DISKUZE K ČLÁNKU Tak nám to skončilo, milý Watsone!

Výše uvedený citát by asi zazněl na 221B Baker Street, kdyby se jeden z nejslavnějších detektivů zajímal o Formuli 1. Letošní v mnoha směrech výjimečná sezóna je historií a my se na ni můžeme podívat hned z několika pohledů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tak nám to skončilo, milý Watsone!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 61, poslední 23.12.2020 16:47 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Tady hlasování týmů pro top 10 pilotů sezony 2020:
    https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201217/a10d903104a4a05c6ed15ebc73cdddea.jpg
    Já vcelku souhlasím, jen bych prohodil Landa a Carlose a místo Bottase bych tam dal Hulka! 11 21

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Gasly patří mnohem, ale mnohem výše, než se choulit na desátém místě.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Trochu jinak je hodnocení jezdců od race .... stejné složení, jiné umístění.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.157.XXX
        Je to tak, Gasly o hodně výše, ale Leclerc níže.
        Ze zbytku světa jsme si úporně vyfandili Gaslyho s Pérem na čelní místo
        joo, zkušení skalní Fandové se nezapřou 11

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Já tohle vidím spíše jako přání fandovské základny, než hodnocení skutečných kvalit. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Hulka na místo Bottase? Podle mne přehnané, odjel jen dva závody. A i když podle mne jel dobře a získal i slušné body, neřadil bych ho před Bottase, takto druhého pilota v hodnocení jednotlivců.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        No právě že odjel prakticky bez přípravy 2 velmi dobré závody, zato Bottas odjel dost slabou sezonu, ikdyž je pravda že jezdí proti asi nejlepšímu v poli.
        No a koho tam dát místo Bottase? Třeba Magnussena, nebo Kimiho?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          mohl se ukázat proti russellovi a co ukázal? Že ho zajezdí i nováček v týmu? Sorry, ale bottas je jen poslušná dvojka, která dělá hamiltonovi pomyšlení a díky náskoku mercedesu na konkurenci je to přesně to, co vedení chce. Jenže to nic neříká o výkonnosti ani bottase ani hamiltona, ale o tom, že je mercedes o světelný rok před konkurencí a bylo by dobré podívat se na to proč tomu tak je. Nemyslím si totiž, že zbytek pole zapoměl stavět za posledních 7 let auta...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            No, ono je třeba trocha analýzy. Bottase zajezdil nováček v jednom závodě a to ještě podivně skončil Bottas před nováčkem jak v kvaldě, tak v závodě. O celkové výkonnosti obou mi to zas tolik neříká. Máš pravdu, že Mergl je před ostatními a že o výkonnosti Bottase, ani Hamiltona to také nic neříká. Ale proč tomu tak je? No to je podle mne jednoduché. Merglu se z "nějakých" důvodů povedla nejlépe pohonná jednotka "turbo-hybrid" a ten svůj náskok každým rokem min. udržoval, ne-li navyšoval. Já to vnímám tak, že na začátku byli o cca 10% před konkurencí (procenta jsou vymyšlena) a konkurence, když je chtěla předběhnout, tak musela vymyslet zlepšení o více než 10%, jenže oni pracovali též a zlepšovali se. Navíc stavěli na poznatcích o deset procent lepších. To není jenom Mercedes, ale i RedBull požíval ve své době stejné výhody, Ferrari za dob Schumiho to samé. Nekonzistentnost je pouze v tom, že Ferrari to FIA uťala po cca 5 letech, RBR po čtyřech letech a Mercedesům to vydrží osm let. Ale zase je to jen a jen o týmech, respektive velkých týmech (automobilkách). A vzpomeň si na diskuze zde, když F1 Bernie prodal a noví majitelé chtěli změnu pravidel. Všichni fanoušci Ferrari, Mercedesu byli tvrdě proti, stejně jako tyto automobilky. Tak si nestěžujme, že vítězí jedna a po roce 2022 bude možná vítězit ta druhá. Ostatní jsou jen kompars, který nesmí mít nárok.
            Až budete chtít změnu, tak se podle toho musíte chovat a ne slepě papouškovat zájmy svých týmů. (Nevyčítám to apriori tobě, ale všem, kteří tu lobovali a vymýšleli vlastní F1, kterou si založí Ferrari s Mercedesem, když se ostatní nepodvolí jejich diktátu). A tak máte(me), co jsme chtěli.03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              na první pohled hovoříš logicky, ale hned na ten druhý je zřejmé, že nemáš pravdu. Russel ukázal, že mercedes je skutečně o světelný rok před ostatními a že bottas je spíš průměr než nadprůměr. Hamilton je určtě jeden z nejlepších pilotů své generace a jezdí spíš to, co mu stačí, což mu umožňuje jak výkon auta, tak slabý kolega.
              V čem vidím zásadní rozpor je ve druhé části tvého příspěvku. Na začátku měl mercedes náskok především díky pohonné jednotce. Tohle mohlo mít marginální vliv první dvě, maximálně tři sezony hybridů. Ale už ve druhé sezoně je ferrari dokázalo stáhnout motoricky na dostřel a náhle nastoupí FIA aby řešila spalování oleje. Proč? Byla to typická díra v pravidlech. FIA většinou díry zavírala, aby zatrhla dominanci, najednou ale jde proti tomu, kdo ten náskok stáhnul. Navíc to nezakázali úplně, ale stanovili mez, která byla evidentně nižší, než to, co ferrari potřebovalo k dostižení mercedesu, ale nedali to na 0. Proč? Protože mercedes ten olej využíval také, ale v menší míře. Podobných podivných kroků najdeš v celé "éře" mercedesu víc a vždy ve prospěch této stáje. Když byl dominantní mcl, tak jej ferrari dokázalo během další sezony "docvaknout" ať už s pomocí FIA nebo bez ní. Nechci to hodnotit ať nevyvolávám zbytečné vášně. Když bylo dominantní ferrari, tak to měli také vždy ob sezonu, v té další je mcl dokázal stáhnout. A´t s pomocí FIA, nebo bez ní 03. U red bullu to bylo podobné. Když si ty sezony vybavím, tak to nebylo nikdy tak, že by už před každým závodem "bylo jasné" kdo to vyhraje. A nikdy FIA nedělala kroky, které jdou na ruku pouze dominantnímu týmu. Chce se mi říct, že FIA náskok mercedesu aktivně brání. To je to, co mi vadí na celé té dominanci mercedesu

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Ale vždyť v případě Schumachera to nebylo jiné. Také jezdil co mu stačilo a týmový kolega ho nesměl ohrozit. A v tom vidím přímý rozpor ve tvém vnímání. U Mercedesů si přeješ, aby kolega obíral o body jedničku (a Rosbergovi bylo umožněno obrat ho i o titul), ale Schumiho kolegy vnímáš jako "oprávněné" dvojky, které na jedničku neměly. Proč ti to v případě Schumiho nevadí (dokonce to obhajuješ) a v případě Hamiltona vadí???
                Já naopak vnímal např. sezónu 2003 jako Schumiho "jezdecky" dost slabou a titul mu pomohl zajistit právě Barichello a nespolehlivost vozu Williams J.P.Montoyi, stejně jako podivné události v neprospěch Kimiho (kolize Barrichella, Ralfa a předjíždějícího Kimiho, v Brazílii po přehodnocení ho obrali o vítězství, kdy byl Schumi mimo hru a na Nurburgringu mu odešel motor). A to měl Schumi k dispozici nejlepší auto.
                Fakt, že FIA zakázala nastavení geometrie kol Mercedesu, mi zase nepřipadá, že by aktivně bránili jejich náskok. Je to hodně podobné s ostaními RBR, Ferrari.
                Já souhlasím, že dominance Merglů trvá nejdéle, ale to je otázka zásadní změny pravidel. Tam se začíná od nuly. Nikoliv "drobnými zákazy" nebo úpravami pravidel.
                Já zkrátka tvrdím, že každý velký hráč v F1 chce urvat výhodu proti ostatním a tak politikaří a nekouká na atraktivitu F1 jako celku. Pak se nedivme, že jsme tam, kde jsme.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  nevadí mi to u schumachera především proto, že schumacher měl soupeře mimo tým. Ferrari nebylo v podstatě nikdy natolik dominantní, že by o titul se schumacherem bojoval jenom barik. Ano, 2002 a 2004 byly určitě nejlepším vozem pole a týmová režije byla hodně nadbytečná, zvlášť když barik reálně na schumachera neměl a dokázal to i u brawnu. Ale ostatní sezony byl vždy tým, který vůz na titul měl a s ferrari bojoval. Při dominanci mercedesu reálně není nikdo, kdo by se mercedesu přiblížil. Proto mi vadí, že si hamilton jezdí jak do krámu pro rohlíky, ale s fanoušků dělají blbce, aby to vypadalo, že se "nadřel" ale týmová režije mu vždy zajistila potřebný komfort. Když měl takhle dominantní auto mcl, tak se alespoň reálně bojovalo. U mercedesu nikoliv.
                  Ano, každý politikaří, ale někomu to jde až podezřele dobře. Faktem je, že v současné době je polovina schumacherova týmu u mercedesu a druhá pracuje pro FIA. Myslíš si, že ty kontakty jsou zpřetrhány? Já ne.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Já pořád vidím spousty podobností mezi Schumacherem a Hamiltonem. Vezmu to od konce tvého komentu. Lidé, kteří veškeré své "umění a schopnosti" vkládali do titulů Schumiho, teď totéž vkládají do titulů Hamiltona. A vidíš, tvrdíš, že Barok na Schumiho neměl, přesto TR. Bottase Mergl klidně nechá vyhrát, protože Hamilton své schopnosti prokáže jindy. A pokud má druhý pilot šťastnou sezónu, jako měl Rosberg, nechají získat titul klidně "dvojku". Když to srovnám s rokem 1999, tak tam mi přišlo, že Irvin neměl podporu ani samotného týmu Ferrari, natož Schumachera. Podle mne mohlo mít Ferrari titul v této sezóně také, jenom onen tým lidí tentokrát pracoval pouze pro zraněného Schumiho.

                    Já s tebou rád diskutuji, ale trochu mi vadí, že věci často vidíš dost jednostranně (nechci psát rovnou zaujatě). Však i Mercedes neměl vždy absolutně dominantní auto. Zvláště v roce 2018 na tom byli hůř, než Ferrari. A Hamilton se musel také "nadřít" na titul. Akorát, že se tehdá ukázal rozdíl mezi oběma "v té době čtyřnásobnými", kdy ten v tom červeném autě měl ještě nepatrně lepší vúz (nebo spíše na některých tratích byl lepší Mergl a jinde Ferrari). Co se týče reálných bojů z dřív, tak bych řekl, že do toho ještě dost vstupovala nespolehlivost aut. Dnes už i ti průměrní mají naprosto spolehlivá auta.
                    Celkem chápu tvůj "vztah" k Lewisovi, kdy si podle tebe jezdí pro tituly, jako pro rohlíky a prezentuje se to jak se nadřel. Já to měl podobné se Schumacherem. Mně vadilo, že byl prezentován jako konstruktér, ladič, svačinář i šéf týmu. To, že byl také pilotem, jaksi už jenom logicky vyplývalo z jeho glorifikace. 03 18
                    Můj názor je ten, že pokud chceme lepší závodění, nemohou si továrny hrát na vlastním písečku a zakonzervovat "současnou situaci" (myšleno, v jakékoliv době). (Trošku vám Ferraristům tuto situaci přeju, za vaše postoje a za to, že se Ferrari spojilo s Mercedesem při jednání o změnách pohonných jednotek). Ale jak jsem psal už dříve. Možná se to Ferrari vyplatí a od sezóny 2022 budou dominovat oni. Pokud si do tajné dohody s FIA zakotvili výhodu pro sezóny po tomto datu. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mansell_fan

                      Mansell_fan

                      37.188.250.XXX
                      V roce 1999 Schumacher doslova dotlačil Eddieho k vítězství v Malajsii, byl to jeho první závod po zlomenině. Schumacher není jen nejlepší jednička na světě, ale i nejlepší dvojka, hlásaly po závodě titulky v novinách. To mi přijde jako docela slušná podpora. Divím se že to ten arogantní a bezohledný Schumi, jak ho mnozí hejtři nazývají, udělal, když ten závod mohl vyhrát s prstem v nose.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Ano, ale co předcházelo a pak následovalo nějak nezmiňujěš.
                        A že Schumacher vše završil oslavou titulu Hakkinena v garážích McLarenu, se říkat nesmí už vůbec. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mansell_fan

                          Mansell_fan

                          37.188.250.XXX
                          V Japonsku Schumacher už nejel na Irvina, dokonce to někde později i přiznal. Ovšem je dost těžké jet na někoho kdo je v kvaldě o 1,5 sekundy pomalejší. Eddie myslím na Suzuce ten tlak že může být mistr světa prostě nezvládl. Škoda, moc jsem mu to přál. A že Schumacher slavil s Hakkinenem jen ukazuje jaký respekt měl ke svÿm rivalům 03 01

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      Tak jestli vidíš podobnosti mezi schumacherem a hamiltonem, tak já vůbec. Spíš bych je viděl mezi schumacherem a sennou, když už bych chtěl srovnávat.
                      Říkáš že ti vadilo jak je schumacher glorifikován, ale on si to alespoň částečně zasloužil. Hamilton, no nevím co bych u něj viděl za zásluhy. Schumacherova zpětná vazba byla proslulá, ale myslím si, že až s příchodem barika se ferrari dostalo na úplný vrchol a nejspíš to bude spíš barikovým přínosem než schumacherovým. Neoddiskutovatelným schumacherovým přínosem ale je jeho schopnost motivovat svoji polovinu garáže. To byl jeho největší přínos, zvlášť do ferrari... Navíc on dokázal získat titul se dvěma týmy, které v době jeho příchodu rozhodně nepatřili na úplnou špičku, ale ten titul dali. A zvlášť u ferrariho se projevila jeho osobnost, kdy dokázal přesvědčit jak ferrari tak svůj starý tým z bennetonu k přechodu. Tohle bylo to, proč schumacher vyčnívá nad jakéhokoliv pilota své doby.
                      Hamilton, sorry, ale ten od 11 let měl vše na stříbrném podnose. Jasně, talent mu nikdo upřít nemůže, ale on nepoznal nedostatek a vstoupil do týmu s mistrovským vozem a dokázal jej rozložit tak, že titul (bohudík) získal kimi. Když se mcl nedařilo, tak jeho vlastní motivace dokázala to, že jej zametl týmový kolega. Tohle když srovnáš se schumacherem, tak to musíš vidět i Ty. Zkrátka hamilton je jen jezdec. Má talent, jestli je skutečně nejlepší v současném poli, asi ano, ale těžko se to posoudí. Schumacher dokázal posunout průměrný tým k nejlepším. Je jasné, že není konstruktér a blablabla. Byl hlavně motivátor a dokázal, aby ti nejlepší za ním šli.
                      Když to srovnám například s prostem (kterého si nesmírně vážím) tak ten u ferrari dost pohořel. Dokonce byl vyhozen. Proč? Nedal italskou mentalitu a nedokázal vedení přesvědčit, aby vyšli vstříc jeho potřebám. To stejné vettel. Určitě je to nesmírně talentovaný pilot, ale pokud chtěl vyhrát s ferrari titul, musel by si dovést neweyho z red bullu.
                      A netuším, proč si podlehl dojmu, že klidně nechali rosberga získat titul. Proč myslíš, že rosberg ukončil kariéru? Mercedes se jen brání tomu, aby do rádia, které v současnosti poslouchá celý svět přikázali jednomu pilotovi pustit druhého. Tu svoji TR praktikují nenápadněji, ale v roce 2016 se hamilton vyautoval tak nějak sám a rosberg měl víc štěstí než rozumu a proto nechtěl aby s ním v sezoně 2017 bylo příkladně zameteno.
                      A nesouhlasím, že v roce 2018 mělo ferrari lepší auto než mercedes. Možná do letní přestávky vyrovnané, ale po ní mercedes opět dominoval. Spíš si říkám, jestli vettelovi chyby neplynuly spíš z toho, že to auto tlačil příliš na hranu, kdežto hamilton si jezdil pořád s nějakou rezervičkou...
                      A já s tebou též rád diskutuji, protože dokážeš u argumentů přemýšlet a předložit protiargument, ne jak někteří zdejší lůmeni 11

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        Irvine nezvládl celkově ten tlak. Vždyť on se dostal do boje o titul jen díky tomu, že couthard vystrčil růžky a rozhodil hakinena a obírali se vzájemně o body. Když si tak matně vzpomenu, tak Irvine často nestačil ani na sala co zaskakoval za schumachera. A že schumacher nechtěl aby irvine byl ten kdo doveze po 20 letech titul do maranella? No, nedivím se mu. Navíc on mu neublížil, jenom ho nepodpořil v posledním závodě nějakou prasárničkou, kterou by mohl vytáhnout z rukávu, pokud by asi úplně chtěl. Těžko mohl Irvina teleportovat před hakinena, když irvine ztrácel 40s...

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mansell_fan

                          Mansell_fan

                          37.188.250.XXX
                          On Schumi tehdy po Suzuce řekl něco v tom smyslu že titul si musí každý vyjezdit především sám, bylo to určitě namířeno na Irvina a máš pravdu, taky se mu nedivím. Prostě Eddie ten víkend nedal, v tréninku havaroval a už se to s ním vezlo.

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            tak on nedal ani ten přenos odpovědnosti za to, že ten tým má najednou táhnout. Jak o něm kdysi řekl Jordan, Irvine je velice talentovaný jezdec, ale mistrem by se stal jedině pokud by věnoval alespoň půlku energie co dával do večírků tak do svojí přípravy na závod

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mansell_fan

                              Mansell_fan

                              37.188.250.XXX
                              Tohle mi na něm bylo právě sympatické. Eddie byl stará škola, holky, večírky, pohoda a pak si prostě nasadil helmu a šel závodit. Byl jeden z posledních svého druhu. Asi mu to sebralo spoustu rychlosti, ale aspoň si to pořádně užil 04 Nevím jestli je ta historka pravdivá, ale prý po prvním testování ve Fioranu se Schumacherem mu Eddie řekl že by mohli zajit "na jedno" a trochu pokecat. Michael se vymlouval že musí za rodinou a kdesi cosi a Irvine mu řekl: "Hele, buď jsi têhotný a nebo nejsi normální". Myslím že to docela charakterizuje rozdíl mezi těma dvěma.
                              V sedmdesátkách by mu to sedlo víc, s Jamesem Huntem by si určitě rozumněli 14

                              + 1 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Podobnost: O Schumim se tvrdí, jak se obklopil svými lidmi u Ferrari a společně vybudovali neporazitelný tým. Něco podobného klidně můžu tvrdit i o Hamiltonovi. Však jeho spojeectví s Wolffem je snad nabíledni. Po přestupu Lewise k Merglu, to jejich auto rozhodně nebylo nijak TOP. Klidně lze tvrdit podobné věci, které se tvrdily o Schumim, také o Hamiltonovi. To auto musí být pro něho stavěné, čili musí mít zpětnou vazbu. Pokud však to chceme vyvracet, nebo zpochybňovat, v tom případě musíme uznat, že Ham umí jezdit špičkově se vším. Což ho pak staví ještě výše, co do kvalit pilota.03
                        Víš, ono je to dost těžké posoudit opravdu objektivně, kdo z nich měl lepší podmínky a kdo z nich byl lepším pilotem. Mně se líbí, že dokážeš uznat i zásluhy Barika. (Mně například nesedí, řeči o Schumiho neustálém testování, zpětných vazbách a rychlosti, dokumentované jeho bilancí v kvalifikacích. A víš kdo držel do letoška rekord okruhu na kterém Ferrari testovalo a kde údajně najezdil Schumi nejvíce km a byl nejrychůlejší? Světe div se Barrichello!!!) Já mám Schumachera zařazeného, jako obrovsky pracovitého člověka, který se dokázal obklopit schopnými lidmi, ale dokázal také politikařit a intrikařit.

                        Prost u Ferrari pohořel, protože tam neměl "své" lidi, ale Italy. Schumi tohle zvládl nejlépe ze všech, kdo u Ferrari jezdili. 11
                        Dojmu, že Mergl nechal získat titul Rosbergovi jsem nepodlehl. To je fakt. Jistě, že tomu hodně pomohlo také Rosbergovo německé občanství, tak že mu nekazili závody a nechali ho porážet Lewise. U Ferrari tohle ale není. Tam klidně vymění pořadí obou pilotů v závodě, pokud se nenacházejí v pořadí, které měli v plánu. (Jinak tvoje myšlenky ohledně Rosberga, Vettela, Hamiltona, beru 03 11)
                        2018 úplně nesouhlasím. Jsem přesvědčen, že to bylo okruh od okruhu, kdy některé seděly Ferrari a jiné Mercedesům. Však i ty kvalifikace dokazovaly, že má Ferko hodně rychlé auto. Ale souhlasím, že druhá půle byla v režii Mercedesu. Ale do jaké míry tomu pomohly chyby Vettela a do jaké míry už měl Mergl lepší vůz, těžko říci. 17

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          tak já mu to neberu, ale žil v době, kdy takový přístup nebyl na místě a bralo mu to kredit. V podstatě dostal šanci a promrhal ji...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • jumpman

                          jumpman

                          178.255.168.XXX
                          Tak tvoje úvahy ohledně hamiltona působí logicky, ale musíš vzít v potaz to co řekl brawn - že jim schumacher pomohl nastavit procesy, které používá do dnes hamilton. Schumacher s brawnem zahájili přesun techniků od ferrari k mercedesu. Jestli tam šli za brawnem nebo za schumacherem, těžko říct. Hamilton v podstatě pouze slízl smetanu. Já ho nechci úplně hanět. Spíš mi jde o to, že z mého pohledu se o svoje tituly zasloužil pouze svojím talentem za volantem, kdežto ten schumacher se musel daleko víc snažit. Když čtu různé vzpomínky lidí, co se schumacherem pracovali, tak sice nikdo neřekl, že by neměl talent, ale v porovnání se sennou, prostem, alonsem, zkrátka byl spíš průměr. V čem ale všechny dokázal překonat byla jeho míra preciznosti a urputnosti s cílevědomostí. I z toho nejspíš pramení ty jeho prasárny, protože chtěl ten úspěch v podstatě za každou cenu a briatore ho v počátcích nejspíš také dost ovlivnil.
                          Schumacherovou největší devízou bylo testování. Ale ne proto, že jen pomáhal vyvíjet vůz, hlavně si dokázal ten vůz "osahat" ve všech možných situacích, které potom využil v kvalifikacích a závodech. To mu nejspíš nejvíc chybělo po jeho návratu.
                          A s tím politikařením nemůžu souhlasit. Když o schumacherovi mluví jeho bývalí kolegové, tak se většinou o něm nevyjadřují jako o někom kdo politikaří. Ano, tým měl na své straně, tak to nejspíš nepotřeboval, měl to ošetřeno smlouvou, ale jak si viděl po jeho návratu k mercedesu, když byl nico rychlejší, nikdy nebyl z pitwallu zastaven aby schumachera nepředjel. Myslím, že stejně by to bylo i u ferrari v okamžiku, kdy by nestačil.
                          A s tím prostem jsi to vystihl, ale ten schumacher dokázal přesvědčit vedení, že tam ty své lidi chce a dokázal přesvědčit ty nejlepší z benetonu, že oni chtěli do ferrari. Tohle nebyla práce nikoho jiného.

                          A k tomu roku 2018? Bohužel přesné údaje o výkonu aut se nikdy nedozvíme, můžeme jen spekulovat z průběhu sezony a tam zkrátka po letní přestávce ferrari přestalo mercedesu stíhat a vettel začal kupit chyby. Jestli to bylo špatným směrem vývoje, nebo to jenom vettel nedal mentálně, no kdo ví... 14

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Když já těmhle povídačkám ať už Brawna, nebo Todta, moc nevěřím. Považuji je spíše za zdvořilostní fráze. Za jakousi obhajobu jejich kámoše a možná i sama sebe, když jim jejich spojenectví u Mercedesů nevyšlo, podle jejich představ. I nu, "nevstoupíš dvakrát do téže řeky".
                            Fakt, že po odchodu Schumiho a příchodu Hamiltona se složení na nejvyšších místech měnilo, (a tudíž i procesy, protože každý šéf je zvyklý pracovat trochu jinak), mě jaksi logicky nutí být k Schumiho zásluhám skeptický. Spíše mi to připadá jako trapný pokus přičítat veškeré zásluhy Schumimu, jak tomu bylo na sklonku milenia. Ne, s tím na mě nechoď. Je to stejné, jako když Todt prohlásí po návštěvě Schumiho, cosi ve smyslu, jak se jeho stav lepší a jakou radost z toho má, že s ním Schumi komunikoval...
                            Když si člověk reálně vyhodnotí, jak na tom asi Michael je, tak je každému (ať už fanouškovi, nebo odpůrci) smutno.
                            Co se týče politikaření. Nemyslel jsem to zas tak zle. Podle mne se v F1 politikaří jak na běžícím pásu a kdo chce být úspěšný, musí se většinou zapojit. Sám jsi vlastně popsal výsledky. Schumi měl na své straně tým a roli jedničky ošetřenou smlouvou. To musí být výsledkem nějaké "politické" práce. Věř, že na každého šampióna čeká vyzyvatel i pokořitel. Zdravý tým si těchto věcí je vědom a nechá prostor lepšími pilotovi. Ti, kteří mají vítězství ošetřeno ve smlouvách nemusí být (a většinou ani nejsou) ti opravdu nejlepší. Při vší úctě k jeho nesporným kvalitám.03
                            Ferrari já v těchto věcech (TR) příliš nevěřím, že by jen tak vyměnilo posty jedničky. V F1 jesou ty rozdíly mezi piloty většinou malé a pokud je dvojka lehce lepší, než jednička, tak se vše hned vrátí do starých kolejí strategií, týmovou režií, zvýhodněným výběrem součástek...Věř, že prosadit se proti takto silně "ošetřené pozici" jedničky, není vůbec jednoduché, navíc když ona jednička patří ke špičce. Viz 2007 Hamilton-Alonso. Ani Alonso se všemi svými schopnostmi nestíhal protěžovaného a chráněného nováčka Hamiltona. (Kdyby byla podpora opačná, neměl by Lewis nárok a McLaren by shrábl oba tituly. O tom jsem přesvědčen).

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.103.XXX
                              Manselle fan a jumpmane, Schumiho respekt k rivalům mnohem lépe dokumentuje Adelaide 1994 a Jerez 1997, než oslava Hakkinenova titulu, který mohl být Irvinův a slavit se mohlo v garážích Ferrari. Ale v tomto případě mu byla bližší garáž McLarenu, než ta jeho "domovská" u Ferrari. Svým způsobem dokážu pochopit, že nechtěl pomáhat svému kolegovi získat titul, na který si brousil zuby on a pro který udělal hodně (rozhodně více, než Irvine). Ale někdy to tak holt vyjde, že jedni pracují a druzí sklízí výsledky jejich práce. Něco podobného jsem měl na mysli při srovnávání Lewise se Schumim a argumentací jejich kolegy. Však Barik mu několikrát k titulu též pomohl a je za to schumiho fanoušky pouze očerňován a považován za loosera. Já dokonce i souhlasím se Schumim, že každý si titul musí vyjet sám, ale pak mi uniká smysl oněch TR.
                              Eddie mi byl též sympatičtější, než Schumi, protože mi připomínal Jamese Hunta, kterému jsem po smrti Ceverta fandil.Ale je fakt, že na přelomu milénia už nestačil pouhý talent a právě Schumi byl příkladem (alespoň pro mne) nesmírné píle a pracovitosti, kterou talenty přebíjel.
                              A ještě jedna poznámka. Eddie dostal šanci na titul, ale pouze na druhou půli sezóny. Kdyby se na něho jelo celou sezónu, jak tomu pak bývalo v případě Schumiho a dalších šampiónů, titul s tím autem by dal také. 03

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mansell_fan

                                Mansell_fan

                                37.188.141.XXX
                                On Eddie ten titul měl strašně blízko. Dokonce podle současného bodování by byl tehdy mistr světa. A jeden takový postřeh. V první půli sezóny se Schumacherem perfektně držel krok, v kvaldách byl rozdíl jen kolem tří čtyř desetin pro Schumiho, myslím tedy že jako "dvojka" rozhodně nedostával horší techniku. Navíc první závod, ač to byla vcelku haluz, vyhrál. Ferrari obecně v té první půlce sezóny vcelku McLarenu stačilo. Po Schumacherově zranění se ovšem auto začalo oproti mclarenům pomaličku zhoršovat. Mnozí v tom viděli důkaz jak důležitý byl Schumacher ohledně zpětné vazby při vývoji auta. Eddie ho v tomhle prostě nahradit nedokázal. Přesto se držel, díky svým výkonům na trati, dobré strategii týmu (třeba v Rakousku) i technickým a jezdeckým chybám McLarenu. Když se Schumacher na dva poslední závody vrátil, tak Eddieho ovšem v kvalifikaci doslova vydrtil, v Malajsii sekunda, v Japonsku sekunda a půl. V první půli sezóny vyrovnaný souboj a najednou, po zranění se navracející a tedy nevyježděný Michael Irvina úplně vyřídil. Docela zajímavé

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        01

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          185.149.130.XXX
                          Nevím, jestli v tom Japonsku mohl Schumi vyhrát a získat Eddiemu titul, nebo ne. Ale vyčítat mu, že dal Eddiemu "jen" minutu a půl a ne 1:40? nebylo by férovější vyčítat Eddiemu, že nedojel před Mikou sám? 12
                          Sorry, ale tohle i to co píší kluci vypovídá jasně o tom, že si Eddie titul nezasloužil a celkem rozumím tomu, že šel Schumi Mikovi poblahopřát. Jen to ukazuje jeho úctu k soupeřům bez ohledu na blikanec v Jerezu. 03

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Ano Irvine měl titul strašně blízko. V první půlce sezóny doplácel na fakt, že se jelo na Schumiho, protože klidně mohl mít některé Schumiho body on. A v posledních dvou závodech? V malajsii ho Schumi "dotlačil" k vítězství a kryl mu záda před Mikou. V Japonsku se to obrátilo. Tam Schumi hned na startu pustil Miku do vedení a kryl záda Mikovi.
                            A jak dalece nevyježděný Michael byl, můžeme pouze spekulovat. Šuškalo se tehdá, že byl zdráv už mnohem dříve a odmítal nastoupit a pomáhat Eddimu. Nejspíše pouze testoval. 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mansell_fan

                              Mansell_fan

                              37.188.156.XXX
                              Tak šuškandu o tom že by Schumacher svůj návrat schválně oddaloval aby nemusel pomáhat Irvinovi jsem teda nikdy nikde nezaznamenal, asi máš lepší informace. Co já vím tak on sám si nebyl jistý jestli v roce 99 vůbec ještě nastoupí a nakonec se vrátil hlavně kvůli tomu aby pomohl ubránit pro Ferrari PK, což se podařilo. Zda mohl jet v Suzuce rychleji je spekulace. Já osobně si myslím že mohl, že měl na to Miku porazit. Ale rozhodl se to neudělat. Ty říkáš že Schumi nikdy nebyl tak rychlý jak se to prezentuje, že mu pomáhala TR a s ni spojená naprostá podřízenost týmových kolegů, kteří nesměli být rychlejší než on. OK. Ovšem na Suzuce Eddieho žádná TR nesvazovala, bojoval o titul, měl k dispozici maximální možnou podporu, k tomu čtyři body náskoku a přesto byl v kvaldě a v závodě o světelné roky pomalejší než Schumacher. Auto které řídil bylo, jak ukázal Schumacher, minimálně o 1,5 sekundy na kolo rychlejší a mohlo porazit Hakkinenův mclaren. Nic Eddiemu nebránilo získat tedy titul vlastními silami, vůbec nic.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                To jsi to hodně zjednodušil, ten můj pohled na Schumiho. 18 Já tvrdím, že Schumi neudělal a ani nechtěl udělat maximum pro zisk titulu svého týmového kolegy. Ale zároveň, že těžil z pomoci týmových kolegů.

                                Původně toto vlákno vzniklo, že jsem viděl podobnosti ve způsobech, jak získávali své úspěchy oba sedminásobní. Já se neztotožňuji s názory, že Hamilton to měl jednoduché, protože má nejlepší auto, ale Schumi musel tvrdě bojovat proti celému světu.
                                Jistě že Eddie si titul nevyjel sám. Ale pokud onen úspěch nakonec závisí na posledním závodě, potřebuje pilot ještě podporu týmu a to celého týmu. Ostatně, jak dopadl Lewis v roce 2007, když neměl podporu celého týmu? Znamená to, že je špatným pilotem a titul(y) si nezaslouží? Mně vadí vaše vnímání Schumiho dvojek (které pro jeho tituly mnohdy udělaly maximum), jako totálních looserů. Každý fanoušek Míchaela si přeje, aby Bottas dělal maximum pro ztížení Lewisových titulů, ale zároveň omlouvá konání svého idolu (např. v roce 1999). Kde máte nějakou konzistenci v chápání a názorech? 03 Jak to teda má být, aby to bylo podle vás spravedlivé?

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama