DISKUZE K ČLÁNKU Je Alonso nejlepším pilotem na světě? Pět důvodů proti a zároveň pro

Když začal Fernando Alonso vyhrávat, předpovídala se mu velká budoucnost. Když získal své dva tituly, hovořilo se o něm jako o likvidátoru Schumacherových rekordů. Od té doby se však strojek zadrhl a Fernando jako by se stále hledal.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Je Alonso nejlepším pilotem na světě? Pět důvodů proti a zároveň pro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 22.02.2016 18:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 24 lidí) 17.02.2016 18:19
Tento typ článků mám rád. Autor nabídne pro i… »
» uzivatel001890 (Hlasovalo 22 lidí) 17.02.2016 17:30
Já Alonsovi na začátku fandil, ale Pak už ne a to… »
» uzivatel001947 (Hlasovalo 22 lidí) 18.02.2016 06:27
Přijde mi jako extrémně povrchní a prvoplanové… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Odinovi:
    Můžeš mi říct, k čemu modré vlajky jsou. Mají říkat: "jeď si jak chceš, jestli někomu zavazíš, je to jeho problém?" 20
    Když se podíváš na HODNĚ mokré závody, vidět není nic nejen těsně za vozem a ale i vzadu mimo stopu. Stačí se podívat na nějaký onboard v dešti. Nemáš šanci vidět, kde přesně vůz před tebou je. Proto ti o kolo zpět zpravidla vyklízejí závodní stopu.
    Proč hledat? Protože prostě v 41 letech NIKDO není tak dobrý jako ve 30-ti. To že někdo porazil ve 44-letech nějakého "Nikoho" to nevyvrací. Tvůj příměr, že kdo je pomalý na trati v 80-ti byl stejně pomalý ve 30-ti (ano nadsázka) je směšná.
    Proč jsem tipoval Vettela jako lepšího než Kimiho? Jednoduše. Protože dostal Kimi od Alonsa takovou nakládačku, že jsem si nedovedl představit, že by mohl být Vettel ještě horší. Ne proto, že by Ferrari opět netoužilo po ničem jiném, než dostat na vrchol zase nějakého němce.
    Tahle tvá představa, že obě italské stáje preferovaly Schumachera kvůli jeho bílým zubům v úsměvu (nebo mají nějakou zvrhlou zálibu podporovat němce), je dost směšná. Měl post jedničky? Jistě. Proč? Protože byl prostě rychlý a rychlejší než kolegové. Vsázet na pomalejšího pilota by mohl jen de... (pardon nemoudrý šéf týmu).
    Hypoteticky kdyby v Benettonu dostal za kolegu Miku a řekněme, že by byl Mika rychlejší, nezískal by Schumi asi titul žádný. Ferrari by si ho nevybralo a pokud ano, asi jako dvojku k Mikovi. Ale protože Schumi zajezdil své kolegy a naprosto evidentně a zřetelně byl rychlejší, tak na něj Ferrari vsadilo. U Ferrari nejsou žádní dementi, kteří by Schumiho preferovali, kdyby byl Irvine rychlejší. Nikdo si tam neřekl: "na titulu nám nezáleží, hlavně když ten němec bude před britem". Chtěli titul co nejdřív a udělali pro to všechno co mohli. Jen neměli věšteckou kouli, aby věděli dopředu, že si v roce 1999 Schumi zlomí nohu. Nestát se to, pravděpodobně by měli titul už tenkrát.
    Na ty poruchy máš statistiky? Jednu jsem v roce 2013 měl. Do toho roku měl Webber míň technických problémů, jak Vettel. Jak to??? Vždyť podle tebe byl utlačovaný od roku 2010!!! Jak to že u Mclarenu měli problémy Hamilton s Buttonem střídavě? To každý rok byl jednička jiný z nich? Tvoje posedlost tím, že nějaký tým úmyslně škodí svému pilotovi problémy s technikou nebo problémy v boxech je fakt neuvěřitelná. 20

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001402

    uzivatel001402

    85.70.70.XXX
    Alonso je stále nejlepší závodník F1. To znamená, že dokáže z vozu ve vlastním závodě vydolovat maximum a jet nikoliv na sto, ale na více procent. Není to však nejlepší pilot F1. Pilot pilotuje, to znamená volí optimální režim jízdy s ohledem na využití pneumatik a využití energie hnací jednotky. Dnešní přetechnizovaná formule potřebuje spíše piloty než závodníky. Z pilotů se také častěji rekrutují mistři světa. Špičkovým pilotem F1 je Vettel, dobrý je v tomto ohledu Rosberg. Hamilton je jak vynikající pilot, tak i výborný závodník, protože dostal do vínku rychlost jako dar od boha. Pilot také umí vyvíjet k lepšímu svůj vůz. Skvělý závodník umí i ze špatného vozu vyždímat i nemožné, ale to k vývoji vozu nestačí. Alonso je závodník, pan závodník, možná všech závodníků F1 král, ale není nejlepší pilot F1, protože to by byl už pětinásobným mistrem světa a nevedli bychom o něm tuhle diskusi, protože by pro ni nebyl žádný důvod. Vše by bylo jasné.

    + 13 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001947

      uzivatel001947

      85.70.247.XXX
      Já tak nějak nevím kde se bere jistota že Alonso těží z auta sto procent.
      Kde je jistota že je auto vypipláno na hranici potenciálu když jeho týmovým kolegům není dovoleno mluvit do vývoje a šlapat mu na paty. Bez toho se těžko zjišťují skryté rezervy.
      Při vší úctě k počítačovým simulacím, jsou to jenom počítačové simulace a prohlášení kolem Alonsa jsou totál politika, buď lezení do zadku ve snaze držet jej v pohodě, nebo exemplární bububu. Dlouhodobě, at už Briatore, Montezemolo s Domenicallim, nebo Dennis. Takže kde je jistota že reálně vytěžuje maximum ?
      Viděl jsem Alonsa kazit starty, ulivat starty, rozbit se v třetím tréninku tak že se to nedalo do kvalifikace spravit, viděl jsem ho rezignovat na bránění pozice dvě kola před cílem, nevrátit pozici zcela zřejmě získanou zkrácením tratě a nafasovat za to pentli. Viděl jsem ho naprosto bezzubého v rozhodující fázi zatímco celou dobu deklasovaný kolega nejednou jel o ligu výš atd.
      Já beru že i nejlepší dělaji chyby a jsou porazitelni, Alonso jistě patří do špičky F1 ať už ma jakékoliv složení, ale nevidím vůbec žádný argument proč by měl na tuto špičku vyčnívat.

      + 13 / − 15

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Pokud to bereš takto, tak už min. 30 let nemůžeme o nejlepším pilotovi v F1 vůbec uvažovat. Všichni tehdá nejlepší udělali někdy chybu, všem se dostávalo podpory u jejich týmů, všichni více, či méně politikařili, všichni někdy bourali atd.atd...

        + 11 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001547

    uzivatel001547

    94.113.113.XXX
    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Objektivně určit nejlepšího jezdce v F1 nejspíše nelze, ale každý může mít toho svého nej. Určitě se dá v F1 vybrat skupina TOP jezdců a tam Alonso zcela jistě patří, a pokud ho tam někdo nedá, tak je to podle mě jen z důvodu silné antipatie. Alonso je jistě ten z jezdců, ke kterému můžete dát jakéhokoliv jiného kolegu, a nemůžete dopředu říci že Alonso bude "zaježděn do asfaltu", protože to pak pěkně odnesete 04 . To je podle mě vizitka TOP jezdce.

    + 12 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001947

    uzivatel001947

    217.66.185.XXX
    Přijde mi jako extrémně povrchní a prvoplanové vyzdvihovat Alonsa za výsledkové ničení svých kolegů. Ti byli často podrobování nejbrutálnější týmové režii v historii. Můžeme se bavit jestli je Alonso nejlepším v neděli jak řekl teď Montezemolo, i když to ma taky díry imho, ale pokud nesnese tlak od týmového kolegy a politikařenim se upřednostňuje, brzdí tím vývoj, stejně jako demotivuje celý tým svým přístupem když se nedaří.
    Pojem nejlepší znamená komplexně, ne možná a v neděli, a to tady jaksi kulhá. Stejně jako ohánění se dvěma tituly není všeříkající, někteří jezdci vstoupili navždy do historie i bez titulu, zrovna Alonso ma oba tituly po technických poruchách soupeřů v rozhodujících chvílích ..

    + 22 / − 24

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Sunkael

    Sunkael

    78.45.153.XXX
    Nevyhrál jeden titul náhodou s nelegálním autem? Tlumiče nebo tak něco? Zkušený pilot jako on by měl nováčka porazit a né sdílet body. U Ferrari pak dvakrát prohrál s Vettelem i přes to, že byl upřednostňován. V roce 2010 prohrál o 4 body a toho ještě Massa musel před sebe pustit. Uznávám ho jako velice kvalitního jezdce, ale přes ty skandály a další věci ho nemůžu obdivovat.

    + 18 / − 19

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Hmotové tlumiče byly legální a používalo je i Ferrari. I jiné stáje se o ně pokoušely, ale žádný z konkurentů je nedokázal dostat na takovu úroveň jako Renault.

      + 9 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        tak jim na to hlavně michelin stavěl pneumatiky a zakázané byly proto, že mcl je nedokázal vyladit...
        Jinak Alonso získal oba tituly na autě, které bylo dominantní na začátku sezony a pak jenom kroužil a spolehlivě sbíral body. Jak předvedl v roce 2010, tlak při boji do posledního závodu tak nějak nedává psychicky...

        + 12 / − 14

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Alfred

          Alfred

          78.41.168.XXX
          Nevím co Alonso v posledním závodě 2010 psychicky nezvládl - to, že nedokázal předjet Petrova nic nedokazuje ( a kdyby ho předjel, tak by to stejně na titul nestačilo), ani Hamilton nedokázal předjet Kubicu na stejném voze. Alonsa tehdy dostal z pozice pohodlně jistící titul mistra světa team špatně zvolenou strategíí, nemluvě o tom že na titul v konečném součtu ztrácel pouhých 5 bodů, což nejen dle mě ani zdaleka nekvantifikuje skutečný výkonnostní rozdíl mezi vozy na 1. a 2. místě v PK.
          Ono se taky nabízí otázka kdo tedy lepší je..Vettel, který předloni jasně prohrál s týmovým nováčkem rozdílem třídy a loni, když se měl porvat o titul vicemistra tak v Mexiku po komixovém vůbec nebodoval? Nebo Hamilton, který v r.2011 byl synonymem pro psychickou labilitu, chyboval snad všude, kde se chybovat dalo a velkým chybám se nedokázal vyhnout ani v dominantním Mercedesu? Hoši měli by jste si uvědomit, že ani nejlepší pilot není neporazitelný a dělá taky chyby.

          + 11 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Alonsovi vytýkat rok 2010 je směšný. Prostě Ferrari udělalo strategickou chybu, to nemělo s psychikou Alonsa nic společného. A to že ukázal pěstí Petrovovi? To jsou prostě emoce, ale jeho výkon to nijak nedegraduje.

          + 13 / − 15

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            ano, ferrari udělalo strategickou chybu, hlavně v tom, že je nenapadlo, že red bull webera odstřelí, ale alonso za celou dobu co vysel na petrovovi se ani o nic nepokusil, přestože byl rychlejší, tak čekal jestli nepojede petrov do boxů nebo sám neudělá chybu.. takhle si boj o titul v posledním závodě nepředstavuju...

            + 8 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Alfred

              Alfred

              78.41.168.XXX
              No jo, ale není problém spíš v tvých představách než v realitě? Tehdy na rovinkách rychlejší než Renault Alonso rozhodně nebyl, ostatně to ani Hamilton, který se celou věčnost trápil za Kubicou na stejném Renaultu a to taky bojoval o titul. Během závodu bylo zaregistrováno pouhých 13 předjetí, vesměs na úkor vozů "druhé ligy" (3x Kovalainen, 3x Trulli, 3x Glock, 2x Kobayashi a jednou byli předjeti Hulkenberg a Sutil)....co sis jako představoval, že Alonso otevře DRS, které tehdy v F1 nebylo a projede polem jako nůž máslem....že se o nic nepokoušel taky není pravda, víckrát se málem octl mimo dráhy...A znovu opakuji, pro zisk titulu by musel předjet krom Petrova i Kubicu a Rosberga.

              + 7 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Jumpmane, tentokrát s tebou souhlasit fakt nemůžu. Všechno, co napsal Alfréd je pravda. Snad bych jen doplnil, že se Alonso při svých pokusech dvakrát ocitl zcela mimo dráhu a ztratil spoustu času, který záhy během chvilky dohnal. Bylo jasně vidět, že je rychlejší, ale na trati, která neumožňuje předjíždění, aniž by soupeř udělal chybu, nebo byl mnohem slabší, se prostě předjet nedalo. Podobné to měl i Hamík s Kubicou a to měl možná v tu dobu McLaren ještě lepší auto, než Ferrari, tak že větší šanci.
              Podle mne právě na základě tohoto závodu, se do pravidel dostalo DRS, jak už naznačil i Alfred.

              + 8 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    82.117.159.XXX
    Nejdřív bych podotkl, že v r. 2004 ho porazil Trulli. Jestliže mluvíme o souboji týmových kolegů, tak je nutné vzít v úvahu období, kdy ti piloti týmovými kolegy byli. A v době, kdy Trulli dostal kopačky, byl před Alonsem. To se okecat nedá.

    Jestli je nejlepší? No, třeba po sezóně 2012 bych bez váhání řekl, že jo. Dneska je bohužel zas o něco starší, chystá se na svoji 15. sezónu a to se někde projevit musí. Takže můj názor je, že nevím, kdo by aktuálně mohl být lepší, ale možná jeden, možná dva další piloti by mohli být na přibližně stejné úrovni.

    + 16 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Alfred

      Alfred

      78.41.168.XXX
      Tak v době kdy Trulli dostal kopačky nebyla sezona u konce a před Alonsem byl o 1, slovy jeden bod - což bych jako porážku moc nehodnotil, zvláště když to byl pouze jeden bod i když měl Alonso do té doby o dvě odstoupení ze závodů víc a na bodovaných pozicích, nemluvě o tom, že sezony by se měli hodnotit jako celek, nebo vůbec...

      + 8 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Jako celek v tomhle případě určitě ne. Nemůžeš hodnotit souboj kolegů v závodech, kdy ti piloti kolegy vůbec nebyli.
        A zasklít sezónu, i když se spolu zúčastnili 15/18 závodů? To už ať si každý přebere jak chce. Já jsem fanoušek Alonsa, ale ne zas až nekritický.

        + 8 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        no, ale trulli hlavně ty kopačky dostal proto, že nechtěl jezdit na alonsa, takže mu tým moc nepomáhal...

        + 9 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama