DISKUZE K ČLÁNKU KOMENTÁŘ: Formule 1 a USA. V čem je problém?

V tradičním Paddock Line jsem se zmínil o vztahu formule 1 a USA. Ozval se pravidelný přispívatel Murray a vyslovil názor, že v Austinu po dlouhých letech snad F1 zapustí stálejší kořeny. Pojďme se tedy nad americkou otázkou zamyslet podrobněji.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: KOMENTÁŘ: Formule 1 a USA. V čem je problém?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 17.07.2015 17:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001402 (Hlasovalo 13 lidí) 14.07.2015 22:00
Takže dovolím si využít příležitost a doplním… »
» RoBertino (Hlasovalo 13 lidí) 14.07.2015 22:22
Mario jel v roce 1982 Grand Prix USA-západ,… »
» NrteP (Hlasovalo 10 lidí) 17.07.2015 07:23
Já ještě přidám, že Jackie Stewart se zasloužil… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • hepyno

    hepyno

    62.197.243.XXX
    K tomu by som odporučil tento film [odkaz na stránku]
    Je tam pekne vidieť aká doba to bola, kým to Bernie nezačal meniť.

    PS: ide o reakciu na príspevok od Murray 20:17 16.07.2015 85.70.70.XXX - aj keď som klikol na reagovať pod jeho príspevkom, dalo mi ho samostatne.

    + 10 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001402

      uzivatel001402

      85.70.70.XXX
      Děkuji za zajímavý odkaz hepyno. Taky se chci něčím oplatit a dávám odkaz na relevantní čtyřminutový dokument o Watkins Glenn 1973. Je tam všechno, především však patrné pohnutí v hlase Helen Stewart nad albem výstřižků o Cevertovi (ve stopáži na 3:31 min).Její vzpomínka je i po letech stále živá a bolestná. .

      https://www.youtube.com/watch?v=A9WJiqgtedw. .

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • NrteP

    NrteP

    193.86.88.XXX
    Napsal jsem to už pod jiný článek jako reakci na příspěvek Murray-e, protože tady čtu většinou jenom Paddock. Ale budu muset být pozornější a tak to dávám k správnému tématu.
    NrteP 08:10 15.07.2015 193.86.88.XXX
    Ahoj,
    sice nereagujete na mě, ale já řeknu svůj názor nebo spíše obavu. V USA se obávám po počátečním nadšení o postupné ochabnutí zájmu až po úplný nezájem. A myslím si, že ani Mario Andretti tomu nemůže zabránit. F1 není americký způsob závodění, na který tam jsou zvyklí a který jsou schopni přijmout. Myslím si, že Formule 1 je pro USA příliš výlučnou a uzavřenou skupinou, která amerikány postupně tímto odradí. Po dobu, co sleduju F1 už pamatuju tento vývoj u většiny závodů v USA. Pokud by tomu tak v tomto případě nebylo, tak budu jenom rád.

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • snebka

    snebka

    193.179.111.XXX
    Jenže střídání tratí a posléze Watkins Glen příliš dobrou pověst zemi pruhů a hvězd nedělal.
    Trochu jsem to nepochopil s tím Watkins Glennem, protože co vím tak Watkins Glenn byl jak u jezdců tak diváků dost populární a také se VC USA ve Watkins Glen stala několikrát závodem roku

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • kik

      kik

      165.72.200.XXX
      Watkins Glenn dojela i na bezpecnost - napr. 2 smrtelne nehody v roce 1973. Nejdrive v treninku mlady Rakusan Konig na Surteesu a pak znovu v treninku F. Cevert na Tyrrellu. A prave Cevertova havarie byla duvodem toho, ze J. Stewart nenastoupil k sve zaverecne GP (myslim ze byla 100 v kariere).
      USA jsou specificke svym pristupem k zavodeni - ze serii Nascar a Indy jsou divaci zvykli na caste predjizdeni, kontakty mezi vozy apod. a dnesni F1 je az tak uplne nezaujme diky 'krouzeni' vozu za sebou a minimu predjizdecich manevru.

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        83.208.82.XXX
        Kiku, dovolím si opravu: Cevert se zabil v tréninku v roce 1973 a pořadatelé byli značně kritizováni, že vůbec neměli zájem na vyšetření nehody, dokonce sebrali dvěma novinářům filmový záznam. Helmut Koinigg se zabil až o rok později v závodě, z nevyjasněných příčin nezvládl zatáčku a vletěl pod svodidlo, které ho doslova připravilo o hlavu. Stewart skutečně odmítl aspoň symbolicky nastoupit ke 100. Grand Prix v jeho kariéře, protože manželka Helen se po Cevertově smrti v hotelu zhroutila.

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • kik

          kik

          78.45.93.XXX
          Robertino, diky za opravu. Taky jsem si uvedomil co jsem udelal za kopanec 05 slr uz jsem mel vypnuty pocitac a bylo pozde na opravu... Jackie tenkrat Helen uz predtim slibil ze skonci, protoze ta ho o to zadala uz delsi dobu a nechtela dopadnout jako Rindtova manzelka Nina.

          + 8 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            83.208.82.XXX
            Ona si to Helen opravdu "užila", byla i dobrou kamarádkou Sally Courage, takže se nelze divit, že měla nervy nadranc.

            + 8 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001402

          uzivatel001402

          85.70.70.XXX
          Nedivím se ani trochu, že Jackie svou manželku Helenu poslechl. Helen totiž je pro Jackie Stewarta tím, čemu se říká životní láska. Každý nemá takové štěstí. Jemu bylo osmnáct a jí šestnáct, když se poznali. Chodili spolu od školních let a teď jsou spolu více jak 50 let a je to šťastné manželství. V celé galerii partnerek závodníků F1, jak si tak v paměti vybavuji, byla dlouhonohá Helen ta nejhezčí a to pamatuji vyhlášené krasavice té doby jako Barbro Peterson, Ninu Rindt nebo Susan Miller-Hunt. Helen sedávala na zídce se stopkama v ruce, poznámkový blok měla na klíně, a čekala, až se její muž v pořádku vrátí do boxů. Byla jako strážný anděl. Jackie bral taky svou Helen na stupně vítězů a moc jim to tam s vavřínovým zeleným věncem jako páru slušelo. Myslím, že jejich vztah je hluboký i z toho důvodu, že bylo příliš mnoho obětí ve F1 v době, když Jackie závodil. Závodit tehdy ve F1 nebyla žádná legrace, tady skutečně šlo o krk. Helen jezdila na každý závod se svým mužem a ona musela někdy sbalit tašku po závodníkovi, který zemřel, protože to okolnosti vyžadovaly. Takže Helen sdílela nejen radost a pozlátko F1, ale také její smutek. Poznala jako málokdo z vlastní zkušenosti odvrácenou tvář pomíjivé slávy F1. Někde jsem četl, že Helen loni v jednom rozhovoru u příležitosti 75 narozenin svého muže řekla, že s manželem napočítali přes 50 lidí, které dobře znali z prostředí F1 a kteří už mezitím zemřeli a jejichž pohřbů se manželé Stewartovi účastnili. Ohromně fandím jejich vztahu a sir Jackie Stewart je živá legenda F1. Jackie skončil v nejlepším, pořád je tu s námi, a za to vděčíme jeho ženě a to není málo.

          + 8 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • NrteP

            NrteP

            193.86.88.XXX
            Já ještě přidám, že Jackie Stewart se zasloužil už v prehistorické době ( pro většinu zdejších čtenářů ) nejenom o prosazování bezpečnosti při závodech, ale i v běžném silničním provozu. Tehdy se to tak ještě nenosilo jako nyní a on byl jedním z prvních slavných průkopníků i v této oblasti. Pamatuju si, že jsem četl o jeho škole plynulé jízdy a například to jak tuším v Brands Hatch objížděl okruh s kelímkem vody na kapotě aniž by přišla kapka vody vniveč. Prostě je to člověk s obrovskou praktickou inteligencí a se srovnanými životními hodnotami. Pamatuju si na spoustu článků o tom, že oželel metu 100 závodů v F1. To v té době už bylo něco. Ale jako člověk to prostě ustál a nepodlehl slávě a jak píšete , tak na tom musela mít hlavní podíl jeho žena Helen. Tak jako Rogera Federera "donutila" stát se světovou jedničkou jeho Mirka, tak Helena naopak Jackieho donutila stát pevně nohama na zemi nebo spíše kolama na zemi.

            + 10 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              83.208.82.XXX
              A já bych k tomu dodal ještě dvě věci - i Jackie občas šlápl vedle a jednou dokonce zrušil na sněhu osobní vůz jistému muži přímo v garáži. Tehdy ho zachránil fakt, že byl mistrem světa, ten člověk byl nakonec rád, že mu Stewart naboural auto.
              U Stewarta to bylo jasné rozhodnutí, někdy je lepší mít jen 99 závodů než přijít o člověka, který pro něj tolik znamenal a znamená. Pořád vidím Tyrrella, Amona a Stewarta, jak stojí se sklopenými hlavami a následné: Kene, budeme něco na Chrisově voze opravovat? Ne, balíme! Je úžasné, že Tyrrell přes všechny jeho poklesky tohle dokázal pochopit a vyšel Jackiemu vstříc.

              + 5 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001402

    uzivatel001402

    85.70.70.XXX
    Takže dovolím si využít příležitost a doplním ještě svůj v článku citovaný názor. Velká cena USA v Austinu je podle mě prostě sexy, má všech pět P. Nechci své názory odkládat na později, debatovat se má hned. Tak například investor Okruhu Amerik je velký patriot z Texasu a sází na domácí prostředí, garantuje tak ekonomickou stabilitu projektu, kterou například závod F1 v Indianopolis nikdy neměl. Trať je bezesporu unikátní. Jak by ne, když okruh v sobě koncentruje atraktivní prvky úmyslně okopírované a přenesené sem architektem Tilkem ze Silverstone, Hockenheimu a Istanbulu. Atmosféra je jedinečná, každý vám potvrdí, že město Austin a jeho obyvatelé závodem doslova žijí. Podobně jako při rodeu, podobně jako při americkém fotbalu. Mario Andretti, globálně snad nejúspěšnější americký závodník, dělá závodu v USA, ale i ve světě jméno, stará se o propagaci. Z Jižní Ameriky, potenciálně silné základny fanoušků F1 to není do Texasu daleko. V neposlední řadě okruh a prostředí přes svoje relativní mladí, poprvé se jelo tuším v roce 2012, už má svoje nezaměnitelné specifické kouzlo, říkejme tomu charizma, podobně jako to mají nesrovnatelně starší a zavedené klasické okruhy v Evropě např.v Monze, ve Spa a v Silverstone. Opravdu si myslím, že F1 nalezla v Austinu konečně svůj domov a zlomila svoje temné prokletí zvané USA. Jediné, co může Austinu ublížit je sama F1, pokud přestane být atraktivní a napínavá. Austin má všechno, co může F1 chtít, nesmí být však nudná, protože jinak to nebude fungovat nejen v Austinu, ale i jinde ve světě, kde cirkus F1 hostuje. A to jsem málem zapomněl, že se v Austinu pořádá také podnik populární MotoGP. Takže tolik ještě z mé strany k tématu. Díky RoBertino za kvalitní článek, jak jinak. Ten obrázek Williamsu s Andrettim za volantem je rarita, vůbec si nevybavuji v paměti tuhle epizodu v Mariově bohaté závodní kariéře. Hezký večer.

    + 13 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Mario jel v roce 1982 Grand Prix USA-západ, protože Reutemann se definitivně rozhodl skončit se závoděním a Frank Williams neměl honem náhradu. Andretti to vzal jen na ten jeden závod, protože už měl uzavřené smlouvy v USA, pak na jeho místo přišel Derek Daly.

      + 13 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        88.103.97.XXX
        Přiznám se, že mne zarazil také Andretti ve Williamsu, ale pak sem kouknul na model, napadlo mne, že to bylo místo Carlose a až následně viděl rok, což sedělo...provětral jsi mi pěkně zanesené mozkové závity! :-D

        + 7 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama