DISKUZE K ČLÁNKU Fyzické nároky na piloty F1: jakou kondici mají závodníci?

Velká přetížení, vysoké teploty či dehydratace - s tím vším se v kokpitu musejí vypořádat piloti Formule 1. Znamená to pro ně jediné: enormní fyzický i psychický trénink.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Fyzické nároky na piloty F1: jakou kondici mají závodníci?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 01.04.2013 22:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 20 lidí) 29.03.2013 16:23
to je velmi jednoduché. máš-li na to ( talent,… »
» Duncan66 (Hlasovalo 16 lidí) 29.03.2013 09:56
myslim, ze neni moc uchylaku, co by chteli… »
» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 01.04.2013 20:19
jo, asi to tak bude. nepochopení světem vládne… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • CaesarF1

    CaesarF1

    109.202.94.XXX
    Takový pořízek jako Nigel Mansell triatlon nepreferoval a stejně vyhrával11 Když už se do monopostu ani nevešel,tak šel jezdit jinam01

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Biblbrox

    94.138.104.XXX
    Kýhošlaka! To by jeden neuvěřil! Vypadají přitom jako za groš kudla. V autě jsou šprajcnutí, hlavu a krk podloženou, tj. ať jsou vektorově 5g kdekoli, pořád jsou o něco opřeni. Pochybuji, že by takový Grosjean nebo Hamilton udrželi v leže (1g) na hlavě 10 kg alespoˇ3 minuty. Kdyby také vypotili 3l za 1a 3/4 hodiny, muselo by z nich po vystoupení z auta téct. Pokud jel Alonso na silničním, kole, tak ten jeho průměr udělá i podprůměrný cyklista. Co jsou pak např. běžci na lyžích, cyklokros nebo MTB? To jsou pak supersuprsupermani?

    + 3 / − 15

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Sallem

      94.138.104.XXX
      Je to tak. Jako v cíli na zem padající běžci na lyžích popadající dech, opravdu nevypadají. Spíše jsou samý úsměv a plni síly. Ani z nohavic jim 3litry potu nevytíkají. U pilotů se ale cení jiné vlastnosti nez špičková kondice.

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • PC

    46.13.21.XXX
    Tohle mě moc zajímá! Ale článek je bohužel jen povrchní. Chtělo by to nějaké fotky z jejich posiloven, popis cviků, strojů, série, zátěže a taky jídelníček jak během tréniků tak i v sezóně během závodů atp........
    Když zabrousím do hodně vzdálené historie, do indické knihy tuším že Mahábharáty, tak zde se popisovala příprava vojáků-pilotů-kněžích. Byly zde diety, psychologové, duševní a duchovní cvičení, fyzické výcvikové programy .....prostě taková forma výcviku k akci o jaké se sní v dnešní době snad jen některým speciálním agentům a právě vrcholovým sportovcům. A myslím, že vrcholový sport má mnoho zajímavých informací o nejpropracovanější a nejkomplexnější přípravě na výkon a je jedno z jakého oboru. A myslím že z F1 toho zatím moc oficiálně neznáme. Velká škoda!!!!05

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    188.120.195.XXX
    jen poznámka... "Jako první si důležitost fyzické kondice pravděpodobně uvědomil Ayrton Senna."

    S fyzickou kondicí se začali piloti F1 potýkat, když přišly wing cary, což bylo na konci 70. let, tedy v době, kdy byl Ayrton ještě smrkáč, který jezdil motokáry a o F1 leda snil. Z hlavy mě teď napadá třeba jak Niki Lauda musel podstoupit fyzickou přípravu před svým návratem do F1 a Gilles Villeneuve mluvil o fyzických obtížích spojených s řízením wing caru krátce před svou smrtí. To mluvíme o letech 1981-82, kdy Ayrton honil slaboučkou formuli Ford. 03

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001051

      uzivatel001051

      46.13.248.XXX
      Namátkou jsem vybrala úryvek článku z mé rešerše k tématu. Posuď sám: It wasn’t always so: in the ‘70s many drivers were chubby, particularly at the end of the off-racing season. Jim Clark dined on steak and chips before each race. The late Ayrton Senna was probably the first driver to acknowledge the need for a punishing exercise regimen and a controlled diet. The drivers started eating wisely, although Gilles Villeneuve would famously consume burgers, French fries and milkshakes while the others struggled through their frugal fare. Most drivers now follow a weights programme of high repetitions with low weights to build, long, lean muscles, with emphasis on the back, shoulders, neck and arms.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • ratata

    78.45.50.XXX
    guuuut Dobrej článek 01

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    89.24.14.XXX
    fjenda Je pochopitelné, že mají takovou kondici. Kdyby ostatní lidé nemuseli chodit do práce a mohli si zadarmo odletět někam do Dubaje, kde se dá velmi snadno sportovat i v zimě, taky by měli takovou fyzičku. Co si budeme povídat, většina pilotů kromě posilování a ježdění nic jiného neumí...14

    + 3 / − 33

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      myslim, ze neni moc uchylaku, co by chteli denne tyrat sve telo 6 hodin i vice, kdyz to jinak k zivotu nepotrebuji. Myslim, ze normalnimu cloveku staci 1-2 hodinky denne.

      + 16 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      to je velmi jednoduché. máš-li na to ( talent, šikovnost, odvahu, řidičské umění, technické znalosti........... ) tak taky klidně jezdi do teplých krajin a ve zbytku času toč volantem, když je to tak jednoduché02.
      přímo nesnáším, když kdokoli snižuje práci někoho jiného. můj respekt má stejně tak kvalitní pilot F1, jako kvalitní řemeslník, kvalitní manager... prostě kdokoli, kdo svou práci umí! tvrdit, že bych to uměl taky, případně ještě lépe, bez toho abych to opravdu uměl, nebo si to alespoň zkusil jsou pouze "hospodské kecy", které o svém pisateli, alespoň pro mne, cosi vypovídají.

      + 20 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • PC

        46.13.21.XXX
        jen z nějakého nepochopitelného důvodu dostává ten špičkový pilot úplně jiný plat než špičkový řemeslník, ačkoliv je jeho práce pro lidi mnohem důležitější..........09

        + 3 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.24.23.XXX
        Milý tome11, věř nebo ne, ale já nejsem typ hospodskýho povaleče. Uznávám, s piloty F1 se opravdu srovnávat nemůžu, ani o to ale nijak nestojím. Na druhou stranu jezdím na motokárách a nepatřím mezi ty pomalejší. Utkal jsem se i s profesionálním jezdcem a měl co dělat, aby mě dohnal. Takže MĚ moc neposuzuj. Talent ani dřinu u F1 nepopírám, jsou ale i jiní sportovci, kteří zvládnou to, co oni. Nejsou to supermani, jak si Ty nejspíš myslíš. Možná jsme se jen špatně pochopili, těžko říct.

        + 2 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          193.86.205.XXX
          jo, asi to tak bude. nepochopení světem vládne03. ale Tvůj první příspěvek mi připadal vůči pilotům hodne pohrdavý. možná to byl jenom můj dojem, ale přišlo mi, že o nich přemýšlíš, jako o bandě neumětelů, kteří pouze točí volantem a chodí do posilovny.....

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama