DISKUZE K ČLÁNKU V historii měly soukromé týmy zásadní místo. Prosadily by se dnes?

Kdo nesleduje Formuli 1 pouhých pár let, určitě si vzpomene na začátek devadesátých let. Dvacet týmů, čtyřicet pilotů, boje v předkvalifikaci, nečekané výsledky...Ale existovala ještě varianta, za níž musíme ještě o pár desítek let zpátky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: V historii měly soukromé týmy zásadní místo. Prosadily by se dnes?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 19.11.2018 19:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Harry (Hlasoval 1 člověk) 17.11.2018 21:49
Je to sice trochu mimo "mísu", ale k… »
» kik (Hlasoval 1 člověk) 19.11.2018 18:46
Krásným případem byl rok 1970 kdy Stewart jezdil… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Zix.

Zix.

78.102.247.XXX
Jojo ono je zajímavý, že jak Hesketh tak Tyrrell slavili úspěchy s cizími vozy, pak nějakou dobu se svými, ale poté už nic moc nedokázali.

Jinak toho zákazu je škoda, ale zas chápu že malý týmy nechtějí ztratit konkurenceschopnost vyvýjet a stavět si vůz samy. Ono je to určitě něco jinýho než jen převzít hotovej vůz a ten pouze dál vyvýjet a vylepšovat.
Hlavní problém samozřejmě je v tom, že př. rok starý Mercedes by byl lepší než ten nový vůz menšího týmu - pak by tým co ten vůz pouze převezme měl výrazně menší náklady a stejný nebo lepší výsledky než tým co si ten vůz staví sám.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hormón

Hormón

37.188.176.XXX
Zenska za volantem, auto bez ridice 20

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
kik

kik

78.45.21.XXX
Krásným případem byl rok 1970 kdy Stewart jezdil na prvním voze March a dokonce s ním jeden závod i vyhrál. Pak ale Tyrrell v průběhu roku postavil vlastní vůz se kterým ovládl šampionát v následujícím roce. A spojeni James Hunt s lordem Heskethem na voze March o pár let později již bylo zmíněno.
Obecně - soukromé týmy chybí a Balestre byl tenkrát blbec na entou. A i když se před pár lety přetřásala myšlenka na prodej zákaznických vozů, vždycky se někdo proti tomu postavil a celé to usnulo. Přitom by asi kvalda i závody byly zajímavější a spousta mladých pilotů by dostala šanci se trošku otrkat. Škoda.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jaromir83

Jaromir83

87.249.129.XXX
1977, Walter Wolf CDN ftw

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
[odkaz na stránku]
brutální

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zix.

Zix.

78.102.247.XXX
Taky sem si to potom vyhledal, mě spíš je nebo byla záhada kde berou takový peníze aby uživili tým Formule 1 . 04

Našel sem si, že to je firma co spravuje správy finančního portfolia, učetní služby vybraným klietům, dál ten jejich šéf že velí nějaký finanční firmě. bance a švýcarskýmu penzijnímu fondu. Viz odkazy co tu byli ***
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zix.

Zix.

78.102.247.XXX
Dneska ale tohle není možné, když sou zákaznický vozy zakázaný - tehdy za to dost bojoval Williams s Midlandem. Navíc rok co rok se mění pravidla, tedy by se ty rok starý auta museli upravovat.

Jinak tohle bylo pěkný a mělo to něco do sebe, ale vzpomíná se tu na něco, co dneska není povolený. Tedy se to těžko může opakovat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
snebka

snebka

185.151.252.XXX
Na založení Prostu měl větší podíl syn Alaina Prosta. Navíc mu byly slíbeny peníze od francouzské vlády a pokud si pamatuju z nedávného rozhovoru tak levné motory Peugeot. Vláda své slovo nedodržela, navíc začala později financovat Renault a Prost musel kupovat drahé motory Ferrari, což jej každý rok stálo opravdu hodně peněz z nevelkého budgetu. Teda, když o tom teď píšu, tak ta první věta patří spíše Stewartu, ale ony na tom byly oba týmy celkem podobně 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Dokugan

Dokugan

77.236.208.XXX
No tak ona ta hranice mezi soukromým týmem a továrním je hodně tenká. Každý tým má za sebou továrnu plnou lidí, kteří stavějí auto. V případě Haasu je to továrna Dallary, všichni ostatní mají vlastní. Nezapomínejme, že Ferrari i McLaren začínali jako závodní týmy a automobilkami se staly až později. Enzo Ferrari se tím dokonce ani netajil, že auta začal vyrábět jenom proto, aby uživil závodní tým.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mr.B

Mr.B

188.92.15.XXX
Sorry za OT, ale to byla prda v tom Macau. Uff...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Aha, jakási parafráze na současné téma třetích vozů?
Tenkrát si hotová auta kupovali nadšenci, aby mohli závodit. A s týmem od kterého auto koupili neměli nic společného. Jeli na sebe. Dnes se obávám, že když zavedou třetí auto, bude po jeho pilotovi požadováno sloužit lídrovi týmu. 05

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

178.17.4.XXX
Dobře, Zixi, tohle samozřejmě všichni známe, ale skutečně v dřevních dobách prostě tým vzal celé auto sakumprásk a prakticky na něm neudělal žádnou úpravu. Tak tomu bylo u Surteese v rané fázi, Merzario jezdil s Marchem 761 B, B & S Fabrication využívali McLareny M23 a M26, Rebaque zase křižoval okruhy s Lotusem 78. Pochopitelně vazby Red Bull - Toro Rosso jsou pochopitelné a fakt, jak dlouho už to funguje, leccos vysvětluje oproti spojení Honda - Super Aguri. To, že jedna firma postaví šasi a druhá na ni naroubuje vršek, to už tu taky bylo - vzpomeňme na rok 1993 a Lola BMS Scuderia Italia, do které byli mimochodem namotáni i lidé od Dallary.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zix.

Zix.

78.102.247.XXX
Tenhle způsob není ještě tolik vzácnej, dokud to bylo povolený, tak Red Bull dával starý auta Toro Rossu, to samý Honda týmu Super Aguri.

Dallara staví stále vozy pro Haas, před pár lety pro HRT. Dokonce postavili nebo měli postavit i vůz pro Jordan, když ho převzal Midland. Byl ale údajně tak pomalej, že raději si postavili svůj. Bylo to okolo roku 2005.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

178.17.4.XXX
Já to myslel spíš tak, Odine, že zmíněné týmy nikdy nevyráběly vlastní auta a využívaly služeb továrních týmů - v Tvém seznamu to zpočátku dělali Hill (Lola), Surtees (McLaren), Merzario (March) a Rebaque (Lotus), i když Mexičan jel s vlastním vozem jen jeden závod a zjistil, že tudy cesta opravdu nevede. Ostatní pak nakonec přešli na vlastní produkci.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Já bych to ještě "povýšil" a vzpomenul soukromé stáje založené samotnými piloty F1. Je jich také dost. Jen co si narychlo vzpomenu. Brabham jediný pilot a konstruktér, který získal titul na svém voze. Hill, Fittipaldi, McLaren, Prost, Surtees, Merzario, Amon, Rebaque, Stewart. Možná jsem na někoho ještě zapomněl. To pro mne byli lidé, kteří F1 a závodění natolik milovali, že neváhali utratit své těžce vydělané peníze opět závoděním. Tak trochu jesm cosi podobného očekával od Schumachera po konci jeho první kariéry a všech těch legendách, které o něm kolovaly. Ale nedočkal jsem se. Asi už bylo v F1 "jiné" prostředí a legendy byly jen legendami...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Já bych řekl že je to v zásadě pořád stejné, od začátků vyhrávají ti z nejlepším zázemím a dostatkem prostředků. V třicátých letech do Formule vstoupili Mercedes a Autounion s podporou nacistického německa které do toho lilo peníze, a ovládli šest šampionátů po sobě. V padesátých letech nejdříve kralovala Alfa Romeo, následně do toho pak vstoupili Němci a dva šampionáty opět ovládli.

Pak přišli tři desetiletí určité finanční rovnováhy, takže to bylo celkem vyrovnané, ale v osumdesátých letech opět vahrávali už jen ti co měli super rozpočet, obvykle McLaren a Williams s rozpočty kolem 300 milionů dolarů, a nebo ten tým do měl podporu dodavatele motorů.

V dnešní době kdy se hůře shánějí sponzoři mimo svět autosportu, mají pak logicky týmy s podporou automobilky prim.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

178.17.4.XXX
Sauber zachránil před pádem Longbow Finance SA, taktéž ze Švýcarska. A jak se zdá, docela se to daří.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Harry

Harry

90.180.175.XXX
Je to sice trochu mimo "mísu", ale k větší nepředvídatelnosti výsledků by pomohl i zákaz ovládání motorů z depa, nebo až z Anglie během závodu.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zix.

Zix.

78.102.247.XXX
Dneska sou bohužel náklady tolik vysoký, že to pro obyčejný nadšence nejde. Musejí mít za sebou firmu, která na ten tým vydělá nebo mít za sebou pořádný a stabilní sponzory.

Soukromý tým je dneska snad už jen Williams a ten si taky trošíčku vydělává nebo vydělával tím prodejem KERSu. Zbytek za sebou někoho má.
Mercedes, Renault, Ferrari - automobilky
Red Bull, Toro Rosso - nápoje
Haas - strojírenství
McLaren - auta a bahrajnci asi ropa
Sauber - přiznávám že tam ani nevím, ale nějaká investiční firma??
Force India - Mallya a jeho aerolinie, pivo a od letoška Stroll - oblečení a investice?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel003302

uzivatel003302

109.105.39.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama