vidění v důsledku vodních fontán, které tryskají za vozy, ale při velkých rychlostech je především nebezpečí aquaplaningu. Kdo takto ztratí kontrolu nad svým vozidlem, jede prakticky nezadržitelně na smrt... Stále jsme se nemohli dohodnout, zda pojedeme nebo ne a nakonec bylo rozhodnuto vyčkat, jak se vyvine počasí. Ickx řekl závěrem, že my, jezdci formule 1, si musíme být vědomi toho, že se neustále pohybujeme v mezní situaci, která automaticky vede k nehodám, a dokonce smrtelným. S tím že musíme počítat, to už patří k našemu povolání! Zeptal jsem se Pierse, má-li to být špatný vtip.
                "No, víš přece," odpověděl Piers, "že Ickx je právě fatalistou!"
                "Dobrá, ale to přece neznamená, že my, závodní jezdci, jsme kandidáty smrti a automaticky musíme zaplatit za své povolání smrtí?"
                "Nemyslím, ale kdo ví?"
                Myslel jsem si: "Bože, i ten počítá s tím, že ho to jednoho dne při závodě chytne!" Rychle jsem se otočil a odešel k mému transportnímu vozu. Nechtěl jsem o věci už víc slyšet.
                (nedatováno, odhaduji, že jde o rok 1968)

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • virtual

                virtual

                193.165.96.XXX
                Kam si představuješ, že z blatníků zmizí ty desítky litrů vody od pneumatik? Jako že ve 200 km/h okapou z blatníků zpět na silnici? Vodní tříště těžko ubude.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Jel jsi někdy na kole bez blatníků a s něma? V jednom případě máš od bláta celý ksichtík a záda, ve druhém jen boty a kalhoty po kolena. 03
                  Blatníky jsou tam přesně od toho, aby voda nevyletěla do vzduchu, ale skončila na nich. A pak stekla zase dolů na silnici.
                  Samozřejmě, že nějaká se nahoru dostane, ale už to bude menšina. Podívěj se někdy na závody Le Mans, nebo DTM. Celkem hustej rozdíl ve viditelnosti. Proto tam nikdo závody rušit nemusí. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • virtual

                    virtual

                    193.165.96.XXX
                    A ty máš na kole pokročilou aerodynamiku, pneumatiky odvádí desítky litrů vody za minutu a jezdíš 200+? Z blatníků na formuli by vše letělo do vzduchu, možná ještě zvířenější. Openwheeler a kapotovaný speciál jsou naprosto odlišné a ani tak to není žádná výhra v dešti...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Právě že ne. Mám 2cm široké gumy v podstatě bez vzorku, které se za deště točí max 50-60km/h. Bez blatníků mám plnej ksicht bláta, po zádech teče proud vody. S blatníky teče proud vody z nich a já mám záda suchý. To je ten rozdíl, na který se snažím upozornit.
                      Ano, auta jezdí rychleji a gumy odvádí ze silnice mnohem víc vody. Princip je stejný. Voda vyletí z gumy nahoru a narazí na blatník, po kterém steče dolů. Něco jde bokem do vzduchu, něco se zvíří stejně za vozem. Ale bude to zlomek toho, co produkují teď.
                      Kapotované vozy jezdí i v dešti. Sice řeší aquaplayning a musí přizpůsobit jízdu vodě, ale vidí kam jedou. To je stav, který by byl ideální i ve F1. Pak by jsme se mohli kochat uměním pilotů, množstvím předjíždění a jezdeckých chyb.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama