DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Klíčem k záchraně šampionátu 2016 budou pneumatiky

Optimistické řeči o stahování náskoku Mercedesu ze strany Ferrari se zdají být stále větší utopií. Místo toho ztrácí Maranello dech i ve srovnání s Red Bullem, což se projevilo jak ve Španělsku, tak v Monaku, třebaže tam byly specifické podmínky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari: Klíčem k záchraně šampionátu 2016 budou pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 03.06.2016 11:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 01.06.2016 12:13
Gumy a gumy a gumy a gumy.... Bude ta F1 ještě o… »
» Easy (Hlasovali 2 lidé) 01.06.2016 13:19
Už jen to, že Ferrari musí okoukávat konkurenci,… »
» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 01.06.2016 18:58
Promiň, ale F1 by měla být o maximální rychlosti,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Easy

    Easy

    46.135.49.XXX
    Už jen to, že Ferrari musí okoukávat konkurenci, co dělají chytřeji, mě znepokojuje. V týmu mi chybí někdo jako Rory Byrne.

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Gumy a gumy a gumy a gumy....
    Bude ta F1 ještě o něčem jiném, třeba o pilotech?

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      83.208.5.XXX
      Ale vsak to je o pilotech celou dobu Majku. :-)
      Zalezi jak ktery pilot umi hospodarit s pneumatikama. Bylo tomu tak od zacatku F1 a plati to i dnes.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Promiň, ale F1 by měla být o maximální rychlosti, ne o nejhospodárnějším používání gum. To už by mohli soutěžit o nejmenší spotřebu, nebo nejšetrnějšího brzdiče.
        Ano, byly doby, kdy se za nějakých podmínek mohlo šetření gum vyplatit. Ale nikdy dřív jsem neslyšel, že by pilot nadával, že pomaleji jet už nemůže, nebo měl nadiktovány časy, které má zajíždět, aby nejel moc rychle. 03

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          A ono něco brání jezdci jezdit největší rychlostí? To je prostě volba věc strategie, zda jezdit co nejrychleji ale muset pětkrát za závod pro nové pneu... a nebo jet co nejrychleji, ale hlavou, a s rozumným počtem zástavek v boxech.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Jistě. ještě by mohla FIA nařídit maximální nádrž na 10l paliva a jezdci by vlastní strategií a uměním závodili, kdo s tím palivem dokáže ujet největší vzdálenost, či to dokonce dojet do cíle a kdo rychleji. To by byla strhující podívaná co?
            Ony takové závody jsou, říká se jim ekorally. Ale já mám o F1 jinou představu. Jezdec by měl trať zajet co nejrychleji, ne co nejšetrněji.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.128.XXX
              Budete se divit, ale Formule 1 byla o nepaměti o spotřebě, hospodaření s pneu, hospodaření s vozem... bylo plno rychlých agresivních jezdců kteří nevahrávali proto že odepsali vůz, opotřebovali rychle pneu či jim došlo palivo. Dělo se to v padesátých letech dělo se to v letech dalších, dělo se to i v předválečné éře, tk proč by se to nemělo dít i teď.

              Není problém dát pilotům neomezené množství paliva a superodolné pneu... ale vozy budou těžké a pneumatiky nebudou mít takovou adhezi... takže nakonec vyhraje stejně jezdec, který vezme paliva jen tak akorát, a k pneu se bude chovat šetrně.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Samozřejmě najdou se takové doby. V 50-tých letech ani nevěděli, jak udělat gumy a ta se často rozdpadly. A pamatuju i doby, kdy jim došlo palivo a tlačili vůz do cíle. Ale to fakt nejsou doby, na které se vzpomíná jako na nejlepší.
                Není to tak dávno a po dlouhou dobu, kdy množství paliva bylo neomezené a nikdo ho šetřit nemusel. A stejně tak se nemusely příliš šetřit gumy. Ikdyž bylo mnohdy těžké předjíždět, bylo aspoň hodně pokusů. Byly vidět piloti jezdící zatáčky smykem, množství probrždění z pokusů o předjetí.
                Teď? Piloti si jezdí poklidně zatáčkami hluboko pod možnostmi vozu.Malý drift nezmanená jen malou ztrátu v té zatáčce, ale velkou v každém kole do výměny. Probrždění si už dnes nikdo nedovolí. Znamená konec nadějí na výsledek.
                Jo, můžeme si říct, že byly doby horší. Já bych raději viděl doby lepší.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          Protoze kdysi se zadne takove hlasky nepoustely na obrazovce a v minulosti ani zadna komunikace krome tabuli nebyla mozna. Takze hlavni rozdil byl v tom, ze pilot se musel ridit sam svym instinktem jak pojede. Navic v minulosti byla F1 daleko "jednodussi" a malinke detaily nehraly tak zasadni role jako dneska, resp. jim nebyl prikladan takovy vyznam z hlediska tymu, protoze to proste fungovalo jinak a byla jina doba. Dneska pilotovi pomahaji ruzne ukazatele na displeji, ci info od mechaniku. Nerikam, ze je dnesni situace idealni, ale pneumatiky se resily odjakziva.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Promiň, ale hlasy z radia jsou už hodně dlouho a ještě déle komentáře po závodech. O údržbě gum se většinou nikdo nezmiňoval, zato dnes se řeší každý závod u všech. Je to nejdůležitější faktor na voze.
            Pneumatiky se řešily odjakživa. Pravda. Ale takovým způsobem, že si dovolil třeba Schumi kdysi v Maďarsku zajet víc jak půlku závodu v kvalifikačním tempu a gumy si nějak výrazně nepoškodil. Dnes??? Stačí jedno velké probrždění a pilot odjíždí do boxů pro nové, protože na starých ztrácí kvůli jednomu probrždění desetiny až sekundy na kolo. Vettel občas ukáže, kde jsou limity a kde požadované časy, když si na truc vystřihne jedno ryché kolo. Ono si stačí porovnat časy z kvalifikací s nejrychlejšími koly v minulosti a dnes. A výsledek je naprosto zřejmý.
            Pak se tu všichni diví, že soubojů kolo na kolo moc není a nikdo se do výrazného vybrždění nikdy nepustí. Jeden trochu špatný odhad a kromě ztráty špatným bržděním je potřeba přičíst čas na výměnu kol.
            To je podle mne špatně. 03

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              Duncan66

              89.29.32.XXX
              Co je to pro tebe dlouho?
              A jinak v tom Madarsku jel Schumi na 4 pitstopy a byl to na tu dobu nevidany extrem a pouzil neco takoveho jednou. Takze argumentovat jednim pripadem v x lete historii je docela slabe, nemyslis?
              A jinak nevim jak ty, ale od pilotu ani od sefu staji si tedy nevybavuju nejake kritiky po letosnich zavodech, ze s temi pneu se to neda apod. Ze se Ferrarri vymlouva na vsechno jenom ne na sebe by te melo trknout, ze to asi se vsim nebude v realu tak zhave jak Ferrarri lici.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                A co mám brát za příklad? Samozřejmě použiju to, na čem je to nejvíc vidět. Ale Schumi tehdy nebyl jediný, kdo měnil 4x, takže ani navzdory tomu tempu si gumy extrémně neničil. Ano byl to extrém, ale závodní časy se od kvalifikačních tehdy lišily mnohem míň než dnes. Dnes si kvalifikační kolo dovolí max jedno a až v době, kdy mají buď velký odstup, nebo ty gumy budou měnit. jak degradace po takové jízdě vypadá bylo na začátku této éry občas k vidění. Dnes už si takovou hloupost nikdo nedovolí.
                O tom, jak pracují s gumami se letos dočteš taky a nejen u Ferrari. O problémech s teplotním rámcem a zvýšenou degradací jsem četl třeba od Mercedesů. Ale jo, po předchozích letech jsou rádi, že už se Pirelli zlepšilo.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.128.XXX
              Zrovna kombinace Schumi, roky 2000-2004 a souboje kolo na kolo k sobě moc nesedí.... pamatuji z té doby závody kdy počet soubojů bych spočítal na prstech jedné ruky a počet předjetí se málokdyy rovnal většímu číslo než nula či jedna.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                No trochu sis zapřeháněl. Pamatuju třeba jeho poslední závod před pauzou v Brazílii. Nádhera. Na té jízdě bylo dost vidět, že do toho dává vše co umí a jede totálně na hraně. Samozřejmě i s drobnými chybičkami, které s tou hranou souvisí.
                Zkus si to pustit a možná ti dojde, co mi chybí.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.77.XXX
    Tak hlavně aby to už konečně přišlo a na bedně stál první někdo jiný než Mercedes. Takže makejte na pneu a uvidime 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama