DISKUZE K ČLÁNKU Proč nebyl Hamilton potrestán? Další vysvětlení nabízí Martin Brundle

Dohady kolem situací v 1. a 69. kole pořád neberou konce, protože se spoustě fanoušků, příznivců a dalších lidí nelíbí rozdílné zhodnocení dvou prakticky identických situací, do kterých byli zapleteni Lewis Hamilton a Max Verstappen.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč nebyl Hamilton potrestán? Další vysvětlení nabízí Martin Brundle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 03.11.2016 13:51 Vložte komentář

Nejlepší názory

» VáclavI (Hlasovalo 6 lidí) 02.11.2016 12:27
Toto vysvětlení je poněkud alibistické. Pokud… »
» badys (Hlasovali 4 lidé) 02.11.2016 12:46
Trvalou , netrvalou , výhodu každopádně získal,… »
» RoBertino (Hlasovali 4 lidé) 02.11.2016 13:19
Miku, vzpomínám na úžasné polystyrenové bloky v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Nechápu, jak můžou ChW a MB pominout, že Hamilton neprojel zatáčku č.2 a tvrdit, že žádnou výhodu nezískal? Přitom na jiných tratích trestají za přejetí všemi koly bílé čáry i o pár milimetrů. Podle mne jen další důkaz, že se vyvolení netrestají.
    Podle mne Hamilton získal mnohonásobně větší výhodu, než např. Massa v Brazílii 2013. Massa potrestán, Hamík nikoliv. Ano, v Brazílii to bylo vysvětlováno bezpečností. Ale Massa nikoho neohrozil, neomezil... Prodloužili plnou čáru dále a zkoumali, kdo ji o kolik přejede, aby mohli vynášet tresty. V Mexiku si každý jezdí kudy chce a komisaři vyvolené nechají bez postihu, ostatním zatnou tipec, aby se zklidnili. Ukázka bordelu, který se stále více a více v F1 prohlubuje.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zipp

      zipp

      195.212.58.XXX
      Přečti si ještě jednou zdůvodnění Brundela, hezky to vysvětluje.
      Jinak k tomu Massovi, během závodu byl několikrát upozorněn, že jestli tu čáru bude dál přejíždět, dostane penalizaci. Massa na to kašlal a pořád čáru přejížděl dál => pentle byla jasná. Naprosto nesmyslně se potom vztekal. Kdyby mu nic neříkali a dostal to za jedno přejetí, jasně, to by bylo na pováženou. Ale takto?

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kevvin

    Kevvin

    185.73.103.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jiva61

    jiva61

    178.255.168.XXX
    No jo,kačírek,zídky jsou sice fajn,ale co když v kačírku zůstane vytlačený jezdec a viník kolize pofrčí dál?Zas nastanou dohady jak koho trestat.Ale myslím si,že by si určitě dali větší pozor, třeba jako v Monaku.Tam taky nejsou žádné únikové zony a jde to.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.73.XXX
    Nevím co se tu řeší. Soupeřil s někym Hamilton? Ne, tak oproti komu mohl získat výhodu? Soupeřil s někým Verstappen? Ano, pokud by si nezkrátil cestu byl by za Vettelem a ten by s velkou pravděpodobností uhájil 3. místo, protože by nemusel brzdit když se Verstappen vracel na trať. Verstappen mel dostat vyraznejsi trest, protože dost ovlivnil závod. Pokud tedy Hamilton po vyjetí nechal pole dojet na stejný časový odstup je vše OK. Nechápu proč nejsou únikové zóny s kačírkem, bylo by vše bez problémů. FIA, ale chtěla, aby se děti vyřádili a soupeřilo se až do konce a tady to je. Stejný problém jako s motory. Proč řeší životnost motoru, takhle skoro všichni dojedou a je to nuda.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Souhlasím s tím, že kačírek by to vyřešil. U obou stejně. Oba by se propadli o nějakou pozici dozadu (Hamilton nejspíš o víc pozic, vzhledem k prvnímu kolu).
      Stejně tak oba dva získlai časovou výhodu a oba byli kousek před svými soupeři. Není důvod jednoho trestat a druhého ne. 03

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    Brundle hájí svého krajana, to je jasné. Asi takhle. Být tam řešení jako v Monze, tak se vrátil na trať tak pátej, šestej a byl by rád. Nějaké ubrání plynu nikoho ze židle nezvedne, když vede o dvě vteřiny...

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kostěj

    Kostěj

    194.213.42.XXX
    Bla, bla, bla...
    Bejt tam štěrk, nebo zeď, tak je metroušek v ****.
    Příspěvek byl redakčně upraven.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • VáclavI

    VáclavI

    176.74.128.XXX
    Toto vysvětlení je poněkud alibistické. Pokud jsem sledoval závod dobře, tak Hamilton neměl při výjezdu na golfový trávník náskok jedné či dvou délek před ostatními. To, že Hamilton ubral plyn, tak je sice hezké, nevíme jak se k této informaci dostal Brundle (možná z výsledku "vyšetřování"), ale pokyn ze strany týmu jsem neslyšel. Proto se můžeme i domnívat, že zpomalili kvůli kontrole vozu, nikoli kvůli tomu, aby ho ostatní dohnali.

    Představme si situaci na jiném okruhu třeba Monze... Vedoucí muž odstartuje a do první zatáčky probrzdí, ale musí se vyhnout zábranám - vskutku dobré řešení. Proč to nejde udělat i zde? Buď přijmeme fakt, že na některých okruzích to prostě a jednoduše budeme akceptovat, nebo to akceptovat nebudeme a bude trestáno.

    Dosavadní řešení, je na nic - vždy budou dohady o tom, jaká vzdálenost mezi vozy je už boj o umístění, či nikoliv. Řešení - úprava okruhu, nebo trestání zkrácení tratě (pokaždé), nebo to neřešit (nikdy).

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • badys

      badys

      46.13.68.XXX
      Trvalou , netrvalou , výhodu každopádně získal, kdyby jel tak aby neprobrzdil a zatáčku projel , musel by jet pomaleji , nebo dřív brzdit a tím pádem by ztratil asi pozici a bůh ví jestli by pak vyhrál.
      Na druhou stranu jsem viděl v první zatáčce tolik vyjetí z trati a vždy získali někteří výhodu , ale nikdy se to netrestalo.
      Od stolu se to nikdy spravědlivě nerozřeší. Vyřeší to jedině okruh , který svým profilem bude sám "trestat" každé vyjetí z trati , všem stejně.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Otázka štěrku nebo zídek, jak už se navrhovalo, je pořád živá, ale - a to je prosím můj osobní názor - zatím se nad jejich zavedením váhá, aby co možná nejvíc pilotů zůstalo v závodě, nebo také kvůli stálého přízraku bezpečnosti. Pochopitelně by se nic nestalo, kdyby byl na tomto prostoru místo trávníku štěrk a dá se říci, že po dvou třech nepříjemných zkušenostech by si piloti dali pozor. Ale takhle je to opravdu alibistické a pořadatelé mohou tvrdit - chyba ještě neznamená konec závodu. Opravdu by celé záležitosti prospělo jasné pravidlo. Byť třeba tvrdé, ale jak řekl slavný Anthony Colin Bruce Chapman: "Pravidla jsou od toho, aby byla akceptována". Jenže pak se objeví plno těch, kteří budou tvrdit, že takový postih docela zničí závodění a piloti nebudou už vůbec riskovat. A teď, babo raď 04 04 04

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Tady by stačilo udělat štěrkovou zónu ve směru zkrácení tratě a ve směru ke svodidlům nechat asfalt (kvůli bezpečnosti), doplněný nějakým zpomalujícím zařízením (šikana z gum?), kdyby štěrk někdo zkoušel objet.
        Zeď v tomto místě je jasná blbost, mrtví by přišli rychle.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          83.208.82.XXX
          Miku, vzpomínám na úžasné polystyrenové bloky v Itálii, na Hockenheimringu a na starém Österreichringu. Asi to jako zpomalení moc nefungovalo, ale efekt rozletivšího se kvádru byl velmi působivý 03 03 03

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            jo, a k tomu rychlou rotu, která bude ty kvádry po každém průjezdu měnit 03 je jo, proč ne.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              83.208.82.XXX
              Tome, i když RPR (Rescue Polystyren Rangers) by byla úžasná, tohle by neprošlo skrzevá bezpečnostní opatření. To by se vřeštělo - chlapík s bílým kvádrem v blízkosti projíždějících vozů. Jinak a lépe 04 04 04 11 11 11.
              Nabízejí se samozřejmě zpomalovací pásy jako třeba přes chodníky ve městech, to by mohlo fungovat, protože kdo to vezme přímo, riskuje poškození, kdo mezi nimi bude kličkovat, určitě si nepomůže...

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • VáclavI

                VáclavI

                176.74.128.XXX
                Nebo by mohla být umístěna při výjezdu zpět na trať značka, např. dej přednost v jízdě, nebo ještě lépe STOPka. 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  RoBertino

                  83.208.82.XXX
                  To by bylo krásné - v nebezpečných zatáčkách zákaz předjíždění, sem tam přikázaný směr a před únikové zóny dát zákaz vjezdu. 12 12 12

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • tom11

                    tom11

                    193.86.205.XXX
                    to jsou výborné nápady! u těch značek by vždycky číhal za stromem policajt ( tedy tady vlastně komisař ) a štípal by pilotům bločky v jejich licencích.
                    semafory tam vždy několikery máme, autobusová zastávka je alespoň na jedné trati taky, tak snad chybí už jenom v současnosti tolik oblíbený kruháč 12

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • mi88ki

                  mi88ki

                  165.72.200.XXX
                  To zase není tak blbej nápad. Každý kdo by opustil trať, a nevrátil se na stejném místě odkud vyjel, by musel před nájezdem zpátky na trať nejdříve zastavit, jinak průjezd boxovou uličkou. Jediná výjimka k diskusi by byla, pokud by byl jezdec vytlačen mimo trať, podobně jako Nico Maxem.
                  Kontrola v telemetrii by byla jednoduchá.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Bral bych cokoliv, co vůz zpomalí a bude hrozit nějaké menší poškození, ale co pilota nezraní. V dnešní době by neměl být problém něco vymyslet. Točí se tam miliardy, nejaký milionek na řešení by se hodil. 04

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama