DISKUZE K ČLÁNKU V historii měly soukromé týmy zásadní místo. Prosadily by se dnes?

Kdo nesleduje Formuli 1 pouhých pár let, určitě si vzpomene na začátek devadesátých let. Dvacet týmů, čtyřicet pilotů, boje v předkvalifikaci, nečekané výsledky...Ale existovala ještě varianta, za níž musíme ještě o pár desítek let zpátky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: V historii měly soukromé týmy zásadní místo. Prosadily by se dnes?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 19.11.2018 19:27 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Já bych to ještě "povýšil" a vzpomenul soukromé stáje založené samotnými piloty F1. Je jich také dost. Jen co si narychlo vzpomenu. Brabham jediný pilot a konstruktér, který získal titul na svém voze. Hill, Fittipaldi, McLaren, Prost, Surtees, Merzario, Amon, Rebaque, Stewart. Možná jsem na někoho ještě zapomněl. To pro mne byli lidé, kteří F1 a závodění natolik milovali, že neváhali utratit své těžce vydělané peníze opět závoděním. Tak trochu jesm cosi podobného očekával od Schumachera po konci jeho první kariéry a všech těch legendách, které o něm kolovaly. Ale nedočkal jsem se. Asi už bylo v F1 "jiné" prostředí a legendy byly jen legendami...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      178.17.4.XXX
      Já to myslel spíš tak, Odine, že zmíněné týmy nikdy nevyráběly vlastní auta a využívaly služeb továrních týmů - v Tvém seznamu to zpočátku dělali Hill (Lola), Surtees (McLaren), Merzario (March) a Rebaque (Lotus), i když Mexičan jel s vlastním vozem jen jeden závod a zjistil, že tudy cesta opravdu nevede. Ostatní pak nakonec přešli na vlastní produkci.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.247.XXX
        Tenhle způsob není ještě tolik vzácnej, dokud to bylo povolený, tak Red Bull dával starý auta Toro Rossu, to samý Honda týmu Super Aguri.

        Dallara staví stále vozy pro Haas, před pár lety pro HRT. Dokonce postavili nebo měli postavit i vůz pro Jordan, když ho převzal Midland. Byl ale údajně tak pomalej, že raději si postavili svůj. Bylo to okolo roku 2005.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          178.17.4.XXX
          Dobře, Zixi, tohle samozřejmě všichni známe, ale skutečně v dřevních dobách prostě tým vzal celé auto sakumprásk a prakticky na něm neudělal žádnou úpravu. Tak tomu bylo u Surteese v rané fázi, Merzario jezdil s Marchem 761 B, B & S Fabrication využívali McLareny M23 a M26, Rebaque zase křižoval okruhy s Lotusem 78. Pochopitelně vazby Red Bull - Toro Rosso jsou pochopitelné a fakt, jak dlouho už to funguje, leccos vysvětluje oproti spojení Honda - Super Aguri. To, že jedna firma postaví šasi a druhá na ni naroubuje vršek, to už tu taky bylo - vzpomeňme na rok 1993 a Lola BMS Scuderia Italia, do které byli mimochodem namotáni i lidé od Dallary.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Aha, jakási parafráze na současné téma třetích vozů?
        Tenkrát si hotová auta kupovali nadšenci, aby mohli závodit. A s týmem od kterého auto koupili neměli nic společného. Jeli na sebe. Dnes se obávám, že když zavedou třetí auto, bude po jeho pilotovi požadováno sloužit lídrovi týmu. 05

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • snebka

      snebka

      185.151.252.XXX
      Na založení Prostu měl větší podíl syn Alaina Prosta. Navíc mu byly slíbeny peníze od francouzské vlády a pokud si pamatuju z nedávného rozhovoru tak levné motory Peugeot. Vláda své slovo nedodržela, navíc začala později financovat Renault a Prost musel kupovat drahé motory Ferrari, což jej každý rok stálo opravdu hodně peněz z nevelkého budgetu. Teda, když o tom teď píšu, tak ta první věta patří spíše Stewartu, ale ony na tom byly oba týmy celkem podobně 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.247.XXX
        Dneska ale tohle není možné, když sou zákaznický vozy zakázaný - tehdy za to dost bojoval Williams s Midlandem. Navíc rok co rok se mění pravidla, tedy by se ty rok starý auta museli upravovat.

        Jinak tohle bylo pěkný a mělo to něco do sebe, ale vzpomíná se tu na něco, co dneska není povolený. Tedy se to těžko může opakovat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • kik

        kik

        78.45.21.XXX
        Krásným případem byl rok 1970 kdy Stewart jezdil na prvním voze March a dokonce s ním jeden závod i vyhrál. Pak ale Tyrrell v průběhu roku postavil vlastní vůz se kterým ovládl šampionát v následujícím roce. A spojeni James Hunt s lordem Heskethem na voze March o pár let později již bylo zmíněno.
        Obecně - soukromé týmy chybí a Balestre byl tenkrát blbec na entou. A i když se před pár lety přetřásala myšlenka na prodej zákaznických vozů, vždycky se někdo proti tomu postavil a celé to usnulo. Přitom by asi kvalda i závody byly zajímavější a spousta mladých pilotů by dostala šanci se trošku otrkat. Škoda.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Zix.

          Zix.

          78.102.247.XXX
          Jojo ono je zajímavý, že jak Hesketh tak Tyrrell slavili úspěchy s cizími vozy, pak nějakou dobu se svými, ale poté už nic moc nedokázali.

          Jinak toho zákazu je škoda, ale zas chápu že malý týmy nechtějí ztratit konkurenceschopnost vyvýjet a stavět si vůz samy. Ono je to určitě něco jinýho než jen převzít hotovej vůz a ten pouze dál vyvýjet a vylepšovat.
          Hlavní problém samozřejmě je v tom, že př. rok starý Mercedes by byl lepší než ten nový vůz menšího týmu - pak by tým co ten vůz pouze převezme měl výrazně menší náklady a stejný nebo lepší výsledky než tým co si ten vůz staví sám.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama