DISKUZE K ČLÁNKU Fyzické nároky na piloty F1: jakou kondici mají závodníci?
Velká přetížení, vysoké teploty či dehydratace - s tím vším se v kokpitu musejí vypořádat piloti Formule 1. Znamená to pro ně jediné: enormní fyzický i psychický trénink.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Fyzické nároky na piloty F1: jakou kondici mají závodníci?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Biblbrox
21:03 29.03.2013 94.138.104.XXXKýhošlaka! To by jeden neuvěřil! Vypadají přitom jako za groš kudla. V autě jsou šprajcnutí, hlavu a krk podloženou, tj. ať jsou vektorově 5g kdekoli, pořád jsou o něco opřeni. Pochybuji, že by takový Grosjean nebo Hamilton udrželi v leže (1g) na hlavě 10 kg alespoˇ3 minuty. Kdyby také vypotili 3l za 1a 3/4 hodiny, muselo by z nich po vystoupení z auta téct. Pokud jel Alonso na silničním, kole, tak ten jeho průměr udělá i podprůměrný cyklista. Co jsou pak např. běžci na lyžích, cyklokros nebo MTB? To jsou pak supersuprsupermani? -
PC
19:00 29.03.2013 46.13.21.XXXTohle mě moc zajímá! Ale článek je bohužel jen povrchní. Chtělo by to nějaké fotky z jejich posiloven, popis cviků, strojů, série, zátěže a taky jídelníček jak během tréniků tak i v sezóně během závodů atp........
Když zabrousím do hodně vzdálené historie, do indické knihy tuším že Mahábharáty, tak zde se popisovala příprava vojáků-pilotů-kněžích. Byly zde diety, psychologové, duševní a duchovní cvičení, fyzické výcvikové programy .....prostě taková forma výcviku k akci o jaké se sní v dnešní době snad jen některým speciálním agentům a právě vrcholovým sportovcům. A myslím, že vrcholový sport má mnoho zajímavých informací o nejpropracovanější a nejkomplexnější přípravě na výkon a je jedno z jakého oboru. A myslím že z F1 toho zatím moc oficiálně neznáme. Velká škoda!!!! -
anonym
12:25 29.03.2013 188.120.195.XXXjen poznámka... "Jako první si důležitost fyzické kondice pravděpodobně uvědomil Ayrton Senna."
S fyzickou kondicí se začali piloti F1 potýkat, když přišly wing cary, což bylo na konci 70. let, tedy v době, kdy byl Ayrton ještě smrkáč, který jezdil motokáry a o F1 leda snil. Z hlavy mě teď napadá třeba jak Niki Lauda musel podstoupit fyzickou přípravu před svým návratem do F1 a Gilles Villeneuve mluvil o fyzických obtížích spojených s řízením wing caru krátce před svou smrtí. To mluvíme o letech 1981-82, kdy Ayrton honil slaboučkou formuli Ford.-
uzivatel001051
17:07 29.03.2013 46.13.248.XXXNamátkou jsem vybrala úryvek článku z mé rešerše k tématu. Posuď sám: It wasn’t always so: in the ‘70s many drivers were chubby, particularly at the end of the off-racing season. Jim Clark dined on steak and chips before each race. The late Ayrton Senna was probably the first driver to acknowledge the need for a punishing exercise regimen and a controlled diet. The drivers started eating wisely, although Gilles Villeneuve would famously consume burgers, French fries and milkshakes while the others struggled through their frugal fare. Most drivers now follow a weights programme of high repetitions with low weights to build, long, lean muscles, with emphasis on the back, shoulders, neck and arms.
-
-
anonym
08:46 29.03.2013 89.24.14.XXXfjenda Je pochopitelné, že mají takovou kondici. Kdyby ostatní lidé nemuseli chodit do práce a mohli si zadarmo odletět někam do Dubaje, kde se dá velmi snadno sportovat i v zimě, taky by měli takovou fyzičku. Co si budeme povídat, většina pilotů kromě posilování a ježdění nic jiného neumí...-
tom11
16:23 29.03.2013 77.48.94.XXXto je velmi jednoduché. máš-li na to ( talent, šikovnost, odvahu, řidičské umění, technické znalosti........... ) tak taky klidně jezdi do teplých krajin a ve zbytku času toč volantem, když je to tak jednoduché.
přímo nesnáším, když kdokoli snižuje práci někoho jiného. můj respekt má stejně tak kvalitní pilot F1, jako kvalitní řemeslník, kvalitní manager... prostě kdokoli, kdo svou práci umí! tvrdit, že bych to uměl taky, případně ještě lépe, bez toho abych to opravdu uměl, nebo si to alespoň zkusil jsou pouze "hospodské kecy", které o svém pisateli, alespoň pro mne, cosi vypovídají.-
-
anonym
20:22 29.03.2013 89.24.23.XXXMilý tome11, věř nebo ne, ale já nejsem typ hospodskýho povaleče. Uznávám, s piloty F1 se opravdu srovnávat nemůžu, ani o to ale nijak nestojím. Na druhou stranu jezdím na motokárách a nepatřím mezi ty pomalejší. Utkal jsem se i s profesionálním jezdcem a měl co dělat, aby mě dohnal. Takže MĚ moc neposuzuj. Talent ani dřinu u F1 nepopírám, jsou ale i jiní sportovci, kteří zvládnou to, co oni. Nejsou to supermani, jak si Ty nejspíš myslíš. Možná jsme se jen špatně pochopili, těžko říct.-
tom11
20:19 01.04.2013 193.86.205.XXXjo, asi to tak bude. nepochopení světem vládne. ale Tvůj první příspěvek mi připadal vůči pilotům hodne pohrdavý. možná to byl jenom můj dojem, ale přišlo mi, že o nich přemýšlíš, jako o bandě neumětelů, kteří pouze točí volantem a chodí do posilovny.....
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek