Emoce podle mne vzbuzuje i Hamilton. Však nejen zde jsou lidi, kteří píší o Hamiltonovi tak emotivně, že jim redakce musí mazat příspěvky.
A co se týká nadření se na své tituly? Opět bych neřekl, že to měl Schumi nějak výrazně složitější. Nebo spíše, jak v čem? Ze strany týmového kolegy mu nehrozilo vůbec žádné nebezpečí díky tvrdé TR. To Hamilton to měl horší a také mu jeden titul kolega uzmul. Ale je fakt, že Ferrari bylo před konkurencí o menší kousek, než je Mergl. A tak Schumimu hrozilo nebezpečí spíše od pilotů jiných týmů.
V Mercedesu by se stal mistrem kdokoliv, kdo by dokázal porazit Hamiltona. A to už není tak jednoduchý úkol.
Souhlasím, že Senna, nebo Prost by těch sedm titulů mohli získat též. Ale dodávám, že Sennovi hodně pomáhalo tehdejší bodování, kdy se odčítaly nejhorší výsledky v obou polovinách sezóny. Jeho styl "All or nothing" mnohdy končil kolizí, nebo uštváním motoru a tudíž i bez bodových zisků. (Občas si tak pro sebe spekuluji, zda by byl Senna také úspěšný v dnešním prostředí F1? A nedávám mu příliš šancí. Ale je to zaujatý názor, přiznávám. Prosta vidím přeci jen v lepším světle. Ten by nejspíše dokázal úspěšně jezdit i dnes).
A nebezpečí? Čím dále půjdeme do historie, tím nebezpečnější bylo závodění v F1. Ale i nepředvídatelnější a poruchovější auta...
Ono se to těžko srovnává. Co je pro pilota horší? Závodit s řadicí pákou manuální převodovkou a hlídat si "jen" aby nepřepískl otáčky a spoléhat se sám na sebe, nebo mít (polo)automatické převodovky, řazení "pádly" pod volantem, spoustu tlačítek k nastavení módů, vysílačky a tým poradců na boxových zídkách (kteří poradí dobře, nebo špatně, ale je na nich závislý). Nedovedu to férově posoudit. Proto také oponuji každému, kdo nějak vyzdvihuje zásluhy pilotů v jakékoliv době. Ale řekl bych, že čím dál do historie, tím je vliv pilota na jeho výsledky větší, ale nikoliv zásadně.