DISKUZE K ČLÁNKU Tak nám to skončilo, milý Watsone!

Výše uvedený citát by asi zazněl na 221B Baker Street, kdyby se jeden z nejslavnějších detektivů zajímal o Formuli 1. Letošní v mnoha směrech výjimečná sezóna je historií a my se na ni můžeme podívat hned z několika pohledů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tak nám to skončilo, milý Watsone!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 61, poslední 23.12.2020 16:47 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Sezóna skončila, Hamilton završil sedmý titul a vyrovnal se Schumacherovi. Překonal některé jeho rekordy a další má na dosah. Většina nás žehrá na nezáživnost a stereotyp F1 kdy vítěz je předem jasný. Na druhou stranu, uvědomuje si někdo, že prožíváme kariéru legendy? Ano, chybí tomu patřičná pompa, kterou uměli protagonisté F1 vytvořit Schumacherovi. Nevěřil jsem, že se dožiju vyrovnání tohoto Schumiho rekordu a dost možná i jeho překonání, pokud Lewis zůstane u Medvědů i příští rok.
    Když jsem si přečetl titulek, nejprve jsem se lekl, že se něco v této koronavirové anabázi stalo s Johnem Watsonem. Naštěstí se titulek týkal RoBertinova prologu k paddocku. 11 Ale četl jsem jinde, že Frank Williams je hospitalizován v nemocnici, údajně ve stabilizovaném stavu. Tak mu držme palce, ať zvítězí v důležitějším boji, než je závod "jeho" týmu v F1. 21

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Je to věc názoru. Samozřejmě, měli jsme možnost vidět sedminásobného mistra, stejně jako jsem vídal druhého pilota, který také udělal sedm titulů, pak další legendy: Prosta, Sennu, Mansella, někdo nebude souhlasit s Vettelem - vzpomínám si i na Stewarta, E. Fittipaldiho, Laudu, Hunta... Vybírejme legendy. Legendou je F1 samotná a myslím, že by bylo hodně nespravedlivé zapomínat na ty, co by se jimi možná stali a neměli čas, prostor, možnosti. Máš ikonku Françoise Ceverta, přichystaného jako nástupce Jackie Stewarta. Stačil prasklý píst závěsu předního kola a bylo po možná prvním francouzském mistru světa. Kam by došel Senna nebýt tragické Imoly? S jeho posedlostí vyhrávat? Proto si někdy říkám, že i když mě stereotyp a nezáživnost hodně vadí, že vždy se dá něco najít - a třeba právě proto mám tak rád ohlížení do historie.
      Frankovi pochopitelně přeju, aby vše zvládl. Samozřejmě i Johnu Watsonovi, další to postavě, která byla do jisté míry prototypem nenaplněných šancí, což při jeho skromnosti a vystupování určitě vzbuzuje jistou lítost. Jenže, co si budeme povídat. F1 má poměrně dost povolaných, ale minimum vyvolených.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Ano, věcí názoru to je jednoznačně. Já jsem to myslel spíše tak, že bude teď trvat dost dlouho, než někdo sedm titulů získá. Nejblíže je k tomu Vettel, ale ten to má do "důchodu" zhruba stejně daleko, jako Hamilton. Pak se vrací Alonso, který je ještě starší a má o dva tituly méně, než Seb. O Kimim ani nemluvím. A to je tak vše, co se výčtu šampiónů týká. Probíhá generační výměna a budou se tituly sbírat od nuly.
        Jinak s tvým výčtem legend souhlas a pro mnohé lze doplňovat i další jména, třebas i bez titulů. 03 A s ohlížením do historie jsem na tom stejně, jako ty. Pro mne jsou někteří piloti dávné historie většími legendami, než Schumacher a Hamilton dohromady i se všemi jejich tituly. 11

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          Ať chceš nebo ne, tak schumacher je pilot, který vzbuzuje emoce. Navíc se na svoje tituly musel mnohem víc nadřít než hamilton a hamiltonovi hodně škodí naprostá dominance mercedesu. Každý vidí, že v mercedesu by se mistrem stal v podstatě kdokoliv.
          Ale stejně je potřeba říct, že pokud by senna nebo prost nebyli v soupeři v jedné éře, tak jak jeden nebo druhý by těch 7 titulů měli nejspíš také... Navíc jezdili přeci jen v nebezpečnější době, kdy pilot sázel zdraví při každém usednutí za volat. Dneska je to pro piloty jako videohra a diváci to tak vnímají též...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Emoce podle mne vzbuzuje i Hamilton. Však nejen zde jsou lidi, kteří píší o Hamiltonovi tak emotivně, že jim redakce musí mazat příspěvky. 18
            A co se týká nadření se na své tituly? Opět bych neřekl, že to měl Schumi nějak výrazně složitější. Nebo spíše, jak v čem? Ze strany týmového kolegy mu nehrozilo vůbec žádné nebezpečí díky tvrdé TR. To Hamilton to měl horší a také mu jeden titul kolega uzmul. Ale je fakt, že Ferrari bylo před konkurencí o menší kousek, než je Mergl. A tak Schumimu hrozilo nebezpečí spíše od pilotů jiných týmů. 03
            V Mercedesu by se stal mistrem kdokoliv, kdo by dokázal porazit Hamiltona. A to už není tak jednoduchý úkol.
            Souhlasím, že Senna, nebo Prost by těch sedm titulů mohli získat též. Ale dodávám, že Sennovi hodně pomáhalo tehdejší bodování, kdy se odčítaly nejhorší výsledky v obou polovinách sezóny. Jeho styl "All or nothing" mnohdy končil kolizí, nebo uštváním motoru a tudíž i bez bodových zisků. (Občas si tak pro sebe spekuluji, zda by byl Senna také úspěšný v dnešním prostředí F1? A nedávám mu příliš šancí. Ale je to zaujatý názor, přiznávám. Prosta vidím přeci jen v lepším světle. Ten by nejspíše dokázal úspěšně jezdit i dnes).
            A nebezpečí? Čím dále půjdeme do historie, tím nebezpečnější bylo závodění v F1. Ale i nepředvídatelnější a poruchovější auta...
            Ono se to těžko srovnává. Co je pro pilota horší? Závodit s řadicí pákou manuální převodovkou a hlídat si "jen" aby nepřepískl otáčky a spoléhat se sám na sebe, nebo mít (polo)automatické převodovky, řazení "pádly" pod volantem, spoustu tlačítek k nastavení módů, vysílačky a tým poradců na boxových zídkách (kteří poradí dobře, nebo špatně, ale je na nich závislý). Nedovedu to férově posoudit. Proto také oponuji každému, kdo nějak vyzdvihuje zásluhy pilotů v jakékoliv době. Ale řekl bych, že čím dál do historie, tím je vliv pilota na jeho výsledky větší, ale nikoliv zásadně.03

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              no, hlavně schumacher měl skutečně dominantní auto 3 sezony, hamilton 7 a z toho jednou neproměnil. Zbylé 4 sezony se musel o titul schumacher porvat. Dokázal vítězit i na nepříliš konkurenceschopných autech. To u hamiltona nevidíš, ale když se podíváš do historie, tak skuteční šampioni ten výsledek dokázali občas zajet i na plečce. Hamilton pouze ztratil motivaci. Jsem proti němu určitě zaujatý a uvědomuji si to, ale mě nedá spát ta šílená dominance mercedesu. Když se podíváš na jiné "éry" kteréhokoliv týmu, tak na dominantní vozy dokázala konkurence vždy reagovat. Na mercedes to nikdo nedokázal a když se někdo přiblíží, tak ihned nastoupí FIA a dotyčného drzouna odkáže do správných mezí. Myslíš si, že takový Newey zapomněl stavět auta? Evidentně na motor se už vymlouvat nemůže v podstatě nikdo...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama