DISKUZE K ČLÁNKU Proč nebyl Hamilton potrestán? Další vysvětlení nabízí Martin Brundle
Dohady kolem situací v 1. a 69. kole pořád neberou konce, protože se spoustě fanoušků, příznivců a dalších lidí nelíbí rozdílné zhodnocení dvou prakticky identických situací, do kterých byli zapleteni Lewis Hamilton a Max Verstappen.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč nebyl Hamilton potrestán? Další vysvětlení nabízí Martin Brundle
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
21:33 02.11.2016 77.240.103.XXXNechápu, jak můžou ChW a MB pominout, že Hamilton neprojel zatáčku č.2 a tvrdit, že žádnou výhodu nezískal? Přitom na jiných tratích trestají za přejetí všemi koly bílé čáry i o pár milimetrů. Podle mne jen další důkaz, že se vyvolení netrestají.
Podle mne Hamilton získal mnohonásobně větší výhodu, než např. Massa v Brazílii 2013. Massa potrestán, Hamík nikoliv. Ano, v Brazílii to bylo vysvětlováno bezpečností. Ale Massa nikoho neohrozil, neomezil... Prodloužili plnou čáru dále a zkoumali, kdo ji o kolik přejede, aby mohli vynášet tresty. V Mexiku si každý jezdí kudy chce a komisaři vyvolené nechají bez postihu, ostatním zatnou tipec, aby se zklidnili. Ukázka bordelu, který se stále více a více v F1 prohlubuje.-
zipp
05:46 03.11.2016 195.212.58.XXXPřečti si ještě jednou zdůvodnění Brundela, hezky to vysvětluje.
Jinak k tomu Massovi, během závodu byl několikrát upozorněn, že jestli tu čáru bude dál přejíždět, dostane penalizaci. Massa na to kašlal a pořád čáru přejížděl dál => pentle byla jasná. Naprosto nesmyslně se potom vztekal. Kdyby mu nic neříkali a dostal to za jedno přejetí, jasně, to by bylo na pováženou. Ale takto?
-
-
Kevvin
18:09 02.11.2016 185.73.103.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
jiva61
17:54 02.11.2016 178.255.168.XXXNo jo,kačírek,zídky jsou sice fajn,ale co když v kačírku zůstane vytlačený jezdec a viník kolize pofrčí dál?Zas nastanou dohady jak koho trestat.Ale myslím si,že by si určitě dali větší pozor, třeba jako v Monaku.Tam taky nejsou žádné únikové zony a jde to. -
uzivatel001639
14:28 02.11.2016 89.111.73.XXXNevím co se tu řeší. Soupeřil s někym Hamilton? Ne, tak oproti komu mohl získat výhodu? Soupeřil s někým Verstappen? Ano, pokud by si nezkrátil cestu byl by za Vettelem a ten by s velkou pravděpodobností uhájil 3. místo, protože by nemusel brzdit když se Verstappen vracel na trať. Verstappen mel dostat vyraznejsi trest, protože dost ovlivnil závod. Pokud tedy Hamilton po vyjetí nechal pole dojet na stejný časový odstup je vše OK. Nechápu proč nejsou únikové zóny s kačírkem, bylo by vše bez problémů. FIA, ale chtěla, aby se děti vyřádili a soupeřilo se až do konce a tady to je. Stejný problém jako s motory. Proč řeší životnost motoru, takhle skoro všichni dojedou a je to nuda.-
Mike17
14:41 02.11.2016 93.99.87.XXXSouhlasím s tím, že kačírek by to vyřešil. U obou stejně. Oba by se propadli o nějakou pozici dozadu (Hamilton nejspíš o víc pozic, vzhledem k prvnímu kolu).
Stejně tak oba dva získlai časovou výhodu a oba byli kousek před svými soupeři. Není důvod jednoho trestat a druhého ne.
-
-
VáclavI
12:27 02.11.2016 176.74.128.XXXToto vysvětlení je poněkud alibistické. Pokud jsem sledoval závod dobře, tak Hamilton neměl při výjezdu na golfový trávník náskok jedné či dvou délek před ostatními. To, že Hamilton ubral plyn, tak je sice hezké, nevíme jak se k této informaci dostal Brundle (možná z výsledku "vyšetřování"), ale pokyn ze strany týmu jsem neslyšel. Proto se můžeme i domnívat, že zpomalili kvůli kontrole vozu, nikoli kvůli tomu, aby ho ostatní dohnali.
Představme si situaci na jiném okruhu třeba Monze... Vedoucí muž odstartuje a do první zatáčky probrzdí, ale musí se vyhnout zábranám - vskutku dobré řešení. Proč to nejde udělat i zde? Buď přijmeme fakt, že na některých okruzích to prostě a jednoduše budeme akceptovat, nebo to akceptovat nebudeme a bude trestáno.
Dosavadní řešení, je na nic - vždy budou dohady o tom, jaká vzdálenost mezi vozy je už boj o umístění, či nikoliv. Řešení - úprava okruhu, nebo trestání zkrácení tratě (pokaždé), nebo to neřešit (nikdy).-
badys
12:46 02.11.2016 46.13.68.XXXTrvalou , netrvalou , výhodu každopádně získal, kdyby jel tak aby neprobrzdil a zatáčku projel , musel by jet pomaleji , nebo dřív brzdit a tím pádem by ztratil asi pozici a bůh ví jestli by pak vyhrál.
Na druhou stranu jsem viděl v první zatáčce tolik vyjetí z trati a vždy získali někteří výhodu , ale nikdy se to netrestalo.
Od stolu se to nikdy spravědlivě nerozřeší. Vyřeší to jedině okruh , který svým profilem bude sám "trestat" každé vyjetí z trati , všem stejně. -
RoBertino
12:46 02.11.2016 83.208.82.XXXOtázka štěrku nebo zídek, jak už se navrhovalo, je pořád živá, ale - a to je prosím můj osobní názor - zatím se nad jejich zavedením váhá, aby co možná nejvíc pilotů zůstalo v závodě, nebo také kvůli stálého přízraku bezpečnosti. Pochopitelně by se nic nestalo, kdyby byl na tomto prostoru místo trávníku štěrk a dá se říci, že po dvou třech nepříjemných zkušenostech by si piloti dali pozor. Ale takhle je to opravdu alibistické a pořadatelé mohou tvrdit - chyba ještě neznamená konec závodu. Opravdu by celé záležitosti prospělo jasné pravidlo. Byť třeba tvrdé, ale jak řekl slavný Anthony Colin Bruce Chapman: "Pravidla jsou od toho, aby byla akceptována". Jenže pak se objeví plno těch, kteří budou tvrdit, že takový postih docela zničí závodění a piloti nebudou už vůbec riskovat. A teď, babo raď-
Mike17
12:54 02.11.2016 93.99.87.XXXTady by stačilo udělat štěrkovou zónu ve směru zkrácení tratě a ve směru ke svodidlům nechat asfalt (kvůli bezpečnosti), doplněný nějakým zpomalujícím zařízením (šikana z gum?), kdyby štěrk někdo zkoušel objet.
Zeď v tomto místě je jasná blbost, mrtví by přišli rychle.-
-
-
RoBertino
13:30 02.11.2016 83.208.82.XXXTome, i když RPR (Rescue Polystyren Rangers) by byla úžasná, tohle by neprošlo skrzevá bezpečnostní opatření. To by se vřeštělo - chlapík s bílým kvádrem v blízkosti projíždějících vozů. Jinak a lépe .
Nabízejí se samozřejmě zpomalovací pásy jako třeba přes chodníky ve městech, to by mohlo fungovat, protože kdo to vezme přímo, riskuje poškození, kdo mezi nimi bude kličkovat, určitě si nepomůže...-
-
-
tom11
18:22 02.11.2016 193.86.205.XXXto jsou výborné nápady! u těch značek by vždycky číhal za stromem policajt ( tedy tady vlastně komisař ) a štípal by pilotům bločky v jejich licencích.
semafory tam vždy několikery máme, autobusová zastávka je alespoň na jedné trati taky, tak snad chybí už jenom v současnosti tolik oblíbený kruháč
-
-
mi88ki
13:51 03.11.2016 165.72.200.XXXTo zase není tak blbej nápad. Každý kdo by opustil trať, a nevrátil se na stejném místě odkud vyjel, by musel před nájezdem zpátky na trať nejdříve zastavit, jinak průjezd boxovou uličkou. Jediná výjimka k diskusi by byla, pokud by byl jezdec vytlačen mimo trať, podobně jako Nico Maxem.
Kontrola v telemetrii by byla jednoduchá.
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek